Selviytyminen ja seksi pettämisen jälkeen
Tilanne on se, että miehellä oli pitkä sivusuhde, josta jäi kiinni ja se on nyt ohi. Menin tästä ihan palasiksi ja asiaa on käyty paljon läpi. Meillä on ollut kuitenkin hyvä suhde ja sitä haluttais jatkaa.
Tässä mennyt nyt joitakin viikkoja, mutta tämä asia edelleen hallitsee mun ajatuksia suurimman osan päivää. Raskasta on! Etenkin seksuaalinen puoli on vaikea, koska epäsuorasti olen saanut kuulla, että seksi ollut parempaa toisen kanssa. Tämä toinen ollut estottomampi ja kiihko suurempaa. No, me oltu tosi pitkään yhdessä, joten suoraan ei pitäis varmaan verrata.
Auttaisko tähän joku pari- tai seksuaaliterapia vai mikä ihme? Haluan oikeasti päästä eteenpäin, mutta tämä pääjumi estää sen. En tiedä miten voisin nyt rentoutua seksissä ja luottaa siihen, että riitän? Tunne on aivan hirveä. Pelkään että toinen tehnyt kaiken paremmin.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Sulla tulee olemaan yhtä paska fiilis vielä kahdenkin vuoden jälkeen. Ellei paskempi fiilis kuin nyt 2 viikon jälkeen, sillä silloin tajuat, että paskassa fiiliksessä olet tarponut jo kaksi vuotta eikä loppua näy.
Joskus on niin, että tietyistä asioista ei pääse yli eikä suhde ikinä enää ole se sama. Tietyt teot hajottavat suhteen, eikä se ikinä enää palaudu ennalleen.
Teillä miehen pitkä sivusuhde on nyt sellainen asia, että teidän suhde ja sun olotila ei ikinä enää muutu entiselleen.
Harkitse vakavasti eroa.
Vuosia jo aikaa kun vaimo jakoi tavaraansa Turkin matkoilla, asia varmistui kun oli ottanut kaverikseen Facebookissa ja WC:n kaapista löytyi avattu raskaustesti. Asutaan kyllä nyt jo eri osoitteissa, mutta yrittää olla kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Otan osaa, tosi inhottavaa. Mulla mies jäi kiinni vonkaamisesta muille naisille ja kaikki nää kolme oli torjunut miehen. Nyt ällöttää mies ja lässyttää et ei enää ikinä kirjottele ja eihän mitään tapahtunut.
Niin..kun kukaan muu ei edes halunnut miestä ja minä halusin ja uskoin ja luotin.
Vierailija kirjoitti:
Mummon raittiuspäätös piti ja jatkui hänen elämänsä loppuun asti. Raittiusaate yhdisti mummoa ja vaaria, en usko että he koskaan ottivat pisaraakaan alkoholia. Mutta eivät he saarnanneet siitäkään asiasta. Kun me nuoret joskus hölmöilimme, he suhtautuivat siihen vain hyväntahtoisesti päivitellen.
Mummo avioitui vaarin kanssa 1960-luvun alussa. Luja kristillinen vakaumus heillä oli molemmilla ja se heitä yhdisti silloinkin, kun elämässä oli vaikeuksia ja haasteita.
Ahkeria olivat molemmat. Yhteiset rahat heillä oli aina ja se tuntui toimivan hyvin, kun olivat kumpikin sellaisia tarkan markan ihmisiä. Eivät pihejä, mutta tarkkoja.
Mummo oli alkuun kotona lapsia hoitamassa - sekin oli ajan tapa silloin - ja myöhemmin töissä seurakunnan taloushallinnossa. Mummo oli myös hyvin aktiivinen seurakuntatyössä ja osallistui vuosikymmenten kuluessa moniin kirkollisiin askareisiin.
Vaarilla oli sellainen mikroyritys, jossa ol
Ihana mummo 👵🏻 💕💕💕
Voi rakas älä vaadi itseltäsi liikoja tarvit aikaa ja puolisosi täytyy muuttua ja osoittaa sw sinulle.
Mulla meni ihan rikkinäisenä yli vuosi, siitä kun kuulin et mua on petetty. Puolitoista vuotta tapahtyneen jälkeen käytiin pariterapiassa. Nyt kaksi vuotta myöhemmun vasta totuttelen seksiin uudestaan, ollaan nyt sen verran lähennytty ja oon nähnyt että mies on pysynyt vierellä ja ollut mulle hyvä ilmankin seksielämää.
Nyt ollaan kuin nuoria siinä mielessä, et yhdyntään en vieläkään kykene, vaan seksi on tällä hetkellä muuta hyväilyä. Kuulostele mitä itse tarvit ja ota aikaa, älä lähde miellyttämään toista vasten omia rajoja. Puolisollasi on nyt paikka korjata asioita, mutta vaikka hän yksin on vastuussa pettämisestä niin molempien täytyy tehdä töitä jatkon eteen jos yhdessä haluaa pysyä.
Saattaa olla niinkin, että ap antoi mummonsa sekaantua liikaa parisuhdeasioihinsa ja miehen pettäminen oli jonkinlainen reaktio tähän. Mummon neuvot ovat varmaan olleet viisaita ja arvokkaita, mutta hän oli kuitenkin aivan eri sukupolvea kuin ap ja tämän mies. Ehkä mummon ajatusmaailma ei kuitenkaan ollut ihan tätä aikaa ja siitä syntyi ristiriitoja.
En halua pestä ap:n miestä puhtaaksi, sika mikä sika, mutta tällainenkin ajatus putkahti ketjua lukiessa mieleen.
Ei se ollut ap:n mummo vaan jonkun naapurin. Kannattaisi lukea ketju tarkasti ennen kuin kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoo, että on ollut hyvä suhde ja samalla toinen on pettänyt niin paljon kuin ehtii ja vieläpä pitkäaikaisen petturikumppanin kanssa. Mitä hyvää tuossa on? Vältteletkö ap käsittelemästä vaikeita asioita ja ikään kuin sivuutat sen, millainen kiero, epäluotettava lurjus miehesi on?
Ja tämän kanssa vielä pitäisi harrastaa seksiä. Miksi ihmeessä.
Vastaus ainakin siihen kysymykseen, että mite ap pääsee eteenpäin: kasvata itsellesi selkäranka, jätä se petturi ja mene terapiaan.
Voi herranen aika. Tietenkin suhde voi olla joiltakin osin hyvä, vaikka toinen pettäisi. Paljon mentaalityötä kyllä vaatii päästä eteenpäin ap:n tilanteessa.
Jos kotona saa hyvää seksiä, ei tarvitse mitään sivusuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona saa hyvää seksiä, ei tarvitse mitään sivusuhteita.
Ei pidä aina paikkaansa kaikissa tapauksissa. Minulle itselleni selvisi todella rankoin seurauksin jatkuva pettäminen. Sen enempää asiaa avaamatta, minulle vaikutti asia siten että oksetti niin pahoin asia että minuun ei edes pitkällä tikullakaan olisi enää voinut koskea. Menköön kun on kerran mennäkseen. Kyllähän hänellä niitä riitti runsain mitoin. Sairautta voi olla monen tasoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei petetyksi tulemisesta pääse koskaan yli. Se kummittelee aina suhteessa.
Tämä. Eikä seksikään valitettavasti palaudu entiselle tasolle, koska naiselle luottamuksella on niin suuri rooli siinäkin, että uskaltaa antautua ja vapautua seksuaalisesti. Ihan syystäkin on tuollainen puolustusmekanismi olemassa.
Itse erosin exästä, joka petti. En pystynyt enää näkemään häntä hyvänä ja reiluna ihmisenä, jollaisena olin häntä pitänyt. Tuli tunne, että en tunne koko ihmistä ja se mies johon olin aikoinaan rakastunut, oli kadonnut, eikä sitä saanut takaisin. Muuttui siis silmissäni ihan eri ihmiseksi. Yritin hetken hänen vuokseen, mutta eihän siitä mitään tullut. Jotain meni rikki.
Eipä ole sen kummemmin asiat toisinkaan päin. Vaimo petti pidempään, ei paljon seksi kiinnosta pettäj
Tämä, tasa-arvo ujuttautunut tällekin alueelle. Naisetkin voivat olla uskomattoman raadollisia miehiään kohtaan.
Vieläkö ap aikoo jatkaa pettäjämiehensä kanssa? Luultavasti kun ei ole tullut kertomaan eroavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei petetyksi tulemisesta pääse koskaan yli. Se kummittelee aina suhteessa.
Tämä. Eikä seksikään valitettavasti palaudu entiselle tasolle, koska naiselle luottamuksella on niin suuri rooli siinäkin, että uskaltaa antautua ja vapautua seksuaalisesti. Ihan syystäkin on tuollainen puolustusmekanismi olemassa.
Itse erosin exästä, joka petti. En pystynyt enää näkemään häntä hyvänä ja reiluna ihmisenä, jollaisena olin häntä pitänyt. Tuli tunne, että en tunne koko ihmistä ja se mies johon olin aikoinaan rakastunut, oli kadonnut, eikä sitä saanut takaisin. Muuttui siis silmissäni ihan eri ihmiseksi. Yritin hetken hänen vuokseen, mutta eihän siitä mitään tullut. Jotain meni rikki.
Eipä ole sen kummemmin asiat toisinkaan päin. Vaimo
Pitihän se arvata, että joku mies tulee ulisemaan ketjuun, että eihän tuo mitään, entäs naiset sitten!
Haha. Ensin nuss muut miehet ja sitten naisrotu seksuaalisesti alistaa yhden miehen ainoastaan penetroimaan itseään juuri kun itselle sopii, vaikka tarve seksille on miehillä 100x kovempi.
Miehenä kannattaa ottaa mitä saa keneltä saa sillon kun saa ja olla kertomatta kenellekään. Olit suhteessa tai et. Muuten katkeroidut.
En koskaan jatkaisi suhdetta pettämisen jälkeen. En koskaan. Eihän siitä mitään enää tule. Luotto ja arvostus menee täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta aidosti voi jatkaa jos se pohja on mennyt. Huijaat vaan itseäsi. Todella kusipäistä myös mieheltäsi edes verrata ääneen. Jos hän olisi yhtään tunneälykäs hän olisi kertonut kuinka seksi toisen kanssa sai kaipaamaan sinua enemmän. Ei kykene rakastamaan aidosti ja kannattaa jatkaa elämää ilman häntä niin löydät nopeammin paremman. Valitettavasti. Hyvin hyvin harva suhde alkaa toimia tuon jälkeen.
Ja hei KAKSI VIIKKOA on tosi lyhyt aika. Olet ihan haavoilla vielä.
Kahdessa viikossa ei pääse pettämisestä yli. Ei siitä pääse koskaan yli - muutaman vuoden päästä sitä ei vaan ajattele päivittäin, ainostaan kun jokin asia muistuttaa siitä. Mieheni sivusuhteen paljastumisesta on 3,5 vuotta ja hänellä on siitä lapsi muistuttamassa. Sekä lapsen äiti, joka on nyt myös osa elämääni, vaikka en häntä siihen valinnut.
Mikä oli syysi jäädä suhteeseen miehen kanssa, edelleen? Rahako? Ettei elintaso laske erotessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin varmaan 1/2 -1v ihan palasina pettämisen jälkeen, toki se oli eri juttu koska mies halusi vielä erotakin. '
Sama juttu. Mies hommasi toisen naisen selkäni takana salaa, piti meitä molempia ja valitsi sitten sen uuden naisen. En tiennyt edes jättöhetkellä, että mut jätettiin toisen takia. Mies jätti ilman erokeskustelua. Avioeroilmoitus oli yhtä kylmä kuin olisi sanovansa lähtevän tässä kauppaan. Avioliittoa kesti 16 vuotta ja yhteiseloa 19 vuotta. Koska asioilla on tapana selvitä, sain totuuden selville tosi nopeasti.
Teille jotka vannotte, ettette koskaan olisi pettäjämiehen kanssa; Ette voi olla satavarmoja, ettettekö silti ole.
Monet salaavat syrjähyppynsä taitavasti ja monista ei ikinä uskoisi, että ovat sellaista tehneet. Nimim. Elämää paljon nähnyt.
