Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit 30-vuotias, mitä tekisit elämälläsi? Mikä olisi suunta mitä kohti menisit?

Vierailija
24.11.2025 |

Aika kriittinen ikä monen asian suhteen. Mitä tekisit jos voisit palata ajassa taaksepäin? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelisin hyvän ammatin.

No ei niitä hyviä ole enää juuri muita kuin ehkä nyt joku lääkäri mutta sekään ei ole kaikkien juttu. 

Vierailija
22/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 30v 3 vuotta sitten. Olen nyt 33v. Taidetta teen, parisuhteessa olen, mutta töitä ei kyllä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin. Opiskelisin jonkun etätyön ja muuttaisin pois Suomesta.

Vierailija
24/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jättäisin tekemättä aikana ennen 30v?

En tiedä mutta kenties en kilttinä ja mukana vedettävä nuorena tyttönä uskoisi kusipäisten silloisten koulukiusaajien valheita ja ryhtyisi osallistumaan heidän typeryyksiinsä.Tupakointi,pilvenpoltto,näpistykset,pienet ilkivallan teot,alkoholi,kovemmat huumeet,koulunkäynnin laiminlöyönti,työttömyyskortisto ja varhaiseläkeläisyys,mielenterveysongelmaisen profiilin hankkiminen hyvin varhain vain koska ei huvita olla osa yhteiskuntaa,pikku rikollisuudesta isompaan rikollisuuteen seurapiirien mukana,uskoonhurahtaminen ja sen myötä ne todelliset mt-ongelmat,väkivaltainen "hurskas" helluntaiavioliitto entisen huumerikollisen kanssa,lapsen menetys valtion järjestelmään,koska viranomaisten törkykirjaukset minusta,seurauksena masennus,itsetuhoisuus,rämpiminen ylös siitä suosta edes semi-ok-arkeen,uuden alun yrittäminen useilla eri tavoilla,jotka tuhottiin viranomaisten toimilla,kymmenien tuhansien eurojen menettäminen petoksien takia,taas uudelleen ylös,uutta yritystä,viranomaiset hankaloittavat yhä  elämää,uusi vakava suhde,toinen lapsi,lisää viranomaisongelmia,juridista ja terapeuttista apua,viranomaiset pelästyvät oikeustoimia,taas rikkirevityn elämän jälleenrakentamista,yksinhuoltajuutta,terveyden heikentymistä hoitovirheiden vuoksi,ostetaan taloa,käydään oikeutta,ollaan velkaa,ollaan työttömiä,ollaan hel..in tympääntyneitä Suomeen ja suomalaiseen yhteiskuntaan.. 

Joo,parikin asiaa tekisin toisin,mutta missä kohdassa, millä tavalla ja miksi? Elämääni mahtuu niin paljon enemmän tapahtumia ja täysin käsittämättämätömiä juonenkäänteitä, että on pyydetty usempaan kertaan että kirjoittaisin kokemuksistani. Ehkä..sitten joskus.

Vierailija
25/27 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kriittinen ikä ole kymmenen vuotta ennen kolmekymppisiä. Valmistuin yliopistosta 25-vuotiaana. Pari vuotta työelämää ja sain esikoiseni. Nyt 32-vuotiaana viimeistelen väitöskirjaani ja toinen lapsikin täyttää pian vuoden. Tuntuisi kyllä erikoiselta, jos tässä vaiheessa vasta alkaisi miettimään, että mitähän sitä tekisi 'isona'..

Vierailija
26/27 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tehnyt jo kolmikymppisenä kaikki tärkeät elämänvalinnat, joten liian myöhäinen ikä sen suhteen. 

Sen sijaan pitäisi kysyä, mitä tekisit, jos olisit 20-vuotias?

Vierailija
27/27 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin elämästäni miehen jonka vuoksi meni lähes 10 vuotta täysin hukkaan.  Kuinka tyhmä olinkaan silloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi