Miksi niin harva viettää lahjatonta joulua?
Valitetaan rahanmenosta ja kuumeisesti pohditaan, että mitä sitä nyt kellekin ostaisi. Elämä on ihanan stressitöntä, kun meidän perheessä ei ole 10 vuoteen hankittu lahjoja. Lähimmillä ystävillä on sama.
Töissä ja harrastuksissa kuuntelin, kun ihmiset puhuivat lahjojen hankkimisesta.
Kommentit (53)
"Lahjoja" on joulun jälkeen kirpparilla myynnissä pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki eivät ole noin ankeita ihmisiä kuin ap, että saisivat stressiä toisten ajattelemisesta ja ilahduttamisesta
Niinpä, ei ole joulu koskaan tressannut mua.
Vierailija kirjoitti:
Lahjojen ostamattomuus jouluna on muka ankeaa elämää! Kyllä olette ihan käsittämättömiä näissä puolusteluissanne!
Minä en sanonut noin. En ole puhunut ankeudesta mitään.
Meillä ei myöskään ostella aikuisten kesken joulu- eikä synttärilahjoja, ellei kyse ole tasasynttäreistä. Olemme onnellisia eikä elämä ole ankeaa 🤣
Mitä se muille kuuluu annetaanko perheen kesken lahjoja? Jokainen viettää joulun miten haluaa tai ei vietä sitä ollenkaan. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Minusta lahjaton joulu on tylsä. Siksi.
Avioliiton alussa puoliso ehdotti lahjatonta joulua, mutta minusta se ei silloin tunnu sen kummemmalta kuin mikä tahansa tavallinen päivä.
Mikä se joulun tarkoitus olikaan...?
Minua oikeasti sieppaa se, että joidenkin mielestä joulu ei ole mitään ilman lahjoja. Itse arvostan aivan eri asioita ja pidän tuollaista pinnallisena.
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeasti sieppaa se, että joidenkin mielestä joulu ei ole mitään ilman lahjoja. Itse arvostan aivan eri asioita ja pidän tuollaista pinnallisena.
Mitäs lapset on mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lapset on mieltä?
Lapsille opetetaan, että joulua ei vietetä lahjojen tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lapset on mieltä?
No meillä lapset eivät saa kaikkea mitä haluavat eikä joulu keskity lahjapinojen ympärille.
Onneksi ei ole lapsia. En kestäisi tätä nykymaailmaa lasten kasvattajana, kun olen niin eri mieltä asioista kuin valtavirta. Onneksi lähiperheissä ja kummilasten perheissä ajatellaan vielä samoin. Lapset on kasvatettu hyvin eivätkä he vaadi materiaa ollakseen onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muille kuuluu annetaanko perheen kesken lahjoja? Jokainen viettää joulun miten haluaa tai ei vietä sitä ollenkaan. 🤷
Siis tämä! Lähinnä ihmetyttää ap:n ylemmyyden tuntoinem avaus. Minulle on täysin yhdentekevää miten muut jouluaan viettää. Me vietetään meidän perinteiden mukaan. Muut sitten omilla tavoillaan.
Lahjojen ostamattomuus jouluna on muka ankeaa elämää! Kyllä olette ihan käsittämättömiä näissä puolusteluissanne!