Mistä tunnistaa itsekkään miehen parisuhteessa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Seuraa miten toimii itseään heikompien kanssa. Eläinten, lasten, apua tarvitsevan vanhuksen kanssa...
Mun itsekäs mies oli jonkinlainen naisvihaaja. Eläimet ja lapset saivat kyllä superihanaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voi huomata, kuten aloitus todeistaa.
Tottakai voi. Miehen tunnistaa siitä, että hänellä on HETUn viimeinen numero pariton. Ja itsekkään miehen tunnistaa itsekkäästä käytöksestä.
Jos et luonnostaan tunnista, niin ei ole itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Kuten kuka tahansa itsekäs ihminen, ajattelee aina vain itseään ja pakottaa muitakin siihen. On sokea muiden tunteille ja lähtee pois helposti jos huomaa että joku tuntee epätoivottuja tunteita, syyllistää niistä muita.
Eksäni oli tällainen. Päätti kaiken oman edun mukaisesti ja pakotti muut samaan. Kontrolloi syyllistämällä, jos joku ei halunnut samaa kuin hän.
Mutta kyllä hän kauppakassit kantoi, eikä kävellyt edellä, hoiti lapsia ja eli perhe-elämää.
Sellainen äijä mainostaa porvarillisia arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Arkipäivässä pienistä jutuista. Tuo edellä käveleminen on hyvä esimerkki, tosin mun exä oli sitä mieltä että minun traumoista johtui siitäkin huomauttaminen. Joopa. Ei huomaa esim tarjota toiselle, jos itse ottaa jotakin. Ei tule edes mieleen kysyä omien menojen sopivuudesta , usein ei muista edes kertoa niistä. Muiden elämän on sopeuduttava hänen tekemisiinsä. Pitää normaalin huomaavaisen käytöksen edellyttämistä vaatimisena. Uh, ei enää ikinä.
Sama, juomat käy tilaamassa ravintolassa vain itselleen.
Ei huomaa, mitä kaikkea toinen tekee yhteisen arjen ja suhteen eteen, vaan pitää kaikkea itsestään selvyytenä. Kaupassa käydessään tuo vain, mitä itse tarvitsee, eikä mielessä käy muut perheenjäsenet. Sopii menoja kysymättä toiselta. Käyttää kaikki rahat itseensä.