Selviytyminen ja seksi pettämisen jälkeen
Tilanne on se, että miehellä oli pitkä sivusuhde, josta jäi kiinni ja se on nyt ohi. Menin tästä ihan palasiksi ja asiaa on käyty paljon läpi. Meillä on ollut kuitenkin hyvä suhde ja sitä haluttais jatkaa.
Tässä mennyt nyt joitakin viikkoja, mutta tämä asia edelleen hallitsee mun ajatuksia suurimman osan päivää. Raskasta on! Etenkin seksuaalinen puoli on vaikea, koska epäsuorasti olen saanut kuulla, että seksi ollut parempaa toisen kanssa. Tämä toinen ollut estottomampi ja kiihko suurempaa. No, me oltu tosi pitkään yhdessä, joten suoraan ei pitäis varmaan verrata.
Auttaisko tähän joku pari- tai seksuaaliterapia vai mikä ihme? Haluan oikeasti päästä eteenpäin, mutta tämä pääjumi estää sen. En tiedä miten voisin nyt rentoutua seksissä ja luottaa siihen, että riitän? Tunne on aivan hirveä. Pelkään että toinen tehnyt kaiken paremmin.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Pitkässä sivusuhteessa on kyse muustakin kuin seksistä. Siinä on kyse myös tunteista. Ja sehän on pahempi asia kuin kertakännipano ventovieraan kanssa. Pitkä sivusuhde viittaa enemmänkin tunteisiin kuin seksin hakemiseen.;
Kummatkin on yhtä pahoja. Pettäminen on pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on hyvä ja rakastava puoliso - mikä on epätodenäköistä, kerran hän petti sinua pitkään, ja pettäisi vieläkin, ellei olisi jäänyt kiinni - niin silloin hän tekee mitä vain saadakseen sinut jälleen onnelliseksi. Hän kääntää kaikki kivet, ja hakee vaikka kuun taivaalta, jos se saa sinut taas tuntemaan olosi turvalliseksi ja rakastetuksi. Hän varaa terapiat ja maksaa ne 100%, hän varaa matkan sinun suosikkilomakohteeseen ja vie sinut sinne kahdeksi viikoksi, hän vie sinua upeille treffeille, hän järjestää ihania koti-iltoja, kokkaa sinulle, hemmottelee sinua, kehuu sinua joka päivä, kertoo sinulle miten kaunis ja ihana oletkaan, ja kuinka onnekas hän on kun on saanut juuri sinut vaimokseen. Tämän kaiken hän tekee ja paljon enemmän.
Jos mies ei tee tuota, niin siinä on sinun vastaus. Hän ei rakasta sinua tarpeeksi.
Jos mies on tällainen ja tekee kaikkensa korjatakseen tilanteen, niin voisin yrittää antaa anteeksi.
On kuitenkin epätodenäköistä että näin tapahtuisi, sillä miehet jotka ovat tuon kuvauksen kaltaisia, eivät milloinkaan pettäisi vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on hyvä ja rakastava puoliso - mikä on epätodenäköistä, kerran hän petti sinua pitkään, ja pettäisi vieläkin, ellei olisi jäänyt kiinni - niin silloin hän tekee mitä vain saadakseen sinut jälleen onnelliseksi. Hän kääntää kaikki kivet, ja hakee vaikka kuun taivaalta, jos se saa sinut taas tuntemaan olosi turvalliseksi ja rakastetuksi. Hän varaa terapiat ja maksaa ne 100%, hän varaa matkan sinun suosikkilomakohteeseen ja vie sinut sinne kahdeksi viikoksi, hän vie sinua upeille treffeille, hän järjestää ihania koti-iltoja, kokkaa sinulle, hemmottelee sinua, kehuu sinua joka päivä, kertoo sinulle miten kaunis ja ihana oletkaan, ja kuinka onnekas hän on kun on saanut juuri sinut vaimokseen. Tämän kaiken hän tekee ja paljon enemmän.
Jos mies ei tee tuota, niin siinä on sinun vastaus. Hän ei rakasta sinua tarpeeksi.
Jos mies on tällainen ja t
Mun täytyy sanoa, että jos kumppani vaatisi minua tekemään kaiken tuon ja vielä paljon enemmän, niin saattaisin kyllä itsekin pettää. Ja olen siis nainen. Ei kai suhde voi sellaisella pohjalla olla, että toinen passaa ja palvelee ja toinen pitää sitä itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tee tuota, niin siinä on sinun vastaus. Hän ei rakasta sinua tarpeeksi. <
Mun täytyy sanoa, että jos kumppani vaatisi minua tekemään kaiken tuon ja vielä paljon enemmän, niin saattaisin kyllä itsekin pettää. Ja olen siis nainen. Ei kai suhde voi sellaisella pohjalla olla, että toinen passaa ja palvelee ja toinen pitää sitä itsestäänselvyytenä.
Jos kumppani pettää, niin totta kai hänen täytyy tehdä tuo kaikki. Ja vielä paljon enemmän. Ei kai suhde voi sellaisella pohjalla olla, että toinen tekee mitä lystää, pettää ja valehtelee, ja toinen ei saa siitä suhteesta mitään irti - paitsi tietenkin sydänsuruja ja ahdistusta.
Hyvää seksiä haluaa aina, olet siis huono seksissä. Ei se vaan riitä että avaa haarat ja makaa selällään hiljaa viisi minuuttia.
Sympatiat ap. Kun erojulistus tuli, voin itsekin pahoin seksiä harrastaessa. Oli pieni hetki kun "kokeilimme" josko sittenkin toimisi. Eikä meillä ollut edes pettämistä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei petetyksi tulemisesta pääse koskaan yli. Se kummittelee aina suhteessa.
Tämä. Eikä seksikään valitettavasti palaudu entiselle tasolle, koska naiselle luottamuksella on niin suuri rooli siinäkin, että uskaltaa antautua ja vapautua seksuaalisesti. Ihan syystäkin on tuollainen puolustusmekanismi olemassa.
Itse erosin exästä, joka petti. En pystynyt enää näkemään häntä hyvänä ja reiluna ihmisenä, jollaisena olin häntä pitänyt. Tuli tunne, että en tunne koko ihmistä ja se mies johon olin aikoinaan rakastunut, oli kadonnut, eikä sitä saanut takaisin. Muuttui siis silmissäni ihan eri ihmiseksi. Yritin hetken hänen vuokseen, mutta eihän siitä mitään tullut. Jotain meni rikki.
Se on tosi jännä tunne tuo, että ihminen muuttuu aivan joksikin muuksi. Itselläni oli lähes skitsofreeninen olo, kun katsoin pettämisestä kiinni jäänyttä miestä ja ajattelin, ettei tuolla ihmisellä saa eikä voi olla kanssani yhteisiä muistoja. Hän ei ole se, kenen kanssa aikaisempi elämäni on jaettu.
Neuvoni sinulle AP: jatka elämääsi ilman petturia. Ei ole kaiken tuskan ja työn arvoista yrittää saada suhdettanne takaisin siedettävälle tasolle. Luottamus on kaiken pohja ja se on nyt iäksi mennyt. Ja tosiasia on, että kerran pettänyt pettää erittäin suurella todennäköisyydellä uudestaan.
Mä en päässyt koskaan yli eikä sit eksäkään kun ilmeisesti häpesi pettämistä niin paljon...
Seksi oli ollut ilmeisen parempaa, tai ainakin sain pettämisen syyksi kuulla kaikenlaista: miksi me ei ikinä...
Sit eksä rupesi pihtaamaan tai ei halunnut enää juurikaan, läheisyyskin jäi kun häpesi tai sit ei vaan tuntenut enää minua kohtaan niin kuin ennen.
Lähdin, 2kk kerkesin olla sinkkuna, toisaalta ihan liian lyhyen ajan mutta nyt ollut nykyisen kanssa jo 9 vuotta ja kaikki natsaa, niin läheisyys kuin seksuaalisuuskin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en päässyt koskaan yli eikä sit eksäkään kun ilmeisesti häpesi pettämistä niin paljon...
Seksi oli ollut ilmeisen parempaa, tai ainakin sain pettämisen syyksi kuulla kaikenlaista: miksi me ei ikinä...
Sit eksä rupesi pihtaamaan tai ei halunnut enää juurikaan, läheisyyskin jäi kun häpesi tai sit ei vaan tuntenut enää minua kohtaan niin kuin ennen.
Lähdin, 2kk kerkesin olla sinkkuna, toisaalta ihan liian lyhyen ajan mutta nyt ollut nykyisen kanssa jo 9 vuotta ja kaikki natsaa, niin läheisyys kuin seksuaalisuuskin.
Olen siis mies.
Ole älykäs. Vaihtoehtoja on tasan kaksi:
1) Jos mies katuu niin helevetisti, hän kyllä näyttää sen. Menkää pariterapiaan tms. ja rakentakaa luottamusta. On ehkä rankka polku, mutta suhde voi kuulemma tästä jopa parantua.
2) Jos mies selittelee, syyllistää, ei osoita myötätuntoaan ja katumustaan oikeasti ja kunnolla, niin mietit käytännön erokuviot valmiiksi kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, älykkäästi vaieten. Mies ei ainakaan saa sinusta taloudellisesti hyötyä! Hanki vaikka rakastaja! Miehelläsi on ollut jännittävä dopamiinisuhde, josta salailu on tehnyt entistä jännempää. Ala miettiä elämää omien toiveittesi kautta. Jos lapset kuvioissa, toki lasten etu on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin varmaan 1/2 -1v ihan palasina pettämisen jälkeen, toki se oli eri juttu koska mies halusi vielä erotakin. '
Sama juttu. Mies hommasi toisen naisen selkäni takana salaa, piti meitä molempia ja valitsi sitten sen uuden naisen. En tiennyt edes jättöhetkellä, että mut jätettiin toisen takia. Mies jätti ilman erokeskustelua. Avioeroilmoitus oli yhtä kylmä kuin olisi sanovansa lähtevän tässä kauppaan. Avioliittoa kesti 16 vuotta ja yhteiseloa 19 vuotta. Koska asioilla on tapana selvitä, sain totuuden selville tosi nopeasti.
Mies tunnetusti lähtee harvoin (poikkeuksiakin on) suhteesta ellei uusi nainen ole jo valmiiksi katsottu. Naiset voi kasvaa suhteessa erilleen tms. Mies jos väittää jotakin tämänkaltaista, on todellakin syytä epäillä uutta naista.
Vierailija kirjoitti:
Mies tunnetusti lähtee harvoin (poikkeuksiakin on) suhteesta ellei uusi nainen ole jo valmiiksi katsottu. Naiset voi kasvaa suhteessa erilleen tms. Mies jos väittää jotakin tämänkaltaista, on todellakin syytä epäillä uutta naista.
Tämä.
Useimmiten sieltä paljastuu toinen nainen, kunhan vähän jaksaa penkoa ja tonkia.
Ehkä kannattaisi itsekin käydä kokemassa se kiihko suhteen ulkopuolella, voisit itsekin löytää sitä estottomuutta itsestäsi toisen miehen kanssa? Tästä voisi olla sitten uusi polku jatkaa seksielämää miehen kanssa vähän avoimemmin eikä epätasapainoisesti.
Itse tosi eroaisin. En seksin takia vaan sivusuhteen pituuden takia. Pituus kertoo paljon.
Ei pääse yli koskaan. Itsellä paljon lievempi juttu ja vuosien terapian ja työnkään jälkeen ei ole asia unohtunut. Säännöllisesti epäilen jotain, ennen tapahtunutta en koskaan. Ikävä sanoa suoraan mutta en suosittele yrittämään, hänhän on kohdellut sinua todella rumasti, suunnitelmallisesti ja kauan. Mikään ei selitä tuollaista, satunnaiset sähläykset on sentään satunnaisia.
Jossain vaiheessa ja itseasiassa melko lyhyen ajan kuluttua terapiassa aletaan puhua että voidakseen jatkaa tuo pitää sinun nyt antaa anteeksi ja unohtaa. Sitten pettäjäkin alkaa jokaikisen epäilysi kohdalla syyttämään sinua siitä, että epäilet etkä pääse eteenpäin. Juttu kääntyy niinpäin että luottamusongelma onkin sinun syytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse yli koskaan. Itsellä paljon lievempi juttu ja vuosien terapian ja työnkään jälkeen ei ole asia unohtunut. Säännöllisesti epäilen jotain, ennen tapahtunutta en koskaan.
Jossain vaiheessa ja itseasiassa melko lyhyen ajan kuluttua terapiassa aletaan puhua että voidakseen jatkaa tuo pitää sinun nyt antaa anteeksi ja unohtaa. Sitten pettäjäkin alkaa jokaikisen epäilysi kohdalla syyttämään sinua siitä, että epäilet etkä pääse eteenpäin. Juttu kääntyy niinpäin että luottamusongelma onkin sinun syytä.
Tämä.
Älä haaskaa elämääsi pettäjän kanssa. Tulet vain rikkomaan itsesi jos jäät. Suhde ei ole hyvä eikä mies rakasta sinua. Jos rakastaa ei petä, eikä varsinkaan sano jonkun toisen olevan parempi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Voi rakas älä vaadi itseltäsi liikoja tarvit aikaa ja puolisosi täytyy muuttua ja osoittaa sw sinulle.
Mulla meni ihan rikkinäisenä yli vuosi, siitä kun kuulin et mua on petetty. Puolitoista vuotta tapahtyneen jälkeen käytiin pariterapiassa. Nyt kaksi vuotta myöhemmun vasta totuttelen seksiin uudestaan, ollaan nyt sen verran lähennytty ja oon nähnyt että mies on pysynyt vierellä ja ollut mulle hyvä ilmankin seksielämää.
Nyt ollaan kuin nuoria siinä mielessä, et yhdyntään en vieläkään kykene, vaan seksi on tällä hetkellä muuta hyväilyä. Kuulostele mitä itse tarvit ja ota aikaa, älä lähde miellyttämään toista vasten omia rajoja. Puolisollasi on nyt paikka korjata asioita, mutta vaikka hän yksin on vastuussa pettämisestä niin molempien täytyy tehdä töitä jatkon eteen jos yhdessä haluaa pysyä.
Mies pettää sinua jatkuvasti. Sellaista se on kun nainen rakastuu rakkauteen ja rakastamiseen eikä piittaa minkälainen mies on.
Oletko vähän tyhmä? Ei kukaan näistä ole TIETOISESTI pettäjän kanssa.