Onko kellään muilla asiantuntijatyöntekijöillä sellaista, että jos ei vaikka viikonloppuna ole mitään tekemistä, niin alkaa tekemään töitä?
Minulla joskus näiin, esimerkiksi tänään.Mistä tämä mielestänne kertoo?
Kommentit (49)
Ei. Jos ei ole tekemistä, niin sitä keksitään. Vapaa-aikaa on muutenkin niin vähän, että en todellakaan ala sitä työhön tuhlaamaan. En elä työlleni, vaikka siinä hyvä olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpö höpö.. Kiirejakso toistuu aina syyskaudella (syys-, loka- ja marraskuu) ja se että teen viikonloppuisin hieman töitä tuolla jaksolla, vähentää kokonaiskuormitustani."
Teet vain hallaa itsellesi ja kollegoille. Mitä sitten jos kaikki leviää käsiin? Ei se ole sinun syy ettei ole osattu aikatauluttaa ja resursoida oikein. Tekemällä työt noin varmistat että se jatkuukin sellaisena kun ne saa viestin että homma toimii näin.
Työ on itsenäistä, joten jos hommat leviää käsiin, ne leviää mun käsiin, ei kollegoiden..Mulle tämä ei ole ongelma..Olen joustava, mutta saan myös itse joustoa.
Jos tässä ei ole ongelmaa, niin miksi aloitus?
No ei todellakaan. Kertoo siitä että olet vtun tylsä ihminen ja elämäsi myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpö höpö.. Kiirejakso toistuu aina syyskaudella (syys-, loka- ja marraskuu) ja se että teen viikonloppuisin hieman töitä tuolla jaksolla, vähentää kokonaiskuormitustani."
Teet vain hallaa itsellesi ja kollegoille. Mitä sitten jos kaikki leviää käsiin? Ei se ole sinun syy ettei ole osattu aikatauluttaa ja resursoida oikein. Tekemällä työt noin varmistat että se jatkuukin sellaisena kun ne saa viestin että homma toimii näin.
Työ on itsenäistä, joten jos hommat leviää käsiin, ne leviää mun käsiin, ei kollegoiden..Mulle tämä ei ole ongelma..Olen joustava, mutta saan myös itse joustoa.
Jos tässä ei ole ongelmaa, niin miksi aloitus?
Oletatko kaikkien kirjoittajien olevan aloittaja? Haloo.
No ei kyllä tulis mieleenkään. Harvoin mulla kyllä on tylsääkään.
Niin työnarkomaani en ole, että tekisin ilmaista työtä. Jos jostain syystä on viikonloppuna tehtävä töitä, kirjaan tunnit varmasti tuntikirjausjärjestelmään, jotta voin ottaa ne jossain hiljaisessa välissä takaisin. Olen ollut tällä työnantajalla yli 8 vuotta, eikä vielä ole tällaista tilannetta tullut eteen, mutta periaatteena pidän tätä kyllä. Samalla linjalla on esimieheni, ilmaista työtä ei pidä tehdä.
Kun viikonloppuna tekee jonkin verran töitä, voi keskellä viikkoa tehdä töiden lomassa ihan mitä haluaa... käydä elokuvissa, ostoksilla, kuntosalilla, hoitaa muita asioita. Pomolta vielä kiitosta kun tulee työt hyvin tehdyksi, napsahtaa vielä erikoispalkkio päälle.
Mä olen arkeni tehnyt niin helpoksi, ettei hirveesti ole tekemistä.
Hetki sitten sain, taas ison kirppiskuorman ja sitä tulee lisää ainakin alkuvuoteen asti.
Sen parissa menee kivasti aika, mutta kun tämä on ohi, aina tulee uusi juttu. Olemme lähdössä ensi kesänä Japaniin ja aloitin hetki sitten uuden kielen opiskelun.
Töitä on paljon, mutta ylityölupaa ei ole, joten en avaa konetta viikonloppuisin
Kyllä hullu saa olla, kunhan ei ole työhullu.