Holiday Club Tutustumisloma
Onko kukaan varannut? Saa huisin halvalla, mutta joutuu osallistumaan 2h myyntiesittelyyn.
hieraisin silmiä, ehdoissa luki oltava esim. säännöllinen työ. Eikö mene jo vähän yli tai riko kuluttajansuojaa tällainen ehto? Millä tarkistavat vai tarkistavatko edes tätä siinä esittelyssä? Millainen esittely on?
Tutustumislomaan kuuluu suomeksi pidettävä noin kahden tunnin myyntiesittely. Koska lomasuunnittelu on koko perheen yhteinen asia, tulee samassa taloudessa asuvan puolisonkin osallistua esittelyyn. Lapset ovat lämpimästi tervetulleita.
Tutustumisloman varaajan tulee olla täysi-ikäinen, taloudellinen tilanne vakaa ja tulot säännölliset. Loman voi varata, kun edellisestä myyntiesittelystä on kulunut vähintään 12 kuukautta (omistajat 6 kk), ja asiakas on käynyt myyntiesittelyssä enintään neljä kertaa viimeisen viiden vuoden aikana (tämä ei koske omistajia).
Ehdoissa luki varaamme oikeuden periä normaalin hinnan, jos ehdot ei täyttyneet.
Kommentit (85)
Mitä ne kysyy esittelyssä? Ammatti ja?
Vierailija kirjoitti:
Oltiin Saimaan rauhassa vaimon kanssa just 8vrk. Hintaa tuli jollain lehden alennus koodilla 599€.
Siinä mietittiin et mitä järkeä noita on ostaa? Pistät kymppi kilon kiinni, menetät pääoma tuloja 4-500€/v sit maksat vielä jonkun vastikkeen. Saman tason lukaalin saat äkkilähtönä/ kuponki edulla halvemmalla mitä ns osakas.
Niin. Jokainen on vapaa etsimään itselleen sopivan tavan lomailla.
Jotkut ajattelee tätä myös sijoituksena. Itse en laske sen varaan, että saisi omansa pois.
Täällä alapeukuttavat mammat ja incelit laskee kolikoita, pääsisikö metrolla Itikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin Saimaan rauhassa vaimon kanssa just 8vrk. Hintaa tuli jollain lehden alennus koodilla 599€.
Siinä mietittiin et mitä järkeä noita on ostaa? Pistät kymppi kilon kiinni, menetät pääoma tuloja 4-500€/v sit maksat vielä jonkun vastikkeen. Saman tason lukaalin saat äkkilähtönä/ kuponki edulla halvemmalla mitä ns osakas.
Jotkut ajattelee tätä myös sijoituksena. Itse en laske sen varaan, että saisi omansa pois.
Täällä alapeukuttavat mammat ja incelit laskee kolikoita, pääsisikö metrolla Itikseen.
Yksi äskettäin lomaosakkeen hankkinut on Heli Seppälä Heinolasta. Hän on ostanut vuoden aikana kolme viikko-osaketta, kaksi Sotkamosta ja yhden Kihniön Pyhäniemestä. Seppälä on tyytyväinen hankintoihin.
Hän maksoi ensimmäisestä osakkeesta 180 euroa ja toisesta 60 euroa. Lisäksi Seppälä maksaa osakkeista vuosivastiketta, ensimmäisestä 540 euroa ja toisesta 330 euroa. Nämä ovat 34 makuuhuoneen huoneistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on niin hyviä. Miksi jengi myy osakkeita 3-4000€ Facebook holiday club ryhmässä 😂
Ihmisten elämäntilanteet muuttuu. Ero, työttömyys, sairaus...
Tai vaan vaihtelunhalu.
Ihmiset myyvät myös autoja, asuntoja, asuntoautoja elämäntilanteen muuttuessa. Miksei lomaosaketta?
Ostappa sieltä itsellesi hyvä viikko edullisesti!
