Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JES! Sain 2 kutsua työhaastatteluun! Miten vakuuttaa, että monet kannattaa palkata

Vierailija
24.11.2025 |

Olen alanvaihtaja, eli ei ole käytännössä mitään kokemusta hakemistani työpaikoista, mutta silti sain tänään jo toisen kutsun haastatteluun! Kyse on osa-aikatöistä ja haastattelut teamsissa. Viimeksi olen ollut haastattelussa 2017, silloin haastattelu oli kasvotusten. Miten siis vakuuttaa, että minut kannattaa palkata? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että suojaosuuden poiston jälkeen olet mahdollisesti oikeutettu toimeentulotukeen jatkossa mikäli tulet valituksi. Kun vähennät kulut, jää sinulle vähemmän käteen kuin työttömänä. Itse osa-aikatyössä ja lapsikorotukset lähtivät n. 290 euroa, ja soviteltua päivärahaa tulee konkreettisesti n. 500 euroa vähemmän kuin ennen. Asumistuki minulla laski 225 eurosta 82 euroon. Ei ehkä kannata toivoa, että saisit työn, ellet ole opiskelija. Toki riippuu palkasta ja tunneista.

Kaikki eivät ole koko elämäänsä hanttihommissa olleita persaukisia ja pyrkivät välttelemään toimeentulotuelle joutumista silloinkin, kun joutuvat työttömäksi.

Vierailija
22/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa miten vakuutat alanvaihtajana,josta ei kokemusta ja tällä tiedolla ei tullu selväksi mitä alaa haet ja sovellutko siihen yhtään. Rukoile vaikka itku silmässä.

Samat kliseet ne on kaikissa. Mitä paremmin osaa persettä nuolla sen paremmat mahdollisuudet.

Aplle tsemppiä! Jotain olet tehnyt oikein, jos alanvaihtaja ilman kokemusta kutsutaan haastatteluun.

Mitkä kliseet? Työnantaja haluaa tietää työnhakijan osaamisen ja motivaation tason. P-nuolennalla alennat vain itsesi. Uskalla kysyä työnantajalta tiukkojakin ammatillisia kysymyksiä, niin arvostuksesi nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että suojaosuuden poiston jälkeen olet mahdollisesti oikeutettu toimeentulotukeen jatkossa mikäli tulet valituksi. Kun vähennät kulut, jää sinulle vähemmän käteen kuin työttömänä. Itse osa-aikatyössä ja lapsikorotukset lähtivät n. 290 euroa, ja soviteltua päivärahaa tulee konkreettisesti n. 500 euroa vähemmän kuin ennen. Asumistuki minulla laski 225 eurosta 82 euroon. Ei ehkä kannata toivoa, että saisit työn, ellet ole opiskelija. Toki riippuu palkasta ja tunneista.

Valitettavan totta.

Jep. Ei kannata enää osa-aikatyö. Lopetin itsekin osa-aikatyön vuosi sitten. Nyt täysin työttömänä ja pärjään taloudellisesti paremmin.

Minä pärjäsi paremmin osa-aika työssä nettona noin 1520 ja työttömänä 595, en saa mitään asumistukia tai muuta, kun mies tienaa hyvin 

Vierailija
24/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapula on aina jossain. Työttömien (ja miksei myös työttömäksi jäävien työllisten) olisi vain ymmärrettävä ajoissa kouluttautua oikealle alalle (Eikä sille, johon on paljon avoimia työpaikkoja, mutta vieläkin enemmän valmistuvia hakijoita).

Tulevaisuuden aloja voisivat lääkäri, lähihoitaja ja automatioasentaja.... Jälkimmäinen korvaa ensimmäisiä, mutta ei tapahdu hetkessä.

Lähäreille ei ole töitä, älkää enää opiskelko lähäreiksi.

Vierailija
25/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole koko elämäänsä hanttihommissa olleita persaukisia ja pyrkivät välttelemään toimeentulotuelle joutumista silloinkin, kun joutuvat työttömäksi.

Niin minäkin koitin, vaan kun ei ollut mahdollista. Olin kylläkin ennen vammautumistani asiantuntijatyössä hyvällä palkalla. Kiitokset vain sillekin rattijuopolle.

Vierailija
26/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan totta.

Jep. Ei kannata enää osa-aikatyö. Lopetin itsekin osa-aikatyön vuosi sitten. Nyt täysin työttömänä ja pärjään taloudellisesti paremmin.

Minä pärjäsi paremmin osa-aika työssä nettona noin 1520 ja työttömänä 595, en sa

No tuolla minäkin lähtisin uudestaan. Tuskin moni yrittäjäkään haluaa tehdä persnettoa, joten rationaalinen päätöshän tuo on oikeistolaisesta vinkkelistä katsottuna.

Vierailija
27/27 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii ihan ensin opetella oikolukemaan lähettämänsä tekstit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän