Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas susihyökkäys Forssan keskustassa

Vierailija
26.11.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011651088.html

Onneksi näistä pedoista päästään vihdoin eroon ensi vuonna. Toivottavasti jokainen elukka hävitetään.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tappavat ihmissyöjäsudet aiheuttavat kauhua Intiassa - pedot surmanneet useita ihmisiä, kymmeniä loukkaantunut

https://yle.fi/a/74-20110012

Vierailija
22/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oli susi, naapurin husky päässyt irti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas puutuu todisteet susia näkyy jokapuolella ja niistä hyvällä tuurilla voi olla oikea susi yksi sadasta, loput sudenäköisiä koiria jotka paniikissa tunnistetaan sudeksi.Olen 65.v mies, elämäni aikana olen nähnyt kuusi kertaa karhun metsässä vaellus reissuja tehdessä, yhtään sutta en ole nähnyt ikinä.

Vierailija
24/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosina 1710-1881 susi surmasi Suomessa vähintään 245 ihmistä.

Sitten ne hävitettiin

https://katternodigital.fi/fi/article/kun-susi-havitettiin-maasta/2/

Eikä niitä tarvita nytkään yhtään kappaletta

Vierailija
25/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas puutuu todisteet susia näkyy jokapuolella ja niistä hyvällä tuurilla voi olla oikea susi yksi sadasta, loput sudenäköisiä koiria jotka paniikissa tunnistetaan sudeksi.Olen 65.v mies, elämäni aikana olen nähnyt kuusi kertaa karhun metsässä vaellus reissuja tehdessä, yhtään sutta en ole nähnyt ikinä.

No niitä alettiinkin lappaan tänne vasta joku 20 vuotta sitten

Kun olit alle 40 niitä ei ollut metsissä

Vierailija
26/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susiviha on peruja jostain tuhannen vuoden takaa kun niitä vainottiin ja pelättiin, kerrottiin kauhutarinoita nuotion ääressä, liioteltiin ja aivopestiin lapsia, jotkut ei oo edelleenkään kasvanu siitä yli. Poistoon vaan

Vierailija
27/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susiviha on peruja jostain tuhannen vuoden takaa kun niitä vainottiin ja pelättiin, kerrottiin kauhutarinoita nuotion ääressä, liioteltiin ja aivopestiin lapsia, jotkut ei oo edelleenkään kasvanu siitä yli. Poistoon vaan

Vuosina 1710-1881 susi surmasi Suomessa vähintään 245 ihmistä.

Sitten ne hävitettiin

https://katternodigital.fi/fi/article/kun-susi-havitettiin-maasta/2/

Vierailija
28/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä osoitus taas nykyajan tavasta "keskustella". Hirveällä hypetyksellä saadaan näin äkkiä maalailtua melkoisia kauhukuvia tästäkin aiheesta. Hetkessä ilmestyy kaksi leiriä jotka ovat valovuosien päässä toisistaan, ja sitten öyhötetään oikein huolella.

Vierailija
29/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niitä alettiinkin lappaan tänne vasta joku 20 vuotta sitten

Kun olit alle 40 niitä ei ollut metsissä

Ei se susikanta ole kymmeniin vuosiin kasvanut, sen sijaan nämä eläinten ruokkijat on syy miksi sudet ilmestyy lähipiireihin.No mitäpä siitä , ei Susi raadellut tänään , sen homman  paikkaa ihminen ampumalla taikka puukottamalla jonkun ihmisen taas kuoliaaksi.

Vierailija
30/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tämä saa alapeukkuja. Ei kyllä mitenkään hauskaa, että kaupunki-alueellakin joutuu koiranulkoiluttaja pelkäämään susia. Pian pitäisi laittaa keskiajan tyyliin muurit kaupunkien ympärille, että villipedot pysyy ulkona ja ihmiset turvassa.

Niinpä. Sudet ei pääosin tosiaan välitä ihmisestä, koska eivät pidä reviirikilpailijana, mutta jos sillä ihmisellä on mukana koira tai koiria, voivat käydä kimppuun koska se koira nähdään kilpailijana. Tässä Forssan tapauksessa ihminen ulkoilutti neljää koiraa. 

Meillä on mökki Kemiönsaaressa, jossa susia riittää. Pariin kertaan herännyt aamulla niin, että kun on katsonut ikkunasta ulos, useapi susi kölliskellyt siellä pihassa nurmikolla. Eipä tulisi kyllä yksin mieleen lähteä koiran kanssa lenkille siellä, vaikka tähän asti sudet on yleensä lähteneet pois kun on ovensuusta huutanut ja taputellut kovaa käsiä yhteen. Joskus kuitenkin yksittäinen eläin on jäänyt suht lähelle katselemaan, esim. kerran kun olin paljussa ja koira vieressä hihnassa, huomasin noin 10 metrin päässä metsän reunassa suden. Ei lähtenyt huutelemalla, mutta kun mies tuli saunasta, onneksi häipyi.

Vierailija
31/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounais-Suomessa paikoittain kyllä oikeasti susitilanne on aika paha nykyään. Onhan niille myös toki peuroja ruoaksi runsaasti, mutta koiran voivat silti nähdä kilpailijana, vaikkei ruoaksi tarvitsisikaan.

Vierailija
32/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin SUUREN suden karvoineen. Pieniä susihan ei kukaan muukaan ole milloinkaan nähnyt. 

Vierailija
33/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susivihaaja päässyt eetteriin. 

Vierailija
34/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaarisudet on niin agressiivisia.

Vierailija
35/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tappavat ihmissyöjäsudet aiheuttavat kauhua Intiassa - pedot surmanneet useita ihmisiä, kymmeniä loukkaantunut

https://yle.fi/a/74-20110012

Ihan helvetisti relevanssia Suomen tilanteeseen :D EVVK montako intialaista susi tai tiikeri popsii kitusiinsa.

Vierailija
36/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten joku väittää että susien tekemiä vaaratilanteita pimitetään?  Eikös tossa oo esimerkki, että media uutisoi hyvinkin hanakasti asiasta ja kyllä ihmisille tietoa jaetaan

Silti. Koiria jää enemmän autojen alle kuin susien suuhun. Ja Ihmisiäkin. Suurin osa susivahingoista tapahtuu metsästyshommissa joissa koira on irti ja sen pitäisi olla ihan tietoinen riski jos koiran kanssa metsästää.

Ja Juurihan sitä susikantaa annettiin lupa harventaa, niin mistä hysteria? 

Huomattavasti vaarallisempia ovat öiset grillijonot.  Ammuttaan nakkikioskit! 

Vierailija
37/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaarisudet on niin agressiivisia.

Uusi hullu aika tekee pedoistakin tosihulluja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi