Paljon mielestäsi yksineläjällä kuluu rahaa ruokaan viikossa?
Kommentit (76)
Satanen menee viikossa talouskuluihin. Sen päälle tulee vielä ravintolat ja lomamatkat. Ne varmasti tuplaavat kulut vuositasolla.
Leivän päälle nyt KUKAAN ei laita mitään? Kyllä suurin osa todellakin laittaa, montakin eri sorttia, esim. juustoa ja kurkkua tai salaattia. Ja nämä maksavat.
Vaikka mausteita ja öljyä onkin kotona, niin kyllä niitäkin täytyy välillä ostaa, mutta vaikka tämän jättäisi huomiotta, niin olit varannut viikon lämpimien ruokien aineksiksi ainoastaan perunoita ja jauhelihaa. Syöt siis seitsemän päivän ajan peruna-jauheliharuokaa ilman mitään lisukkeita? Kukaan ei toimi todellisessa elämässä näin ilman erityistä syytä kuten säästämistä. Tässä ei kysytty säästöbudjettia, vaan että mikä on normaali summa viikossa ruokaan. Tuo sun lista jossa syöt leipää, perunaa ja jauhelihaa koko viikon ja viitenä päivänä lisäksi yhden pienen jogurttipurkin ei nyt vain ole mikään normaali tilanne.
Olen 50v yksinelävä nainen. Teen eväät aina töihin, ja käyn aina kaupassa Lidlissä. Olen sekasyöjä mutta en osta ollenkaan eineksiä, karkkia, suklaata, kahvia, sipsejä, limuja tai mehuja. Sitten taas erilaisia pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia ostan joka kerta, ympäri vuoden.
Valmistan aina ruuat itse, syön paljon erilaisia pataruokia tai kasvislihagratiineja talvisin, lohikeittoa myös melko usein. Töihin teen joka päivä reilun salaatin ja välipalaksi smoothien.
Viime kuussa mulla meni ruokakauppaan 248e.
Mulla on tapana hakea kerran viikossa ravintolasta yksi annos kotiin, se maksaa yleensä noin 15-20e luokkaa.
Eli yhteensä noin 330e.
En koe että pihistelen millään tavalla. Jos ei halua syödä ultraprosessoitua roskaa, kyllä ruoka-aineisiin menee jonkin verran rahaakin.
Syön terveellisesti. En käytä alkoholia ollenkaan enkä tupakoi. Baarissa en käy. Nyt alkoholitta 5v 3kk. Tupakoinnin lopetin 25v sitten.
60 eur on reilusti, sillä käy vähintään kerran viikossa ulkona jo syömässä ja lopuilla kokkaa hyvää kotiruokaa. Tuoreet sen mukaan, mikä sillä hetkellä on edullista, lounaalle kasviproteiinia (papuja, tofua, herneitä tai soijarouhetta), eläinproteiini yleensä samoin kilohinnan mukaan ja järkevissä annoksissa (100-150g) ja loppu protsku munista ja maitotuotteista. Kaurahiutaleita, siemeniä, maapähkinöitä jne kuluu.
Yleensä menee n 50 eur, kun ravintolat lasketaan mukaan, en itse viikoittain käy. Toki olen tehnyt valinnan, että mieluummin teen osapäivätyötä ja olen tarkka rahasta. Jos on hyvät tulot niin ruoka on ihan fiksu käyttökohde. N42
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v yksinelävä nainen. Teen eväät aina töihin, ja käyn aina kaupassa Lidlissä. Olen sekasyöjä mutta en osta ollenkaan eineksiä, karkkia, suklaata, kahvia, sipsejä, limuja tai mehuja. Sitten taas erilaisia pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia ostan joka kerta, ympäri vuoden.
Valmistan aina ruuat itse, syön paljon erilaisia pataruokia tai kasvislihagratiineja talvisin, lohikeittoa myös melko usein. Töihin teen joka päivä reilun salaatin ja välipalaksi smoothien.
Viime kuussa mulla meni ruokakauppaan 248e.
Mulla on tapana hakea kerran viikossa ravintolasta yksi annos kotiin, se maksaa yleensä noin 15-20e luokkaa.
Eli yhteensä noin 330e.
En koe että pihistelen millään tavalla. Jos ei halua syödä ultraprosessoitua roskaa, kyllä ruoka-aineisiin menee jonkin verran rahaakin.
Ruokaan on ihan ok käyttää rahaa jos sitä kerran on. Mutta terveellinen ruokavalio ei vaadi kovinkaan suurta budjettia, ei tuoreet vadelmat talvella ja avocadot ole siihen välttämättömiä. Oma päiväbudjetti on n 6,5 eur, ja sillä saa jopa niitä avocadoja välillä. Tosi hyvin syö jo alle 50 eur viikkobudjetilla, kun kokkaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 100 euroa. Kala, hedelmä, tuoreet kasvikset ym. Kala vie itsessään jo kymppejä. No tuo satanen sisältää kyllä myös vessapaperit, pesuaineet jne.
"Kala itsessään vie jo kymppejä".
Jos kilohinta on 20 eur (joka on aika reilu), voidaan siis ajatella että päivittäin syöt n 100-200g kalaa? Vähintään?
Toki syö vaan jos mahdollista, hyväähän se on ja terveellistä, kunhan kiinnosti tuo matematiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 100 euroa. Kala, hedelmä, tuoreet kasvikset ym. Kala vie itsessään jo kymppejä. No tuo satanen sisältää kyllä myös vessapaperit, pesuaineet jne.
Jos kilohinta on 20 eur (joka on aika reilu), voidaan siis ajatella että päivittäin syöt n 100-200g kalaa? Vähintään?
Toki syö vaan jos mahdollista, hyväähän se on ja terveellistä, kunhan kiinnosti tuo matematiikka.
Harva laskee ruokamenoja viikoittain. Itsekin kerroin oman laskelmani kuukauden perusteella, eli jaoin summan neljällä. Ehkä tarkoitti, että kuussa kalaan menee jo kymppejä? Itsellänikin meinasi mennä sekaisin kirjoittaessa nämä ostokset, kuussa vai viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle nyt KUKAAN ei laita mitään? Kyllä suurin osa todellakin laittaa, montakin eri sorttia, esim. juustoa ja kurkkua tai salaattia. Ja nämä maksavat.
Vaikka mausteita ja öljyä onkin kotona, niin kyllä niitäkin täytyy välillä ostaa, mutta vaikka tämän jättäisi huomiotta, niin olit varannut viikon lämpimien ruokien aineksiksi ainoastaan perunoita ja jauhelihaa. Syöt siis seitsemän päivän ajan peruna-jauheliharuokaa ilman mitään lisukkeita? Kukaan ei toimi todellisessa elämässä näin ilman erityistä syytä kuten säästämistä. Tässä ei kysytty säästöbudjettia, vaan että mikä on normaali summa viikossa ruokaan. Tuo sun lista jossa syöt leipää, perunaa ja jauhelihaa koko viikon ja viitenä päivänä lisäksi yhden pienen jogurttipurkin ei nyt vain ole mikään normaali tilanne.
Mulla menee leivänpäällisiä tasan 1 ohut juustosiivu päivässä, aamiaisella. Juustoni maksaa 8e/400g mutta riittää hyvin viikoksi. Oivariinia alle, ei mitään muuta.
Jos syön leipäpalan esim keiton kanssa siinä ei ole edes oivariinia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala kalastetaan itse joten 0 euroa
30-40 eur, riittää myös eväisiin työpaikalle.Hedelmiä,kasviksia,leipää,leikkeleitä,joskus juustoa,kananmunaa,joskus jopa kanaa,harvoin myös lohta.Monimutkaisin laite jota käytän ruuanlaittoon airfryer tai mikro, en syö ulkona kuin muutaman kerran vuodessa. Enemmänkin näköjään monet laittavat ruokaan rahaa mutta minusta ei tarpeellista, välttäkää K-ketjua jos rahalla on joku merkitys.
Vierailija kirjoitti:
30-40 eur, riittää myös eväisiin työpaikalle.Hedelmiä,kasviksia,leipää,leikkeleitä,joskus juustoa,kananmunaa,joskus jopa kanaa,harvoin myös lohta.Monimutkaisin laite jota käytän ruuanlaittoon airfryer tai mikro, en syö ulkona kuin muutaman kerran vuodessa. Enemmänkin näköjään monet laittavat ruokaan rahaa mutta minusta ei tarpeellista, välttäkää K-ketjua jos rahalla on joku merkitys.
Itse grillaan ehkä kymmenen -viistoista kertaa vuodessa, en syö kanssa montaa kertaa ulkona vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 €
Ei sentään.
4 maitoa 4 euroa
5 kiloa perunoita 5 euroa
Jauhelihaa 1kilo. 10 euroa
Leipää. *2. 5 euroa
Banaania. Kilo. 1,7 euroa
Jugurtti*5. 3,5 euroa
Mehua*3. 3,6 euroa
missä kasvikset min. 500 g (uusi suositus 800 g ) päivässä? Porkkana, parsakaali, pinaatti, tomaatti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 €
Ei sentään.
4 maitoa 4 euroa
5 kiloa perunoita 5 euroa
Jauhelihaa 1kilo. 10 euroa
Leipää. *2. 5 euroa
Banaania. Kilo. 1,7 euroa
Jugurtti*5. 3,5 euroa
Mehua*3. 3,6 euroa
missä kasvikset min. 500 g (uusi suositus 800 g ) päivässä? Porkkana, parsakaali, pinaatti, tomaatti jne.
Harva syö suositusten mukaan. Mutta pakastevihanneksilla saa edullisesti lisättyä kasviksia ruokavalioon, eikä maksa paljon. Kympillä saa jo useamman kilon..
Vierailija kirjoitti:
Kalanpääsoppa on tiettävästi terveellistä ja ravitsevaa.
Onhan se, jaksaa sitten vaikka poimia metsästä marjoja tai tähän aikaan ehkä niitä kuuluisia risuja.
Menii noin 150 € viikossa aikana jolloin ihflaatio oli korkeampi. Nyt pariutuneena menee saman verran kahdella ihmiselleä. Vähemmän tulee ostettua turhuuksia.