Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tätäkin ketjua lukee, on kiitollinen omasta lähipiiristään - fiksuja, empaattisia, ajattelevia ateisteja. :)
Jep joiden mielestä "ei mikään" loi kaiken... xD
Pystytkö näyttämään yhden kerran, kun joku ateisti sanoo, että "ei mikään loi kaiken"?
Miten näytän sen? ateistit uskoo alkuräjähdykseen mutta "ei mikään" ei voi räjähtää, joten kosahtaa samantien tollasen hömppä.
Onneksi alku"räjähdys" ei ole uskonasia.
"Näin asiasta kerrotaan. Sorry. hönöjä ovatten ateistit :)"
"Ovatten" ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi uskoa, että Jumala minut on luonut?
Koska olisi tavallaan tarkoitus ihmiselämän aikana edistyä hengellisten asioiden ymmärtämisessä.
Sinun olisi tavallaan tarkoitus oppia lainaamaan kommentteja siten, ettei jäisi turhia rivinvaihtoja ennen omaa kommenttiasi. Hengellisten asioiden ymmärtäminen on ajanhukkaa. Sellaiset jutut liittyvät perusteettomiin uskomuksiin.
" Näin asiasta kerrotaan". Vakuuttavaa argumentointia:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tätäkin ketjua lukee, on kiitollinen omasta lähipiiristään - fiksuja, empaattisia, ajattelevia ateisteja. :)
Pystytkö näyttämään yhden kerran, kun joku ateisti sanoo, että "ei mikään loi kaiken"?
Miten näytän sen? ateistit uskoo alkuräjähdykseen mutta "ei mikään" ei voi räjähtää, joten kosahtaa samantien tollasen hömppä.
eikä tiedon xD
Vierailija kirjoitti:
"Näin asiasta kerrotaan. Sorry. hönöjä ovatten ateistit :)"
"Ovatten" ???
Jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokainen tietää syvällä sisimmässään että on Jumala ." Höpö höpö.
Kyllä sä tiedät, et vaan halua myöntää.
Room1: 18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. 19Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. 20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. 21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Jokainen luulevainen tietää sisimmässään, että ei ole jumalia. Syntyikin ateistina. Ei vaan pääse irti indoktrinaatiostaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, samalla tavalla kun sinäkin uskot mihin tahansa ihmisten kirjoituksiin, niin miksi et Jumalan hengestä luotuihin kirjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokainen tietää syvällä sisimmässään että on Jumala ." Höpö höpö.
Kyllä sä tiedät, et vaan halua myöntää.
Room1: 18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. 19Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. 20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. 21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Jokainen luulevainen tietää sisimmässään, että ei ole jumalia. Syntyikin ateistina. Ei vaan pääse irti indoktrinaatiostaan.
Mä en ainakaan usko että tyhjyys loi ei tyhjän. Tai olematon loi olevan. Mutta jokainen tyylillään..
Vierailija kirjoitti:
Isäni hyväksikäytti minua vauvasta asti. En jaksa mitään rakkaushöpinöitä.
Sinulla on väärä suhtautuminen asiaan. Kyseessä oli Jumalan rangaistus sinulle synneistäsi ja tarkoitus tuoda sinut Hänen luokseen, ei isäsi tahallinen rikos sinua vastaan. Rukoile ja kunnioita siis alati Herraa ja Hänen viisauttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä tiedon xD
Metsään meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rakastaisin kun olen saanut pelkkää kärsimystä ja kurjuutta niskaani lähes koko elämäni? Mulle riitti, rakastakoon itse itseään.
Olet ansainnut sen, et ole hyvä kuten ei yksikään ihminen.
