Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
261/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Raamatun hän antoi meille sanaan. Koska me emme voi häntä kuulla me luemme ja ymmärrämme. 

Ai että miten kätevästi nämä pykälät on laadittu niin, että tottelisimme niitä jotka katsovat olevansa valittuja Sanan vartijoita.

Vierailija
262/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Raamatun hän antoi meille sanaan. Koska me emme voi häntä kuulla me luemme ja ymmärrämme. 

Ai että miten kätevästi nämä pykälät on laadittu niin, että tottelisimme niitä jotka katsovat olevansa valittuja Sanan vartijoita.

Ei kuul ystävä hyvä tartte totella kuin Jumalaa ja sitä mitä Raamatussa sanotaan, aik simppelii mielestäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sukututkija, joten tiedän 1500-luvulle asti kuka teki minut ja esivanhempani.

Ei siellä ole jumalallisia väliintuloja ollut.

Jokainen heistä on Jumalan luomia myös sinä, Jumala tunsi sinut jo ennen kuin valmisti sinut äitisi kohdussa.

Älä vttu tyrkytä. Tuo sun saarnaaminen on pelkästään oksettavaa. Jeesus ei käskenyt paasata paskaa somessa vaan elää kristittynä lähimmäistä rakastaen ja omalla esimerkillä opettaen.

Te hihhelit LEIJUTTE jossain muiden yläpuolella, paskotte muiden päälle ja kuvittelette sillä lunastaneenne vapaalipun taivaaseen. 

Tee hyvää äläkä saarnaa, pelle.

Vierailija
264/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki rakasta vanhempiaankaan, vaikka ne ovat "tähän maailmaan tuoneet". Usein siksi, koska vanhempien rakkaus on tullut tosi vaativien ehtojen kanssa, loppunut kuin seinään jos on toiminut väärin, tai alunpitäenkin ollut puutteellista ja narsismin sävyttämään.

Moni kokee samoin kristinuskon Jumalasta, varsinkin kun Hänen vaatimuksensa eivät ole edes hyviä tekoja kanssaihmisille, vaan mallia "älä pidä muita ennen minua" ja "käännä kaikki uskooni". Muistuttaa narsistista vanhempaa.

Miksi Jumala käskee meitä kääntymään hänen puoleen? Mietitääs... siksi koska Jumala pystyy mihin vaan, ihmisiskä tai -äiskä ei.

Jos Jumala pystyy mihin vaan, miksi pitää turvautua käskemiseen, eikä alunpitäen tee vaihtoehdoista sellaisia, että joka ikiselle tallaajalle olisi ilmiselvää, mikä on todellinen ja mikä fiktiivinen, mikä on hyvä ja mikä paha vaihtoehto? Nykyisellään ainoa todiste tähän on Raamatun sana, eikä sitä kirjana pysty erottamaan aitoudessaan Koraanista tai muiden uskontojen pyhistä teksteistä, jos katsoo sitä ihmisen silmin, joka ei ole sen parissa kasvanut ja näkee kaikki nämä teokset ensimmäistä kertaa. Kaikkivoipa Jumala voisi järjestää asian niin, ettei siinä jäisi epäilyksen häivääkään. Eikä tämä poistaisi sitä, että ihminen voisi silti valita kapinoida Jumalaa vastaan, vaikka 100% varmasti tietäisi tämän olevan olemassa. Tapahtuihan tätä Raamatun aikoihinkin, kuulemma.

Vierailija
265/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän jumalasta nyt puhumme? 

Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?

Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala. 

Onpa.

Vierailija
266/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki rakasta vanhempiaankaan, vaikka ne ovat "tähän maailmaan tuoneet". Usein siksi, koska vanhempien rakkaus on tullut tosi vaativien ehtojen kanssa, loppunut kuin seinään jos on toiminut väärin, tai alunpitäenkin ollut puutteellista ja narsismin sävyttämään.

