Menettekö puhtaana sänkyyn eli käytte iltaisin suihkussa? Vai päivän lioissa sänkyyn ja vasta aamuisin suihkuun?
Itse pesen joka ilta hiukset ja vartalon ja menen aina puhtaana sänkyyn. Ei tulisi mieleenkään mennä pesemättömänä sänkyyn piehtaroimaan koko yöksi. Hyi olkoon, joku tyynyliinakin olisi haiseva ja likainen ja yhden yön hinkkauksen jälkeen.
Vuodevaatteet pysyvät näin puhtaampina ja hajuttomina, kun sinne menee puhtaana.
Vaihdan lakanat 2 viikon välein.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy päivittäin suihkussa jos en ole harrastanut liikuntaa. Täällä palstalla on ihmeen paljon näitä haisevia ja hikoilevia tyyppejä joiden pitää koko ajan olla itseään saippualla hinkkaamassa.
Joillakin on nopeasti rasvoittuva päänahka. Silloin on pakko pestä hiukset päivittäin. Mikä tarkoittaa myös vartalopesua siinä samalla.
Minulla on kuiva iho ja päänahka myös. Olisi hulluutta pestä kaksi kertaa päivässä suihkussa. Ja eräästä sairaudestani johtuen en myöskään hikoile. Bidesuihku on käytössä päivittäin, muun vartalon pesen harvemmin, enkä kylläkään haise hielle, kun en harrasta sellaista liikkumista ja olen jo ikäihminen.
Vierailija kirjoitti:
En joka päivä lotraa. Ei maailmalla iso osa ihmisistä pääse lotraamaan joka päivä suihkussa. Tukan pesen talvella kerran ja kesällä 2 kertaa viikossa, ei ole rasvoittuva tukka. Se riittää minulle
Mistä lähtien normaali hygieniasta huolehtiminen on ollut lotraamista? Heitätkö myös likavedet ja roskat kadulle, koska kaikkialla maailmassa ei ole viemäreitä tai jätehuoltoa?
Vaihtelee mutta mieluummin käyn aamuisin suihkussa kun on nopeasti rasvoittuvat hiukset ja muutenkin on raikkaampi olo aloittaa päivä. Jos aamusuihkun jälkeen olen erityisesti hikoillut, harrastanut liikuntaa tai on jotenkin likainen olo niin toki käyn vielä erikseen ainakin kroppasuihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös joku vuosi ollut joku energiakriisikin että ei saanut käydä suihkussa ja vessaa vetää?
Käyn yöllä monta kertaa vessassa, enkä todellakaan joka kerta haaskaa arvokasta vettä.
Iltaisin suihkussa ja yleensä pikasuihku aamulla. Ihoni on rasvoittuva ja työssäni joudun olemaan paljon liikkeellä.
Iltasuihkuttelijat kyllä haistaa töissä. Ja ei tosiaan miellyttävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mennä rasvaisilla hiuksilla, hikisenä ja päivän lioissa sänkyyn nukkumaan.
Sänkyyn mennään puhtaana.
Johan se sänky alkaa jo löyhkäämään muutamissa päivissä, jos sinne aina likaisena mennään.
Lakanat on pestäviä...
Niin ovat ja vaihdankin vähintään kerran viikossa, kun koirakin joskus tulee viereeni nukkumaan. Nyt laitoin tyynynkin pesuun, kun koira sitä joskus nuolee. Tyynyliina ei suojele täysin.
Ei ole käsisuihkua vessassa.