Tällaisella ajattelulla luulevainen tuntee itsensä niin hyväksi ja hurskaaksi. Oikein taivaskelpoiseksi. Ei tarvitse tuntea myötätuntoa kun uhrit ovat itse ansainneet onnettomuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on väärä suhtautuminen asiaan. Kyseessä oli Jumalan rangaistus sinulle synneistäsi ja tarkoitus tuoda sinut Hänen luokseen, ei isäsi tahallinen rikos sinua vastaan. Rukoile ja kunnioita siis alati Herraa ja Hänen viisauttaan.
Tässä kiteytyykin täydellisesti se, miksi en "uskoisi" jumalaan vaikka sellainen olisikin olemassa. Rankaisee lasta synneistä raiskauksen keinoin. Vaatii poikkeuksellista vihaa tai pahuutta tehdä jotain tuollaista. Eli "jumalasi" ei ole uskoni arvoinen. "Jumala" saa painua sinne, missä aurinko ei paista ja pysyä siellä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ei estä vaikka tsunamia tapahtumasta, vaikka on kaikki voipa? Katselee vain, kun tuhannet lapset hukkuvat?"
Vastaus, kiitos. Miksi ei estä?
Koska Jumala aiheuttaa kaiken mitä maan päällä tapahtuu.
Mutta miksi aiheuttaa niin valtavaa kärsimystä viattomille ihmisille? Koska on niiiiiiiin rakastava, että?
Koska me ansaitaan kaikki paha koska ei totella Jumalaa. SInäkin rankaiset lastasi jos käyttäytyy huonosti eikös?
Juu, ihan päivittäin tapan niitä. Lisäksi kidutan, jos sanovat vastaan. Oli taas mottipäinen vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, samalla tavalla kun sinäkin uskot mihin tahansa ihmisten kirjoituksiin, niin miksi et Jumalan hengestä luotuihin kirjoituksiin.
Itse uskon usein (mutta en aina) omaan empiiriseen kokemukseeni sekä myös vakuuttavasti, teoriassa tai laboratoriossa toistettuihin tuloksiin ja niiden pohjalta kirjoitettuihin kirjoituksiin (tutkimukset, raportit, artikkelit, jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rakastaisin kun olen saanut pelkkää kärsimystä ja kurjuutta niskaani lähes koko elämäni? Mulle riitti, rakastakoon itse itseään.
Olet ansainnut sen, et ole hyvä kuten ei yksikään ihminen.
Tällaisella ajattelulla luulevainen tuntee itsensä niin hyväksi ja hurskaaksi. Oikein taivaskelpoiseksi. Ei tarvitse tuntea myötätuntoa kun uhrit ovat itse ansainneet onnettomuutensa.
Luulevainen ehkä, uskova ei. Johan tuo viimeinen kohtakin tuossa lauseessa kertoo ettei ole mistään myötätunnottomuudesta kyse. Vai etkö osaa lukea kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon usein (mutta en aina) omaan empiiriseen kokemukseeni sekä myös vakuuttavasti, teoriassa tai laboratoriossa toistettuihin tuloksiin ja niiden pohjalta kirjoitettuihin kirjoituksiin (tutkimukset, raportit, artikkelit, jne.).
Samoin ja siksi tiedän että Jumala on tosi.
Vierailija kirjoitti:
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,>> Jakeen lisätiedot
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.<3
Liirum laarum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ei estä vaikka tsunamia tapahtumasta, vaikka on kaikki voipa? Katselee vain, kun tuhannet lapset hukkuvat?"
Vastaus, kiitos. Miksi ei estä?
Koska Jumala aiheuttaa kaiken mitä maan päällä tapahtuu.
Mutta miksi aiheuttaa niin valtavaa kärsimystä viattomille ihmisille? Koska on niiiiiiiin rakastava, että?
Koska me ansaitaan kaikki paha koska ei totella Jumalaa. SInäkin rankaiset lastasi jos käyttäytyy huonosti eikös?
Juu, ihan päivittäin tapan niitä. Lisäksi kidutan, jos sanovat vastaan. Oli taas mottipäinen vertaus.
Todellinen vastaus... Jumala saa tehdä luodulleen mitä lystää