Minulle ennustettiin kerran, etten tule ikinä saamaan miestä. Mitä mieltä?
Tai siis ns.ennustaja sanoi, että miehiin liittyen minulle on luvassa pelkästään pettymyksiä. Tämä on muuten ihan totta, pelkästään hyväksikäyttöä ja heti jätetään kun parempi löytyy. Ilmeisesti on olemassa ihmisiä, jotka osaa ennustaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ennustettiin Britanniassa, että kuolen nuorena, noin nelikymppisenä. Olen 57 ja terve.
Sun täytyy korottaa rimaa miesten suhteen. Et tunnista niitä merkkejä, joista jo suhteen alussa voit päätellä mitä tuleman pitää. Monien kohdalla se tarkoittaa, että otetaan ensimmäinen mies, joka osoittaa pientäkään kiinnostusta ja tarraudutaan häneen.
En ole ap, mutta vastaavaa kokenut.
Kaikilla meillä ei ole koskaan ollut jonoksi asti treffeille pyytäviä. Sitten kun samaan aikaan on totutettu lauseeseen "yksin jäät jos luulet voivasi nirsoilla", niin lopputulos on tämä.
En tarvitse ennustajaa tietääkseni, etten tule koskaan enää olemaan parisuhteessa. En ole koskaan kokenut toisen osilta mitään rakastamista, pelkästään kelpuutusta.
Pahimmillaan kumppani on odottanut minun jotenkin lohduttav
Olisin itse voinut kirjoittaa tekstisi, mulla ihan samat tunteet asian suhteen. Ap
Tätä ei taida ymmärtää kuin tämän kokeneet.
Nuorena kipuilin, kun kaverit ja tutut ympäriltä pariutuvat. Muuttivat yhteen, tekivät yhteisiä suunnitelmia.
Itse oli aina yksin, eipä ollut ketään kenen kanssa treffeille mennä. Tästä yksinäisyydestä kun puhui, sai kuulla ettei kannata olla nirso jos meinaan ketään löytää.
Sitten kun en ollut nirso, ja tulin kohdelluksi tosi huonosti, tuli tästä kommenttia "niin, olisi kannattanut olla nirsompi".
Yhä edelleen, jos menen vaikka yöelämässä käymään, niin seurassani olevaa tullaan jututtamaan ihan jatkuvalla syötöllä. Itse saan olla itsekseni, sama se kuinka paljon hymyilee ja on iloinen (joskus tätäkin väitettiin, että "murjotat, niin ei sinua kukaan lähesty").
Olen jo luovuttanut. Mielessä ei oikeastaan enää edes käy ajatusta, että jos olisin joskus vielä parisuhteessa. Kun en ole, en koskaan.
Kun ei minulle ole muuta, kuin niitä joissa toinen kelpuuttaa parempaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ennustettiin Britanniassa, että kuolen nuorena, noin nelikymppisenä. Olen 57 ja terve.
Sun täytyy korottaa rimaa miesten suhteen. Et tunnista niitä merkkejä, joista jo suhteen alussa voit päätellä mitä tuleman pitää. Monien kohdalla se tarkoittaa, että otetaan ensimmäinen mies, joka osoittaa pientäkään kiinnostusta ja tarraudutaan häneen.
En ole ap, mutta vastaavaa kokenut.
Kaikilla meillä ei ole koskaan ollut jonoksi asti treffeille pyytäviä. Sitten kun samaan aikaan on totutettu lauseeseen "yksin jäät jos luulet voivasi nirsoilla", niin lopputulos on tämä.
En tarvitse ennustajaa tietääkseni, etten tule koskaan enää olemaan parisuhteessa. En ole koskaan kokenut toisen osilta mitään rakastamista, pelkästään kelpuutusta.
Pahimmillaan kumppani on odottanut minun jotenkin lohduttav
Ei se siitä viennistä riipu, vaan siitä ettet ole osannut hylätä miestä, joka alusta asti viestii, ettei välitä. Jos menee suhteisiin tuollaisessa tilanteessa, niin tulee aina huonosti kohdelluksi.
Helppo lause todeta. Vaan kun omalla kohdalla se on tarkoittanut myös samalla sitä, etten ole parisuhteessa ollenkaan.
Ei ole eikä tule ketään, kenen kanssa sitä tulevaisuutta rakentaa. On vain joko huono suhde tai yksinäisyys.
Nuorena kun vielä oli jotain uskoa tulevaisuuteen, niin oli vaikea hyväksyä se loppuelämän yksinäisyys. Nyt kun en oikeastaan enää välitä mistään mitään, niin asia on se ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kuullut itsensä toteuttavasta ennustuksesta?
Itseään toteuttava ennuste aiheuttaa oman toteutumisensa suoraan tai välillisesti.
Esim. minä luin lapsena horoskooppini, jonka mukaan olen taiteellinen. Nyt olen sitten yli kolmekymmentä vuotta haahuillut aina aloittelevana muusikkona, piirtäjänä ja maalarina, saavuttamatta näillä aloilla mitään suurempaa ja muutamaa kertaluontoista sadan euron korvausta.
No sainpa hyviä harrastuksia, joista nautin oikeasti. Näiden harrastusten aloittamista en siis kadu.
Tuo nyt on enemmänkin sitä, mihin itse sen rimasi olet asettanut.
Jos minun töistäni joku maksaisi euroakaan, niin kävelisin viikkoja rinta rottingilla.
Minäkin kun luulin olevani taiteellinen. Tein yhdelle yhden taideteoksen lahjaksi, ja ajattelin oikeasti ilahtuvan siitä. Se ilme, mikä saajalla oli se nähdessään, oli jo paljonpuhuva. Työ nakattiin samointein johonkin kaappiin piiloon, lensi varmaan roskiin heti kun ovi perässäni sulkeutui.
Loppui se harrastus pian sitten, ei ollut tuo siis ainoa kerta, jolloin kävi hyvin selväksi mitä ne "taideteokseni" oikeasti olivat. Pelkkää hukkaan heitettyä taidemateriaalia, jotka joku oikeasti hyvä olisi voinut käyttää paremmin.
Ennustajalta kannattaa kysyä ensimmäiseksi, että kerropa mitä tein viime viikolla. Menneeseen näkemisen luulisi olevan helpompaa kuin tulevasisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ennustettiin 30 vuotta sitten, että löydän ihanan miehen, joka tulee tukemaan minua elämässäni valtavasti, ja että se on "parempaa kuin luulen". Viimemainittu huvitti, koska minä en tosiaan halunnut parisuhteita, ennakkonäkemykseni niistä oli sen verran kielteinen. Mutta eipä ole toteutunut, en ole mitään miestä koskaan löytynyt, nyt ikää jo yli 50.
No niin, ennakkonäkemyskö siis kaatoi tämän "ennustajan" myötä lupaavasti alkaneen nuoren naisen elämän miesten suhteen?
Häh?
Ennustetaan, että et koskaan löydä miestä, mutta löydätkin useita, niin miten tämä oli "oikein" ennustettu? Löysit vain useita itsellesi sopimattomia miehiä. Niinhän ne miehet usein ovat.
Ei se siitä viennistä riipu, vaan siitä ettet ole osannut hylätä miestä, joka alusta asti viestii, ettei välitä. Jos menee suhteisiin tuollaisessa tilanteessa, niin tulee aina huonosti kohdelluksi. Ei riipu myöskään ulkonäöstä, sillä eräs lapsuudenkaverini oli hyvin kaunis ballerina ja toimi samalla tavalla jo nuoresta asti. Jokainen mies kohteli huonosti ainakin nelikymppiseksi asti.
Tämä on osittain myös järjen asia. Jos joku kohtelee sinua huonosti, niin silloin on ymmärrettävä ottaa etäisyyttä välittömästi. Tai jos vain pahoittaa mielen, täytyy heti lopettaa suhde. Mutta se on vaikeaa, jos on turvaton kiintymyssuhde, yhä uudelleen rakastuu nimenomaan niihin, joista pitäisi pysyä kaukana.