Minulle ennustettiin kerran, etten tule ikinä saamaan miestä. Mitä mieltä?
Tai siis ns.ennustaja sanoi, että miehiin liittyen minulle on luvassa pelkästään pettymyksiä. Tämä on muuten ihan totta, pelkästään hyväksikäyttöä ja heti jätetään kun parempi löytyy. Ilmeisesti on olemassa ihmisiä, jotka osaa ennustaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ennustettiin Britanniassa, että kuolen nuorena, noin nelikymppisenä. Olen 57 ja terve.
Sun täytyy korottaa rimaa miesten suhteen. Et tunnista niitä merkkejä, joista jo suhteen alussa voit päätellä mitä tuleman pitää. Monien kohdalla se tarkoittaa, että otetaan ensimmäinen mies, joka osoittaa pientäkään kiinnostusta ja tarraudutaan häneen.
En ole ap, mutta vastaavaa kokenut.
Kaikilla meillä ei ole koskaan ollut jonoksi asti treffeille pyytäviä. Sitten kun samaan aikaan on totutettu lauseeseen "yksin jäät jos luulet voivasi nirsoilla", niin lopputulos on tämä.
En tarvitse ennustajaa tietääkseni, etten tule koskaan enää olemaan parisuhteessa. En ole koskaan kokenut toisen osilta mitään rakastamista, pelkästään kelpuutusta.
Pahimmillaan kumppani on odottanut minun jotenkin lohduttav
Ei se siitä viennistä riipu, vaan siitä ettet ole osannut hylätä miestä, joka alusta asti viestii, ettei välitä. Jos menee suhteisiin tuollaisessa tilanteessa, niin tulee aina huonosti kohdelluksi.
Helppo lause todeta. Vaan kun omalla kohdalla se on tarkoittanut myös samalla sitä, etten ole parisuhteessa ollenkaan.
Ei ole eikä tule ketään, kenen kanssa sitä tulevaisuutta rakentaa. On vain joko huono suhde tai yksinäisyys.
Nuorena kun vielä oli jotain uskoa tulevaisuuteen, niin oli vaikea hyväksyä se loppuelämän yksinäisyys. Nyt kun en oikeastaan enää välitä mistään mitään, niin asia on se ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kuullut itsensä toteuttavasta ennustuksesta?
Itseään toteuttava ennuste aiheuttaa oman toteutumisensa suoraan tai välillisesti.
Esim. minä luin lapsena horoskooppini, jonka mukaan olen taiteellinen. Nyt olen sitten yli kolmekymmentä vuotta haahuillut aina aloittelevana muusikkona, piirtäjänä ja maalarina, saavuttamatta näillä aloilla mitään suurempaa ja muutamaa kertaluontoista sadan euron korvausta.
No sainpa hyviä harrastuksia, joista nautin oikeasti. Näiden harrastusten aloittamista en siis kadu.
Tuo nyt on enemmänkin sitä, mihin itse sen rimasi olet asettanut.
Jos minun töistäni joku maksaisi euroakaan, niin kävelisin viikkoja rinta rottingilla.
Minäkin kun luulin olevani taiteellinen. Tein yhdelle yhden taideteoksen lahjaksi, ja ajattelin oikeasti ilahtuvan siitä. Se ilme, mikä saajalla oli se nähdessään, oli jo paljonpuhuva. Työ nakattiin samointein johonkin kaappiin piiloon, lensi varmaan roskiin heti kun ovi perässäni sulkeutui.
Loppui se harrastus pian sitten, ei ollut tuo siis ainoa kerta, jolloin kävi hyvin selväksi mitä ne "taideteokseni" oikeasti olivat. Pelkkää hukkaan heitettyä taidemateriaalia, jotka joku oikeasti hyvä olisi voinut käyttää paremmin.
Ennustajalta kannattaa kysyä ensimmäiseksi, että kerropa mitä tein viime viikolla. Menneeseen näkemisen luulisi olevan helpompaa kuin tulevasisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ennustettiin 30 vuotta sitten, että löydän ihanan miehen, joka tulee tukemaan minua elämässäni valtavasti, ja että se on "parempaa kuin luulen". Viimemainittu huvitti, koska minä en tosiaan halunnut parisuhteita, ennakkonäkemykseni niistä oli sen verran kielteinen. Mutta eipä ole toteutunut, en ole mitään miestä koskaan löytynyt, nyt ikää jo yli 50.
No niin, ennakkonäkemyskö siis kaatoi tämän "ennustajan" myötä lupaavasti alkaneen nuoren naisen elämän miesten suhteen?
Häh?
Ennustetaan, että et koskaan löydä miestä, mutta löydätkin useita, niin miten tämä oli "oikein" ennustettu? Löysit vain useita itsellesi sopimattomia miehiä. Niinhän ne miehet usein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Ennustetaan, että et koskaan löydä miestä, mutta löydätkin useita, niin miten tämä oli "oikein" ennustettu? Löysit vain useita itsellesi sopimattomia miehiä. Niinhän ne miehet usein ovat.
En ole ap, mutta pikkuisen eri asia löytää oikeasti hyvä parisuhde, kuin sellainen johon toinen sinut juuri ja juuri kelpuuttaa.
On minullakin toki tuttuja, jotka valittelevat kun puoliso toi vääränlaisia kukkia. Itse kun siinä kuunnellessa mietin, miten otettu olisinkaan ollut ihan vaikka kukkapenkistä revityistä kukista, joita poimittuaan paennut korttelikaupalla vihaista naapuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ennustettiin Britanniassa, että kuolen nuorena, noin nelikymppisenä. Olen 57 ja terve.
Sun täytyy korottaa rimaa miesten suhteen. Et tunnista niitä merkkejä, joista jo suhteen alussa voit päätellä mitä tuleman pitää. Monien kohdalla se tarkoittaa, että otetaan ensimmäinen mies, joka osoittaa pientäkään kiinnostusta ja tarraudutaan häneen.
Kaikilla meillä ei ole koskaan ollut jonoksi asti treffeille pyytäviä. Sitten kun samaan aikaan on totutettu lauseeseen "yksin jäät jos luulet voivasi nirsoilla", niin lopputulos on tämä.
En tarvitse ennustajaa tietääkseni, etten tule koskaan enää olemaan parisuhteessa. En ole koskaan kokenut toisen osilta mitään rakastamista, pelkästään kelpuutusta.
Pahimmillaan kumppani on odottanut minun jotenkin lohduttavan siinä hänen surussaan, kun ei ollut enempää h
"Että joo. En lähde enää suhteesseen, ellei toisella ole ollut vientiä niin paljon, että voin aidosti uskoa olevani toiselle valinta..."
Tää on tosi hassu ajatus. Kuulostaa, että ajattelelisit että on paremmat mahdollisuudet löytää onni sellaisen kanssa jolla on ollut paljon kumppaneita kuin sellaisella jolla on ollut vähemmän.
Eli kärjistetysti jollakin ollut 100 kumppania niin ajattelet "jes, minä olen se viimeinen johon hän päätyy enkä vaan numero 101 muiden joukossa."
Toisekseen, ihminen joka on käynyt ne sata suhdetta läpi, ei mitenkään voi enää kyetä antamaan itsestään samassa kapasiteetissa henkiseen yhteyteen sellaiseen verrattuna jolla ollut vain muutamia suhteita. Me ihmiset ei vaan tutkitusti toimita niin. Ovat varmasti muilla tavoin kyllä kokeneempia, parempia sängyssä, hurmaavia jne.
Jos käsitin väärin niin kerro toki kantasi. Kuulostaa kurjalta tilanteesi, voimia.
MUn tutulle ennustaja ennusti, että hän ei ero huonosta liitosta, vaan saa lapsen. Totta, seuraavana päivänä tuttu varasi ajan kierukanpoistoon, kun ennustajakin ennusti, että lapsi on tulossa.
Jos muutat toimintatapojasi, myös ennustuksesi muuttuu. Kun uskot, että saat vain huonoja miehiä, silloin siitä tulee itseään toteuttava ennuste (self-fulfilling prophecy). Se tarkoittaa sitä, että jos uskot jollain alueella saavasi aina huonoja kokemuksia tai huonoja kumppaneita, tämä ajatus alkaa ohjata käyttäytymistäsi ja valintojasi niin, että se todella toteutuu.
Jos esimerkiksi ajattelet, että et voi löytää hyvää miestä, saatat alitajuisesti valita sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole sinulle oikeita, tai et anna itsellesi mahdollisuuksia löytää parempia vaihtoehtoja. Tämä ei tarkoita, että et voisi saada hyvää miestä, vaan että ajattelutapasi saattaa estää sinua näkemästä niitä mahdollisuuksia, jotka voisivat olla oikeasti hyviä.
T. Tarot-lukija
Mun isä oli varma, että jäisin ikisinkuksi, enkä kelpaa kenelekään kunnon miehelle. Lääkäri ennusti, että jään lapsettomaksi (syy ongelmat munatorvissa ja monirakkula-ongelma)
Nyt takana, erittäin onnellinen yli 23 vuotta kestänyt avioliitto ja kaksi tervettä lasta. Mieheni on lottovoitto, uskollinen, tasa-arvoinen, luotettava, hauska ja kiinnostava, äärimmäisen hyvä isä, ja epäitsekäs ja huolehtiva kumppani. Olemme toistemme parhaat kaverit, ja meillä on kotona ihanan rentoa ja nauravaista arkea. Pidämme samoista asioista, kuten ruoanlaitosta, leffoista, kirjoista, saunomisesta, mökkeilystä, teatterista, musiikista, matkustelusta, eläimistä ja sisustamisesta ja tietty perhe-elämästä ja seksistä.
Mieheni käyt töissä ja maksaa suurimman osan menoista koska on minua selkeästi kovapalkkaisempi.
Kaikista parasta aikaa on lomat, kun rentoudutaan ja matkustellaan, syödään hyvin ym. Riidellään ehkä noin kerran vuodessa ja sekin menee ohi 10 minuutissa ja sovitaan. Ikinä ei olla menty vihaisena nukkumaan. En edes muista milloin viimeksi olisi tullut riitaa.
Meillä on samat arvot ja kiinnostuksen kohteet. Molemmat ollaan historiasta ja politiikasta kiinnostuneita. Ja lukeminen myös yhteinen harrastus samoin kuin ruoanlaitto.
Ja koko nuoruuteni kuulin isältäni etten tule kelpaamaan kenelekään miehelle, tai korkeintaan jollekin urp**olle luuserille
Naiset on vain niin paljon tyhmempiä kuin miehet. Horoskooppeja tarot kortteja ennustuksia ja vauva palstalta kyselyjä.....hahahaa...
Naiset te olette paikkanne ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan kumppani on odottanut minun jotenkin lohduttav
"Että joo. En lähde enää suhteesseen, ellei toisella ole ollut vientiä niin paljon, että voin aidosti uskoa olevani toiselle valinta..."
Tää on tosi hassu ajatus. Kuulostaa, että ajattelelisit että on paremmat mahdollisuudet löytää onni sellaisen kanssa jolla on ollut paljon kumppaneita kuin sellaisella jolla on ollut vähemmän.
Eli kärjistetysti jollakin ollut 100 kumppania niin ajattelet "jes, minä olen se viimeinen johon hän päätyy enkä vaan numero 101 muiden joukossa."
Toisekseen, ihminen joka on käynyt ne sata suhdetta läpi, ei mitenkään voi enää kyetä antamaan itsestään samassa kapasiteetissa henkiseen yhteyteen sellaiseen verrattuna jolla ollut vain muutamia suhteita. Me ihmiset ei vaan tutkitusti toimita niin. Ovat varmasti muilla tavoin kyllä kokeneempia, parempia sängyssä, hurmaavia jne.
Eihän siinä mitään, jos on ollut vähän kumppaneita, mutta oikeasti valitsee minut.
Kun se on se ongelma ollut, kun kukaan ei ole minua valinnut, vaan on joutunut tyytymään. Oikeasti olisivat halunneet deittailla kauniita naisia sarjassa. Mutta koska kokivat ettei tähän ole rahkeita, niin olin "parempi kuin ei mitään, näin odotellessa".
Ja se on rikkonut minut totaalisesti. En usko enää parisuhteisiin.
Jos uskot tuhon ennustukseen, niin se toteutuu.
Mulle ennustettiin, että kuolen 28-vuotiaana. Olen nyt 42v. Ei kannata ihan kaikkea uskoa.
Minullekkin kerran yksi hoikka ihan kivan näköinen blondi uhosi että en tule koskaan saamaan yhtä nättiä naista kuin hän, enkä ylipäätään tyttöystävää. Kummasti heitä on ollut jonoksi asti sen jälkeenkin...
Taitaa olla kyseessä itseään toteuttava ennustus.
En ymmärrä ihmisiä jotka SAA toisen ihmisen miehen tai naisen. En halua puolisoa jolle rakkaus on toisen saamista. Arvostakaa itseänne ja muita enemmän.
Ei tarvii ennustaa kun tiedän etten koskaan saa naista. Olen liian ruma samaan naista.
Ennustaja kertoi minulle että tulet tapamaan povaajan joka ei tiedä yhtään mitään. Aika oikeassa oli.
Tätä ei taida ymmärtää kuin tämän kokeneet.
Nuorena kipuilin, kun kaverit ja tutut ympäriltä pariutuvat. Muuttivat yhteen, tekivät yhteisiä suunnitelmia.
Itse oli aina yksin, eipä ollut ketään kenen kanssa treffeille mennä. Tästä yksinäisyydestä kun puhui, sai kuulla ettei kannata olla nirso jos meinaan ketään löytää.
Sitten kun en ollut nirso, ja tulin kohdelluksi tosi huonosti, tuli tästä kommenttia "niin, olisi kannattanut olla nirsompi".
Yhä edelleen, jos menen vaikka yöelämässä käymään, niin seurassani olevaa tullaan jututtamaan ihan jatkuvalla syötöllä. Itse saan olla itsekseni, sama se kuinka paljon hymyilee ja on iloinen (joskus tätäkin väitettiin, että "murjotat, niin ei sinua kukaan lähesty").
Olen jo luovuttanut. Mielessä ei oikeastaan enää edes käy ajatusta, että jos olisin joskus vielä parisuhteessa. Kun en ole, en koskaan.
Kun ei minulle ole muuta, kuin niitä joissa toinen kelpuuttaa parempaa odotellessa.