Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIIVOUSAPUA!! Miksi meillä on niin paljon pölyä? (ov)

Vierailija
19.04.2007 |

Siis hento harmaa pöly laskeutuu nopeasti kaikille pinnoille. Kissa on, mutta se ei nyt aiheiuta tätä kaikkea. Meitä asuu 2 aikuista ja lapsi 65 m2 asunnossa, eli tilaa ei ole liikaa. Annoimme juuri pois kaksi vanhaa nojatuolia, jotka olivat aika pölysyöppöjä, vaikka kuinka siivosi. Silti... ÄÄÄÄK.



On niiiiin inhottavaa, kun esim. heti tv:n pyyhkimisen (mikrokuituliinalla) jälkeen siihen alkaa jo laskeutua harmaa kerros.



Olen yrittänyt pyyhkiä lattioita entistä useammin kostealla, mutta en ole juuri huomannut eroa. Imuri varmaan sylkee pölyä ulos? Mutta luulisi sen auttavan, että pari tuntia imuroinnin jälkeen pyyhin lattiat. Silti seuraavana päivänä pölymäärä lattioilla on kaamea.



Ja PÖLYÄ PYYKISSÄ! Kun pyykki on kuivumassa telineessa, näen, kuinka vaatteet pölyyntyy. Olen nyt tehnyt niin että ravistan joka vaatteen ikkunasta ulos ennen viikkaamista.

Kuivausrumpu ei ole mahdollinen.





Onko PÖLYNTALTUTUSVINKKEJÄ????

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kirjoja ole makuuhuoneessa? (ja onko teillä untuvapeitot?)



elektroniikkaan ei varsinaisesti auta ovet vaan se että niitä pidetään täysin pois päältä kun niitä ei käytetä.



Vierailija
22/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimude: villamattoja ei ole, niistä luovuttiin pari vuotta sitten. Vain kaksi tiivistä puuvillamattoa + lapsen huoneessa pikkuinen matto. Tuntuu että kaikkemme ollaan yritetty!



Ei asuta liikenteen äärellä, vaan rauhaisassa ympäristössä. Eli ei nokea tule sisälle (toisin kuin asuessamme Meilahdessa, siellä huomasi musta kerroksen ikkunan edessä ja katossa...!). Olen viime kuukaudet yritäänyt saada kaiken ylimääräisen pois / piiloon, hankkinut mm. sängyn alle sellaisia kannellisia muovilaatikoita. Ehkä kaikki vaiva palkitaan vähitellen?



Vaatteet pölisee tosi paljon. Vihaan silittämistä. Pienessä ausnnossa jo se silityslaudan esille ottaminen... Kääk. Ahkä pitäisi opetella silittämään vaikka illalla kun katsoo tv:tä. Me ei oikeasti silitetä " mitään" . Koskaan :/ Se lienee seuraava keino jota kokeilen.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


eihän kirjoja ole makuuhuoneessa? (ja onko teillä untuvapeitot?)

elektroniikkaan ei varsinaisesti auta ovet vaan se että niitä pidetään täysin pois päältä kun niitä ei käytetä.

Yksi pieni kirjahylly on makuuhuoneessakin. Siihen ollaan hakkimassa lasiovia, se on sellainen kirjakaappi, mutta lasiovet hajonneet joskus 30 v sitten. Kaikkea elektroniikkaa ei saa kokonaan pois, esim. digiboxissa on kello päällä. Muut kyllä suljetaan virtanapista kokonaan pimeiksi.

Onko muilla kotona tällaista, vai ollaanko ainoita? Siis meille kertyy alle viikossa sängyn alle kunnon höytyväiset villakoirat! Ja useaan muuhun paikkaan myös, mm kaappien alle.

siis

-hyvä imuri

-silitys

-kamat piiloon tai pois

ap

Vierailija
24/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin imurointi, sitten pölyt ja viimeksi lattiat.

Vierailija
25/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä paljon leluja? Legoja yms.? Olen huomannut, että ne kerää tosi paljon pölyä ja pesen niitä aikaajoin. Lapset kun niitä käyttää päivittäin niin pölyt leviää tehokkaasti :D

Vierailija
26/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosin iso koti, mutta meillä niitä villakoiria oli nukissa jo parissa päivässä. Ja ainakin osasyy löytyi. Meillä esim. keittiön kaapit eivät yllä kattoon asti ja niiden päällä oli valtavasti pölyä! Sitten kun niitä kaappeja availi niin ilmavirta lennätti kokonaisia villakoiria huomaamatta alas. Sama ongelma oli muutamassa vaatekaapissa ja takan päällä. Ne kun putsas taas kevätsiivouksessa niin villakoiria ei enää ihan niin nopeasti ilmesty.



Mites jos imurointia seuraavana päivänä vetäisit vielä lattiat mikrokuitumopilla (tai moppaat tai mitä yleensä sitten teetkin) ja pyyhkisit muutkin pinnat. Mä päätin alkaa tekee niin nyt kun kuulin että imuripölyt laskeutuu 8h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin pölyt huonekaluista kuukauden välein, telkkarin näytöstä vähän useammin. Tekstiilijä on paljon, kuivausrumpua en käytä vaikka sellainen meiltä löytyykin.

Vierailija
28/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eihän se, että kirjat ovat Lundioissa ole mikään este sille ovien hankinnalle. Taustalevyjäkin kun noihin saa. Ovia voit metsästää vaikka huutonetistä, niin saattaa löytää vähän uusia edullisemmin.

Vierailija:

Tuossa aiemmin mainitsinkin, niitä on useita satoja ...

Ja " tietenkin" avohyllyissä, eli lundioissa. Murto osa ovien takana, eikä kyllä ole tiiviit kun takaseinä on auki. Mutta lundia on paras vaihtoehto kun on näin paljon kirjoja ja vain vähän rahaa! Ja kun haluaa että huonekalut on oikeaa puuta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut (legot ym) on meillä laatikoissa ja vielä kaapissa sen lisäksi. Pehmoleluja ei nyt ole esillä, koska ovat vielä isossa säkissä taannoisen remontin tieltä... Mun puolesta voivat jäädäkin, eikä lapsikaan ole muistanut niitä! Kunhan on unipupu.

Keittiön kaapit on kattoon asti, tosin makkarin vaatekaapit ei. Sieltä voi tulla jotakin alas - tosin sieltäkin ylhäältä pyyhin pari vko sitten pölyt. Ja imuroinnin suhteen teenkin juuri niin, että aika usein pyyhin lattiat seur. päivänä. Ja useana muunakin päivänä :/ Mutta ehkä niin täytyy vain tehdä.

Jotenkin luulin että 1 x viikossa siivous riittäisi. JA ihmettelin kun meillä ei riitä.

Vierailija:


Meillä on tosin iso koti, mutta meillä niitä villakoiria oli nukissa jo parissa päivässä. Ja ainakin osasyy löytyi. Meillä esim. keittiön kaapit eivät yllä kattoon asti ja niiden päällä oli valtavasti pölyä! Sitten kun niitä kaappeja availi niin ilmavirta lennätti kokonaisia villakoiria huomaamatta alas. Sama ongelma oli muutamassa vaatekaapissa ja takan päällä. Ne kun putsas taas kevätsiivouksessa niin villakoiria ei enää ihan niin nopeasti ilmesty.

Mites jos imurointia seuraavana päivänä vetäisit vielä lattiat mikrokuitumopilla (tai moppaat tai mitä yleensä sitten teetkin) ja pyyhkisit muutkin pinnat. Mä päätin alkaa tekee niin nyt kun kuulin että imuripölyt laskeutuu 8h.

Vierailija
30/30 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myöskin aivan mahdottomasti pölyä. Lemmikkejä ei ole mutta lapsia on kolme kappaletta. Pahin paikka on veljesten makkari: leikkivät peitoilla niin lakanoista pöllähtää sitä pölyä koko huoneen pinnoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän