Paljon mielestäsi yksineläjällä kuluu rahaa ruokaan viikossa?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 euroa
Tällä ei kyllä syö muuta kuin lisäaineita. Mutta kukin tyylillään.
Esim. Jauhelihaa 0,7kg/4,50e, kanasuikaleet 0,7kg/7e , perunoita 1kg/1e, porkkanoita 0,5kg/0,90e, pastaa 0,5kg/1e, tomaattia 1kg/3,50e, kurkkua0,5kg/1,60e, Reissumies 12kpl/1,50e, juusto 1,25kg/6,70e, maito 1l/0,95e
On pitkälti asennekysymys. Joillain päätavoite on käyttää ruokaan(kin) mahdollisimman vähän rahaa. Jotkut eivät katso hintoja yhtään. Yleisesti ottaen arvioisin, että keskivertohenkilönä yksin on selvästi kalliimpaa elää myös ruokamenojen osalta kuin kumppanin kanssa kuluja jakaen.
Normiviikkona joku 30-50 euroa per viikko. Mutta taivas on vaan rajana. Omassa keittiössä porisee nytkin ramen-soppa ja kaikkiin sen aineksiin meni 50 euroa. Tuollaisia tulee tehtyä joskus harrastuskokkailuna.
Vierailija kirjoitti:
80 €
joo aika lailla tämä, 75€ mulla menee, välillä enemmän, välillä vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 €
Ei sentään.
4 maitoa 4 euroa
5 kiloa perunoita 5 euroa
Jauhelihaa 1kilo. 10 euroa
Leipää. *2. 5 euroa
Banaania. Kilo. 1,7 euroa
Jugurtti*5. 3,5 euroa
Mehua*3. 3,6 euroa
Olet tässä toiminut vähän kuin kalorienlaskija; jättänyt oleellisia asioita pois. Juuri kukaan ei syö leipää sellaisenaan, vaan päälle täytyy olla jotain, rasvaa, hummusta, leikkeleitä, kurkkua, edes jotain. Ja minkälaisen ruoan teet noista pelkistä perunoista ja jauhelihasta? Jos jonkin jauheliha-perunavuoan,
Jos yksin asuu ja ostaa rasvaa ourkin se kestää kuukauden.
Ja leivän päälle nyt ei kukaan laita mitään
Ja mausteet yms nyt on kotona niitä ei joka viikko osteta.
Mulla menee 100 euroa. Kala, hedelmä, tuoreet kasvikset ym. Kala vie itsessään jo kymppejä. No tuo satanen sisältää kyllä myös vessapaperit, pesuaineet jne.
Vierailija kirjoitti:
On pitkälti asennekysymys. Joillain päätavoite on käyttää ruokaan(kin) mahdollisimman vähän rahaa. Jotkut eivät katso hintoja yhtään. Yleisesti ottaen arvioisin, että keskivertohenkilönä yksin on selvästi kalliimpaa elää myös ruokamenojen osalta kuin kumppanin kanssa kuluja jakaen.
Yksinasuvana pitää tosiaan vähän kikkailla. Itse teen normaaleja annoksia ja laitan siitä pakkaseen annosrasioissa. Leipä menee ostopäivänä pakastimeen ja leivänpaahtimen kautta on aina tuoretta leipää. Maidot ostan 2 dl pakkauksissa kahvimaidoksi. Juuston saatan raastaa 100 gr annospakkauksiin pakastimeen ja siitä aina pussi juustoraastetta jos tarvitsen.
Ilman pakastinta menisi ihan tajuttomasti hukkaan tai pitäisi ostaa kalliita minipakkauksia.
Kuun alusta tähän päivään on mennyt n. 130€.
Mä seuraan Penno-sovelluksella rahan käyttöäni, voi eri kategorioissa seurata. Säästöön jäävä summakin ilmoitetaan sitten kuun viimene päivä.
Mulla menee ehkä alimmillaan joku 60-70 euroa viikossa pelkkään ruokaan. Tästä on vähennetty jo kaikki mahdolliset muut kuin ruoka. Olen varsin tyytyväinen jos pääsen tähän summaan. Syön vegaanisesti. Tuolla rahalla en ole ostanut pizzoja tai käynyt ravintolassa syömässä. Ruoissa ei ole kalliita vegeproteiineja, vaan esim linssejä, soijarouhetta ja soijasuikaleita, kikherneitä, papuja, tofua ja soijajogurttia (Lidlistä koska siellä on oman merkin soijajogu melkein euron halvempaa purkilta kuin muualla myytävät Alprot). Summassa saattaa olla yksi vege-eines, joku täytetty leipä. Muuten ruoat ovat itse tehtyjä. Tähänkin summaan pääsemiseksi venytin kauppakäyntien välejä niin, että välillä olin pari päivää kokonaan ilman kahvia tai leipää.
Olen yksineläjä enkä syö ulkona. Minulta kuluu ruokaan max 80 euroa viikko. Kuukaudessa max 320 euroa, useimmiten ei kuitenkaan tuota mene. Se onkin ehdoton maksimi koska enempään eivät tuloni muiden menojen kanssa riitä.
Käyn lähes ainoastaan K-kaupoissa. Rahaa on mennyt viikossa n. 65 eur, sisältää ruuan lisäksi myös pesuaineita, hygieniatuotteita ja joitakin käyttötavaroita. Ihmettelen itsekin, miten olen selvinnyt noin vähällä. Mutta niin tuo vuositilasto näyttää.
80-110€/vko
Tässä summassa toki mukana myös hygieniatuotteet, pesuaineet, pehmopaperit ud. ruokakaupasta ostettavat
50 €. Näin olen toiminut pari kuukautta.
Itse olen syrjäytymisvaarass elävä akateeminen työtön, jonka yhteen lasketut tulonsiirtoni (=tymarkkinatuki ja asumistuki) ovat noin 1100€, kun tuosta vähentää asumiskulut (=vuokra, sähkö ja ves) niin muihin menoihin kuten ruokaan jää kuukaudessa vajaa 350€. - Kyllähän tuolla kukauden ruokatarpeet ostan ja hankin mutta isopiikki tulee menoihin, jos käy ulkona syömässä Vaikka olen haaveillut ja unelmoinut omista lapsista, niin hetkittäin koen tyytyväisyyttä siitä, ettei tarvitse ruokkia tai vaikka ostaa vaatteita tai maksaa puhelin laskuja tai liikkumisesta tai vaikka lääkkeitä kuin itselleni....
Noin satasella pärjää jos ei lasketa mukaan ravintoloissa käyntejä.
Kyllä sillä syö ihan hyvin kun tekee ruoat itse ja ostaa puhtaita aineksia. Eri asia jos on rankasti urheileva ihminen.