Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin
Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona.
En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole.
Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi.
Kommentit (16)
Hei kuule nyt ukko luiskaan, tuo ei oo oikein. Ihan kauheen ikävä ihminen, tuolleen ei saa tehdä.
Mistä olet löytänyt noin ihanan miehen?
Toisaalta: säästyt perhejouluhelvetiltä. Miehen sukulaiset ovat taatusti perseesttä.
Sinuna lähtisin yksin jouluksi vaikkapa Pariisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
Onko tästä joku sääntö, että vain sukulaiset voivat viettää joulua yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
No eikö mies pääse julkisilla? Tai sinä? Ei sun ole mikään pakko kotiin jäädä. Mene pariksi päiväksi johonkin kivaan kohteeseen makusi mukaan: maaseutumatkailu, hotelli, laivaristeily tms. Älä jää yksin kotiin. Tosin sekin voi olla kivaa hyvien kirjojen, (joulu)herkkujen, musiikin ja sarjojen, elokuvien tms. kera. Suunnittelet kaikessa rauhassa mukavan joulun ihan itsellesi ja kiinnität mahdollisimman vähän huomiota miehen touhuihin. Älä missään nimessä uhriudu, sinä pärjäät kyllä.
Miesjankutusta vol. 4354334534
0/5
Jouluristeily, hotelliin tai kylpylään jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Miksi miehesi sitten lähtee sinne? Joko menette molemmat tai jäätte molemmat kotiin tai menette molemmat sinun sukusi luo. Tai jos haluat jäädä yksin kotiin niin se on tietenkin ok, mutta ilmeisesti et halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilenhän se vielä halus tulla teille nuttura kireänä kieltämään sun viininlitkimises.
Vaihtaisin lukot ja keräisin ukon tavarat jätesäkkeihin.
Mikä saa sinut olemaan typeryksen kanssa? Ei osta sinulle lahjaakaan. Miksi annat kohdella itseäsi törkeästi? Ei marttyyriudessa ole mitään ihailtavaa. Ellet itse arvosta itseäsi, ei sitä mieskään tee. Aseta typerykselle rajat tai sulje ovi hänen jälkeensä, lopullisesti.
Tää yhteinen auto on minulle aina arvoitus. Yleensä sen maksaa ja omistaa vain toinen, mutta koska molemmilla on avaimet, niin auto on yhteinen.
Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.
Eikö sinulla aikuisella ihmisellä ole muuta tekemistä kuin päivitäin keksiä tänne näitä "mies teki sitä ja anoppi teki tätä" tarinoitasi?