Nimenomaan hyvä viikko oltava. Kaveri oli joskus kännipäissään ostanut Lapista helmikuun lopun viikon osakkeen. Itse ei ole käynyt edes katsomassa, mutta minä käyn siellä riekkometsällä ja lähettelen kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on niin hyviä. Miksi jengi myy osakkeita 3-4000€ Facebook holiday club ryhmässä 😂
Tai vaan vaihtelunhalu.
Ihmiset myyvät myös autoja, asuntoja, asuntoautoja elämäntilanteen muuttuessa. Miksei lomaosaketta?
Nimenomaan hyvä viikko oltava. Kaveri oli joskus kännipäissään ostanut Lapista helmikuun lopun viikon osakkeen. Itse ei ole käynyt edes katsomassa, mutta minä käyn siellä riekkometsällä ja lähettelen kuvia.
Tämä ostat jonkun köpö viikon tyyliin syyskuulta et saa vuokrattua sitä. Kukaan ei osta sitä jne. Maksat 400€ vastiketta vuodessa.
Samaan aikaan Pera soittaa äkkilähtö tarjouksen ja menee saman tason HC kämppään tutustumis tarjouksella 350€/ viikko
Näistä esittelylomista: olen ollut viimeksi pari vuotta sitten yksin 3 päivää Kuusamon tropiikissa ja siitä meni 1,5 tuntia esittelyyn. Rupateltiin mukavia lähinnä matkustelusta, juotiin kahvia ja se oli siinä. En ostanut enkä aio ostaa. Ja todellakaan ei mitään kysytä palkoista ja työpaikoista.
Aikaisemmin oltiin perheen kanssa myös esittelylomalla, sama kokemus.
Aion vieläkin mennä näille esittelylomille :D
En viitsi vängätä, onko järkevää ostaa vai ei, koska täällähän ne tietäjät on. Mulla on tuttavapiirissä näitä omistajia aika paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaan vaihtelunhalu.
Tämä ostat jonkun köpö viikon tyyliin syyskuulta et saa vuokrattua sitä. Kukaan ei osta sitä jne. Maksat 400€ vastiketta
Ei niitä ole pakko ostaa.
Ei vaikka menisi esittelyyn.
Mutta nyt täällä on tietty riehaannuttu, kun halvan kylpyläreissun saadakseen pitäisi olla työssäkäyvä ja säännölliset tulot.
Näiden kannattaa hakea tuettua lomaa. Niitä oikeasti on olemassa. Mutta en nyt muista miten niitä pääsee anomaan. Esim viikko lasten kanssa jossain lomakohteessa, jossa on ohjattua toimintaa tyyliin 100-150€ viikko.
Toki matkarahat ja toi noin satanen täytyy löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaan vaihtelunhalu.
Se voi mennä pisteillä toiseen kohteeseen esim Hawajille. Lennot tietty maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käyty. Ja ostettiin lomaosake.
Käytiin uudestaan ja vaihdettiin isompaan ja kalliimpaan.
Unissasi varmaan, valehtelet. Ei siellä niitä myydä vaan pisteitä kauppaavat, uuno. Pisteillä voit ostaa sitten mitä lystäät.
Ite oot uuno.
Siellä myydään lomaosakkeita tiettyyn kohteeseen tietylle viikolle. Jos sitä ei itse käytä, saa pisteitä. Pisteet voi käyttää esim ulkomaan kohteessa, kuten me teimme.
Viikko-osakkeesta menee yhtiövastikkeen tapainen maksu kerran vuodessa.
Tunnen monia, joilla on viikko-osake tai useita.
En arvannut, että köyhät av-mammat syyttää valehtelijaksi tai uunoksi 🤪👍
Oletko laskenut paljon sille pisteelle tai majoitukselle tulee hintaa?
Taloudellisesti ihan järjetön ratkaisu.
On totta, että ei tuossa hirveästi järkeä ole. Katsoin esittelyn alusta loppuun ja laskeskelin päässäni, että lopulta pelkän mökkiviikon hinnaksi tulee hyvin lähelle markkinahinta ja lisäksi vielä sen osakkeen ostomaksu. Jo sillä pelkällä osakkeen hinnalla mökkeilee viikon kesässä vuosikausia vuorkamökissä.
Pisteillä pelatessa tulee vielä muita ylimääräisiä maksuja päälle, mutta niissä toki on se hyvä puoli, että jos ei ole mahdollista aina sitä lomaviikkoaan käyttää omassa osakkeessa, niin se raha ei mene kokonaan hukkaan.
Kaikista kiinnostavin osuus koko osakkuudessa oli kultakortti, jolla pääsee hotelliin huomattavan edullisesti (hinnat noiden tutustumislomien luokkaa suurin piirtein ja tietenkin ilman esittelyä). Niistä ei yksiselitteisesti saanut infoa, että kuinka hyvin niitä huoneita on tarjolla ja kokemusta ei ole, kun en osaketta hommannut. Tai siis myyjän mukaan saatavuus on hyvä, mutta kokemus myyjistä yleensä on osoittanut, että myyjän vakuutteluihin ei kannata suhtautua välttämättä ihan täysin totuutena ja hyväkin on suhteellinen käsite.
Mun mielestä täällä parjataan ihan suotta noita osakkeita, itselle jäi vähän hämärän peittoon vain se, että mikä on realistinen osakkeesta irtipääsyn mahdollisuus ja tapahtuuko se todennäköisesti ilman tappiota. Ja toinen oli nuo kultakortin kohteet, että paljonko niitä on tarjolla ja mihin aikoihin.Mutta jos tosiaan matkustelisin paljon ja holidayclubin kohteita voisi siinä hyödyntää, niin kyllä mä sanoisin, että tuo olisi kannattava hankinta ja nimenomaan sen kultakortin takia, ei muuten ehkä muuten. Lisäksi jos haluaa itselleen vakiomökkiviikon vakiomökkiin johonkin kohteeseen joka holiday clubilla on tarjolla, niin tuolla tavalla se on mahdollista hankkia ilman älyttömiä investointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vaan vaihtelunhalu.
Tämä ostat jonkun köpö viikon tyyliin syyskuulta et saa vuokrattua sitä
kyllä heidän on noudatettava kuluttajansuojalakia, alennuksen ehtona ei saa olla tuollaiset edellä mainitut kohdat. pelkän osallistumisen esittelyyn pitäisi riittää ja ostopakkoa ei ole
Vierailija kirjoitti:
Noista en tiedä, mutta meille kaupattiin 6000e osaketta ihan holdayclubin myyntiesittelyssä, eikä se ollut edes halvin mahdollinen. Eli nuo halvat osakkeet on voineet olla halpoja jo ostettaessa.
Tai sitten ne on huonossa paikassa huonoon aikaan.
Ps. mikään tuote ei ole kaikille sopiva. Kysyin kaverilta joka omistaa osakkeen, että kannattaako ostaa ja hänen kommentti oli, että hyvä on jos itselle vaan se sopii, mutta osa ostajista ostaa väärin ja pettyy kun ei ollutkaan hyvä.
Pointtina siis se, että mikään tuote ei ole kaikille hyvä ja jos se on itselle tavalla tai toisella huono, niin jollekin muulle se voi olla hyvä.
Ei näitä siis voi suositella varauksetta kaikille, arvioin oman tilanteeni ja jätin hankkimatta, koska minulle nuo ei ainakaan tässä elämäntilanteessa sovi. Silti ajattelen, että voisin joskus myöhemmin mahdollisesti lomaosaketta harkita.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käyty. Ja ostettiin lomaosake.
Käytiin uudestaan ja vaihdettiin isompaan ja kalliimpaan.
I d i o o t i.
Itse ostin aikoinaan osakkeita samalla rahalla lomaosakkeen sijaan. Nyt maksan pelkillä osingoilla 2 kk hotellit + lennot + muut matkan kulut. Lisäksi voin matkustaa mihin tahansa olematta sitoutunut mihinkään tiettyyn paikkaan.
Sinulla on arvoton roska josta ei edes pääse maksamalla eroon ja lisäksi maksat vastiketta joka vuosi ja sillä hinnalla saisi melkein airbnb:n. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta tori.fistä eurolla loma osakkeen vaan maksat siitä kymppitonnin? 🤣🤣🤣🤣
Kylläpä nyt on osakkeen myyjät löytäneet tänne tiensä. Mitään järjellistä syytä ostaa lomaosake ei ole holiday clubilta. Mistähän tiedän siltä että olen yrittänyt päästä omasta eroon viimeisen 2v. Yhtäkään tarjousta ei ole tullut. On myynnissä Facebook HC club ryhmässä. Sieltä voitte etsiä. Ja kun selitätte että voitte mennä ulkomaille sitten pisteillä.
Samaan rahaan saa Airbnb vuokrattua Villan kohteesta.
Huutonaurua tälle köyhien ja kateellisten nillitykselle :D
Ei hyvää päivää. Täällä taas lasketaan senttejä ja mietietään, saako omansa pois jos myy. Ette te persaukiset ymmärrä koko konseptia.
Meillä on ollut HC-osake Katinkullasta ja Kuusamosta nyt yli 10 vuotta, eikä tulisi mieleenkään luopua. Se ei ole mikään sijoitusinstrumentti, jolla tehdään tiliä, vaan sijoitus omaan ja perheen elämänlaatuun.
Te ette ilmeisesti tajua sitä helppoutta? Kun me ajetaan pihaan, kaikki on valmista. Lakanat on pedattu, kylpytakit odottaa, takkapuut on kannettu valmiiksi ja astiat on Villeroy & Bochia eikä mitään Ikean repaleisia lautasia. Ei tarvitse jännittää onko AirBnb-isäntä siivonnut vessan vai ei, tai onko tori-mökissä hometta.
Ja se Kultakortti. Me lomaillaan sillä ympäri Suomea hotelleissa naurettavan halvalla silloin kun huvittaa. Käytiin juuri Caribiassa koko perhe viikonloppuna, maksoi murto-osan siitä mitä te "äkkilähtöjen kyttääjät" maksatte listahinnoista.
Jos teidän talous kaatuu muutaman satasen vastikkeeseen vuodessa, niin ehkä onkin parempi pysyä siellä kunnan uimarannalla eväsleipien kanssa. Meillä ainakin arvostetaan sitä, että loma on LOMA, eikä mitään stressaavaa penninvenytystä.
Köyhät kyykkyyn, me lähdetään ensi kuussa taas "kalliiseen" osakkeeseemme nauttimaan elämästä. 😘🥂
Luin ketjua ja täytyy sanoa, että olen vain tyytyväinen, että te tarkan markan vartijat pysytte poissa meidän kohteista.
Ymmärrättekö te, miksi me maksamme vastiketta? Se on suodatin.
Kun maksan sen 400600 € vuodessa, varmistan sen, että naapurihuoneistossa ei ole mitään räkälän alelaarista revittyä Pirkkoa ja Penaa, jotka ovat vuokranneet "kivan ja halvan" Airbnb-läävän viikonlopuksi kännätäkseen.
Airbnb ja äkkilähtöhotellit ovat täynnä tuntemattomien ihmisten eritteitä, luteita ja lakanoissa ties mitä suomimammojen sp-tauteja. Tehkääpä huvikseen UV-valotesti siellä teidän "halvassa ja hyvässä" vuokramökissänne. Yök. HC-kohteissa on sentään tasalaatuinen ja valvottu siivous, ja kalusto uusitaan säännöllisesti.
Minä maksan mielelläni preemiota siitä, että lomaosakkeet ovat tietyn tulotason ihmisille. Se takaa rauhan, siisteyden ja sen, ettei tarvitse kuunnella pihalla mitään säästöpossu-keskusteluja.
Pysykää te siellä Torissa ja Facebook-kirppiksillä. Meillä yläluokan porukoilla on omat piirit. 💅
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua tälle köyhien ja kateellisten nillitykselle :D
Ei hyvää päivää. Täällä taas lasketaan senttejä ja mietietään, saako omansa pois jos myy. Ette te persaukiset ymmärrä koko konseptia.
Meillä on ollut HC-osake Katinkullasta ja Kuusamosta nyt yli 10 vuotta, eikä tulisi mieleenkään luopua. Se ei ole mikään sijoitusinstrumentti, jolla tehdään tiliä, vaan sijoitus omaan ja perheen elämänlaatuun.
Te ette ilmeisesti tajua sitä helppoutta? Kun me ajetaan pihaan, kaikki on valmista. Lakanat on pedattu, kylpytakit odottaa, takkapuut on kannettu valmiiksi ja astiat on Villeroy & Bochia eikä mitään Ikean repaleisia lautasia. Ei tarvitse jännittää onko AirBnb-isäntä siivonnut vessan vai ei, tai onko tori-mökissä hometta.
Ja se Kultakortti. Me lomaillaan sillä ympäri Suomea hotelleissa naurettavan halvalla silloin kun huvittaa. Käytiin juuri Caribiassa koko perhe viikonloppuna, maksoi murto-osan siitä mi
Viestisi alkuosa, joka kerta kun ollaan menty johonkin kaikki on ollut valmiina. Ne samat lakanat on pedattu. Tiskit on puhtaana jne. Me ei vaan olla sidottu pääomaa **** määrää siihen vaan ne on osakkeissa tuottamassa.
Eikä me makseta vastiketta joka vuosi. Me ostetaan reissuja pääoman tuotolla ja vastikkeen puuttumisella.
Ja jos nyt jostain ihme syystä haluttaisiin HC clubin osake. Ei me todellakaan ostettaisi sitä HC clubilta vaan P2P markkinoilta. Ihan vaan sen takia että tarjontaa on paljon ja hinnat murto-osan HC clubilta.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjua ja täytyy sanoa, että olen vain tyytyväinen, että te tarkan markan vartijat pysytte poissa meidän kohteista.
Kun maksan sen 400600 € vuodessa, varmistan sen, että naapurihuoneistossa ei ole mitään räkälän alelaarista revittyä Pirkkoa ja Penaa, jotka ovat vuokranneet "kivan ja halvan" Airbnb-läävän viikonlopuksi kännätäkseen.
Airbnb ja äkkilähtöhotellit ovat täynnä tuntemattomien ihmisten eritteitä, luteita ja lakanoissa ties mitä suomimammojen sp-tauteja. Tehkääpä huvikseen UV-valotesti siellä teidän "halvassa ja hyvässä" vuokramökissänne. Yök. HC-kohteissa on sentään tasalaatuinen ja valvottu siivous, ja kalusto uusitaan säännöllisesti.
Minä maksan mielelläni preemiota siitä, että lomaosakkeet ovat tietyn tulotason ihmisille. Se takaa rauhan, siisteyden ja sen, ettei tarvitse kuunnella pihalla mitään säästöpossu-kes
Voi Jeesus tätä ihmisten älykkyyttä. Se sun seinänaapuri voi olla ihan kuka vaan. Noita osakkeita vuokrataan markkinoille vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan mielelläni preemiota siitä, että lomaosakkeet ovat tietyn tulotason ihmisille. Se takaa rauhan, siisteyden ja sen, ettei tarvitse kuunnella pihalla mitään säästöpossu-kes
Niin se sun naapuri saattaa tästä ikuisuuteen olla vaikka Heli Seppälä joka on ostanut oman osakkeensa 180€ kirppikseltä.
Sieltä realismia. 2€ ja 180€ lomaosake. Kun ei saa myytyä kellekään.
https://yle.fi/a/74-20115731