Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdössä miehen kanssa matkalle; äitini ei ole kovin innoissaan lastenhoidosta:(

Vierailija
19.04.2007 |

Elikkä lähdemme 6 yöksi pois. Tämä on pisin aika kun minä olen ollut lasten luota pois. Lapsemme ovat 5,8 ja 10v.

Äitini kanssa äsken juteltuani omat matkafiilikseni kyllä laskivat roimasti. Hän suhtautui niin negatiivisesti lastenhoitoon, vaikka hän ei joudu yksin koko aikaa lapsia edes hoitamaan. Miehen vanhemmat ovat puolet ajasta heidän kanssaan. Isot lapset ovat koulussa pvät ja nuorin pväkodissa. Mikä siinä voi olla NIIN raskasta, jos on lasten kanssa 3-4 pv klo 16-aamuun???

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama pv vielä ja sitten lähdemme. Kaipa se äitimuorikin siitä sitten rauhoittuu kun saa homman pyörimään. Uskon vaan, että hän jännittää niin kovin miten homma sujuu. On ollut aina sellainen. Lapset ainakin odottavat innoissaan kun isovanhemmat tulevat meille.

ap

Vierailija
2/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitoa tai on salaa sulle kateellinen. Lapsesi ovat jo niin isoja että pärjäävät kyllä!!!!

Me teemme yleensä miehen kanssa joka vuosi 4-5 päivän syysmatkan (perinne) Meillä isommat lapset ovat aina olleet sen ajan appivanhempieni kanssa. Tänä syksynä matka jää väliin, sillä meille syntyi 3. lapsi viime vuonna. Syksyllä vauva olisi vasta 8-9 kk ikäinen eli vähän liian pieni jätettäväksi isovanhempiensekä 8- ja 10-vuotiaiden kanssa.... :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ihan täyspäinen. Miks te puolustatte ap;n äitiä? Hänhän on itsekäs paska, tän hyvinvointiyhteiskunnan ällöttävä ihmiskuva joka on laiskistunut ja muuttunut itsekkääksi ja mukavuudenhaluiseksi mitä enemmän hyvinvointi on kasvanut. ja hei, mehän ollaan sukupolvi jonka täytyy opetella uudenlaista elämää koska maapallo ei kestä juur tuon itsekkään sukupolven luomaa kerskakulutuskulttuuria ja omaan napaan tuijottamista.

Normaali isoäiti- niinkuin äitikin haluaa turvata jälkipolviensa hyvinvoinnin ja ymmärtää että ruuhkavuosina hänen tukensa on todella tarpeen. Mihin on hävinny vanhat viisaudet siitä kuinka tärkeää on tuo sukupolvien yli syntyvä yhteys?

Mä en käsitä kuinka itsestäänselvät asiat voi kieroutua näin. Onhan ihmiten kanssa tekemisissä oleminen monin verroin tärkeämpää kuin itsekeskeinen elämä- ja varsinkin kun kyseessä on omat lapsenlapset- niihinhän pitäis olla vahva hoitovietti.

Vierailija
4/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha on sitten odottaa et lapset auttavat kun vanhuus koittaa. Meillä sama tilanne, anoppi ei hoida. Olen sanonut jo sukulaisille et toivottavasti te autatte koska minä aion keskittyä perheeseeni enkä anoppia tule auttamaa. En tiedä onko sukulaiset kertoneet tiedon teenpäin ainakin kauhuissaan olivat.

Vierailija
5/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo eihän oo pakko edes elää! kenenkään jos ei halua. Mutta NORMAALI ihminen rakastaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan- aika läheisten kanssa on suuri rikkaus.

MIkä mummoja vaivaa- eiks ennen ollut mummojen tehtävänä siirtää elämän viisauksia eteenpäin? Eikö mummoilla oo enää omanarvontuntoa, vai puuttuuko niiltä viisaus? Ja mitä helvetin superäitimyytti-ihmisiä te ootte? Uskon vahvasti siihen että " lapsia kasvattaa koko kylä" - mut nyt eipä ei kato voi poistua talosta jos ei ole tariffit , ja koulutkset ja systeemit kohdallaan.

Joo mun lähipiirissä on ne vanhat kunnon mummot ja papat jotka eivät koe velvoitteeksi sitä että saavat elää lastenlastensa kanssa- vaan jakavat elämänkokemustaan, taitojaan, ajatuksiaan ja saavat vastalahjaksi lisää elinvoimaa ja varmaan elinvuosiakin.

Ja kaikki on onnellisia.

Vierailija
6/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo itse halusi hoitaa tai oli itse ehdottanut. Jos mummo ei itse suostunut ottamaan palkkaa hoitamisesta?

mun äiti kanssa hoitanut meidän lasta kun olen ollut töissä. Mun äiti itse ehdotti.

Vierailija
8/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei ole ihan täyspäinen. Miks te puolustatte ap;n äitiä? Hänhän on itsekäs paska, tän hyvinvointiyhteiskunnan ällöttävä ihmiskuva joka on laiskistunut ja muuttunut itsekkääksi ja mukavuudenhaluiseksi mitä enemmän hyvinvointi on kasvanut. ja hei, mehän ollaan sukupolvi jonka täytyy opetella uudenlaista elämää koska maapallo ei kestä juur tuon itsekkään sukupolven luomaa kerskakulutuskulttuuria ja omaan napaan tuijottamista.

