Oletteko ostaneet kotinne kalusteet omalla rahalla vai lainalla?
Jos on vähänkin isompi perheen koti, miten ihmeessä porukalla on tuhansia euroja (kerralla) laittaa kalusteisiin ja sisustukseen? Mulle sisustaminen on ollut aina prioriteettilistan häntäpäässä ja siksi kotini onkin sekoitus toisiinsa sopimattomia kalusteita ym. Olisi se mukava laittaa kaikki kerralla nätiksi mutta kun katsoin hintoja niin huh.
Kommentit (37)
Omalla rahalla ja kyllä, tuhansia on mennyt, koska sisustaminen on prioriteettilistani kärkipäässä.
Hain kelasta maksusitoumuksen ja nyt on kaunis koti! Huom ei mitään kirppuista kirppispjaskaa kuka sellaistakin hommaa.
Sossun rahoilla, tietenkin! Eli käytännössä Sinun rahoillasi, koska sossulla ei ole oma rahaa!
Mun ekat kalusteet opiskelijasolussa oli kirjahylly (joka nyt on tyttärellä) ja sohvasänky. Itse ostin käteisellä. Sain lahjaksi kirjoituspöydän.
Miten kukaan muu kuin tulipalossa kaiken menettänyt tarvitsisi kaikki kalusteet kerralla?
No toki osamaksulla velkaa velan päälle tekevä maksuhäiriöinen (mies).
Ekassa yksiössäni oli ruokapöytä tuoleineen, kirjahyllyt ja sänky. Muuta ei tarvinnut ja pieni koti näytti hyvältä kun vielä maalasin sen kauttaaltaan.
Olen kalustanut asuntoni huonekaluilla
Lahjaksi ja perinnöksi saatuja kalusteita on paljon, kirpputorilta on myös ostettu paljon (paitsi ei patjoja tms. riskituotteita). Ehkä vähän sekava, mutta ainakin hyvin kodikas lopputulos saatiin. Maalaaminen, verhojen ja huonekasvien käyttö ovat myös hyvin edullisia tapoja muuttaa sisustuksen ilmettä ja sitä teen paljon.
Luottokortilla ja maksettu tilipäivänä koko saldo pois
En suosittele kulutusluottoa kellekään. Sen sijaan me teimme asunnonvaihdon yhteydessä niin, ettemme laittaneet kaikkea edellisen asunnon myynnistä saatua rahaa uuteen asuntoon, vaan ostimme kymppitonnilla uusia huonekaluja uuteen asuntoon. Muutimme yksiöstä omakotitaloon, joten kalustettavaa todellakin riitti... Työhuonetta, lasten huonetta, isompaa sohvaa, lipastoja yms.
Olen hankkinut uusia kalusteita yms. tavaraa pikku hiljaa vuosien aikana. Ja lisäksi nykyään on niin helppoa löytää kauniita kalusteita käytettynä halvalla tai jopa ilmaiseksi. Torista ja Facebookin kirppisryhmissä tekee hyviä löytöjä. Tietenkin kaikki maksaa uutena paljon.
yhteis kunnan rahoilla olen kunnalla töissä
Lähes kaiken saa käytettynä halvalla tai kavereilta ilmaiseksi. En tunne yhtään niin tyhmää ihmistä joka ostaisi huonekaluja velaksi.
Yhden sohvan, valaisimia ja pari ikea hyllyä olen omakotitaloon ostanut uutena. Muutoin perittyä /lapsuudenkodista/kavereilta/torista eli 90%. Käytetyt huonekalut ovat halpoja ja minulla toistaiseksi aina löytöjä. Esim. Torista todella tukevat 40-luvun täyspuiset ruokapöydän tuolit 6kpl 40e. Ei ole tullut kalliiksi. Rahaa olisi periaatteessa mutta keksin sille parempaa käyttöä.
oon ostanu käytettynä ja jotain huonekaluja on verhoiltu ite niitypyssyn kanssa nitomalla uusi pehmuste ja kangas.kirjastossa on verhoilu ja tuunaus kirjoja ,niistä ideat.
maalattu ja tapetoitu ite netin ohjeilla. näin lähipiirissä. ei ehkä kaikki mätsää mutta oppii uutta ja ei tule velkaa.
Se, että on yli 20 vuotta asunut "omillaan" niin matkan varrella on kertynyt jos jonkinlaista kalustetta ja tavaraa. Osa uutena ostettua, osa käytettynä, osa saatuna/perittynä. Jotkut seuranneet mukana koko aikuisiän, kuten ensimmäinen omalla palkalla uutena ostettu astiakaappi. Välillä päivitetty esim muuton yhteydessä, esim sänky, sohva tai ruokapöytä tai lasten kasvaessa. Myös hyvälaatuiset/kuntoiset säilyttää jälleenmyyntiarvonsa.
Sohva taidettiin 5 vuotta sitten ostaa osamaksulla, mutta maksettiin se nopealla aikataululla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellekään ei tule perhettä yhtäkkiä, joten ei niitä kalusteitakaan kaikkia yhtä aikaa hankita.
Esim. Sämpylä-Iinalla kyllä on aika äkkiä tullut.
Niin että ilman kalusteita asui ilman perhettä?
En minä siihen ottanut kantaa vaan tuohon että kukaan ei saa perhettä yllättäen. Varmaan aika yleistä saada.
Taidat olla melkoisen yksinkertainen.
Maisteriksi ja äidiksi ainakin on aivot riittäneet. 😁 Lyhyt aika se yhdeksän kuukautta on jos siihen ei ole valmistautunut etukäteen.
Vanhempien rahalla. Miljoona-asuntokin on vanhemmat minulle ostaneet . Veljeni jää kodittomaksi pian ja tunnen tästä suurta iloa kun itse asun miljoona kartanossa . Olenhan arvokkaampi ihminen kuin veljeni .
n42