Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva viettää lahjatonta joulua?

Vierailija
23.11.2025 |

Valitetaan rahanmenosta ja kuumeisesti pohditaan, että mitä sitä nyt kellekin ostaisi. Elämä on ihanan stressitöntä, kun meidän perheessä ei ole 10 vuoteen hankittu lahjoja. Lähimmillä ystävillä on sama. 

Töissä ja harrastuksissa kuuntelin, kun ihmiset puhuivat lahjojen hankkimisesta.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, miten kukakin tekee? Minun tutuista kukaan ei osta, paitsi pienille lapsille.

Lahjoja ostavat puhuvat avoimesti niiden ostamisesta. Tässäkin työkaveri selitti, että blackfridayna menee ostamaan joululahjat ja kysyi olenko jo hankkinut joululahjoja kuin olettaen että kaikki harrastaisivat joululahjojen hankintaa.

Niin yksi työkaveri selitti ja oletti. Se ei kerro mitään siitä, mitä ihmiset yleensä tekevät.

Vierailija
22/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mitalisi 🏅 

Mutta, tuohan on ananaa, eikä mitali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kenellekään mitään anna eikä kukaan minullekaan mitään anna. En osta edes jouluruokia.

Eikö lapsia harmita?

Vierailija
24/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden joululahjan ostin lapselle. Muut jää ilman, omasta perheestä ja ystävistä ja suvusta. Sen sijaan teen lahjoja paljon ja myyn ne niille jotka haluavat lahjoa muita. 

Vierailija
25/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten juhla. Muille on kiva antaa lahjoja, mutta itselleni en halua mitään. M49

Vierailija
26/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille lapsilleni annan lahjoja, koska se on kivaa :) ostan koirallenkin jotain pientä ja usein lahjon myös itseäni. En ymmärrä lahjatonta joulua, onko teillä myös lahjattomat synttärit?

Vierailija
27/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua oikein kalvaa, aloittaja? Joululahjathan ovat vanhaa kulttuurikerrostumaa ja kuuluvat useimpien maiden kristilliseen jouluperinteeseen. Mitä pahaa siinä on, että ihmiset haluavat ilahduttaa toisiaan ja iloita yhdessä

Erikoista iloitsemista tuo rahanmenosta valittaminen. Mutta kukin toki tyylillään.

Ei kaikki valita rahanmenosta. Valittajat vois olla ostamatta.

Vierailija
28/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille lapsilleni annan lahjoja, koska se on kivaa :) ostan koirallenkin jotain pientä ja usein lahjon myös itseäni. En ymmärrä lahjatonta joulua, onko teillä myös lahjattomat synttärit?

Aikuisilla kyllä, lapsille ostetaan synttärilahja.

Vierailija
29/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet löytänyt itsellesi jotain, josta tuntea ylemmyyttä. Minä ostan lahjoja, koska se on mielestäni kivaa. Ei aiheuta ollenkaan stressiä. Joka vuosi kuitenkin on jotain isoa tai pientä mitä ostaa ihan jo tarpeeseen lahjaksi.

Esim. nyt ostin vanhemmilleni Apple Watchit lahjaksi. Niissä on kaatumisen tunnistus ja saa e-simin(sijainti ja puhelut, jos puhelin jää kotiin), joten on pikkuisen helpottavampi elää, vaikka ei joka päivä ehdi nähdä. Äiti on vielä skarppi, joten kellojen lataus joka ilta ei ole ongelma. Siskolleni ostin tänä vuonna vain suklaata, kun en ole löytänyt muuta sopivaa. Miehelle ja lapselle nyt on helppo ostaa sekä tarpeellista että kivaa 

Vierailija
30/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti se sua kalvaa näköjään 🤣

Itse ostan lahjoja aikuisille lapsille, vanhemmilleni ja parhaalle ystävälle sekä mun miesystävälle. Ihan tykkään ostaa ja muistaa. 

Sulla ei ole rahasta tiukkaa siinä tapauksessa.

Vierailija
31/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se voittaa kenellä on kuollessaan eniten roinaa.

Vierailija
32/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun elämässä ole sen enempää stressiä, vaikka ostan joululahjoja. Kyllä mulla ainakin stressi tulee ihan eri jutuista. Esim. töistä.

Vierailija
33/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät ole noin ankeita ihmisiä kuin ap, että saisivat stressiä toisten ajattelemisesta ja ilahduttamisesta 

Vierailija
34/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kaverille punaisen ferrarin joululahjaksi. Juuri joulun värinen.

Vierailija
35/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin kaverille punaisen ferrarin joululahjaksi. Juuri joulun värinen.

Niin, Temusta pienoismallin. 5e.

Vierailija
36/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki eivät ole noin ankeita ihmisiä kuin ap, että saisivat stressiä toisten ajattelemisesta ja ilahduttamisesta 

Moni ei oikeasti ilahdu niistä, toki jos saa lahjakortin tai rahaa.

Vierailija
37/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyky hetki on englanniksi present eli lahja! Joulunakin on se nyky hetki...

Vierailija
38/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät halua elää ankeaa elämää.

Vierailija
39/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei oikeasti ilahdu niistä, toki jos saa lahjakortin tai rahaa.

No, ehkä sellaisille ei sitten kannata ostaa mitään, jos ei tunne toista tarpeeksi hyvin tai toinen on tympeä murjottaja, jolle ei kelpaa mikään. 

Vierailija
40/51 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on perinne, jolla ilmaistaan välittämistä, osoitetaan rakkautta ja ylläpidetään ihmissuhteita.

Vaihtamalla tavaroita keskenään? Kylläpä sinut on aivopesty kaupallisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän