Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten temutus lähdössä täysin käsistä: "50 miljoonaa pakettia"

Vierailija
27.11.2025 |

mistä johtuu ettei suomesta voida ostaa ja tueta työpaikkoja. Kaikkien pitää ostaa suomesta että verot jää suomeen.

MTV3 keskustelu asiasta. 

kaupan liiton kari luotokin sanoo että suomesta ostettu tuote on turvallinen ja niihin on tietyt vaatimukset minkä takia se on turvallisempaa ostaa ja paremman laatuista.

AP

Kommentit (292)

Vierailija
201/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllättävää että kaupan edustaja sanoo niin. Samaa rojua ne suomalaiset kauppiaat myy, mutta 1000% katteella.

Jos suomalainen kauppias myisi parempilaatuista, niin miksi sitten vähän väliä tiedotetaan jonkun suomalaisen kauppiaan myymän tuotteen takaisinvedosta turvallisuusriskiin vedoten?

Näinpä, jos myyvät ollenkaan. Esimerkiksi suomesta ei saa varsiluomien poistoon sopivia kumilenkkejä, peräpukamista puhumattakaan. Parin euron komponentit eivät sovi lääkekartellin kusetukseen ja kehonhallintajuoneen.

Vierailija
202/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Temu ja Shein kuljettavat päivittäin yhteensä noin 9000 tonnia rahtia maailmanlaajuisesti, kertoo talousmedia Forbes.

Hurjaa määrää kuvaa se, että tonnimäärä vastaa noin 88 Boeing 777 -rahtilentokonetta, jotka täyttyvät ääriään myöten siis joka päivä."

--Toivottavasti nää temuttajat ja sheinaajat ymmärtävät pitää suunsa kiinni muiden ihmisten satunnaisista lentomatkoista. 

Kaikki sun vaatteet, tavarat ja elektroniikka on tuotu samoilla rahtikoneilla vaikka et Temusta tilaisikaan. Eli kulutat yhtä paljon + lentäminen 

Marketien ja ketjujen tuotteet tulevat merirahtina. Ne tilataan hyvissä ajoin. Siksi niillä ei ole kiire. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä akka paska!

Suomesta ei osteta niin kauan kun täällä syöpäiset demaritorakat kommaroi ja verotuksella varastaa niille loisille ja lemmikeilleen kuulumattomia NETTOveronmaksajien rahoja. Nyt ajetaan kommarisyöpä umpikujaan ja lopetetaan se suomesta lopullisesti.

Demaritorakat ja niiden lemmikit, eläkeloiseläjät ja kelaloiset elää ja hengittää muilta varastetuista rahoista, verovaroista. Se kommarisyöpäläisten elämänlanka kun nyt katkaistaan, demarisyöpä loppuu suomesta. Ilman verovaroja sillä ei ole olemassaolon edellytyksiä.

Ja tämän demarisyövän juurimisen vuoksihan se niin saatanallinen ulina näillä kommaripaskoilla on päällä koko aika. Tietävät varsin hyvin että niiden olemassaolo korreloi 1=1 :teen tilastojen kanssa, joista käy ilmi kerätyt ALV :t ja muut verot, ja kaikki käyrät sekä trendit suuntaa asteikoiden 0-pistettä kohti.

Ymmärtää varsin hyvin miksi demaripaskojen puoluetoimistolla ollaan päät märkinä kauhusta ja hikoillaan kuin hoorat kirkossa.

Vierailija
204/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittänyt ns. etsimällä etsiä tuolta Temusta jotain, mitä ostaisin. Joka kerta päädyn samaan tilanteeseen, mitään järkevää ostettavaa ei löydy. Omat kiinnostuksen kohteeni ovat sellaisia, että on vähän pakko tehdä ostokset Euroopan alueelta, ja mieluiten siten, että takuuasiat toimivat.

Vierailija
205/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllättävää että kaupan edustaja sanoo niin. Samaa rojua ne suomalaiset kauppiaat myy, mutta 1000% katteella.

Jos suomalainen kauppias myisi parempilaatuista, niin miksi sitten vähän väliä tiedotetaan jonkun suomalaisen kauppiaan myymän tuotteen takaisinvedosta turvallisuusriskiin vedoten?

Näinpä, jos myyvät ollenkaan. Esimerkiksi suomesta ei saa varsiluomien poistoon sopivia kumilenkkejä, peräpukamista puhumattakaan. Parin euron komponentit eivät sovi lääkekartellin kusetukseen ja kehonhallintajuoneen.

Ompelulangalla varsiluomet on ennen poistettu. Hatunnosto pukamien hirttämisestä itse.

Vierailija
206/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä temutan 25-100 euroa joka kuukausi.  Saan paljon kivaa, hyödyllistä, kaunista ja edullista kotiin, lapsille, itselle ja lahjaksi. Samalla summalla saisin suomalaisesta liikkeestä pari koristetyynyä ja ehkä torkkupeiton - eikä yhtäkään niistä kehtaisi antaa lahjaksi, ovat rumia, värittömiä ja jonkun tusinasisäänostajan valitsemia. Hyvä temuttaja osaa ostaa laatua ja kaunista. Olen jättänyt tokmannit puuilot, jyskit, rustat, julat, ja kaikki eri ryhmien koriste- ja sisustusosastot oman onnensa nojaan jo 2v ajan. Minä temutan parempaa kamaa paljon, paljon edullisemmin! Tuottaa iloa, kun huomaa, miten väärässä temuvihaajat ovat.

Vierailija
207/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko todellisuudesta ertaantunut täytyy olla jos luulee, että kiinalainen tehdas vaihtaa valmistusmateriaalit Tokmannin, Prisman ta K-marketin tuotteisiin.

Ei vaihda. Samat myrkyt on kaikissa, 

Tämä, mistä tälläinen tieto on edes peräisin? Onko itse esim. vierailtu kiinalaisissa tehtaissa katsomassa sivusta kun vaihdetaan myrkyt linjastolle tai onko tästä jotain videomateriaalia netissä? Se, että joku kirjoittaa näin tapahtuvan nettiin, ei tee asiaa todeksi. Jotain lähteitä olisi kiva joskus saada.

Vierailija
208/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään Prisman myymää ja kiinassa valmistettua tuotetta et voi ostaa Temusta. PISTE.

Samoja tuotteita ei ole. Temu-tuotteen ovat piraattitehtaiden kopioita. Ja täyttä kuraa, varsinkin materiaalikoostumus, laatu, dokumentity, certifikaatit ja muut vastuuasiat.

Prisma voisi sitten varmaan laittaa jokaisen kiinatuotteen kohdalle nämä laatudokumentityt ja certifikaatit asiakkaan nähtäville? Ai ei vai? Nyt on vain paljon puhetta, muttei oikein mitään todistetta, jota asiakas voisi itse kaupassa tutkia.

Sinä saat ne maahantuojalta meilinsä sähköpostiisi kun pyydät ne. Se ei ole mikään salaisuus. 

Ei tämä ole mikään kulutttajan työ lähetellä meilejä maahantuojalle. Kaupassa selvästi näytille ne dokumentit, kun niitä jaksetaan kokoajan mainostaa.

Vierailija
209/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kauppa kuppaa asiakkaalta rahat jo ruokaostoksissa, aivan järjettömiä hinnannostoja viime vuosina milloin milläkin verukkeella, esim. dieselin hinta. Laskiko hinnat yhtään kun diesel halventui? No ei. Ruoka on toistaiseksi pakko ostaa täältä, niin saa riittää, johan kauppiaat tienaa silläkin jo miljoonia eikä silti mikään riitä.

Kävin viikonloppuna Virossa ja suurinosa leivästä maksoi siellä 50-60 senttiä pussi, paljon tarjolla Fazerin tuotteitakin, joita ei Suomessa edes myydä. Miten pelkkä leipäkin voi olla täällä niin ylihintainen luksustuote?

Virossa valtio subventoi vahvasti leivän hintaa historiallisista syistä johtuen. Neuvostoliitossa oli puutetta melkein kaikesta. Leivän ja vodkan hinta pidettiin edullisina siksi, ettei kansa alkanut kapinoida. Virolainen leipä on siis yritystukileipää.

Vierailija
210/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään sovi, kun demarirälssi ei saa saastaisia kommarikouriaan mihinkään väliin, kun ei saada julkisen puolen loiseläjiä kielto-määräys-rajoitus-byrokratia-lisää valtiota-lisää kyttäyssatraappeja tuottaja/toimittaja - asiakas väliin millään. Tuo saatanan loiseläjärälssi elää siitä, että ne saavat ne saastaiset kommarikouransa joka väliin varastamaan niille kuulumatonta. Totta kai ne ulvoo ja ulisee kuin henkeä vietäisi, koska sitähän niiltä just tehdään kun kiistetään niiltä verovarat.

Vierailija
211/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset(kin) pelastavat Kiinan, tukevat putinia ja tappavat kotimaan markinat.

En syytä ketään mutta älkää sitten ihmetelkö, miksi talous ei kasva.

Vierailija
212/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yrittänyt ns. etsimällä etsiä tuolta Temusta jotain, mitä ostaisin. Joka kerta päädyn samaan tilanteeseen, mitään järkevää ostettavaa ei löydy. Omat kiinnostuksen kohteeni ovat sellaisia, että on vähän pakko tehdä ostokset Euroopan alueelta, ja mieluiten siten, että takuuasiat toimivat.

En mäkään löydä enkä tarvitse sieltä mitään. Käyn välillä hankkimassa ähkyn sivustoa katselemalla, onhan niitä iloisia värejä ja konekäännöksiä hauska bongailla. Siinä kaikki. Dopamiinit löytyvät toisaalta.

Vierailija
213/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta Temusta mitään, mutta ymmärrän syyt miksi monet ostaa. Kunhan a)ette lahjoiksi anna mulle tai mun lapsille b) myy kirppiksillä ilman merkintää, että on temusta  nin kauan on suht ok. 

Minä en osta enää kirppiksiltä leluja siksi, että ne voivat olla temumuovisia. Sääliksi käy lapsia, jotka niille myrkyille altistetaan.

Vierailija
214/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kauppa kuppaa asiakkaalta rahat jo ruokaostoksissa, aivan järjettömiä hinnannostoja viime vuosina milloin milläkin verukkeella, esim. dieselin hinta. Laskiko hinnat yhtään kun diesel halventui? No ei. Ruoka on toistaiseksi pakko ostaa täältä, niin saa riittää, johan kauppiaat tienaa silläkin jo miljoonia eikä silti mikään riitä.

Kävin viikonloppuna Virossa ja suurinosa leivästä maksoi siellä 50-60 senttiä pussi, paljon tarjolla Fazerin tuotteitakin, joita ei Suomessa edes myydä. Miten pelkkä leipäkin voi olla täällä niin ylihintainen luksustuote?

Virossa valtio subventoi vahvasti leivän hintaa historiallisista syistä johtuen. Neuvostoliitossa oli puutetta melkein kaikesta. Leivän ja vodkan hinta pidettiin edullisina siksi, ettei kansa alkanut kapinoida. Virolainen leipä on siis yri

Jossain osataan sentään pitää edes oman kansan puolta ja tarjota ihmisille ravintoa edullisesti. Suomessa joku kuppainen sämpyläpussikin maksaa helposti 3 euroa, aivan tolkuton hinta, jostain 5-6 kpl höttöisestä sämpylästä. 

Vierailija
215/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä temutan 25-100 euroa joka kuukausi.  Saan paljon kivaa, hyödyllistä, kaunista ja edullista kotiin, lapsille, itselle ja lahjaksi. Samalla summalla saisin suomalaisesta liikkeestä pari koristetyynyä ja ehkä torkkupeiton - eikä yhtäkään niistä kehtaisi antaa lahjaksi, ovat rumia, värittömiä ja jonkun tusinasisäänostajan valitsemia. Hyvä temuttaja osaa ostaa laatua ja kaunista. Olen jättänyt tokmannit puuilot, jyskit, rustat, julat, ja kaikki eri ryhmien koriste- ja sisustusosastot oman onnensa nojaan jo 2v ajan. Minä temutan parempaa kamaa paljon, paljon edullisemmin! Tuottaa iloa, kun huomaa, miten väärässä temuvihaajat ovat.

Materiaalit voi myös tarkistaa ennen ostoa.

Pidän Temun erilaisesta valikoimsta ja hinnoista. Kaikki pelannut. Tuossa tarpeeksi syitä.

Vierailija
216/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä jaksa uskoa että tuolta temusta mitään välttämättömyyksiä ostellaan. Ollaan vain totuttu siihen, että voi ostella ja saada siitä niitä hetkellisiä fiiliksiä. Nyt kun on PA niin ostellaan sitten temusta kun on pakko kuitenkin huvikseen jotain ostella. Mites jos vaan vähennettäisiin sitä shoppailua?

