Jos olisit työtön niin muuttaisitko töiden perässä Lappiin?
Joudun pohtimaan tätä kun lähes kaikki oman alani työpaikat ovat joko Helsingissä tai tyyliin Rovaniemellä, Sallassa ja Sodankylässä.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
En. Mulla on erityislapsi jonka terapiat ja kaikki on täällä missä asutaan. Samoin kaikki tukiverkostot.
Siis tuttu kynsisalonki ja kulmakuppila.
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin?
Tyyliin espoolainen tiätsä
Kaverini lähtee Lappiin talveksi töihin. On ollut aiemminkin.
En tietenkään, siellähän joutuisit tekemään töitä. Ja viinaakin pitäisi juoda hirveästi.
Kyllä täällä töitä tosiaan on, mutta ei asuntoja.
Jännää kyllä, että Suomessa ei ole pakko muuttaa koko maan alueella töiden perässä, vaan mahdollistetaan jääminen pienelle alueelle.
Sellainen on harvassa maassa mahdollista, ettei ole tehtävä kaikkeansa elantonsa eteen.
En arvostele työttömiä, olen itsekin ollut työtön.
Olen lapista kotoisin joten mielelläni. Valitettavasti oman alani töiden perässä oli käytännössä pakko muuttaa etelä-Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Jännää kyllä, että Suomessa ei ole pakko muuttaa koko maan alueella töiden perässä, vaan mahdollistetaan jääminen pienelle alueelle.
Sellainen on harvassa maassa mahdollista, ettei ole tehtävä kaikkeansa elantonsa eteen.
Ihan jokaisessa maakunnassa on työttömiä, joten töiden perässä ei ole mikään pakko muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin vakituisen paikan täysillä tunneilla niin totta kai.
Mut ajattele, jos työyhteisö olisikin ihan hirveää kuraa, joka veisi mielenterveyden.
Jos järkyttäviä välimatkoja, sähkökatkoja, pimeyttä, runsaslumista pakkastalvea ja lyhyttä mäkäräkesää kestät, niin lähde. Oma lapsi muutti Lappiin jo nuorella iällä ja on viihtynyt. Itse en kyllä kestäisi noita mainittuja asioita. Mutta pääseehän sieltä sitten takaisin etelään, jos ei viihdykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokaisessa maakunnassa on työttömiä, joten töiden perässä ei ole mikään pakko muuttaa.
Ei mikään erityisen älykäs päätelmä...
Lapin raithilla jos autoon tulloo vikhaa, saaphi oothaa thunteja thien poskesa. Vaik ois phää kainalosa.
En. Talvi kestää siellä liian kauan ja kesällä on miljoona hyttystä neliömetrillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin?
Tyyliin espoolainen tiätsä
En ole pk-seudulta, käynytkin siellä alle viisi kertaa elämäni aikana :-)
- ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan töitä olis Sodankylässä,kun se on ihan kuollut paikka?
En viitsi kertoa tarkkaa alaa, mutta paperinpyörittelyä.
Juu, parempi valittaa kaupungissa jossa joku siivoo sun sotkut ja voit sekoilla naamattomana.