Menettekö puhtaana sänkyyn eli käytte iltaisin suihkussa? Vai päivän lioissa sänkyyn ja vasta aamuisin suihkuun?
Itse pesen joka ilta hiukset ja vartalon ja menen aina puhtaana sänkyyn. Ei tulisi mieleenkään mennä pesemättömänä sänkyyn piehtaroimaan koko yöksi. Hyi olkoon, joku tyynyliinakin olisi haiseva ja likainen ja yhden yön hinkkauksen jälkeen.
Vuodevaatteet pysyvät näin puhtaampina ja hajuttomina, kun sinne menee puhtaana.
Vaihdan lakanat 2 viikon välein.
Kommentit (100)
Joka ilta suihkuun. Jos panokaveri on ollut yötä, täytyy myös aamulla suihkuttaa vedellä ja laittaa pikkuhousunsuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihmistalin haju joka leviää harvoin peseytyvistä henkilöistä on kyllä kamala. Itse sitä ei haista mutta muut kylläkin.
Kun asiasta kysyy, niin eivät kyllä myönnä haistavansa yhtään mitään. Omat kaverit ovat niin suorasanaisia että varmasti sanoisivat. Kaikki eivät eritä talia ja hikeä liiemmin.
Ihan jokainen haisee jos on tarpeeksi kauan pesemättä ihminen ja vaatteet.
Tietysti, mutta jopa 3-4 päivää on aivan normaalia selvitä pelkällä alapään pesulla. Tätä nimenoman kaverit ihmettelevät, miksi en haise vaikka en selvästi käynyt yhteisen reissun aikana kokovartalopesulla. Kaikki eivät haise heti, usko pois. Minun sisko on aivan samanlainen, ja mulla on todella tarkka hajuaisti.
Mulla olisi hiukset jo yltä päältä rasvassa aina yli olkapäiden, kuin olisi uitettu jossain oliiviöljyssä, jos pesisin hiukseni noin harvoin kuin 3-4 päivän välein. Mun on pakko pestä hiukset joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään pestä tukkaa joka ilta. Suihkussa menee eka 5minuuttia siihen, että sen saa edes kastumaan kunnolla. Pesuoperaatio kestää tyyliin vartin, koska tukkaa on oikeasti paljon.
En ole mikään kova hikoilija ja hikoilun jälkeen käynkin suihkussa. Öisin en hikoile. Normipäivänä mun tukka ei erityisesti likaannu, enkä kyllä likaannu muutenkaan. En tiedä missä sä piehtaroit, jos olet joka päivä niin ällöttävän likainen.
Ei mun tyyny haise pahalta. Pesen lakanat kerta viikkoon.
onhan labroissa punnittukin, ihmiseten tyynyn kuonamassat, hyi veeee. tulee kuonaa kun iho uusiutuu, hilseilee, punkit silmäripsien tyvessäkin, alap eritteet akkaloilla ihan psykedeeliset,että yrjöämpäri, ulosteperäistökin bakyeeristoa petissä, akat lemahtaa ohimennen ja peittävät sitä ihan karseilla parfyymeilla. huh
Kellään ei ole tullut mieleen, että päänahka rasvoittuu nopeasti juurikin siksi kun sitä pesee shampoolla jatkuvasti?
Syöpähoitojen jälkeen tukka alkoi kasvaa taas, mutta en käytä vieläkään shampoota vaan vesipesu riittää. Nyt ymmärrän, että syy rasvoittumiseen oli liiallinen pesu shampoolla.
Vierailija kirjoitti:
onhan labroissa punnittukin, ihmiseten tyynyn kuonamassat, hyi veeee. tulee kuonaa kun iho uusiutuu, hilseilee, punkit silmäripsien tyvessäkin, alap eritteet akkaloilla ihan psykedeeliset,että yrjöämpäri, ulosteperäistökin bakyeeristoa petissä, akat lemahtaa ohimennen ja peittävät sitä ihan karseilla parfyymeilla. huh
;D
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole tullut mieleen, että päänahka rasvoittuu nopeasti juurikin siksi kun sitä pesee shampoolla jatkuvasti?
Syöpähoitojen jälkeen tukka alkoi kasvaa taas, mutta en käytä vieläkään shampoota vaan vesipesu riittää. Nyt ymmärrän, että syy rasvoittumiseen oli liiallinen pesu shampoolla.
Tämä ikivanha harhaluulo on kumottu jo ajat sitten.
Käyn joka ilta suihkussa (tai saunassa). Mukavampi mennä puhtaana nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Minulla on paristakin haisulista kokemusta, ja voin sanoa, ettei niistä hajuista aina KEHDATA työpaikalla sanoa.
Ensimmäinen tapaus oli nk. peräkammarinpoika, joka ei juuri suihkua käyttänyt ja päällä oli päivästä toiseen samat vaatteet. Hänelle jossain kohtaa pari ihmistä töistä (huom: hyvin asialliseen ja korrektin sävyyn!) sanoi, mutta otti asian loukkauksena, ja tuntui että asia vain paheni.
Toinen oli liikuntavammainen henkilö, hän haisi usein sille itselleen. Kynnys sanoa asiasta oli korkea, koska moni oletti että kyseessä saattoi olla jollain tavalla vammaan liittyvä asia myös. Myös vessa oli hänen jäljiltään usein saastainen. Asiasta sanottiin pomolle, joka otti asian hoitaakseen, en tiedä miten lopulta kävi, vaihdoin itse työpaikkaa.
