Olet mitä syöt
Timo Jutila. On vaan hirveä ruokavalio.
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka epäterveellinen tämän Manimainkin ruokavalio on! Ja näyttää hoikalta ja hehkeältä. Mä syön mielestäni terveellisesti eli paljon kasviksia enkä juo kuin vettä janojuomana jne. En sipsejä, en karkkia. Silti olen kuin ryhävalas. Ikää tosin on jo 52v.
Niin? Ikä tekee tehtävänsä. Itsekin olin todella hoikka parikymppisenä, vaikka dokasin ja söin rasvaista krapulamättöä joka viikonloppu ja viikollakin ruoka oli leipää, irttareita ja nuudeleita. Autoa ei ollut, joten liikuin kaikkialle jalan, mutta matkat oli lyhyitä eikä muuta liikuntaa. Nyt lähes 40v. elämäntavat terveelliset ja liikun paljon, mutta niin vaan raskauksista jäi tuollainen vararengas vyötärölle eikä lähde millään.
Ikä vaikuttaa maksimissaan parin prosentin verran. Ihan samat vaatteet mahtuu päälle kuin parikymppisenä vaikka lapsiakin on.
N45v
Ikä vaikuttaa maksimissaan parin prosentin verran. Ihan samat vaatteet mahtuu päälle kuin parikymppisenä vaikka lapsiakin on.
N45v
=> olen eri mieltä. Tai tarkemmin: ikä itsessään ehkä vaikuttaa parin orosentin verran, mutta iän mukanaan tuomat hormonaaliset muutokset vaikuttavat huomattavan paljon enemmän. Minäkin olin sinun ikäsenä todella hoikka, samat vaatteet mahtuivat päälle. Tilanne muuttui vaihdevuosissa.
Vain 20 % on geneettisesti onnekkaita, ettei ikä nosta painoa.
Taitaa olla vähän niin, että kun meille nyt ollaan jankutettu tätä "ikä tuo kiloja, vaihdevuosissa lihoo automaattisesti" niin jengi vaan antaa itsensä lihoa kun "ei sille mitään voi"?
No, mä kuulun itse tuohon 20% ja olen ihmetellyt tätä "automaattilihomista".
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei syö mitään?
Sit ei oo mitään, kokeile vaikka. Menee kyllä varmaan hetki jos oot average painonen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka epäterveellinen tämän Manimainkin ruokavalio on! Ja näyttää hoikalta ja hehkeältä. Mä syön mielestäni terveellisesti eli paljon kasviksia enkä juo kuin vettä janojuomana jne. En sipsejä, en karkkia. Silti olen kuin ryhävalas. Ikää tosin on jo 52v.
Niin? Ikä tekee tehtävänsä. Itsekin olin todella hoikka parikymppisenä, vaikka dokasin ja söin rasvaista krapulamättöä joka viikonloppu ja viikollakin ruoka oli leipää, irttareita ja nuudeleita. Autoa ei ollut, joten liikuin kaikkialle jalan, mutta matkat oli lyhyitä eikä muuta liikuntaa. Nyt lähes 40v. elämäntavat terveelliset ja liikun paljon, mutta niin vaan raskauksista jäi tuollainen vararengas vyötärölle eikä lähde millään.
N45v
N45v
=> olen eri mieltä. Tai tarkemmin: ikä itsessään ehkä vaikuttaa parin orosentin verran, mutta iän mukanaan tuomat hormonaaliset muutokset vaikuttavat huomattavan paljon enemmän. Minäkin olin sinun ikäsenä todella hoikka, samat vaatteet mahtuivat päälle. Tilanne muuttui vaihdevuosissa.
Vain 20 % on geneettisesti onnekkaita, ettei ikä nosta painoa.Taitaa olla vähän niin, että kun meille nyt ollaan jankutettu tätä "ikä tuo kiloja, vaihdevuosissa lihoo automaattisesti" niin jengi vaan antaa itsensä lihoa kun "ei sille mitään voi"?
Ei vaikuta lihomiseen geeneissä muukun itsekuri ja halu ottaa asioista selvää
Vierailija kirjoitti:
Se on tiedossa että kasvissyöjä on vihannes
Onhan se ku aivot tarvitsee lihaa.
Suurin valhe ikinä, olet mitä syöt. Kukaan ei ole sitä mitä syö..että on tyhmiä taas.
Olen banaani, söin sellaisen juuri, okei, kaikki uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuon Hannan jakson ja paskanmarjat muka unohtaa syödä. Kukaan ei liho 92-kiloiseksi jos ei syö yli tarpeensa. Kyllä nyt on vähän valehdeltu ruokapäiväkirjaan tai varta vasten karsittu ruokavaliota tuolle viikolle. Riina-Maija Palander oli myös aikoinaan tuossa sarjassa ja siltä näyttää henkilö joka oikeasti unohtaa syödä. Oli ties mitä puutoksia ja alkava osteoporoosi hänellä.
Se että unohtaa syödä ei tarkoita, etteikö voisi syödä yli tarpeensa. Sumopainijat ovat perinteisesta harrastaneet pätkäpaastoa ja syöneet kahdesti päivässä. Silti tavoitteena on painon kerryttäminen. Idea on mennä syömisen jälkeen nukkumaan, jotta aineenvaihdunta hidastuu ja syödyt kalorit saadaan hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti.
Jenna Salminen kirjoittaa!!!
Miksi kirjoittaisi? Aika usein puhutaan, että väliinjätetyt ateriat voivat johtaa liikasyöntiin kun sitten syö.
Ikä vaikuttaa tekemällä painonhallinnasta vaikeampaa. Ihan normaalia. Jos oot syönyt ensin 40v ihan niin paljon kuin haluat ja mitä haluat, lihoamatta ja terveenä, niin onhan se haaste jos vuosien varrella pitäisikin karsia vaikka 20% kokonaisenergian saannista ja muuttaa rasvat yms paremmiksi ja lopettaa sokeristen herkkujen syönti. Koska niin joutuu tekemään jos painoaan ja terveyttään haluaa ylläpitää.
Eli onnistuu. Mutta useimmilla vaatii konkreettisia muutoksia elintapoihin jos niissä on ollut nuorena vapaamielinen.
Olen munaa ja kinkkua. Pitää paikkansa. Tosta ketsupista en ole varma
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten tähän ohjelmaan enää löytyy uutta kulmaa kun ohje on aina enemmän kasviksia, vähemmän rasvaa ja suolaa, ja enemmän liikuntaa.
Nykyään pitää olla aina uutta kulmaa, vaikka olis ihan kauheeta shaissea. No, ei ihmekään, että sitä kauheaa shaissea sitten tuotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei syö mitään?
Henki lähtee ..ei siinä muuta.
Elu et ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v
N45v
Vain 20 % on geneettisesti onnekkaita, ettei ikä nosta painoa.Taitaa olla vähän niin, että kun meille nyt ollaan jankutettu tätä "ikä tuo kiloja, vaihdevuosissa lihoo automaattisesti" niin jengi vaan antaa itsensä lihoa kun "ei sille mitään voi"?
Ei vaikuta lihomiseen geeneissä muukun itsekuri ja halu ottaa asioista selvää
👠👠🤣
Kaikki kirjoituksesi ovat hyvinkin selvästi luettavissa, että mitä tarkoitat kenestäkin.
Ei me lukijat niin tyhmiä olla , kuin sinä luulet.
olen omena olen omena omen pyöreä omenaaa , olen makkara olen makkara olen grilli makkaraa
Olen vanha jääkiekkoilija ja sitä syömällä saa vaaaltavat lihakset.
Koska tulee osa kaksi, olet mitä juot?