Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkivoipan tahto ei tapahdu? Jos edes Kaikkivaltias Jumala ei pysty toteuttamaan tahtoaan, niin mitä minun rukoiluni muka asialle voi tehdä?
Raamatusta:
30Paljon en kanssanne enää puhu, sillä tämän maailman ruhtinas on jo tulossa. Mitään valtaa ei hänellä minuun ole, 31mutta tämän täytyy tapahtua, jotta maailma tietäisi, että minä rakastan Isää ja teen niin kuin Isä on minun käskenyt tehdä.
Mutta onko tämä siis Jumalan tahto, vai tarvitseeko minun rukoilla, että Jumalan tahto toteutuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki rakasta vanhempiaankaan, vaikka ne ovat "tähän maailmaan tuoneet". Usein siksi, koska vanhempien rakkaus on tullut tosi vaativien ehtojen kanssa, loppunut kuin seinään jos on toiminut väärin, tai alunpitäenkin ollut puutteellista ja narsismin sävyttämään.
Moni kokee samoin kristinuskon Jumalasta, varsinkin kun Hänen vaatimuksensa eivät ole edes hyviä tekoja kanssaihmisille, vaan mallia "älä pidä muita ennen minua" ja "käännä kaikki uskooni". Muistuttaa narsistista vanhempaa.
Sinun käsityksesi asiasta muistuttaa sitä, kun lapsi ei halua pestä hampaita tai käyttää pyöräilykypärää. Olisi hyvä ymmärtää sen verran, että ihmisen käsityskyky on hyvin rajallinen.Vanhempi osaa selittää lapselle hampaiden
"Oletko joskus selittänyt hampaiden pesun tai pyöräilykypärän käytön tarpeellisuuden sillä tavalla, että lapsi olisi ymmärtänyt ja hyväksynyt sen? Tai oletko kuullut, että joku vanhempi olisi joskus siinä onnistunut?"
Oletko joskus työntänyt lapsesi uuniin, jos tämä ei ole pessyt hampaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän jumalasta nyt puhumme?
Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?
Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala.
Miks siinä raamatussa sit sanotaan, et et älä pidä muita jumalia jos niitä ei kerta ole?
Eri
Koska muut jumalat, paitsi Jumala, ovat joko ihmisen mielikuvituksen tuotetta tai jotain demonista.
Missä näin on todistettu?
Ei ole todistettu. Ei ole todisteita siitä, että Jumala on olemassa. Ihmiset voivat valita, uskovatko vai eivät. Muut paitsi minä, jonka ei tarvitse uskoa, koska minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
jeesus oli bipolaari puuseppä, joka maanisessa tilassaan sai vaatimattomat aikalaisensa uskomaan harhoihinsa.
Jos eläisi nyt, olisi todennäköisesti jonkun banaanivaltion kulttijohtaja.
Jeesus oli ja on Jumalan Poika. Minä tiedän. Ennen en tiennyt, mutta nyt tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jeesus oli bipolaari puuseppä, joka maanisessa tilassaan sai vaatimattomat aikalaisensa uskomaan harhoihinsa.
Jos eläisi nyt, olisi todennäköisesti jonkun banaanivaltion kulttijohtaja.
Jeesus oli ja on Jumalan Poika. Minä tiedän. Ennen en tiennyt, mutta nyt tiedän.
Hyvä niin. Saadaanko me muut vähän fiksummat tietää omat asiamme ilman että te uskikset tuputatte omaa 'tietoanne' meihin tieteisiin ja aivan muihin asioihin uskoviin?
Onko liikaa pyydetty? 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on vain epätäydellisen ihmisen epäonnistunut yritys selittää ja tulkita Ainoan Jumalan Sri Krishnan täydellisyyttä.
Raamattu on totuus, siellä sanotaan niin <3
No minä kirjoitan kohta omat teesini Word-tiedostoon ja siihen kirjoitan myös että tämä on totuus. Samanarvoisia totuuksia ne on siinä tapauksessa Raamatun kanssa.
Eri
Voit vapaasti tehdä niin, mutta kyse onkin siitä, uskooko kukaan niiden olevan totuus. Monet ihmiset uskovat totuuden löytyvän Raamatusta. Siihen vaikuttaa varmaankin vahvasti se, että totuus löytyy oikeasti Raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ja mistä säkään sitä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Kerro jumalalle että tulee joskus käymään. Mulla olis muutama kysymys. Ja vähän palautetta.
Taitaa olla kaukainen haave sinun tilanteessasi.
Raamatusta:
8Autuaita puhdassydämiset:
he saavat nähdä Jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Isäni hyväksikäytti minua vauvasta asti. En jaksa mitään rakkaushöpinöitä.
Niin. Tämän maailman ruhtinas on Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on vain epätäydellisen ihmisen epäonnistunut yritys selittää ja tulkita Ainoan Jumalan Sri Krishnan täydellisyyttä.
No minä kirjoitan kohta omat teesini Word-tiedostoon ja siihen kirjoitan myös että tämä on totuus. Samanarvoisia totuuksia ne on siinä tapauksessa Raamatun kanssa.
Minä kirjoitin juuri 1350-sivuisen teoksen magentanvärisistä tunisialaisista merenneidoista, jotka hallitsevat maailmaa näkymättömistä meristä käsin. Teoksen tiimoilta on syntynyt yhteisö nimeltä Merenusko.
Mitäs siihen sanotte, kristityt? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on väärä suhtautuminen asiaan. Kyseessä oli Jumalan rangaistus sinulle synneistäsi ja tarkoitus tuoda sinut Hänen luokseen, ei isäsi tahallinen rikos sinua vastaan. Rukoile ja kunnioita siis alati Herraa ja Hänen viisauttaan.
Eri
Tällaiset kommentit ovat järkyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tämän maailman ruhtinas on Saatana.
Jumalan luomana ja tehtäväänsä asettamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Näin asiasta kerrotaan". Vakuuttavaa argumentointia:-)
Niin, samalla tavalla kun sinäkin uskot mihin tahansa ihmisten kirjoituksiin, niin miksi et Jumalan hengestä luotuihin kirjoituksiin.
Itse uskon usein (mutta en aina) omaan empiiriseen kokemukseeni sekä myös vakuuttavasti, teoriassa tai laboratoriossa toistettuihin tuloksiin ja niiden pohjalta kirjoitettuihin kirjoituksiin (tutkimukset, raportit, artikkelit, jne.).
Samoin ja siksi tiedän että Jumala on tosi.
Eri
Minä taas en luota kokemuksiini lainkaan. Tiedän, että Jumala on olemassa, koska minulla on oikeaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Näin asiasta kerrotaan". Vakuuttavaa argumentointia:-)
Niin, samalla tavalla kun sinäkin uskot mihin tahansa ihmisten kirjoituksiin, niin miksi et Jumalan hengestä luotuihin kirjoituksiin.
Itse uskon usein (mutta en aina) omaan empiiriseen kokemukseeni sekä myös vakuuttavasti, teoriassa tai laboratoriossa toistettuihin tuloksiin ja niiden pohjalta kirjoitettuihin kirjoituksiin (tutkimukset, raportit, artikkelit, jne.).
Samoin ja siksi tiedän että Jumala on tosi.
Valitettavasti jumalasta/jumalista ei ole löydetty suoraa tai epäsuoraa todistetta tieteellisin menetelmin.
Eri
Eikä taideta löytääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: ei luonut. Luepa uudelleen Genesis!
Mistä näkee, että esim. puu on jumalan luoma? Ei siinä ole signeerausta missään. Äläkä nyt anna mitään ihmisen kirjoittamaa satukirjaa lähteeksi, sillä sellainenhan Raamattu on.
Jumala on olematon, kunnes se olevaksi todistetaan. Olematonta taas ei voi todistaa olemattomaksi. Todistustaakka on siis uskovilla.
Eri
Muut ihmiset eivät ole vastuussa sinun kohtalostasi. Joudut ihan itse ottamaan vastaan valintojesi seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriVoit vapaasti tehdä niin, mutta kys
Ei ole mitään merkitystä sillä, että uskooko johonkin asiaan 1 vai 2,4 miljardia ihmistä. Uskovien määrä ei tee jostain asiasta totta. Ennen modernia tiedettä järjestäen kaikki ihmiset uskoivat luonnonilmiöiden esim. salamoiden olevan "jumalolentojen" aikaansaannoksia. Vaikka kaikki uskoivat niin, niin myöhemmin todettiin salamoiden olevan äkillisiä voimakkaita luonnossa yleensä myrskyn aikana tapahtuvia sähköpurkauksia.
Vetoaminen siihen, että jonkin uskonnon pyhässä kirjassa (esim. kristinuskon raamattu) todetaan jumalan/jumalien olevan totta tai kirjan olevan "jumalan sanaa", sen vuoksi koska se (pyhä kirja/raamattu) "sanoo niin", on klassinen kehäpäätelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä Et ole Jumala.
Oletko joskus selittänyt hampaiden pesun tai pyöräilykypärän käytön tarpeellisuuden sillä tavalla, että lapsi olisi ymmärtänyt ja hyväksynyt sen? Tai oletko kuullut, että joku vanhempi olisi joskus siinä onnistunut?