Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Täysin yksin me täällä ollaan. Ei ole jumalaa eikä mitään meitä suurempaa.
Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään? Mitä pelättävää minulla olisi, kun syntini on sovitettu? Enemmän pelättävää olisi niillä joilla ei ole asiat Jeesuksen kanssa kunnossa.
Eri
Varmuus pelastuksesta on itsepetosta.
Miten niin? Raamatussahan se on sanottu että miten pelastuu. Juuh, täysi varmuushan se on vasta perillä, mutta jos muutan Turkuun, niin sanon olevani menossa Turkuun, vaikka muutossa voi tulla vaikka mitä kommelluksia eikä pääsekään perille ja varmuuden saa vasta kun on muutto tehty.
6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän jumalasta nyt puhumme?
Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?
Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala.
Miks siinä raamatussa sit sanotaan, et et älä pidä muita jumalia jos niitä ei kerta ole?
Lisäksi Raamatussa on muita Jumalia. Näillä on oikein kokouksiakin ja jakavat keskenään maita ja kansoja. Eri
Jumalia pienellä J:llä tarkoittaa mitä tahansa asiaa jonka pistät korkeammalle kuin Jumalan, eli meidän Luojan ja Taivaallisen Isän. Esim raha on monelle jumala.
Tuntuu se raha Herrallekin kelpaavan kun palveluksissa ollaan aina käsi ojossa pyytämässä kolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään? Mitä pelättävää minulla olisi, kun syntini on sovitettu? Enemmän pelättävää olisi niillä joilla ei ole asiat Jeesuksen kanssa kunnossa.
Eri
Miten niin? Raamatussahan se on sanottu että miten pelastuu. Juuh, täysi varmuushan se on vasta perillä, mutta jos muutan Turkuun, niin sanon olevani menossa Turkuun, vaikka muutossa voi tulla vaikka mitä kommelluksia eikä pääsekään perille ja varmuuden saa vasta kun on muutto tehty.
6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt
Sienissä lausuttuja 'totuuksia'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Oon akateeminen, muka hieno ihminen. Toinen lapsistani kuoli oman käden kautta, toinen elää vielä.
Minut on raizkattu pienenä, enkä tunnista elämää.
Ei tämä ole mitään elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ja minä sanon teille: ellette kuuntele itseänne, ette koskaan pääse nirvanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt ihan oikeasti Suomessa vuonna 2025 kukaan kantasuomalainen usko vielä kristinuskon jumalaan (tai ylipäänsä uskontoihin)...?
Kaikki tulee uskomaan mitä pidemmälle mennään :)
Tuokin on kyllä outo osa Herran suunnitelmaa, että vitkutellaan niiden todisteiden kanssa tuhansia vuosia, mutta silti vaatii uskomaan Häneen. Eikö fiksumpaa olisi antaa ne todisteet kaikille nyt, eikä vasta sitten kun niitä ei enää tarvita?
Edelleenkin todisteet ovat kyllä näkyvissä teoissa ja maailmankaikkaudessa, älä ole kala vedessä joka vaatii todisteita vedestä
Monesti jo todettu, että teidän luulevaisten vertaukset eivät pidä vettä (pun intended). Kyllä kala on tietoinen vedestä ja syntyykin siihen. Sinun uskomuksiisi ei synnytä vaan ympäristö ne iskostaa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että puhe Jumalauskosta on hullutusta niille jotka kadotukseen joutuvat.
Entäsku minun raamatun takakannessa lukee, et koko kirjan tarinat on huijausta. Nii!
jumala on pienin kaikista. Epävakaa pzka.
Vierailija kirjoitti:
En usko lainkaan. Jos sinulle ei olisi merkitystä, et sitä korostaisi. Ja edelleen, on hyvin helppoa referoida "tietosi" lähde lyhyemmäksi. Etkä suostu vastaamaan muihinkaan kysymyksiin, joten ymmärtänet, ettei sinua kukaa ota vakavasti, mutta tapasi vastata melkein jokaiseen yleisesti kirjoitettuun viestiin sotkee ketjua ja keskustelua, ja se ärsytää monia.
Kirjoitin sen siksi, koska jotkut alkavat kertomaan vähemmän mairittelevia mielipiteitään minusta, jos he eivät ole tyytyväisiä kirjoittamaani vastaukseen. En oikeastaan välitä lukea niitä. Eli tarkemmin ottaen mielipiteelläsi ei ole minulle merkitystä, jos pidät sen itselläsi. Loukkaavien mielipiteiden lukemista välttelen, jos se on mahdollista.
Minun tilannettani ei ole helppo referoida lyhyesti. Ymmärrykseni olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.
Kuvittelet vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jumala olisi olemassa, sillä olisi todennäköisesti joko epävakaa tai huomiohakuinen persoonallisuushäiriö.
Tai sosiopaattinen persoonallisuus.
Kyllä. Olisi se vaan hieno heppu. :D
Aikanaan tulet seisomaan tämän "hepun" edessä viimeisellä tuomiolla.
Kuinka sinä hekumoitkaan tuolla ajatuksella. Sinä ylevässä hurskaudessasi pääset peräti jonon ohi, olethan niin oikeaoppinen.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on kansisuuntaista ja samoin myös kommunikaation tulisi perustua vuorovaikutukseen. Koen rukouksen usein yksinpuheluksi. Siksi rukoilen aika harvoin.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän jumalasta nyt puhumme?
Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?
Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala.
Tai sitten sua on kusetettu erittäin pahasti. Se on ihmisten kirjoittama tekstikokoelma, jossa ihmiset kertovat omista kuvitelmistaan.
Yhtä luotettava dokumentti kuin Aku Ankka.
Ei ole kusetettu, uskoin Jumalaan jo ennen kuin edes olin katsonut Raamatta päin tai kuullut jonkun Hänestä puhuvan.
Valehtelet aika sujuvasti itsellesi ja meille. Sinä kuule synnyit ateistina kuten me kaikki.
Kyllä ihminen tiedostaa intuiti
Vain jumaluskoon indoktrinoidut. Olet sitä sorttia, joten olet jäävi asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Mitä on tullut jo aiemmin sanottua teidän mottipäisistä vertauksista? Turkuun muuttaneista on todisteita ja Turusta on todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että puhe Jumalauskosta on hullutusta niille jotka kadotukseen joutuvat.
Ja Mustanaamiossa sanotaan, että Mustanaamio on kova koville. Sama totuusarvo.
Kuvittelet vaan.
En kuvittele. Mutta oletko koskaan miettinyt, että tiedätkö sinä jotain vai luuletko vain tietäväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on kansisuuntaista ja samoin myös kommunikaation tulisi perustua vuorovaikutukseen. Koen rukouksen usein yksinpuheluksi. Siksi rukoilen aika harvoin.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Eri
Kannattaa lukea, mitä Jeesus tästä sanoi.
Vanhempani todistavat ihan yksimielisesti, että he ovat panneet yhdessä vakain tuumin minut alulle eräänä talvisena yönä. Ketään jumalolentoa ei silloinkaan paikalla näkynyt. Uskon täysin tähän, vaikka ketään todistajia tapaukselle ei olekaan. Tähän on sinunkin tyytyminen, halusit tai et!