Moni kokee samoin kristinuskon Jumalasta, varsinkin kun Hänen vaatimuksensa eivät ole edes hyviä tekoja kanssaihmisille, vaan mallia "älä pidä muita ennen minua" ja "käännä kaikki uskooni". Muistuttaa narsistista vanhempaa.

Sinun käsityksesi asiasta muistuttaa sitä, kun lapsi ei halua pestä hampaita tai käyttää pyöräilykypärää. Olisi hyvä ymmärtää sen verran, että ihmisen käsityskyky on hyvin rajallinen. 

Vanhempi osaa selittää lapselle hampaiden pesun tai pyöräilykypärän käytön sillä tasolla, että lapsi ymmärtää miksi se on tärkeää. Miksi Jumala ei osaa puhua luoduilleen heidän tasollaan vaan toteaa ylimielisesti ettei omien "lasten" käsityskyky riitä?

Vierailija
267/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rakastaisin, kun Hän itse vihaa minua? 

Miten niin vihaa? Ei vihaa vaan rakastaa ja haluaisi sullekin antaa ikuisen elämän...

Vaan jos et palvo, niin käristää ikuisesti. Rakkaudella.

Vierailija
268/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sukututkija, joten tiedän 1500-luvulle asti kuka teki minut ja esivanhempani.

Ei siellä ole jumalallisia väliintuloja ollut.

Jokainen heistä on Jumalan luomia myös sinä, Jumala tunsi sinut jo ennen kuin valmisti sinut äitisi kohdussa.

Älä vttu tyrkytä. Tuo sun saarnaaminen on pelkästään oksettavaa. Jeesus ei käskenyt paasata paskaa somessa vaan elää kristittynä lähimmäistä rakastaen ja omalla esimerkillä opettaen.

Te hihhelit LEIJUTTE jossain muiden yläpuolella, paskotte muiden päälle ja kuvittelette sillä lunastaneenne vapaalipun taivaaseen. 

Tee hyvää äläkä saarnaa, pelle.

Mitä saarnaa tossa nyt muka oli? :D

Vierailija
269/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että tyyppi luo miljardeja ihmisiä omaksi kuvakseen kertoo pahemman luokan narsismista. Kyllä mulla alkaa hälytyskellot soida että ei ole ihan tervettä touhua. 

Ja? Onko maalari myös narsisti kun maalailee vaan tauluja sellaisia kuin itse haluaa? Ei maalauskaan ala urpoilemaan tekijälleen ja kertomaan mikä olisi parempi tapa.

Ei maalaus myöskään rakasta ja palvo tekijäänsä. Hitto nää teidän vertaukset on mottipäisiä.

Vierailija
270/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalat on ihmisten keksintöä, kun kuolema on niin pelottava juttu. Voi teitä aivopestyjä hölmöjä. 

Vierailija
271/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan. 

Ennen kaikkea Jumala rakastaa minua. Kuten meitä jokaista. Meidän rakkautemme on heijastusta Jumalan äärettömästä rakkaudesta.

Niin äärettömästi rakastaa ja antaa anteeksi, että kiduttaa ikuisesti, jos ei rakasta takaisin. Rakkaudessaan on myös antamatta todistetta itsestään vaikka on kaikkivoipa, joka siihen kykenisi. Kuulopuheiden mukaan meidän pitäisi uskoa olevan olemassa.

Vierailija
272/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, olis tämän sinun jumalasi kannattanut tehdä sitten vähän parempaa luomistyötä. Jos hän haluaisi minun uskovan jäneen niin kaikkivoivaksi kaveriksi hän tekee aika surkeaa duunia. 

Vierailija
273/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te aivopestyt, mielenvikaiset hörhöt olette pilanneet ko. häiskän maineen. 

Olen mielelläni aivopeseytynyt tästä syntisestä maailmasta! :)

Ihan vapaasti. Kunhan annat muiden olla rauhassa tuputtamatta omaa sontaasi. 

Sontaa kuten rakasta toisia niin kuin itseäsi? Joo onpa kamalaa..

Ei se ole sinun kuvitellun jumalasi keksintöä.

Vierailija
274/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuul ystävä hyvä tartte totella kuin Jumalaa ja sitä mitä Raamatussa sanotaan, aik simppelii mielestäin.

Mutta kun minä en halua lyödä lapsiani ja orjiani, tykkään hiuksistani lyhyinä ja syön mielelläni Mustaa makkaraa kesällä. 

Vierailija
275/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala käskee meitä kääntymään hänen puoleen? Mietitääs... siksi koska Jumala pystyy mihin vaan, ihmisiskä tai -äiskä ei.

Jos Jumala pystyy mihin vaan, miksi pitää turvautua käskemiseen, eikä alunpitäen tee vaihtoehdoista sellaisia, että joka ikiselle tallaajalle olisi ilmiselvää, mikä on todellinen ja mikä fiktiivinen, mikä on hyvä ja mikä paha vaihtoehto? Nykyisellään ainoa todiste tähän on Raamatun sana, eikä sitä kirjana pysty erottamaan aitoudessaan Koraanista tai muiden uskontojen pyhistä teksteistä, jos katsoo sitä ihmisen silmin, joka ei ole sen parissa kasvanut ja näkee kaikki nämä teokset ensimmäistä kertaa. Kaikkivoipa Jumala voisi järjestää asian niin, ettei siinä jäisi epäilyksen häivääkään. Eikä tämä poistaisi sitä, että ihminen voisi silti valita kapinoida Jumalaa vastaan, vaikka 100% varmasti tietäisi tämän olevan olemassa. Tapahtuihan tätä Raamatun aikoihinkin, kuulemma.

Jumala kyllä tekee kaikille selväksi. Ei hätiä mitiä. Hän joko saa sut uskomaan tai sitten kovettaa sun sydämen.

Vierailija
276/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä en halua lyödä lapsiani ja orjiani, tykkään hiuksistani lyhyinä ja syön mielelläni Mustaa makkaraa kesällä. 

Minä minä minä, ylpeitä Jumala vihaa.

Vierailija
277/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on Jumalan sana, kaikki on hänen määrittelemää.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jotkin näkemykset ovat kehittyneempiä kuin toiset. Uskoisitko postimyyntiluettelon olevan Jumalan sanaa, jos se olisi painettu evankeliumin kanssa samojen kansien väliin?

Älä oo pahoillas, olen ihan oikein ymmärtänyt. Jumala on meille antanut Raamatun, jos hän siitä haluaisi jotain pois niin olisi ottanut. 

Voi pieni, kun siitä Raamatusta on otettu pois vaikka mitä ja se on kokoelma tekstejä, jotka joku kirkolliskokous on joskus hyväksynyt, että "tämä  tekstikokoelma tässä on Raamattu". 

Vierailija
278/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan. Eikä jumalaa ole. 🥱

Next.

Vierailija
279/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko Ylijumalan rakkauden sanomaa olisi syytä levittää aavikolle, ovathan aavikontuonnit levittäneet oman hiekkajumalansa sanaa meille. Kaikki kansat pitää herättää höpöhöpö uskomuksistaan ymmärtämään, että Ukko Ylijumala on ainoa kumartamisen arvoinen Jumala. Kaikki muut jumalat ovat harhaa.

Vierailija
280/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän jumalasta nyt puhumme? 

Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?

Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala. 

Miks siinä raamatussa sit sanotaan, et et älä pidä muita jumalia jos niitä ei kerta ole?

Lisäksi Raamatussa on muita Jumalia. Näillä on oikein kokouksiakin ja jakavat keskenään maita ja kansoja. Eri

Jumalia pienellä J:llä tarkoittaa mitä tahansa asiaa jonka pistät korkeammalle kuin Jumalan, eli meidän Luojan ja Taivaallisen Isän. Esim raha on monelle jumala.

Olematon ja todistamaton se on, vaikka kirjoittaisi millä kirjaimilla.