Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muilla asiantuntijatyöntekijöillä sellaista, että jos ei vaikka viikonloppuna ole mitään tekemistä, niin alkaa tekemään töitä?

Vierailija
23.11.2025 |

Minulla joskus näiin, esimerkiksi tänään.Mistä tämä mielestänne kertoo?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo sen, että et arvosta elämääsi. Et ole korvaamaton vaikka luulet niin. Teet vapaa-ajallasi töitä ja saat potkut joka tapauksessa YT neuvotteluissa. Kannattiko?

Vierailija
22/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Pitäisikin tästä itseasiassa alkaa tekemään töitä, kun olen mennyt lupaamaan jotain valmiiksi huomiseksi, eikä se ole valmis.

Tuo on vähän eri asia. Itsellänikin joskus tuollainen tilanne, mutta nyt aloin siis vaan tekemään sellaisia tehtäviä, millä ei edes vielä ole mikään kiire, ihan tylsyyttä tappaakseni. Ap.

Enemmän tuo kai kertoo siitä, ettei sulla oo elämässä muuta kiinnostavaa?

Mä tein kyllä lauantaina myös töitä.. Päätös oli ihan tietoinen, kun deadline pukkaa päälle..Olen kiinnostunut alastani, mutta kyllä mua silti vähän harmitti, että muut asiat jäi viikonloppuna vähemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on ainut aktiviteetti mistä on konkreettista hyötyä eli rahaa ja sosiaaliset tekemiset tuottavat vain pettymyksiä ja huonoa mielialaa joten kyllä, mielelläni tekisin töitä myös viikonloppuna, kolme päivää kotona on ollut liikaa ja perheenjäsenet ärsyttävät. Olen perheen äiti.

Vierailija
24/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Pitäisikin tästä itseasiassa alkaa tekemään töitä, kun olen mennyt lupaamaan jotain valmiiksi huomiseksi, eikä se ole valmis.

Tuo on vähän eri asia. Itsellänikin joskus tuollainen tilanne, mutta nyt aloin siis vaan tekemään sellaisia tehtäviä, millä ei edes vielä ole mikään kiire, ihan tylsyyttä tappaakseni. Ap.

Mä tein kyllä lauantaina myös töitä.. Päätös oli ihan tietoinen, kun deadline pukkaa päälle..Olen kiinnostunut alastani, mutta kyllä mua silti vähän harmitti, että muut asiat jäi viikonloppuna vähemmälle.

Eli projekti oli tehty liian kireällä aikataululla. Mitenkäs seuraava projekti? Kun kerta tämäkin projekti ehdittiin tehdä, niin sama aikataulu käy myös tulevaisuudessa? Kunnon noidankehä.

Vierailija
25/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti saan oireita jos ylikuormitun niin pakko purkaa kuormaa viikonloppuna.

Vierailija
26/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole elämää, jos alat vapaaehtoisesti vapaa-ajalla tekemään töitä. Työ on sitä varten, että saadaan rahaa oman elämän rahoittamiseen.

Vierailija
27/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli projekti oli tehty liian kireällä aikataululla. Mitenkäs seuraava projekti?

Höpö höpö.. Kiirejakso toistuu aina syyskaudella (syys-, loka- ja marraskuu) ja se että teen viikonloppuisin hieman töitä tuolla jaksolla, vähentää kokonaiskuormitustani.

Vierailija
28/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli projekti oli tehty liian ki

Höpö höpö.. Kiirejakso toistuu aina syyskaudella (syys-, loka- ja marraskuu) ja se että teen viikonloppuisin hieman töitä tuolla jaksolla, vähentää kokonaiskuormitustani.

Oletko kertonut tästä esihenkilöille? Sama asia jatkuu vuodesta toiseen ja sinä teet nurkumatta ylitöitä kotona. Älytöntä.

Vierailija
29/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vakavalta mielenterveyden häiriöltä. Apua on saatavilla.

Vierailija
30/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ennemmin jouten tekemättä mitään kuin että alkaisin viikonloppuna tekeen palkatta töitä. 

Taakkia av-mammatyyliä. Suomi nousuun.

Vierailija
31/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole elämää, jos alat vapaaehtoisesti vapaa-ajalla tekemään töitä. Työ on sitä varten, että saadaan rahaa oman elämän rahoittamiseen.

Näin kertoi meille nimimerkki vaihetyöalma. 

Vierailija
32/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään tehdä ilmaiseksi töitä omalla ajalla.

Vierailija
33/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpö höpö.. Kiirejakso toistuu aina syyskaudella (syys-, loka- ja marraskuu) ja se että teen viikonloppuisin hieman töitä tuolla jaksolla, vähentää kokonaiskuormitustani."

Teet vain hallaa itsellesi ja kollegoille. Mitä sitten jos kaikki leviää käsiin? Ei se ole sinun syy ettei ole osattu aikatauluttaa ja resursoida oikein. Tekemällä työt noin varmistat että se jatkuukin sellaisena kun ne saa viestin että homma toimii näin.

Vierailija
34/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö erittäin vaativaa asiantuntijatyötä? Siinä saattaa vapaa-aika ja työaika sekoittua, kun vaatimukset on niin kovat.

Väärä oletus. Olen tuo 25 vuotta työelämässä ollut. Teen sitä ns. erittäin vaativaa asiantuntijatyötä. Mitä vaativampaa työ on, sitä tarkempi pitää olla levon ja rajojen kanssa. Muuten ei kykene ajattelutyöhön. Eli viikonlopun ylityöt syövät jaksamista viikolta. Mieluummin teen 37,5 tuntia viikossa täydellä kapasiteetilla kuin 45 tuntia vaajaalla. Lopputulos on todennäköisesti parempi kokonaisuudessaan lyhyemmällä työajalla. 

Toki on töitä, joissa joutuu muiden päätösten takia tekemään iltoja ja viikonloppuja.Tai joutuu päivystämään. Se on eri asia. Mutta se, että oma-aloitteisesti tuhlaa viikonloput töihin, ilman että kukaan muu sitä vaatii, on vaan niin tyhmää. Nuorena tätä ei ehkä tajua, mutta kun mittarissa on minun mailini, niin sen ymmärtää. 

Olen aikoinaan tehnyt tuhottomasti ylitöitä. Se ei ole edistänyt uraani (vaan ihan muut asiat). Lisäksi olen uhrautumisesta huolimatta kokenut seuraavaa:

-Potkut Yt:ssä

-Potkut, koska esihenkilö koki minut uhaksi (en tosin lähtenyt ilman korvausta)

-Minut on sivuutettu ylentämisessä, minua ns laiskempi ja vähemmän pätevä sai ylennyksen 

-Jouduin perumaan miehelleni ostaman 40 v synttärimatkan, koska koin työnantajan painostavan siihen. Se oli puppua. Työkaverini sanoi samassa tilanteessa, ettei muuta omia lomasuunnitelmiaan. Mitään pahaa ei seurannut. 

-Tein 14 tunnin päiviä, koska muut eivät hoitaneet hommiaan. Sen jälkeen teinkin 17 tunnin päiviä, koska muut tajusivat, että hoidan heidänkin hommansa, eikä minun aikataulujani tarvitse kunnioittaa. 

Tilanne nyt: Tein päätöksen vähentää töitä, koska teinini alkoi oirehtimisen poissaolevuuteni takia. Nyt suljen koneen pääsääntöisesti klo 17. Poikkeustapauksissa joustan, mutta tätä tapahtuu ehkä kerran kuussa. Työt ovat olleet tallella vielä aamullakin. Varsinkaan viikonloppuna en tee töitä. Jo 8 kk takana ilman, että olen läppärin avannut perjantai-illan ja maanantain välillä. Kukaan ei ole asiasta valittanut tai vaatinut muuta.

Vierailija
35/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ainoastaan järkeä, jos saa tehtyä tunteja sisään, jotta vaikka lähtee ylimääräiselle lomalle vaikka nyt joulun välipäivinä.

Tai jos marraskuussa sisään tehdyt tunnit saa vapaana kesällä. 

Muuten ei kannata. 

Vierailija
36/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on ainoastaan järkeä, jos saa tehtyä tunteja sisään, jotta vaikka lähtee ylimääräiselle lomalle vaikka nyt joulun välipäivinä.

Tai jos marraskuussa sisään tehdyt tunnit saa vapaana kesällä. 

Muuten ei kannata. 

Tuskin Ap malttaa edes joulua viettää. Mihin hän tarvitsisi ylimääräisiä vapaita, jos 2 päivän viikonloppukin on jo liikaa?

Vierailija
37/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kertoi meille nimimerkki vaihetyöalma. 

Älä jooko provosoi.

Kaikki on hyvin Alma olet oikeassa tee mahtavia juttuja vapaa-ajallasi.

Vierailija
38/38 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on ainut aktiviteetti mistä on konkreettista hyötyä eli rahaa ja sosiaaliset tekemiset tuottavat vain pettymyksiä ja huonoa mielialaa joten kyllä, mielelläni tekisin töitä myös viikonloppuna, kolme päivää kotona on ollut liikaa ja perheenjäsenet ärsyttävät. Olen perheen äiti.

Oletko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi