Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten joulubudjetti 460 egeä. Onko teillä varaa laittaa noin hulppea summa jouluun?

Vierailija
24.11.2025 |

Olen järkyttynyt noin suuresta summasta joululahjoihin ja joulunviettoon. 

Kommentit (265)

Vierailija
201/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa katsoa Saiturin joulu tänäkin jouluna. :D

Vierailija
202/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, tuo summa on käytössä varmasti jokaisessa perheessä jossa on työssäkäyvät aikuiset ihmiset ja menot mitoitettu järkevästi. Yksinhuoltajallakin on varaa laittaa tuo jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kuin valmiin kilon kinkun, suklaarasian ja paketin riisipuuroon soveltuvaa riisiä. Mitä nuo nyt sitten maksaa 20€? Siinä on mun joulu.

Vierailija
204/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulppea summa?? Me annetaan rahana 500e/lapsi (aikuisia jo, 3kpl) ja vähän pienempi summa kahdelle vävypojalle. Tuohon vielä ruuat seitsemälle ja lapsenlapsen lahjat.

Vierailija
205/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, tuo summa on käytössä varmasti jokaisessa perheessä jossa on työssäkäyvät aikuiset ihmiset ja menot mitoitettu järkevästi. Yksinhuoltajallakin on varaa laittaa tuo jouluun.

Tuollaisia summia on siis joka kuukausi mahdollista säästää.

Vierailija
206/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää koko kuuksi yhtiövastikkeen jälkeen 145 euroa. Siitä maksetaan kaikki muut laskut ja ruoka. Joulu on mulle ihan tavallinen päivä, joskus saa kaupan kassalta suklaakarkin vaikka tekisin vain muutaman euron ostokset.

Vierailija
207/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiperunat, kahvia ja nisua. Sitten Joulusaunaan! Ei muuta.

Vierailija
208/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön etävanhempi ja tänä jouluna lasten jouluun menee rahaa n. 300 euroa. Ihan helposti tämäkin onnistuu.

Vierailija
209/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön (köyhä), ja mulla menee jouluun n. 300e. Siitä puolet ruokaan ja loput lahjoihin. Lahjoja ostan syksyn mittaan, ne on nyt jo ostattu ja paketoitu. Osa ruoasta/ leipomistarvikkeistakin on jo ostettu. 

Ruoka riittää yli viikoksi 23-31.12. Teen sitä samalla myös lievästi muistisairaalle äidilleni muutqmaksi päiväksi. Iso kinkku, laatikot, rosolli ilman silliä, perunasalaatti tai coleslaw, 4-5 erilaista juustoa, hedelmiä ja paljon erilaisia leivonnaisia.

Koristeisiin tmv. ei mene rahaa. 

Minusta 460e on vähän esim. lapsiperheelle, etenkin jos ei jaksa/ pysty tekemään kaikkea itse, vaan täytyy ostaa valmista. 

Vierailija
210/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta lahjoja ollenkaan toisillemme,on sovittu yhteinen päätös.Ei liikene rahaa lahjoihin.Ruokaa kyllä se tavallinen määrä ei mitään ylimääräisiä menoja pysty olemaan .Raha on tiukilla kaikki laskut maksetaan ajallaan,säästetään muista menoista.Ei ole törsäilyä joulun aikaakaan.Pienelläkin tulee toimeen ,ostaa alennusmyynnistä sit mitä tarvitsee.NS.pyritään tulee omillaan toimeen!

Vierailija
211/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut laskeneeksi. Itse asiassa ruoat ja viinit kuuluu minusta ihan tavalliseen kuukauden ruokabudjettiin. Jouluna on pakko syödä kuitenkin ja viiniäkin tulee ostettua silloin tällöin.

Ei siis mitään tavallisesta poikkeavaa paitsi lahjat. Hinnat vaihtelee villisti, koska jonain vuotena lapsen toiveena on ollut vain kuulokkeet ja pehmotossut. Tänä vuonna toivoo vielä vähemmän eli jumppamaton ja kahvakuulan. Pienempänä sai yllin kyllin Legoja, kirjoja, palapelejä, Geomaceja, figuureja

Miehelle ostan yleensä vaatteita eli ei sekään ole ylimääräistä kulutusta. Ne on vaatteita, joita hän tarvitsee. Tänä vuonna ostan miehelle vyön. Minä toivon korviksia.

Jos kuitenkin ynnään ruoat ja kaiken, niin varmaan aaton menot olisi 250 euroa. Ruokaa siitä jääkin seuraavalle päivälle eli oikeasti on edullisempaa. Perheen ulkopuolisille ei osteta ikinä mitään. Vanhemmat on kuolleet.

Vierailija
212/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitä alle tonnin. 2 aikuista ja 2+2 lasta. Lahjat ja ruoat, kulkeminen paikasta toiseen.

Vierailija
213/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa mutta joulu ei kiinnosta. Tilaan ehkä pizzaa ja ostan viiniä. Kumpaakaan ei ole aikoihin ollut.

Vierailija
214/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän menee. 5 kummilasta/sisarusten lasta, 2 omaa teiniä, puoliso. Muutamat joulukukkamuistamiset, ruoat, kuusi. Kyllä yli tonni menee väkisellä.

Vierailija
215/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko hulppea summa 😆😆😆

Annan rahana kahdelle lapselle ja kahdelle lapsenlapselle jokaiselle enemmän kuin tuon.

Vierailija
216/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun menee saman verran kuin muutenkin. Velkaa ei sen vuoksi oteta eikä säästöihin tai sijoituksiin kosketa. 

Vierailija
217/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisilla on hyvät tulot ei voi muuta sanoa.

Vierailija
218/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisilla on hyvät tulot ei voi muuta sanoa.

Ei tuo ole edes viikon palkka. Matalapalkkaisella alalla ilman lisiä. 

Vierailija
219/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän joulua varten 300-500€ syksyn mittaan. Sillä rahalla ostan lahjat ja ylimääräiset jouluherkut, kuten suklaat, juustot ja viinit. 

Vierailija
220/265 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvytön, pitkäaikaistyötön työnhakija, tukirahoista jää suunnilleen tuon verran koko kuukauden elämiseen. 

Ihan sama toisaalta, onko joulua vai ei ole, koska ei ole ketään, jonka kanssa sitä viettäisi. 

Mikset mene Hurstin joulujuhlaan? 

Ihan kaikki ei asu Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän