Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
241/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sukututkija, joten tiedän 1500-luvulle asti kuka teki minut ja esivanhempani.

Ei siellä ole jumalallisia väliintuloja ollut.

Vierailija
242/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on Jumalan sana, kaikki on hänen määrittelemää.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jotkin näkemykset ovat kehittyneempiä kuin toiset. Uskoisitko postimyyntiluettelon olevan Jumalan sanaa, jos se olisi painettu evankeliumin kanssa samojen kansien väliin?

Älä oo pahoillas, olen ihan oikein ymmärtänyt. Jumala on meille antanut Raamatun, jos hän siitä haluaisi jotain pois niin olisi ottanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sukututkija, joten tiedän 1500-luvulle asti kuka teki minut ja esivanhempani.

Ei siellä ole jumalallisia väliintuloja ollut.

Jokainen heistä on Jumalan luomia myös sinä, Jumala tunsi sinut jo ennen kuin valmisti sinut äitisi kohdussa.

Vierailija
244/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jotkin näkemykset ovat kehittyneempiä kuin toiset. Uskoisitko postimyyntiluettelon olevan Jumalan sanaa, jos se olisi painettu evankeliumin kanssa samojen kansien väliin?

Älä oo pahoillas, olen ihan oikein ymmärtänyt. Jumala on meille antanut Raamatun, jos hän siitä haluaisi jotain pois niin olisi ottanut. 

Jumalan tahto ei toteudu täysimääräisesti maan päällä. Siksi sen toteutumista kannattaa rukoilla Isä Meidän -rukouksella. Joudut itse ottamaan vastaan seuraukset siitä, että olet käsittänyt väärin. Minä annan vain ystävällisen neuvon: älä usko Paavalia, vaan usko Jeesusta. 

Vierailija
245/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan Kristuksen vi****ttu taas

Vierailija
246/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahto ei toteudu täysimääräisesti maan päällä. Siksi sen toteutumista kannattaa rukoilla Isä Meidän -rukouksella. Joudut itse ottamaan vastaan seuraukset siitä, että olet käsittänyt väärin. Minä annan vain ystävällisen neuvon: älä usko Paavalia, vaan usko Jeesusta. 

Raamattu on Jumalan sana.

Vierailija
247/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan Jumalan sana on Jumalan sana.

Vierailija
248/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on luonut miljardin vuoden evoluutio. 

Vierailija
249/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan Jumalan sana on Jumalan sana.

Ja Raamatun hän antoi meille sanaan. Koska me emme voi häntä kuulla me luemme ja ymmärrämme. 

Vierailija
250/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän jumalasta nyt puhumme? 

Boreas on kuulemma pohjoistuulten jumalatar. Kenties hänestä?

Ei ole muita Jumalia kuin Raamatun Jumala. 

Tai sitten sua on kusetettu erittäin pahasti. Se on ihmisten kirjoittama tekstikokoelma, jossa ihmiset kertovat omista kuvitelmistaan. 

Yhtä luotettava dokumentti kuin Aku Ankka.

Vierailija
251/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sua on kusetettu erittäin pahasti. Se on ihmisten kirjoittama tekstikokoelma, jossa ihmiset kertovat omista kuvitelmistaan. 

Ei ole kusetettu, uskoin Jumalaan jo ennen kuin edes olin katsonut Raamatta päin tai kuullut jonkun Hänestä puhuvan.

Vierailija
252/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkivoipan tahto ei tapahdu? Jos edes Kaikkivaltias Jumala ei pysty toteuttamaan tahtoaan, niin mitä minun rukoiluni muka asialle voi tehdä? 

Vierailija
253/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkivoipan tahto ei tapahdu? Jos edes Kaikkivaltias Jumala ei pysty toteuttamaan tahtoaan, niin mitä minun rukoiluni muka asialle voi tehdä? 

Älä usko tuota valheen opettajaa.

Vierailija
254/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kusetettu, uskoin Jumalaan jo ennen kuin edes olin katsonut Raamatta päin tai kuullut jonkun Hänestä puhuvan.

Minäkin uskoin Aku Ankkaan jo ennen kuin luin hänestä kertovaa sarjakuvaa.

Vierailija
255/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskonut en edes vaikka luin. Koska se on satukirja, Raamattu on totuus. Ainoa kirja mitä ihminen tarvitsee.

Vierailija
256/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi myös sodan lapsiseksiorjan - ja antoi hänelle kärsimyselämän alusta loppuun. Miksi tuo lapsi ei rakasta jumalaa?

Jumala sallii asioita hänen kunniakseen, edes lapsi ei ole synnitön ja hyvä.

Jos Jumala on tosi jumala, kaikkivaltias ja kaikkivoipa, niin mihin hän sitten oikeastaan tarvitsee meidän kunnioitustamme ja palvontaamme? 

Jos Jumala on tosiaan olemassa, niin hän on joko niin täydellinen ja loistokas, että hän ei tarvitse meitä mihinkään, ei koko maailmankaikkeutta, eikä etenkään meitä surkeita, aikaan ja maahan sidottuja, ongelmissaan tempovia ihmispoloisia.

Nimenomaan Jumala ei todellakaan tarvitse meitä mihinkään, me emme voi hänelle antaa yhtään mitään SILTI hän halusi luoda meidät jotta me voisimme myös nauttia hänen rakkaudestaan. Ihminen kun ei ole hyvä niin meni ja valitsi toimia vastain Jumalan tahtoa. Jumala on rakkaus, joten miksi hän itsekkäästi pitäisi hyvyyden vain itsellään. Ja raamattu sanoo että Jumala on kyllä ollut alusta saakka nähtävillä teoissa ja maailman kaikkeudessa, joten kellään ei ole sanomista siitä ettei Jumala ole todellinen. Tiedekin tutkii Jumalan teitä ja eikä pysty selittämään esim moraalia ja miten maailma on saanut alkunsa. "Ei mikään" ei voi luoda jotain, kaikkeutta. Jokainen tietää syvällä sisimmässään että on Jumala mutta valitettavasti ihmisten ylpeys estää rakastamasta Luojaansa ja tottelemasta Häntä.

Tässä on taas olematonta logiikkaa. Miksi Jumala haluaisi luoda meidät, joita raamattukin vertaa saviastioihin. Epäilemättä, jos on olemassa maailmankaikkeuden tekijä, niin me ainakin olemme niin pieni kärpäsen kakka, että meillä ei ole hänen mittakaavassaan yhtään mitään tekemistä. Ei yksittäisinä ihmisinä, ei ihmiskuntana, aurinkokunnan yhtenä planeettana, ei koko Linnunradan galaksinakaan. Ja miksi silti Raamatun mukaan jumala on alati kytännyt ja valvonut tekemisiämme, milloin savupatsaana, milloin palavana pensaana tai jonakin muuna järjettömyytenä. Värkkäillen "lain tauluja" käskyineen, joita sitten meidän pitäisi jatkuvasti ja tunnontarkasti noudattaa. Ei sellainen Jumala ole mikään jumala, tai jos on, niin hän on hyvin pieni sellainen. Ja jo heti ensimmäisessä käskyssä hän kieltääkin muiden jumalien kunnioittamisen - eli siis myöntää muiden jumalien olemassaolon. Joka olikin tosiseikka oletettavasti tuohon aikaan, eli israelilaisten heimon vaiheissa joskus 1500-1200 eaa. Eli tämän ajan pieni ja mustasukkainen Elohim-jumala pyrki siis saamaan kilpailijansa pois päiväjärjestyksestä.

Jos tähän aikaan Jumala oli sitten näin pieni ja pikkumainen jumala, niin ilmeisesti hän sitten myöhemmin kasvoi ja aikuistui kaikenkattavaksi ja kaikkivoivaksi Jumalaksi, ja kypsyi lopulta niin paljon, että halusi uhrata oman poikansa noin 1500-1200 vuotta myöhemmin?

Vai olisiko sittenkin niin, että Raamatun Jumala on vain metafora israelilaisen heimon kehittämälle kultille, joka kulkee aluksi vähäpätöisenä Siinain autiomaassa heidän kanssaan, asettuu lopulta Jerusalemiin ja sieltä sitten laajenee vuosisatojen kuluessa aluksi antiikin Roomaan, Eurooppaan ja edelleen Afrikkaan; haarautuen Arabian niemimaalla luoden islamin profeetta Muhammedin saappaanjäljissä; jatkaen valloitustaan tuhatkunta vuotta myöhemmin vielä Etelä- ja Pohjois-Amerikkaan ja osiin Aasiaa? Aika huima kasvu- ja kehitystarina tällä Jumalalla. 

Vierailija
257/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskonut en edes vaikka luin. Koska se on satukirja, Raamattu on totuus. Ainoa kirja mitä ihminen tarvitsee.

Objektiivisesti tarkasteltuna molempien todistusarvo on täsmälleen sama, eli olematon.

Vierailija
258/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni on ihminen joka ei Jumalan tekoja ymmärrä. Keitä me olemme sanomaan meidän Luojalle mitä Hänen pitäisi tehdä jotta olisi meille tarpeeksi hyvä, ei se saviastiakaan tekijälleen kerro miten olisi pitänyt tehdä.

Vierailija
259/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:2 Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse! 

8:3 Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

8:4 Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,

8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?

8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;

8:7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

8:8 lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet,

8:9 taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.

8:10 Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!

Vierailija
260/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Objektiivisesti tarkasteltuna molempien todistusarvo on täsmälleen sama, eli olematon.

Jeesusksesta on yli 24 000 manifestia ja toki vielä Raamattukin. Se joka ei usko ei usko... harmi!