Osalle kehittyy riippuvuus ja silloin jatketaan ostelua, vaikka ei tarvitse mitään. Jos lopettaa tilaamisen kokonaan, tulee alakuloa ja ahdistusta.

Tuo perustuu siihen, että aivot saavat kunnon dopamiiniryöpyn juuri maksaessa. Saalis on saatu. Ikävä puoli on se, ettei se ryöpsäyksen mielihyvä kestä pitkään ja sitten homma alkaa alusta. 

Samanlaisen dopamiiniryöpyn saisi kun suihkuttaisi 60-90 sekuntia päälleen niin kylmää vettä kuin suihkusta irtoaa ja kuivaisi sen jälkeen itsensä reippaasti froteepyyhkeellä pyyhkien. Toki on vähemmän vaativaa olla nettikaupassa ja tilata sen sijasta, että vääntäytyisi suihkuun.

Vierailija
217/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään löydä enkä tarvitse sieltä mitään. Käyn välillä hankkimassa ähkyn sivustoa katselemalla, onhan niitä iloisia värejä ja konekäännöksiä hauska bongailla. Siinä kaikki. Dopamiinit löytyvät toisaalta.

Itse käyn joskus hupishoppailemassa suomalaisissa kaupoissa, saatan sovitella kalliita vaatteita. Mitään ei ole aikeissakaan ostaa, ja totean ettei hinta kohtaa laadun kanssa. Joskus mietin onko hinnat oikeasti euroissa, vai jonkun kummallisen maan valuutassa, jossa kurssi on aivan eri.

Vierailija
218/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonalle ihmiselle 5 pakettia vuodessa ja Suomessa on ihmisiä liki 6 miljoonaa.... onko se sitten paljon?

Mitä jos kaikki Temuttais ja lopetetaan konttikaupalla saman tavaran tuominen tokmanneille ja vastaaviin? Veikkaan että tavaran määrä vähenis kun turhat varastot jää kiinaan eikä tuoda tänne. Lisäksi asiakkailla on enemmän valinnanvaraa.

Joo, pilkkuvirhe, huomasin. Eli 10 pakettia per suomalainen, 1 ostos kuukaudessa jokaiselle. No, itse en taida perheelle ostaa noin paljoa, mutta olenkin reilusti keski-ikäinen ja kaikenlaista on vuosien varrella jo hankittu.

Kun osa ihmisistä ei koskaan tilaa mitään Temun kautta. niin  se tarkoittaa, että jotkut tilaavat monta kymmentä pakettia vuodessa.

Osa tilaa joka päivä jotain ja odottaa tilattuja tavaroita kuin lapsi joulukalenterin luukun avaamista.

Vierailija
219/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ennätyskorkealla -> ihmisillä vähemmän rahaa -> yhä useampi ihminen ostaa tuotteita mistä halvimmalla saa.

--> lisää temuttamalla työttömyyttä kotimaassa

Vierailija
220/292 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään Prisman myymää ja kiinassa valmistettua tuotetta et voi ostaa Temusta. PISTE.

Samoja tuotteita ei ole. Temu-tuotteen ovat piraattitehtaiden kopioita. Ja täyttä kuraa, varsinkin materiaalikoostumus, laatu, dokumentity, certifikaatit ja muut vastuuasiat.

Prisma voisi sitten varmaan laittaa jokaisen kiinatuotteen kohdalle nämä laatudokumentityt ja certifikaatit asiakkaan nähtäville? Ai ei vai? Nyt on vain paljon puhetta, muttei oikein mitään todistetta, jota asiakas voisi itse kaupassa tutkia.

Sinä saat ne maahantuojalta meilinsä sähköpostiisi kun pyydät ne. Se ei ole mikään salaisuus. 

Ei tämä ole mikään kulutttajan työ lähetellä meilejä maahantuojalle. Kaupassa selvästi näytille ne dokumentit, kun n

Jotain vastuuta nyt tosiaan kaupallekin. Ei voida yksipuolisesti vaatia kuluttajilta temuveroja, jos ei itse viitsitä edes kunnolla laittaa näytille faktoja mistä tavara on peräisin. Tuotteen sisäänostohinta voisi olla myös asiakkaille julkista tietoa kiinalaisissa tuotteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan