Paljon mielestäsi yksineläjällä kuluu rahaa ruokaan viikossa?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 100 euroa. Kala, hedelmä, tuoreet kasvikset ym. Kala vie itsessään jo kymppejä. No tuo satanen sisältää kyllä myös vessapaperit, pesuaineet jne.
"Kala itsessään vie jo kymppejä".
Jos kilohinta on 20 eur (joka on aika reilu), voidaan siis ajatella että päivittäin syöt n 100-200g kalaa? Vähintään?
Toki syö vaan jos mahdollista, hyväähän se on ja terveellistä, kunhan kiinnosti tuo matematiikka.
Joo, olen hullu kalanmättäjä. Olin varmaan karhu edellisessä elämässä ja tankkaan lohta joka päivä talviunille :D Jos ostan puolikkaan savustetun/loimulohen, niin syön sen parissa päivässä. Yleensä teen kalasta erilaisia kalaruokia, mutta jos on kiire, niin vedän vaan nopsaan savukalaa jääkaapista naamariin ja jatkan matkaa. Helppo ja nopea. Tilanteen mukaan saatan tehdä kalasta viikon lounassalaatit töihin, kalakeittoa kotiin tai mitä ikinä. Loimulohen kilohinta on 39,90e citymarketissa. Savukala 29,90e ja siitä alas päin. Tarjouksesta kirjolohta vaihtelevasti jopa 7,90 e kilo. Tykkään myös myös muista kaloista, kuin lohesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 100 euroa. Kala, hedelmä, tuoreet kasvikset ym. Kala vie itsessään jo kymppejä. No tuo satanen sisältää kyllä myös vessapaperit, pesuaineet jne.
"Kala itsessään vie jo kymppejä".
Jos kilohinta on 20 eur (joka on aika reilu), voidaan siis ajatella että päivittäin syöt n 100-200g kalaa? Vähintään?
Toki syö vaan jos mahdollista, hyväähän se on ja terveellistä, kunhan kiinnosti tuo matematiikka.
Harva laskee ruokamenoja viikoittain. Itsekin kerroin oman laskelmani kuukauden perusteella, eli jaoin summan neljällä. Ehkä tarkoitti, että kuussa kalaan menee jo kymppejä? Itsellänikin meinasi mennä sekaisin kirjoittaessa nämä ostokset, kuussa vai viikossa.
Ehei, ihan viikossa käytän useampan kympin kalaan. En juo alkoholia, en käytä päihteitä jne. mutta kala on sellainen, johon menee rahaa. Yleensä kalatiskillä asiointini maksaa 30 euroa per kerta. En syö nisäkkäiden lihaa, joten kaikki liha tulee minulle kalasta.
Jos tarkoituksesi oli kysyä "paljonko" niin ole hyvä ja opettele kirjoittamaan oikeaa suomenkieltä. Ei voi laittaa kysymysmuotoon sanaa "paljon", vaan pitää kysyä "paljonko", paljon tarkoitaa että syöt paljon.
'Parilla kympillä saatte vaikka monen viikon ruuat'. Valistaa Sarkomaa, Kokoomus.
Ettäs tiedätte.
Riippuu täysin mitä ruokaa ostaa.
Joku ostaa huenot safkat, vaikka syö työpaikkalounaan, joka saman lounaan syöjä ei osta arkena juuri mitään.
Joku ei ole työssä, ja jos ei ole varakas, syö vain puuroa.
Keskiverto elintarvikekauppaan menevä rahamäärä ehkä 50 e per viikko. Siinä myös muu huushollitarvike.
Miten jelbetissä joitain kiinnostaa joidenkin ruokakulut? Tai siinä mielessä kiinnostaa ehkä että voi vähän vertailla johonkin keskikulutuksen, mutta muutenkin pitäisi tajuta, että riippuu ihan henkilöstä. Onkohan tilastoitu paljon jenkilöllä, joka ei yritä kuluttaa minimaalisesti eikä pröystäilevästi ruokaan? .
No tältä palstalta ei välttämättä saa oikeita lukuja. Saattaa olla että moni pistää tahalleen vääriä lukuja. Mikä lie senkin tarkoitus sitten.
371€ Lidl hernekeitto = 21€ + 7 monivitamiinitabletti.
Mulla menee 3Oe, osa ostoksista pakasteeseen ja kuivakaappiin..
En tiedä.
Ostan marketeista kaiken niin en erottele pelkkää "ruokalaskua".
Jos käyn kerran viikossa on lasku noin 100 euroa (siis sisältää kaiken kaupasta ostettavan), jos 2 kertaa kuukaudessa niin ehkä noin 150 euroa.
Ruoka ja rahahullut vauhdissa. Onko tämä taas jotain että kaikkeen on laitettava minimi, jos ostaa Kela rahoilla, vai mitä tämä on? Toisaalta villi veikkaus on myös että mitä vanhempi henkilö kyseessä, sitä varmemmin paheksuu syömisiin ja juomisiin laitettavaa rahaa. Sen kun voi köyttää muuhun tai sitten säästää.
Suorastaan synti, jos ei laita kotona ruokaa 7 pvä viikko?
Herkkujen osto siis lähes yhtä paha juttu kun huumeet. Näin on?
Ei herkkuja! Ihan mitä muuta vaan. Ja pyh kenen herkku on jotsin muuta kun kvinoaa?
40-50 € viikossa menee minulla, jos en osta lounaita mistään. Tänäänkin lämminruokani maksoi vain 1,90€ tarkalleen laskettuna. Eli kolme tomaattia, 200g jauhelihaa ja 6 siivua kermajuustoa.
Jos jatkan käsisaippuaa vedellä ja käytän wc-paperin hylsyt niin jää enemmän rahaa ruokaan.
T. In cel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 €
Ei sentään.
4 maitoa 4 euroa
5 kiloa perunoita 5 euroa
Jauhelihaa 1kilo. 10 euroa
Leipää. *2. 5 euroa
Banaania. Kilo. 1,7 euroa
Jugurtti*5. 3,5 euroa
Mehua*3. 3,6 euroa
missä kasvikset min. 500 g (uusi suositus 800 g ) päivässä? Porkkana, parsakaali, pinaatti, tomaatti jne.
Jospa kirjoittajalla on oma kasvimaa, paljon marjoja pakastimessa, sieniä kuivattuna ja säilöttynä? Oman pihan antimia riittää pitkälle, ja esim nokkosta voi kuka tahansa käydä alkukesästä keräämässä ja käyttää sitä vaikka joka päivä.
7 pussia makaronia a 0.55 x 7 = 3.85
????????
En ymmärrä tätä väitettä - taaskaan. Koska halvinta on just ne puhtaat perus raaka-aineet, juurekset ja vähän lihaa, kananmunia ym. Kaikki lisäaineita sisältävä, eli valmisruoat, on niin kalliita, että todellakaan ei niitä pienellä budjetilla osteta.