Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon mielestäsi yksineläjällä kuluu rahaa ruokaan viikossa?

Vierailija
23.11.2025 |

mikä on "normaali summa"

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 euroa 

Tällä ei kyllä syö muuta kuin lisäaineita. Mutta kukin tyylillään.

Kyllä sillä syö ihan hyvin kun tekee ruoat itse ja ostaa puhtaita aineksia. Eri asia jos on rankasti urheileva ihminen.

Vierailija
22/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-50 €

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 euroa 

Tällä ei kyllä syö muuta kuin lisäaineita. Mutta kukin tyylillään.

Esim. Jauhelihaa 0,7kg/4,50e, kanasuikaleet 0,7kg/7e , perunoita 1kg/1e, porkkanoita 0,5kg/0,90e, pastaa 0,5kg/1e, tomaattia 1kg/3,50e, kurkkua0,5kg/1,60e, Reissumies 12kpl/1,50e, juusto 1,25kg/6,70e, maito 1l/0,95e 

Vierailija
24/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkälti asennekysymys. Joillain päätavoite on käyttää ruokaan(kin) mahdollisimman vähän rahaa. Jotkut eivät katso hintoja yhtään. Yleisesti ottaen arvioisin, että keskivertohenkilönä yksin on selvästi kalliimpaa elää myös ruokamenojen osalta kuin kumppanin kanssa kuluja jakaen.

Vierailija
25/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ jos tekee ruoat itse

Vierailija
26/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiviikkona joku 30-50 euroa per viikko. Mutta taivas on vaan rajana. Omassa keittiössä porisee nytkin ramen-soppa ja kaikkiin sen aineksiin meni 50 euroa. Tuollaisia tulee tehtyä joskus harrastuskokkailuna.

Vierailija
27/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyssana.: Paljonko?

Vierailija
28/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 €

joo aika lailla tämä, 75€ mulla menee, välillä enemmän, välillä vähemmän

Vierailija
29/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 €

Ei sentään.

4 maitoa              4 euroa 

5 kiloa perunoita 5 euroa 

Jauhelihaa 1kilo.  10 euroa 

Leipää.        *2.        5 euroa

Banaania. Kilo.        1,7 euroa 

Jugurtti*5.              3,5 euroa 

Mehua*3.               3,6 euroa

Olet tässä toiminut vähän kuin kalorienlaskija; jättänyt oleellisia asioita pois. Juuri kukaan ei syö leipää sellaisenaan, vaan päälle täytyy olla jotain, rasvaa, hummusta, leikkeleitä, kurkkua, edes jotain. Ja minkälaisen ruoan teet noista pelkistä perunoista ja jauhelihasta? Jos jonkin jauheliha-perunavuoan,

Jos yksin asuu ja ostaa rasvaa ourkin se kestää kuukauden.

Ja leivän päälle nyt ei kukaan laita mitään 

Ja mausteet yms nyt on kotona niitä ei joka viikko osteta.

Vierailija
30/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 100 euroa. Kala, hedelmä, tuoreet kasvikset ym. Kala vie itsessään jo kymppejä. No tuo satanen sisältää kyllä myös vessapaperit, pesuaineet jne.

Vierailija
31/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pitkälti asennekysymys. Joillain päätavoite on käyttää ruokaan(kin) mahdollisimman vähän rahaa. Jotkut eivät katso hintoja yhtään. Yleisesti ottaen arvioisin, että keskivertohenkilönä yksin on selvästi kalliimpaa elää myös ruokamenojen osalta kuin kumppanin kanssa kuluja jakaen.

Yksinasuvana pitää tosiaan vähän kikkailla. Itse teen normaaleja annoksia ja laitan siitä pakkaseen annosrasioissa. Leipä menee ostopäivänä pakastimeen ja leivänpaahtimen kautta on aina tuoretta leipää. Maidot ostan 2 dl pakkauksissa kahvimaidoksi. Juuston saatan raastaa 100 gr annospakkauksiin pakastimeen ja siitä aina pussi juustoraastetta jos tarvitsen.

Ilman pakastinta menisi ihan tajuttomasti hukkaan tai pitäisi ostaa kalliita minipakkauksia.

Vierailija
32/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuun alusta tähän päivään on mennyt n. 130€.

Mä seuraan Penno-sovelluksella rahan käyttöäni, voi eri kategorioissa seurata. Säästöön jäävä summakin ilmoitetaan sitten kuun viimene päivä.

Vierailija
33/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ehkä alimmillaan joku 60-70 euroa viikossa pelkkään ruokaan. Tästä on vähennetty jo kaikki mahdolliset muut kuin ruoka. Olen varsin tyytyväinen jos pääsen tähän summaan. Syön vegaanisesti. Tuolla rahalla en ole ostanut pizzoja tai käynyt ravintolassa syömässä. Ruoissa ei ole kalliita vegeproteiineja, vaan esim linssejä, soijarouhetta ja soijasuikaleita, kikherneitä, papuja, tofua ja soijajogurttia (Lidlistä koska siellä on oman merkin soijajogu melkein euron halvempaa purkilta kuin muualla myytävät Alprot). Summassa saattaa olla yksi vege-eines, joku täytetty leipä. Muuten ruoat ovat itse tehtyjä. Tähänkin summaan pääsemiseksi venytin kauppakäyntien välejä niin, että välillä olin pari päivää kokonaan ilman kahvia tai leipää.

Vierailija
34/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€

Vierailija
35/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksineläjä enkä syö ulkona. Minulta kuluu ruokaan max 80 euroa viikko. Kuukaudessa max 320 euroa, useimmiten ei kuitenkaan tuota mene. Se onkin ehdoton maksimi koska enempään eivät tuloni muiden menojen kanssa riitä.

Vierailija
36/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lähes ainoastaan K-kaupoissa. Rahaa on mennyt viikossa n. 65 eur, sisältää ruuan lisäksi myös pesuaineita, hygieniatuotteita ja joitakin käyttötavaroita. Ihmettelen itsekin, miten olen selvinnyt noin vähällä. Mutta niin tuo vuositilasto näyttää.

Vierailija
37/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-110€/vko

Tässä summassa toki mukana myös hygieniatuotteet, pesuaineet, pehmopaperit ud. ruokakaupasta ostettavat

Vierailija
38/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 €. Näin olen toiminut pari kuukautta. 

Vierailija
39/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syrjäytymisvaarass elävä akateeminen työtön, jonka yhteen lasketut tulonsiirtoni (=tymarkkinatuki ja asumistuki) ovat noin 1100€, kun tuosta vähentää asumiskulut (=vuokra, sähkö ja ves) niin muihin menoihin kuten ruokaan jää kuukaudessa vajaa 350€. - Kyllähän tuolla kukauden ruokatarpeet ostan ja hankin mutta isopiikki tulee menoihin, jos käy ulkona syömässä Vaikka olen haaveillut ja unelmoinut omista lapsista, niin hetkittäin koen tyytyväisyyttä siitä, ettei tarvitse ruokkia tai vaikka ostaa vaatteita tai maksaa puhelin laskuja tai liikkumisesta tai vaikka lääkkeitä kuin itselleni....   

Vierailija
40/76 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin satasella pärjää jos ei lasketa mukaan ravintoloissa käyntejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi