Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osaako joku kertoa mistä rokotteesta kyse

19.04.2007 |

soitin tossa seuraavaa neuvola aikaa äsken raskausviikolle 16. terkkari puoli ääneen itsekseen mumisi vielä " katotaans oliko sillon jotain erikoista, ei ihan noi normaalit ja sit tosta rokotuksesta pitää puhua"

mistä rokotuksesta? onko tullut joku uus käytäntö, annetaanko raskausaikana joku rokote nykyään?

kaikki perusrokotukset mulla on kunnossa. voiko toi liittyä siihen että olen miinus rhesus tekijäinen ja viime raskaudessa vasta-aineita unohdettiin seurata? nyt todella ihmetyttää mikä ihmeen rokotus...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rokotuksen saavat vain riskiryhmään kuuluvat vauvat (jompi kumpi vanhemmista kotoisin riskialueilta, suunnitelmissa muutto riskialueille, jne.). Jos terkka puhui rokotuksesta, niin ei luultavasti tarkoittanut rh-miinusveriryhmään kuuluvien verikontrolleita. Niitähän otetaan 3 kertaa raskauden aikana (mulla otettiin viikoilla 10, 25 ja 35), joissa seurataan vasta-aineiden muodostumisia.

Tuosta calmette-rokotuksesta sain neuvolakorttiini tarran, jossa on merkitty, annetaanko rokotus vauvalle vai ei.

Vierailija
2/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla et se on siihen liittyvä. että haluanko sen ottaa. no, sen näkee sitten. meillä tosin on molemmat ihan suomijuntteja, mutta eikös se siitä silti kysy että haluuako sen väkisin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terkka ainakin sanoi, että enää ei saa valita, vaan täytyy olla selkeä syy, että se annetaan. Laitto sitten kanssa sen tarran,jossa merkintä ettei tarvita. Vissiin viime vuonna oli vielä siirtymäkausi, jolloin vanhemmat saivat valita, että annetaanko vai ei.

Terkuin Luhtavilla

Vierailija
4/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmeisesti on kyse. Syynä siihen miksi sitä ei anneta enää kuin riskiryhmille on se että rokotusta uusittiin ja sivuoireet voimistuivat sen annon jälkeen. Mätivää pistoskohtaa ym...