Annatteko koskaan kotisrestia? Poika väittää että kukaan muu ei koskaan joudu arestiin.
Omani perseili sillä tavalla, että se tuntuu ihan kohtuulliselta päätökseltä.
Kommentit (6)
En, nykyään otetaan älylaitteet pois ja sekös kakaroita kirpasee ja oppivat olemaan.
En ole kyllä antanut. En oikein näe sen mielekkyyttä tai mitä se opettaa.
Onko kotona olo rangaistus?
Tottakai se poika kertoisi että muutkin saa kotiarestia ? Kertoohan se senkin paljonko kaverit saa viikkoraha ja hänenkin pitää ja kuinka kavereilla ei ole kotiintuloaikoja jne. Eikä aloittaja ole ikinä itse ollut nuori vanhana syntynytkin
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä antanut. En oikein näe sen mielekkyyttä tai mitä se opettaa.
Onko kotona olo rangaistus?
Parempi oppia se ettei pääsekään aina sinne minne haluaa nuorena kotona, kuin aikuisena vankilassa. Jos pölijäilee saa kotiarestia, jos sitä ei ole saanut tulee yllätyksenä että pöljyydestä pääsee esim putkaan, tutkinta vankeuteen ja vankeuteen
Ykkösen vähemmän laadukas perustelu tuollaisiin lapsen kommentteihin oli : "Ihan sama. Mulle on ihan yks hailee, miten muut lapsiansa, ipanoitansa tai kauhukakaroitansa kasvattaa tai on kasvattamatta. Minä otan vanhemman roolini vakavuudella, ja tällä kertaa tässä tilanteessa se tarkoittaa kotiarestia. Mikäli kotiaresti ei miellytä, niin älä toisella kerralla käyttäydy näin tai yhtä tyhmällä tavalla. Jos sulle on huonot kortit jaettu, ja vanhempasi pystyy vain tällaisiin kasvatuskeinoihin, niin tosiaan, älykkäänä ihmisenä tiedät, miten tähän tilanteeseen ei enää jouduta."
Ja jokin aina käytöksestä muuttui, kun palopuheessani oli tuo, etten välitä muista ( vaikka ahdistikin, ettei kaikista huolehdita.), otan vakavuudella vanhemman roolini, ja neuvot siitä, miten tulla epätäydellusen äidin kanssa toimeen. Ja tosiaan, vaikka kotiarestia ei varmaankaan ollut, niin muita seuraamuksia oli.
Mitä kotiaresti pitää sisällään? Kuuluuko harrastukset siihen? Koin, että jos harrastuksista oli maksettu, niin harrastuksiin mentiin. ( Poikkeuksena esim. kaverisynttärit tai kieviikko) Jos kotityöt oli tekemättä, kuten oman huoneen siivous, niin sitten oltiin kotona, kunnes työt tehtiin.
Jos hölmöili, niin sitten aikuisen valvovaa silmää lisättiin. Mummi pyydettiin paikalle samaan huoneeseen, jossa esim. leikki kaverin kanssa koulun jälkeen.