Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin

Vierailija
23.11.2025 |

Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona. 

En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole. 

Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi. 

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.

En ole kieltämässä. Aikaisemmin olen aina rakentanut koko joulun koristeluineen ja ruokineen eikä miehen ole tarvinnut kuin istua valmiiseen pöytään. Omassa päässäni mies haluaa jotenkin näpäyttää ja osoittaa että valitsee perhejoulun äidillään minun sijaan ja jättää minut yksin istuskelemaan kotiin. Ap

Voisitko ilmaista nämä ajatukset miehellesi, etkä vain pitää niitä omassa päässäsi? Ymmärrän, että miehesi haluaa sukujoulun, mutta sen verran selkärankaa pitäisi olla, että puoliso mahtuu mukaan, piti äiti siitä tai ei.

Vierailija
242/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhteesta tuollaiseen mammanpoikaan tule mitään. Aikuinen mies jättäisi menemästä, jos puoliso ei ole tervetullut. Sinun kuuluisi olla miehellesi se ensisijainen perhe ja tärkein, ja hänen kuuluisi puolustaa sinua. Jos ei pysty äitiään laittamaan sen verran ruotuun, että olisi normaalin kohtelias, niin ns. jätä se sika. Hyvä ettei lapsia ole tuossa tilanteessa. Ajattele nyt, että mies ja lapsesi eläisivät jotain erillistä elämää johon sinä, lasten äiti, et olisi tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne. Nykyään otan avokin mukaan ja tehhään sille yöpaikka latoon. Ostettiin sille makuupussi kun siellä on kylmä. 

Talossa ei ole tilaa asuttaa ylimääräisiä vieraita. Muut huoneet täynnä, omani mukaan lukien. Äiti ei salli syntiä talossaan

Tekopyhä akka, hyi !

Vierailija
244/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi anoppi ei tykkää sinusta? Mitä oot sille tehny?

Vienyt pojan 

- ei ap-

Vierailija
245/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?

Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap

Tää nykyaika on järkyttävän julmaa ja itsekeskeinen. Sit ei miehenkään pitäis mennä sinne.

Vierailija
246/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene omien sukulaistesi luo sinne toiselle puolelle suomea. Tietenkin. 

Vierailija
247/247 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vuokrasuhde teillä on kämppikset?

Miten jaatte ruokakulut ja sähkö-vesilaskut?