Miksi asiakkaat eivät kestä yhtään huumoria?
Tilanne. Olen kokki. Tänään yksi asiakas sanoi, että perunat ovat vähän raakoja. Vastasin hänelle, että pitääpä laittaa valmistajalle viestiä miksi kypsät perunat alkavat itsestään raaentua. Asiakas suuttui ja alkoi möykkäämään tästä.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumoria? Vittuilit asiakkaalle ja ihmettelet, ettei tykännyt.
Esitin asian huumori mielessä. Ap
Vakioselitus kun paska osuu tuulettimeen. Se asiakas on yksi heistä miksi sinulla on ylipäätään työpaikka, joten pidä typerät "vitsit" ihan omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakioselitus kun paska osuu tuulettimeen. Se asiakas on yksi heistä miksi sinulla on ylipäätään työpaikka, joten pidä typerät "vitsit" ihan omana tietonasi.
Miten paska osuu tuulettimeen jos oli selvä vitsi? Onko kokin syytä, ettei asiakas omista niinkin yksinkertaista asiaan kun huumorintaju? Ei sinunkaan kannata aivoja sieltä kaupasta etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Heitto sinällään oli varsin humoristinen, mutta asiakas oli kanssasi eri aaltopituudella.
Varsinkin, jos ei tiennyt perunoiden tulevan kypsennettynä ravintolaan. En minäkään tiennyt. Oletan ravintolassa tehtävän pääsääntöisesti kypsennyshommat, vaikka tiedän puolivalmisteita käytettävän.
Onko asiakkailla noin rankkaa, että vitsi aiheuttaa mielipahaa????
Vierailija kirjoitti:
Onko asiakkailla noin rankkaa, että vitsi aiheuttaa mielipahaa????
On. Tämä on Suomi. Kaikesta pahoitetaan mieli silkasta huvista.
Vittuilu on välittämistä. Joten ei voi sanoa että olisi tässä tapauksessa pilaillut asiakkaan kustannuksella. Teen aivan samaa kokin hommia tehdessä sillä asiakas ei todellakaan ole koskaan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä miksi tämäkin palsta on näin toksinen. Ei minkäänlaista huumorintajua. Pelkkiä tosikkoja koko paikka täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on huno huumori.
Asiakaspalvelussa ainoa oikea tapa viestiä on asiallinen linja. Kaikki eivät ymmärrä juuri sinun huumoriasi. Neuroepätyypillisten voi myös olla vaikea tunnistaa kieli poskessa -heittoja.
Joo asiallinen linja ja kuitenkin asiakkaan selän takana puhutaan kuitenkin ihmisistä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska he kuvittelevat olevanasa jotain mitä eivät oikeasti ole.
Täh? Reklamoit p'skasta palvelusta ja henkilökunta alkaa v*ttuilla.
Ai rämä kokki"huumori"jankkaaja taas.
Ja saanut trollaukselleen seitsemän sivua kommentteja.
7/5. Onneksi olkoon. Ruokitte trollia hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitto sinällään oli varsin humoristinen, mutta asiakas oli kanssasi eri aaltopituudella.
Varsinkin, jos ei tiennyt perunoiden tulevan kypsennettynä ravintolaan. En minäkään tiennyt. Oletan ravintolassa tehtävän pääsääntöisesti kypsennyshommat, vaikka tiedän puolivalmisteita käytettävän.
Ap siis jätti kaikki mahdollisuudet teidän tajuta, että aloitus on puhdasta trollausta (etenkin tuo että perunat tulisivat keittiöön kypsinä), ja täällä vaan jankataan typeryyksiä.
Täydet pisteet aloittajalle onnistuneesta trollauksesta ja miinus sata pistettä jankkaajille haaviin jäämisestä.
taidat olla entinen kokki tuon jälkeen.
Ihmetyttää tämä "turvallisempi" tila-trendi. Tyypit laitettu työn puilesta mellastamaan asian kanssa, mutta heti seuraavassa tilanteessa rikkovat itse sääntöä eli vittuilevat sen sijaan, että saisi asiallisen vastauksen normaaliin kysymykseen. On teennäisyyden aikaa kyllä nyt.
Valittajat jankuttaa. Ei mitään huumoria. Yhyy yhyy yhyyyyyy
Vierailija kirjoitti:
Ai rämä kokki"huumori"jankkaaja taas.
Ja saanut trollaukselleen seitsemän sivua kommentteja.
7/5. Onneksi olkoon. Ruokitte trollia hyvin.
Miksi trollaat? Onko siihen jokin syy?
Vierailija kirjoitti:
Mie oisin asiakkaana silleen ihan vitsillä poistunut maksamatta. 😁
Minä olisin huomauttanut asiasta kesken aterioinnin eli heti kun havaitsin virheen. En olisi odottanut vastaukseksi huumoria, vaan pahoitteluja ja ehdotuksen siitä, miten asia korjataan mahdollisimman nopeasti (mieluummin kokonaan uudet perunat kuin vanhojen lämmitys)
Olivatpa perunat puolivalmisteita tai kuokittu itse pellosta, en voi käsittää miten joku voi tarjoilla niitä maksavalle asiakkaalle kokeilematta ensin niiden kypsyyttä haarukalla pistämällä.
Huumori sinällään ei minua haittaa -- siis hyvä huumori -- mitä esimerkkisi ei siis ollut.
Käsittääkseni normaali suomalainen tapa antaa palautetta, on olla palaamatta kuppilaan, jossa on kerran saanut huonoa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin huomauttanut asiasta kesken aterioinnin eli heti kun havaitsin virheen. En olisi odottanut vastaukseksi huumoria, vaan pahoitteluja ja ehdotuksen siitä, miten asia korjataan mahdollisimman nopeasti (mieluummin kokonaan uudet perunat kuin vanhojen lämmitys)
Olivatpa perunat puolivalmisteita tai kuokittu itse pellosta, en voi käsittää miten joku voi tarjoilla niitä maksavalle asiakkaalle kokeilematta ensin niiden kypsyyttä haarukalla pistämällä.
Huumori sinällään ei minua haittaa -- siis hyvä huumori -- mitä esimerkkisi ei siis ollut.
Käsittääkseni normaali suomalainen tapa antaa palautetta, on olla palaamatta kuppilaan, jossa on kerran saanut huonoa palvelua.
Ai pitäisi oikein pyytää anteeksi? Anteeksi pyydetään jos toista on loukannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäisi oikein pyytää anteeksi? Anteeksi pyydetään jos toista on loukannut.
Monet aikuiset ihmiset pyytävät anteeksi, kun ovat esimerkiksi vahingossa tönäisseet toista tai astuneet vahingossa toisen varpaille. Siis lähes kaikissa niissä ihmisten välisissä kohtaamisissa, joissa sinä sanot oho tai sori.
Toki anteeksipyynnöllä ja edellä odottamallani pahoittelulla on vissi vivahde-ero.
Varsinkin tässä keskustelussa asiakaspalvelijoina esiintyvien asenteet ja osaaminen ovat sitä luokkaa, että tekosi mieleni ehdottaa heille pakollista TET-harjoittelujaksoa Amerikassa tai jossakin muussa maassa, kossa tipit muodostavat merkittävän osan (20-30 %) asiakaspalvelijoiden tuloista.
TIP = to insure promptness
Kyllä noita äidinkieli poliiseja tullaan vetämään vielä suoraan tauluun.