Taas susihyökkäys Forssan keskustassa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011651088.html
Onneksi näistä pedoista päästään vihdoin eroon ensi vuonna. Toivottavasti jokainen elukka hävitetään.
Kommentit (37)
Tuskin oli susi, naapurin husky päässyt irti...
Taas puutuu todisteet susia näkyy jokapuolella ja niistä hyvällä tuurilla voi olla oikea susi yksi sadasta, loput sudenäköisiä koiria jotka paniikissa tunnistetaan sudeksi.Olen 65.v mies, elämäni aikana olen nähnyt kuusi kertaa karhun metsässä vaellus reissuja tehdessä, yhtään sutta en ole nähnyt ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vuosina 1710-1881 susi surmasi Suomessa vähintään 245 ihmistä.
Sitten ne hävitettiin
https://katternodigital.fi/fi/article/kun-susi-havitettiin-maasta/2/
Eikä niitä tarvita nytkään yhtään kappaletta
Vierailija kirjoitti:
Taas puutuu todisteet susia näkyy jokapuolella ja niistä hyvällä tuurilla voi olla oikea susi yksi sadasta, loput sudenäköisiä koiria jotka paniikissa tunnistetaan sudeksi.Olen 65.v mies, elämäni aikana olen nähnyt kuusi kertaa karhun metsässä vaellus reissuja tehdessä, yhtään sutta en ole nähnyt ikinä.
No niitä alettiinkin lappaan tänne vasta joku 20 vuotta sitten
Kun olit alle 40 niitä ei ollut metsissä
Susiviha on peruja jostain tuhannen vuoden takaa kun niitä vainottiin ja pelättiin, kerrottiin kauhutarinoita nuotion ääressä, liioteltiin ja aivopestiin lapsia, jotkut ei oo edelleenkään kasvanu siitä yli. Poistoon vaan
Vierailija kirjoitti:
Susiviha on peruja jostain tuhannen vuoden takaa kun niitä vainottiin ja pelättiin, kerrottiin kauhutarinoita nuotion ääressä, liioteltiin ja aivopestiin lapsia, jotkut ei oo edelleenkään kasvanu siitä yli. Poistoon vaan
Vuosina 1710-1881 susi surmasi Suomessa vähintään 245 ihmistä.
Sitten ne hävitettiin
https://katternodigital.fi/fi/article/kun-susi-havitettiin-maasta/2/
Tämä ketju on hyvä osoitus taas nykyajan tavasta "keskustella". Hirveällä hypetyksellä saadaan näin äkkiä maalailtua melkoisia kauhukuvia tästäkin aiheesta. Hetkessä ilmestyy kaksi leiriä jotka ovat valovuosien päässä toisistaan, ja sitten öyhötetään oikein huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitä alettiinkin lappaan tänne vasta joku 20 vuotta sitten
Kun olit alle 40 niitä ei ollut metsissä
Ei se susikanta ole kymmeniin vuosiin kasvanut, sen sijaan nämä eläinten ruokkijat on syy miksi sudet ilmestyy lähipiireihin.No mitäpä siitä , ei Susi raadellut tänään , sen homman paikkaa ihminen ampumalla taikka puukottamalla jonkun ihmisen taas kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tämä saa alapeukkuja. Ei kyllä mitenkään hauskaa, että kaupunki-alueellakin joutuu koiranulkoiluttaja pelkäämään susia. Pian pitäisi laittaa keskiajan tyyliin muurit kaupunkien ympärille, että villipedot pysyy ulkona ja ihmiset turvassa.
Niinpä. Sudet ei pääosin tosiaan välitä ihmisestä, koska eivät pidä reviirikilpailijana, mutta jos sillä ihmisellä on mukana koira tai koiria, voivat käydä kimppuun koska se koira nähdään kilpailijana. Tässä Forssan tapauksessa ihminen ulkoilutti neljää koiraa.
Meillä on mökki Kemiönsaaressa, jossa susia riittää. Pariin kertaan herännyt aamulla niin, että kun on katsonut ikkunasta ulos, useapi susi kölliskellyt siellä pihassa nurmikolla. Eipä tulisi kyllä yksin mieleen lähteä koiran kanssa lenkille siellä, vaikka tähän asti sudet on yleensä lähteneet pois kun on ovensuusta huutanut ja taputellut kovaa käsiä yhteen. Joskus kuitenkin yksittäinen eläin on jäänyt suht lähelle katselemaan, esim. kerran kun olin paljussa ja koira vieressä hihnassa, huomasin noin 10 metrin päässä metsän reunassa suden. Ei lähtenyt huutelemalla, mutta kun mies tuli saunasta, onneksi häipyi.
Vierailija kirjoitti:
Lounais-Suomessa paikoittain kyllä oikeasti susitilanne on aika paha nykyään. Onhan niille myös toki peuroja ruoaksi runsaasti, mutta koiran voivat silti nähdä kilpailijana, vaikkei ruoaksi tarvitsisikaan.
Söin SUUREN suden karvoineen. Pieniä susihan ei kukaan muukaan ole milloinkaan nähnyt.
Sateenkaarisudet on niin agressiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tappavat ihmissyöjäsudet aiheuttavat kauhua Intiassa - pedot surmanneet useita ihmisiä, kymmeniä loukkaantunut
https://yle.fi/a/74-20110012
Ihan helvetisti relevanssia Suomen tilanteeseen :D EVVK montako intialaista susi tai tiikeri popsii kitusiinsa.
Ja sitten joku väittää että susien tekemiä vaaratilanteita pimitetään? Eikös tossa oo esimerkki, että media uutisoi hyvinkin hanakasti asiasta ja kyllä ihmisille tietoa jaetaan
Silti. Koiria jää enemmän autojen alle kuin susien suuhun. Ja Ihmisiäkin. Suurin osa susivahingoista tapahtuu metsästyshommissa joissa koira on irti ja sen pitäisi olla ihan tietoinen riski jos koiran kanssa metsästää.
Ja Juurihan sitä susikantaa annettiin lupa harventaa, niin mistä hysteria?
Huomattavasti vaarallisempia ovat öiset grillijonot. Ammuttaan nakkikioskit!
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaarisudet on niin agressiivisia.
Uusi hullu aika tekee pedoistakin tosihulluja
Lapsia tappavat ihmissyöjäsudet aiheuttavat kauhua Intiassa - pedot surmanneet useita ihmisiä, kymmeniä loukkaantunut
https://yle.fi/a/74-20110012