Käytin ekaa kertaa KUUKUPPIA kk-aikana, enkä enää vaihda muuhun:)
Suosittelen lämpimästi!
terveisin, 3 lapsen äippä
Kommentit (53)
Vierailija:
Suosittelen lämpimästi!terveisin, 3 lapsen äippä
t; toinen 3 lapsen äiti
Mulla pari pv runsaat ja sillon pakko laittaa pikkuhousunsuoja varuiksi. Tyhjennysväli ehkä puolet pidempi kuin tamponeilla. Ei tunnu senkään vertaa mitä tamponit ja on yöllä kiva (tamponia en uskalla käyttää öisin). Mä innostuin kanssa heti vaikka olin skeptinen.
Kun kuppia keittää pari kertaa, se pehmenee ja on helpompi käyttää.
Hyvin varustetuista apteekeista saa, ainakin Lunatic merkkiä.
Sitten kai luontaistuotekaupoista saattaa saada? En ole varma. Kannattaa lyhentää se antenni pois, se tuntui alkuun. On ihan helppo tyhjentää ilmankin. Ekan kerran jännitti laittaa ja ottaa pois.. Siinä ei kannata hermostua heti, kyllä se pois tulee :)
Olen suositellut sitä kaikille naisille lähipiirissä, eniten näyttäisi se tyhjentäminen epäilyttää naisia......Moni on kuitenkin uskaltanut kokeilla ja jäänyt koukkuun.
Ihan innoissani ostin kuukupin (olikohan se nyt Divacup) pari vuotta sitten, mutta en saanut sitä koskaan toimimaan. Suurin ongelma oli se, etten saanut sitä kunnolla sisääni. Se ei koskaan avautunut kunnolla, vaan jäi jotenkin kasaan ja vuosi ohi. Silloin harvoin, kun sain sen edes sinne päin, toimi kyllä hyvin. Mutta ehkä 2 kertaa 50:stä sain sen kunnolla. Toinen ongelma oli se, että mulla on hirmu aktiivinen suoli ja kakkaan melkein joka kerta kun käyn pissalla. Ja joka kerta se kuppikin tietenkin työntyi ulospäin (ei toki ulos asti, mutta huonoon paikkaan). Haikein mielin luovuin kupista (vippasin roskiin, kun harmitti niin), koska sen idea oli erinomainen! Sen jälkeen on käytössä ollut sitten tampoonit, kertissiteet ja itse tekemät kestositeet. Noi kestot on kyllä niin miellyttävän tuntuiset, että pitäisin niitä aina menkkojen aikaan. Ovat vaan sen verran paksut, että julkisilla paikoilla joudun pitämään kertiksiä, jotka on kamalia! Tampooneiden kanssa on se sama kakkaongelma! Onko kellään muulla sellaista ongelmaa? Ehkä joskus ostan uuden kupin ja kokeilen, jos saisin toimimaan. Tosin mulla on ekat pari päivää niin kipeä alavatsa (tai oikeastaan alapää), etten voi silloin mitään sisälle työnnettävää käyttää. Ai niin, silloin kun mä yritin sitä kuukuppia käyttää, asuttiin sellaisessa asunnossa, missä ei ollut vessassa lavuaaria. Aina kun poistin kupin, piti mun viedä se verisenä kylppäriin (missä taas ei ollut pönttöä) pestäväksi. Oli siis myös hieman käytännön hankaluuksia.
Vierailija:
voiko siihen luottaa? Vai voiko kaikki hulahtaa kupista yht´äkkiä pois?
Jos voi, ei tarvitsisi miettiä etelänmatkan varaamista kuukautiskierron mukaan.
Kumpikin onnistuu aivan mainiosti. Itse uin ennen 3 viikkoa neljästä ja aina kun kävi tyttökavereiden kanssa uimassa, piti katsoa, että kuinka kierrot sopii yhteen. Mutta tadaa, koko kaveripiiri osti mooncupin ja tuo säätäminen on historiaa.
Pyöräilyssä en ole kokenut kuppia minään - tai siis en ole edes ajatellut koko asiaa. Ratsastustunnilla varmistaisin ehkä kahteen otteeseen, että kuppi varmasti on kunnolla. Kyllähän sen tietää, kuinka vinksahtanut pikkuhousunsuojakin saattaa hiertää...
Mutta juuri uimiseen mooncup on tuonut yhden viikon minulle lisää!
Mä muuten kuvittelin, että kuppi ois vaikea asettaa paikalleen ja yllätyin positiivisesti kun sehän hulahti sisään helposti ja siellä pysyi;) Eikä todellakaan ole vuotanut ohi. Eipä tartte enää kärsiä reissuilla (käyn 4 krt vuodessa ulkomaanmatkoilla, joista pari on rantalomia)menkoista. Mulla kun sattuu AINA olemaan just silloin menkat kun ollaan matkalla:( On monet uimiset jääneet väliin.
ap
Tamponin kanssa en voi uida, kun se imee alakautta vettä, ja vuotaa ohi. Silloin täytyy lähes lillua vedessä kyllä..
Kuukuppi on aivan ehdoton, kun sen käyttöön tottuu.
Itse tiedän ainakin kymmenen tyytyväistä käyttäjää omasta tuttavapiiristäni, ja sitten sen onnettoman poikkeuksen, joka onnistui jumittamaan kupin sisäänsä niin, että piti käydä se päivystyksessä poistattamassa. Jutun noloutta lisää se, että tuo kuppinsa jumiin saanut tuttuni on itsekin lääkäri ;)