Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit työtön niin muuttaisitko töiden perässä Lappiin?

Vierailija
23.11.2025 |

Joudun pohtimaan tätä kun lähes kaikki oman alani työpaikat ovat joko Helsingissä tai tyyliin Rovaniemellä, Sallassa ja Sodankylässä. 

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyliin?

En muista tarkkoja paikkakuntia, koska olen seurannut näitä jo useamman kuukauden. Rovaniemi toistuu aika usein, mutta pienemmistä paikkakunnista jää aika epämääräinen muistijälki.

- ap

Vierailija
22/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin yliopistoon voisin lähteä töihin kun sinne voi vaan astella sisään ja ruveta hommiin.

Itse mietin aikoinaan että haen Rovaniemelle opiskelemaan oikeustiedettä, sillä sinne olisi ehkä helpompi päästä opiskelemaan, mutta kaamos on vielä pahempaa kuin etelässä.

Sukulainen muutti Kuopioon ja valitteli jo siellä olevan kylmepää kuin 03-seudulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt vaikka hain :D

Auts. :(

- ap

Vierailija
24/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön? Nollatuntisopimuksella tarvittaessa vai vakituinen työ vakaassa työpaikassa?

Vierailija
25/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työhön? Nollatuntisopimuksella tarvittaessa vai vakituinen työ vakaassa työpaikassa?

Vakituinen koulutusta vastaava työ täysillä tunneilla, palkka yleensä kolmen tonnin hujakoilla. 

Vierailija
26/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän rahalla työttömänä muutettaisiin koko perhe lappiin? Ja jos nyt ei takerruta siihen, ettei olisi varaa muuttaa niin en kyllä haluaisi muuttaa epävarman hetkellisen työn perässä minnekään. Mites puolison työ? Lapset mennettäisivät kaverit, harrastukset ja kaiken tutun. Tukiverkostoa ei niin kaukana olisi. Tulisi pitkät hoitoreissut yhden lapsen kanssa, kun laitteet on vain Tre ja Hki.

Lapsetonna muuttaisin, ainahan voisi muuttaa takaisin. Lapsia en riepottele.

Vierailija
27/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa kyllä. Lorvimaan en ainakaan jäisi 

Vierailija
28/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin, vaikka heti. Varsinkin jos vakityön saisi.

Vierailija
29/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Voisin muuttaa New Yorkiin, Tokioon tai Amsterdamiin.

Vierailija
30/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen jo lähtenyt. Pidemmällä reissulla viivyin 10 v. Jo vain lähden minne vain, missä töitä on

Vierailija
31/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oman alan töitä tarjottaisiin Lapista, todellakin muuttaisin. Helsingissä olen asunut, enkä sinne lähtisi enää,vaikka töitä olisikin. 

Vierailija
32/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, elämäni ja sosiaaliset ympyräni ovat täällä joten minäkin pysyn täällä. Olisi aika kohtuutonta lapsen kannalta että eronneet lähivanhemmat asuisivat eri paikkakunnilla. Nyt on kilometri matkaa eksän ja lapsen kotiin, lapsen on helppo liikkua kahden kodin väliä. 

Vierailija
33/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden talven sesonkitöissä lapissa ja ei kiitos enää. Osa dokaili ja mokaili siihen malliin että ihme ettei suurempia vahinkoja sattunut. Rahaa siellä tienasi ihan hyvin mutta se jatkuva kaaos ei ollu mun mieleen.

Vierailija
34/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin! Parhaillaan selvittelen, miten voisin järjestää elämäni niin, että voisin edes osan vuodesta elää Lapissa. Rovaniemi ei riittäisi mulle mitenkään, vaan haluan pohjoisempaan. 

Vierailija
35/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan Rovaniemelle tulko. Ei täältä saa asuntoa. Ne on kaikki turistien käytössä.

Kammottava massaturistirysä muutenkin koko kaupunki nykyään. Hyi yäk.

Vierailija
36/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituinen koulutusta vastaava työ täysillä tunneilla, palkka yleensä kolmen tonnin hujakoilla. 

Miksipä ei. Pääseehän sieltä pois, jos alkaa ahdistamaan.

Vierailija
37/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, en muuta Lappiin. Elämässä on tärkeämpiä arvoja kuin työ.

Vierailija
38/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti, jos olisin lisäksi sinkku ja asuisin vuokralla tai osakeasunnossa, joka olisi helppo myydä.

Vierailija
39/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyliin?

Kyllä, barokki.

Rokokooo?

Vierailija
40/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, en muuta Lappiin. Elämässä on tärkeämpiä arvoja kuin työ.

Näiden pitäisi jäädä ilman tukia ja elää sitten niillä arvoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän