Pystyisitkö elämään 800 eurolla kuussa?
Kommentit (42)
Vajaa 800e menee vuokraan ja sähköön.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin jos jättäisin vaikkapa ravintolaruokailut pois.
... ja ei sitten tietty ulkomaanmatkoja pahemmin vois tehdä. Normaalisti mun kulut on noin 1000-1200/kk.
Kuussa aika vähän paikkoja käyttää rahaa, joten kyllä pärjäisin.
Enpä tiijjä. Pelekkä matka taitaa maksaa liikaa.
En todellakaan! Viikon tolla ehkä pärjää.
elän nytkin. asumismenot noin 500 euroa kuussa, 300 jää muihin menoihin. Jää vielä säästöönkin.
Eläisin vaivatta. Pakolliset menot kuukaudessa on noin 600 euroa, joten pari sataa saisin vielä halutessani säästöönkin.
Olen asunnoton ja elän nyt alle 600 EUR kuussa. Eli oikein hyvin pystyisin.
Juuri ja juuri voisi onnistua, mutta edellyttäisi elämänmuutosta. Muuttaa ei tarvitsisi.
Ostaisin koko rahalla lottokumponkeja. Todennäköisyys kasvaa mitä enemmän niitä ostaa.
Varma lottovoittaja
Eihän tuo riitä edes talon lainan lyhennykseen. 3000€/kk pitää vähintään olla rahaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Joo minä elän sillä ja jää vielä rahaakin jonkun verran.
Kuka maksaa asumisesi, äidin helmoissako yhä?
En. Yhtiövastike on 770€, ruokaan 600€ jne.
Tienaan 5000€/kk nettona ja ei aina edes riitä.
Kun olin opiskelija elin pienemmälläkin budjetilla. Mutta juuri nyt kun tulonsiirtoni ovat työttömänä maisterin vajaa 1100€, (=työmarkkinatuki ja asmistuki) ja josta lohkaieen asumismenoihin (=vuokra, sähkö ja vesi) yht. noin 830, niin kyllähän täytyisi löytää pikaiesti uusi asunto, jottei kertyisi mahd- velkaa siitä, että en saisi 800€ pystyisi maksamaan edes kaikka tämän hetksiiä asumismenojani...
En pääsis tuolla summalla edes kuuhun asti.
Nykyisessä elämäntilanteessani nippanappa. Tällä hetkellä elän paljon vähemmällä, mutteihän tämä mitään oikeaa elämistä ole, kun ei ole varaa edes silmälaseja ostaa. En saa mitään tukia, eli turha ehdottaa sossuun menemistä.
Onneksi asunto on oma ja kokonaan maksettu. Mikään ei vtuttaisi niin paljon kuin maksaa vuokraa jollekin ökypossulle tyhjästä kukkarosta.
Ilman asumiskuluja pärjäisin kyllä helposti. Asumiskulut (eli lainanlyhennys ja vastike) ovat yli tuon, yhteensä reilu 1000 euroa.
Elän 595e/kk (tai no, per 4 vkoa, mutta kuitenkin). Joten tuo olisi ruhtinaallista käteen saatuna, voisin maksaa jopa aidon osuuden vuokrastani. Nyt elän puolison siivellä.