Avioeroilmoitus oli yhtä kylmä kuin olisi sanovansa lähtevän tässä kauppaan.
Oho mikä aivokatkos tuossakin oli. Eli piti sanomani, että avioeroilmoitus oli yhtä kylmä kuin että olisi SANONUT LÄHTEVÄNSÄ tässä kauppaan.
Kyynelkään ei vierähtänyt, ero ei tuntunut missään.
Pitkä sivusuhde kertoo yleensä muusta kuin seksistä tai sitten siitä, että juuri se seksi on se osa-alue joka ei ole suhteessanne toiminut, jos sitä lähdetään hakemaan parisuhteen ulkopuolelta. Mutta seksi ei ole erillinen osa parisuhdetta vaan mahtava seksisuhde on tavallaan tulos hyvästä tunnesiteestä, hyvin toimivassa parisuhteessa. Kyllä miehetkin tällaista havittelee. Yksi tavallisin "blokki" on oikean romanttisen rakkauden puute, eli ollaan ystävyyssuhteen tyyppisessä suhteessa, jossa romanttinen intohimo puuttuu. Toisaalta miehet pystyvät kyllä erottamaan seksin, rakkauden ja parisuhteen- omat salaiset käteen vedot jne. mutta toimivassa rakkaussuhteessa seksin ja rakkauden tulee olla yhdessä. Yleensä myös mieheillä. En siis näkisi, että tuo "en riitä" liittysi pelkkään seksiin tai suoriutumiseen sängyssä. Kuten sanoin, pidempi sivusuhde viittaa muuhunkin ja syvempiin ongelmiin välillänne. Kysy mieheltä suoraan, miksi haluaa jatkaa parisuhdetta kanssasi? Yksikään terapeutti ei pysty palauttamaan tunnesidettä kahden ihmisen välillä tai korjaamaan sitä. terapeutit auttavat avaamaan näitä blokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä sivusuhde kertoo yleensä muusta kuin seksistä tai sitten siitä, että juuri se seksi on se osa-alue joka ei ole suhteessanne toiminut, jos sitä lähdetään hakemaan parisuhteen ulkopuolelta. Mutta seksi ei ole erillinen osa parisuhdetta vaan mahtava seksisuhde on tavallaan tulos hyvästä tunnesiteestä, hyvin toimivassa parisuhteessa. Kyllä miehetkin tällaista havittelee.
Yksi tavallisin "blokki" on oikean romanttisen rakkauden puute, eli ollaan ystävyyssuhteen tyyppisessä suhteessa, jossa romanttinen intohimo puuttuu. Toisaalta miehet pystyvät kyllä erottamaan seksin, rakkauden ja parisuhteen- omat salaiset käteen vedot jne. mutta toimivassa rakkaussuhteessa seksin ja rakkauden tulee olla yhdessä. Yleensä myös mieheillä. En siis näkisi, että tuo "en riitä" liittysi pelkkään seksiin tai suoriutumiseen sängyssä.
Kuten sanoin, pidempi sivusuhde viittaa muuhunkin ja syvempiin ongelmiin välillänne. Kysy mieheltä suoraan, miksi haluaa jatkaa parisuhdetta kanssasi? Yksikään terapeutti ei pysty palauttamaan tunnesidettä kahden ihmisen välillä tai korjaamaan sitä. terapeutit auttavat avaamaan näitä blokkeja.
Samaa mieltä. Pitkässä sivusuhteessa on kyse muustakin kuin seksistä. Siinä on kyse myös tunteista. Ja sehän on pahempi asia kuin kertakännipano ventovieraan kanssa. Pitkä sivusuhde viittaa enemmänkin tunteisiin kuin seksin hakemiseen.
Petä sinäkin häntä ja kehuskele sen kumppanin melan koolla ja sillä miten taitava hän oli, miten hyvältä tuoksui, miten osteli sinulle kalliita lahjoja. Muserra sen kusi...ppään itsetunto. Kosto on aina paras keino rangaista kusipäitä.
Toisaalta, käytä syyllistämismetodia ja vaadi esim lomamatkan ja uuden auton jne ostamista sinulle.