Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, arvostaisitko jos miehellä olisi 2 amistutkintoa?

Vierailija
28.11.2025 |

Vaikkapa putkimiehen- ja kiinteistöhuoltajan tutkinnot?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitutkinto on kätevä, koska sillä voi lyödä jauhot suuhun työvoimaviranomaisille. He eivät enää nalkuta "koulutuksesta", koska minulla on ammattitutkinto. Ylioppilastutkinto ei ole ammattiin valmistava tutkinto, joten sitä pitää jatkaa ammattikorkeakoulussa (diplomi-insinööri) tai yliopistossa (kandidaatti, maisteri, tohtori).

Monet suomalaiset kansanedustajat ovat suorittaneet ylioppilastutkinnon, menneet yliopistoon, roikkuneet siellä jonkin aikaa ja keskeyttäneet. Siitä huolimatta heistä tuli kansanedustajia. Miksi? Koska yliopistossa pääsee verkostoitumaan oikeiden ihmisten kanssa. Ei mitään amiskundeja vaan suomalaisen yhteiskunnan kermaa. Siellä ne rikkaiden ja vaikutusvaltaisten perheiden lapset ovat. 

Vierailija
22/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mies lisäksi pizzalähetti, lääkäri ja palomies? Hyvän kokoinen varustus housuissa myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä kertoo paljon se, miten suhtautuu koulutukseen. Onko hän laiska (menee yli siitä mistä aita on matalin) vai onko hänellä älyä, kunnianhimoa ja pitkäjänteisyyttä (lukio, yliopisto). Tutkinto kertoo ihmisestä paljon. Ei kaikkea, mutta hyvin paljon. 

Vierailija
24/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan enemmän sitä yliopistokoulutettua (juristi, lääkäri, hammaslääkäri) kuin jotain amiskundia.  

Vierailija
25/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kävisikö yksi erikoisammattitutkinto, kaksi Amk-tutkintoa ja piiiitkä elämämkoulu?

Vierailija
26/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt oppii vasta töitä tehdessä.

Vierailija
27/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvostaisi. Amikseen menevät ne miehet, joiden äly ei riitä lukioon ja yliopistoon. 

Olen itse käynyt lukion ja yliopiston. En tuhlaa aikaani miehiin joiden älyllinen suorituskyky on tasoa "suoritin ammattikoulun kaksi kertaa". Kaveri suoritti lukion (päiväopinnot) ja ammattikoulun (iltaopinnoit) yhtä aikaa ja meni sen jälkeen yliopistoon. 

Yliopiston käynyt ei ole automaattisesti mikään älykkö, vaan iso osa on aika keskivertoja tai jopa tyhmiä. Siihen luokittelisin itseni lisäksi monta maisteria ja tohtoria.

Vierailija
28/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin puhuu amiskundi. Hän ei tajua, miten valtavan suuri määrä tärkeää tietoa on PAKKO OPETELLA ennen kuin voi rynnätä kovapalkkaisiin töihin (juristi, lääkäri, opettaja, yms). 

Vierailija
29/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En arvostaisi. Amikseen menevät ne miehet, joiden äly ei riitä lukioon ja yliopistoon. 

Olen itse käynyt lukion ja yliopiston. En tuhlaa aikaani miehiin joiden älyllinen suorituskyky on tasoa "suoritin ammattikoulun kaksi kertaa". Kaveri suoritti lukion (päiväopinnot) ja ammattikoulun (iltaopinnoit) yhtä aikaa ja meni sen jälkeen yliopistoon. 

Yliopiston käynyt ei ole automaattisesti mikään älykkö, vaan iso osa on aika keskivertoja tai jopa tyhmiä. Siihen luokittelisin itseni lisäksi monta maisteria ja tohtoria.

Minua ei kiinnosta miehen äly, vaan hänen rahansa. Kymppitonnin kuukausipalkkaa nauttiva mies kelpaa minulle kumppaniksi jos on älyllisesti keskiverto. Itse olen Mensa jäsen, joten minun on äärimmäisen vaikea löytää "oman tasoista miestä" eli sellaista, joka on yhtä älykäs ja pitkälle koulutettu kuin minä. 

Vierailija
30/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylläkin mies, mutta arvostan. Varsinkin jos osaa hommansa. Ovat tarpeellisia minulle, joka ei osaa tehdä työkaluilla oikein mitään. Psyk.sh.

Vierailija
31/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin puhuu amiskundi. Hän ei tajua, miten valtavan suuri määrä tärkeää tietoa on PAKKO OPETELLA ennen kuin voi rynnätä kovapalkkaisiin töihin (juristi, lääkäri, opettaja, yms). 

Arvontakeskuksen puoskarit lukee itsensä uuvuuksiin ja työ itsessään on vain pirtsakoiden pillerien määräämistä oirehtiville ihmisille jolla apteekkarit itsensä rikastuttavat ja nauravat matkalla pankkiin. Diagnoosit tehdään kiireellä perstuntumalla.

Vierailija
32/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihmisellä on tutkintoja sen vähemmän hän tietää mistään mitään.

Vierailija
33/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Puolisolla on kolme maisterintutkintoa.

Eikä silti yhtään työpaikkaa?

Vierailija
34/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Puolisolla on kolme maisterintutkintoa.

Diletantti siis. Psyk.sh.

Vierailija
35/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan enemmän sitä yliopistokoulutettua (juristi, lääkäri, hammaslääkäri) kuin jotain amiskundia.  

Tunnen keskivertoakateemista älykkäämpiä ja sivistyneempiä amiskundeja. Psyk.sh.

Vierailija
36/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli kolme ja pidin hänen osaamistaan isossa arvossa. Itsestäni ei olisi yhdellekään niistä aloista. 

T. Maisteri

Vierailija
37/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisia miehiä ei riitä kaikille akateemisille naisille.

Vierailija
38/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan toki. Toisaalta kumppania etsiessä ei koulutus tuo mitään lisäarvoa. Päinvastoin menestyneet tekevät pitkää päivää. Ei se raha ole minulle. Päätyisin huolehtimaan kodista ilmaiseksi. 

Vierailija
39/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli puuseppä.

Vierailija
40/65 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itsellänikin on. On ollut aikamoinen ponnistus. Joten riippuu, onko tutkinnot tulleet helposti vai tuskalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän