"Tuolla asenteella et ainakaan nuku! Se on vaan reippaasti päätettävä että minä nukun!" - entinen työkaverini
Ei helvetti kun olisi pitänyt valistaa sitä naista vähän, että etkö tajua että traumatisoituminen voi aikuisiälläkin ilmetä univaikeuksina, tämä siis vain yhtenä esimerkkinä, mistä univaikeudet voivat johtua, ei siinä paljon päättäväisyys auta. Raivostuttaa tuollaiset ihmiset, jotka eivät näistä aiheista ole näköjään mitään lukeneet ja tulevat jakelemaan neuvojaan.
Kommentit (20)
Totta. On monenlaisia tilanteita. Joitakin voi ahdistaa työpaikka joka on väärä tai olla jetlag, mitä vain. Lääkkeetkin vaikuttavat joihinkin, sairaskohtaus ja väsymys, kuormitus. On paljon tietämättömiä ihmisiä.
Se päättäminen kyllä vaan pahentaa tilannetta. Unettomuus on niin kompleksinen ongelma, että sitä ei vaan päättämällä paranneta. Itse kärsin siitä 1,5v putkeen ja edelleen stressi ja tietyt tapahtumat ajavat helposti unettomiin öihin.
Hyväunisilta oon aina saanu parhaat neuvot.
Jostain syystä unettomat päättävät valvoa, eivät tee yhtään mitään nukkuakseen ja sitten töissä valittavat, että väsyttää. Totta kai väsyttää, kun ei voi mennä nukkumaan, kun ei nukuta!
Äitini sanoi aina että meet vaan sänkyyn ja pistät silmät kii niin kyllä se uni tulee. No, ei tullut, prkl!
Ääliöiden jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Juuri tuon takia katson ihan helvetin tarkkaan kenelle avaudun asioistani.
Oletko käynyt lääkärissä? Itse kärsin uniongelmista. Melatoniinivalmisteet ja nukahtamista tukeva hermosärkylääke toivat minulle avun. En myöskään juo kofeiinipitoisia juomia klo 14 jälkeen. Kaikkea hyvää kivikkoisella polulla kohti hyviä yöunia ja virkeitä päiviä.
Univaikeudet johtuvat henkisistä ongelmista, eli heikkojen ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Milloin te trollinpösilöt tajuatte että tuotte vain oman surkeutenne esiin tuolla rääkymisellänne, ettepä kai milloinkaan
Aloittajalle vinkiksi, että hae nyt helvetti sitä ammattiapua! Aikuinen mies itkee traumoistaan vauvapalstalla, kun on liian tyhmä ja saamaton hakeakseen ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä unettomat päättävät valvoa, eivät tee yhtään mitään nukkuakseen ja sitten töissä valittavat, että väsyttää. Totta kai väsyttää, kun ei voi mennä nukkumaan, kun ei nukuta!
Sori mutta tätä mä en vaan pysty ymmärtämään. "Väsyttää, kun ei voi mennä nukkumaan, kun ei nukuta!"
Siis mitä helvettiä?! Sua väsyttää, mutta sua ei nukuta?! Kyllä normaali ihminen sammuu kuin saunalyhty, jos oikeasti on väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin te trollinpösilöt tajuatte että tuotte vain oman surkeutenne esiin tuolla rääkymisellänne, ettepä kai milloinkaan
Ja trollikortti vedettiin esiin, kun ei tykätty mielipiteestä. Sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia katson ihan helvetin tarkkaan kenelle avaudun asioistani.
Sen olen minäkin sittemmin oppinut. Nykyään valitsen viisaammin. Tosin tuo oli tilanne, jossa puhuin työkaverille taukotilassa, ja tämä törppö kommentoija istui vieressämme ja kommentoi. Ehkä minä tavallaan puhuin molemmille sitten. Jatkossa toimisin toisin, mutta kun ei noita tilanteita aina voi ennustaa kuka on fiksu ja kuka ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle vinkiksi, että hae nyt helvetti sitä ammattiapua! Aikuinen mies itkee traumoistaan vauvapalstalla, kun on liian tyhmä ja saamaton hakeakseen ammattiapua.
Ensinnäkin olen nainen. Toisekseen, en tällä hetkellä kärsi univaikeuksista. Tuosta esimerkkitapauksesta on aikaa, mutta se vituttaa edelleen, joten halusin katsoa mitä keskustelua syntyy.
Ap
Masennus ja ADHd ovat kyllä voitettavissa. Niskasta vaan itseä kiinni ja ulos aurinkoon! Positiivista asennetta peliin. Paistaa se päivä risukasaanki!! hymiöhymiöhymiö
T: Työvoimapalvelujen lääkärisetä
Kyllä se syöpä paranee kun vaan ajattelet ilosia ajatuksia Sydämmellä ja muistat syödä Deevitamiineja.
T: Antirokoteterapeutti
Kyllä tekevälle töitä riittää
T: Petteri-poika
Ja jos masennusta sairastaville sanottaisiin: "Menkää ulos aurinkoon!"