Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
221/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää että on vain yksi Jumala jopa Buddha sanoi "Voi ei Jumalani"

Aika moni tietää, ettei ole yhtään jumalaa.

Eri

On tietämistä ja sitten on tietämistä.

Uskovaisten "tieto" ei perustu yhtään mihinkään. "Raamattu on totta, koska Raamatussa lukee niin" on pannuhalkista kehäpäättelyä.

No mikä sitten on totta? Näkeminen? No me nähdään Jumala kaikkialla.. entä joku muu asia?

Vierailija
222/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Uskovaisten "tieto" ei perustu yhtään mihinkään. "Raamattu on totta, koska Raamatussa lukee niin" on pannuhalkista kehäpäättelyä.

No mikä sitten on totta? Näkeminen? No me nähdään Jumala kaikkialla.. entä joku muu asia?

Eri

Tästä syystä Paavalin näkemyksiin uskominen on haitallista. Se saattaa johtaa tällaiseen itselleen valehteluun. Kyse on siitä, että jos kävelet metsässä, näet metsän. Et näe Jumalaa. Voit kuvitella näkeväsi Jumalan, mutta se ei ole totuus, vaan itsepetosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Eri

Tästä syystä Paavalin näkemyksiin uskominen on haitallista. Se saattaa johtaa tällaiseen itselleen valehteluun. Kyse on siitä, että jos kävelet metsässä, näet met

Kaikki mitä on Raamatussa on Jumalan sana ja pitää ottaa vakavasti, paavali oli vain viestintuoja.

Vierailija
224/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

En minä ainakaan jumalaa ole nähnyt missään. Pitääkö syödä sieniä, että alkaa näkymään?

Vierailija
225/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä on Raamatussa on Jumalan sana ja pitää ottaa vakavasti, paavali oli vain viestintuoja.

Vai väittikö hän vain olevansa viestintuoja? 

Vierailija
226/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen, minä en pidä siitä, nimittäin itsestäni, taisi meikäläisen kohdalla tulla valuvirhe.

Vierailija
227/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kun itse määrittelee voi väittää noin. 

Vierailija
228/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei vaan Jumala määrittelee 

Room 1:19 "Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua."

Vierailija
229/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Room 1:19 "S

Eri

Ei tuo ole Jumalan määritelmä.

Raamatusta:

29Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Vierailija
230/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Room 1:19 "S

Ei ole määritellyt yhtään mitään vaan kirkolliskokous.

Vierailija
231/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän jumalasta nyt puhumme? 

Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?

Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala. 

Sulla on aika pahoja aukkoja yleissivistyksessä. Sivistäpä vähän itseäsi, niin palataan sitten asiaan.

1 Kor 8 luvusta:  "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ihminen on paljon hommannut itselleen kaikenmoisia herroja ja pikkujumalia jotka eivät kuitenkaan jumalia ole. Kyllä Raamattu tämänkin tietää jo.

Vierailija
232/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki rakasta vanhempiaankaan, vaikka ne ovat "tähän maailmaan tuoneet". Usein siksi, koska vanhempien rakkaus on tullut tosi vaativien ehtojen kanssa, loppunut kuin seinään jos on toiminut väärin, tai alunpitäenkin ollut puutteellista ja narsismin sävyttämään.

Moni kokee samoin kristinuskon Jumalasta, varsinkin kun Hänen vaatimuksensa eivät ole edes hyviä tekoja kanssaihmisille, vaan mallia "älä pidä muita ennen minua" ja "käännä kaikki uskooni". Muistuttaa narsistista vanhempaa.

Vierailija
233/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei vaan

Eri

Ei tuo ole Jumalan määritelmä.

Raamattu on Jumalan sana, kaikki on hänen määrittelemää.

Vierailija
234/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki rakasta vanhempiaankaan, vaikka ne ovat "tähän maailmaan tuoneet". Usein siksi, koska vanhempien rakkaus on tullut tosi vaativien ehtojen kanssa, loppunut kuin seinään jos on toiminut väärin, tai alunpitäenkin ollut puutteellista ja narsismin sävyttämään.

Moni kokee samoin kristinuskon Jumalasta, varsinkin kun Hänen vaatimuksensa eivät ole edes hyviä tekoja kanssaihmisille, vaan mallia "älä pidä muita ennen minua" ja "käännä kaikki uskooni". Muistuttaa narsistista vanhempaa.

Miksi Jumala käskee meitä kääntymään hänen puoleen? Mietitääs... siksi koska Jumala pystyy mihin vaan, ihmisiskä tai -äiskä ei.

Vierailija
235/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala muuten määrittää itsensä aika monesti Raamatussa. Hänellä on monia nimiä, jotka kertovat Hänen luonteestaan.

"Minä olen..."

Jeesus siteerasi itsestään useammin kerran "minä olen... tie, totuus ja elämä. Maailman valo. Elämän leipä. Lammasten ovi. jne. Ja juutalaiset jotka tiesivät Jumalan nimen olevan "Minä olen" ottivat herneet nenäänsä Jeesuksen tehdessä itsestään Jumalan vertaisen, jota Hän muuten on.

Herra Sebaot, Herra sinun parantajasi, Iankaikkinen isä.

Vierailija
236/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen syntynyt ihan luonnollisella menetelmällä Isän ja äidin keväisen riemuhetken seurauksena. Ei siihen mitään mystiikkaa tai taruolentoja tarvittu. Kunnan kätilökin oli ihan lihaa ja verta oleva tavallinen ihminen.

Vierailija
237/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen, minä en pidä siitä, nimittäin itsestäni, taisi meikäläisen kohdalla tulla valuvirhe.

Valuvirhe jonka ihminen valitsee myös joka kerta antaessaan myönnyksiä vääryydelle. Kuka tahansa meistä olisi ollut Adamin ja Eevan sijaan paratiisissa, olisimme kyykänneet jossain kohtaa. Kokeillaanpa olla yksi päivä ilman syntiä ihan ajatuksia myöten. Eipä onnistu, ellei nuku täyttä 24 tuntia putkeen. Kyllä minä jossain kohtaa päivää ajattelen jotain pahaa tai väärää tai leimaan naapurini pataluhaksi ja olen vähän parempi kuin muut. 

Vierailija
238/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun käsityksesi asiasta muistuttaa sitä, kun lapsi ei halua pestä hampaita tai käyttää pyöräilykypärää. Olisi hyvä ymmärtää sen verran, että ihmisen käsityskyky on hyvin rajallinen. 

Vierailija
239/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät voi tappaa sielua. Pelätkää ennemmin häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

"Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii viisautta ja opetusta."

Vierailija
240/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on Jumalan sana, kaikki on hänen määrittelemää.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jotkin näkemykset ovat kehittyneempiä kuin toiset. Uskoisitko postimyyntiluettelon olevan Jumalan sanaa, jos se olisi painettu evankeliumin kanssa samojen kansien väliin?