Ei kai se ole minun tehtävä päivittäin hoitaa lapseni kaveria?
Ekaluokkalaisia koulussa. Lapseni kaveri tulee joka päivä koulun jälkeen meille ja on nälissään. No enhän mä voi antaa hänen vaan katsella sivusta, kun oma lapseni syö.
Ysin aamuina tämä kaveri saattaa istua meillä aamiaispöydässäkin. Vähän tuntuu siltä, että minun oletetaan olevan hoitotäti, kun pystyn olemaan kotona omaa lastani varten.
Kommentit (7)
Et osaa kertoa tuota lapsen vanhemmille vaan vingut mieluummin täällä?
Onko sulla niihin vanhempiin kontakti?
Meillä oli vähän sama tilanne eskari ikäisillä mutta ongelma eskaloitui kun tämä kaveri rupesi tuomaan pikkusisaruksiaankin mukanaan. Ja koska eivät ymmärtäneet että en ole mikään ilmainen IP hoito niin vedin rajan että sitten leikitään vain sielä eskarissa ja sen jälkeen kaikki pysyy kotonaan.
He ottavat sen luontaisetuna. Laita lapselle ystävällinen kirje mukaan sinne kotiin vietäväksi.
Ota yhteys lapsen vanhempiin ja kerro huolesi heille.
Itse muistan lapsena kun olin kavereilla ruoka aikaan niin kyllä aina odotin kaverin huoneessa sillä välin. Joskus harvoin kutsuttiin pöytään.
Näin voit lapsen kavereillekin sanoa että jos on nälkä pitää mennä kotiin syömään ja sitten voi tulla takaisin leikkimään. Jos taas ärsyttää olla lapsenvahtina niin älä ota kotiin vieraita vaan voivat leikkiä ulkona.
Laita lasku kersan vanhemmalle.