Voi olla syitä miksei asiasta uskalleta sanoa, varsinkin jos se haju on siedettävällä tasolla, eli jos pysyy metrin parin päässä ei haittaa. Joidenkin luonne voi myös olla, no sanotaan hullu, ollaan mieluummin hiljaa ettei jouduta "Ritvan" tai "Pertin" tulilinjalle ja vihan kohteeksi. Koskee muitakin juttuja, joillekin on helpompi sanoa asiosta mitä toisille, koska osa kokee asialliset sanomiset loukkauksina, vaikka eivät(!) sellaisia olisi.
Pari kertaa viikossa suihkuun. Paitsi jos teen jotain ruumiillista työtä ja hikoonnun.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nämä suihkuneuroottiset sopeutuisivat Hollantiin, jossa yleensä saavutaan töihin pyöräillen säässä kuin säässä. Ei siellä mennä suihkuun työpaikalla.
Hyi yök, pakko heti peseytyä kun hikoaa jo pelkästä ajatuksesta? :D
Ei jonkun parin kilometrin työmatkan aikana hikoile pyörällä, ellei ole joku rapakuntoinen 150kg läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää töissä, kun porukka haisee yötunkkaiselle. Aamulla suihkuun, ettei tarvi kenenkään haistella tunkkaista ihmistä. Hyi olkoon!
En käy töissä.
sehän selittääkin työttömyyden. talia, ihon hilseilyä, bakteereja -,eritteet alapää- coctail ja ovet sulta kiinni. moni luulee että kevyt huuhtominen ok, harjatkaa pesusienelläkin ja auki istuen alapäät, ei se selästä valuva liruvesi puhdista anu-aukkoa mm ja uormia mitenkään. moni ei pese edes varpaanvälejä sienellä saati sorminkaan, hyi hitto---muka se suihkuvesi kun valuuu,se muka pesee, no ei pese.. just täälläkö oli-miks jalat haisee- nokun ei pese niitä, seisoo märällä suihkulattialla. no ei ihme
Vaatteita vaihdan kerran viikossa, alusvaatteet joka päivä. Sukat parikin kertaa päivässä ja pesen samalla jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nämä suihkuneuroottiset sopeutuisivat Hollantiin, jossa yleensä saavutaan töihin pyöräillen säässä kuin säässä. Ei siellä mennä suihkuun työpaikalla.
Ei jonkun parin kilometrin työmatkan aikana hikoile pyörällä, ellei ole joku rapakuntoinen 150kg läski.
Bingo. Yleensä nämä päivittäin hirveästi hikoilevat ja talilta haisevat ovat tuota painoluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihmistalin haju joka leviää harvoin peseytyvistä henkilöistä on kyllä kamala. Itse sitä ei haista mutta muut kylläkin.
Tämä.
Ja jos on nopeasti rasvoittuva päänahka, se tali on oikeasti pestävä pois päivittäin. Mieluiten illalla, jotta tyyny ei ole ihan haisevassa taliklöhmässä sitten.
ihmisten tyynyt sisältää tutkitusti monta kiloa kuonaaaaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi aamulla menemään töihin, jos en ensin kävisi suihkussa. Olisi niin nuhjuinen olo yön jäljiltä. Aamusuihku myös virkistää ja vetreyttää.
Kyllä sä pystyisit, jos olisit jo illalla mennyt suihkuun ja näin et piehtaroisi lioissa koko yötä ja täten ei olisi nuhjuinen yön jäljiltä.
Kävin ennen vain iltaisin suihkussa ja oli silti nuhjuinen olo. Nykyään käyn iltaisin tosi nopeassa pika suihkussa, ihan vain vedellä, ja aamulla sitten parempi puunaus. Tämä toimii minulla. Pelkkä iltasuihku ei vain riitä vaikka kuinka puunaisin. Nukkumisen jälkeen olo vain on nuhjuinen.
Joka ilta suihkun kautta nukkumaan. Hiusten pesu 3 x viikossa, pyyhkeet vaihdetaan 2 x viikko ja lakanat kerran viikossa. Ei tulisi mieleenkään mennä sänkyyn "likaisena" 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää töissä, kun porukka haisee yötunkkaiselle. Aamulla suihkuun, ettei tarvi kenenkään haistella tunkkaista ihmistä. Hyi olkoon!
Kuinka läheltä sä oikein haistelet sun työkavereita...?
ihan ohi menee, suht vierekkäin joutuu katsomaan asioita, ruutua, papereita, istuu siinä lähellä, vessaan jää sen jäljiltä karsee haju, huone jossa se on ollut koko päivän haisee pahalle- huomaa etenkin jos itse tulee ulkoa tai raikkaasta tilasta. noiden ulkovaatteetkin haisee,että pitää mietiä minne veis omansa siitä, rööki,hiki, eritteet,ympäristölika -busseista likapenkit... sukuritteet lemahtaaaaa kun ohi menee. kuka haluu istuu noiden jäljiltä tuolille-sohvalle
Vierailija kirjoitti:
En käy päivittäin suihkussa jos en ole harrastanut liikuntaa. Täällä palstalla on ihmeen paljon näitä haisevia ja hikoilevia tyyppejä joiden pitää koko ajan olla itseään saippualla hinkkaamassa.
Samaa mieltä, tuollainen hinkkaaminen ei ole ihan tästä maailmasta...En ymmärrä, kuinka normaalisti voi likaantua yhdessä päivässä, jos ei ole joku hiton likainen työ. Ja että hiuksetkin on illalla niin likaiset, että tyynyliina sotkeentuu.
Bidee on keksitty, kainalot voi pestä ilman suihkua ja jalat/varpaanvälit voi pyyhkiä puhdistuspyyhkeillä. Suihku/hiukset 1-2krt/ viikko riittää tavallisesti, urheilun jälkeen myös voi hiet käydä huuhtomassa, silloinkaan tuskin mitään tehopesua/aineita tarvii.
Poikkeukset sallitaan puoleen ja toiseen. :)