Normaali isoäiti- niinkuin äitikin haluaa turvata jälkipolviensa hyvinvoinnin ja ymmärtää että ruuhkavuosina hänen tukensa on todella tarpeen. Mihin on hävinny vanhat viisaudet siitä kuinka tärkeää on tuo sukupolvien yli syntyvä yhteys?

Mä en käsitä kuinka itsestäänselvät asiat voi kieroutua näin. Onhan ihmiten kanssa tekemisissä oleminen monin verroin tärkeämpää kuin itsekeskeinen elämä- ja varsinkin kun kyseessä on omat lapsenlapset- niihinhän pitäis olla vahva hoitovietti.

Minun tekisi mieli välillä oksentaa 55-65 vuotiaiden päälle. Ensin he ovat paskoneet tämän maapallon pilalle. Sitten keräävät kaikki voitot korkeista asuntojen hinnoista, kun lapsiperheet elävät velkahelvetissä. Sitten kieltäytvät auttamasta seuraavia sukupolvia, koska " kaikki selviytyköön itse" . Lopuksi vielä haukkuvat kaikki 20-40 vuotiaat! Heidänhän kuuluisi olla lapsiperheiden TUKI JA TURVA. Niin on aina ennen ollut.

Vierailija
9/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenkään ei maksanu vanhemmille. Vanhemmat hoiti hyvän hyvyyttään kun nuorella perheellä rahaongelmia ja äidin täyty päästä töihin.

Vierailija
10/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero on tulossa niin se tulee vaikka olisi mitkä matkat takana...

Vierailija
11/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvipaketin

Vierailija
12/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne ap:lla.

Itsellä onni, äitini 66 v. ja itse ehdotti, jos lähtisin miehen kanssa ulkomaille (pid. viikonloppu) ja jätettäisiin lapsi hänelle. Tosin vain yksi lapsi muta vilkas ja uhmakas reilu 2-vuotias... Äidillä on kohta 6 lastenlasta, eli puhtia piisaa. Ja on vielä työelämässä vuoden tai pari, tosin freelancer.

Vierailija
13/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meistä jompikumpi on sairas, tai on jotain menoa tai tehtävää, toinen tietenkin on sitten lasten kanssa sillä aikaa. Mitään sellaista menoa he eivät ymmärrä, mihin menisimme ilman lapsia. Kun on perheen hankkinut, pitää sitten olla perheen kanssa. Yli kymmeneen vuoteen ei apua ole herunut.

Vierailija
14/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

41! Kun ihmiselle tulee ikää hän kaipaa omaa rauhaa ja aikaa olla rauhassa, että palautuu työviikosta!

On eriasia olla parikymppinen kuin viisi-kuusikymppinen!

Itse ole 52, kaksi vuotta sitten elvytetty ja pallolaajennettu.

Pidän lapsenlapsia yökylässä vuorollaan ihan omasta tahdosta ja väliin silloin kun tarvitsevat.

Kuutta vuorokautta en jaksaisi hoitaa yhtään lastenlasta, eikä työn takia onnistusikaan!

Kaksi vuorokautta on minusta maksimi. Ja jos lapset jo noin isoja voi ottaa mukaan. Elämyshän on heillekin! Johan tuon ikäisten lasten vanhemmilla on omaakin aikaa, ovat ulkona ja kaverien kanssa.

Minusta täysin kohtuuton vaatimus!

Vierailija
15/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. oma kuopus 12v, eli vielä hänestäkin jotain huolta!

Toki aikuiset lapseni ottavat vastavuoroisesti hänet luokseen jos minulla koulutusta viikonloppu!

Vierailija
16/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on surkea kasvattaja. Itsehän sen parhaiten tiedän. Onneksi appivanhemmat hoitaa jonkin verran.

Vierailija
17/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittaisin lapset pakolla heidän hoidettavaksi. Toki meillekin tulisi jonkinlainen vapaa-aika ihan tarpeeseen, mutta itse en kyllä usko, miten muutama yö voi olla ratkaiseva parisuhteen kannalta, jotenkin luulisi, että se perustuisi ihan muihin seikkoihin. Miksi ette ota lapsia mukaan, kun teillä on jo niin isot lapset, että tuonikäisten kanssa on niin helppo matkustaa, ihan lepolomaa saa viettää.

Vierailija
18/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme lasten kanssa 2 viikon pituista ulkomaanreissua joka vuosi muutenkin sekä lukuisia muita pikkutrippejä kotimaassa.

ap

Vierailija
19/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulee ilmaiseksi kotiisi hoitamaan lapsiasi ja sinä vielä kehtaat marmattaa ettei henkilö ole siitä innoissaan? Mieti nyt vähän?

Vierailija
20/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ja nauttikaa. Jos äitisi on edes joskus hoitanut lapsiasi, hyvin se menee! Hyvää matkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi