Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviytyminen ja seksi pettämisen jälkeen

Vierailija
23.11.2025 |

Tilanne on se, että miehellä oli pitkä sivusuhde, josta jäi kiinni ja se on nyt ohi.  Menin tästä ihan palasiksi ja asiaa on käyty paljon läpi. Meillä on ollut kuitenkin hyvä suhde ja sitä haluttais jatkaa.

Tässä mennyt nyt joitakin viikkoja, mutta tämä asia edelleen hallitsee mun ajatuksia suurimman osan päivää. Raskasta on! Etenkin seksuaalinen puoli on vaikea, koska epäsuorasti olen saanut kuulla, että seksi ollut parempaa toisen kanssa. Tämä toinen ollut estottomampi ja kiihko suurempaa. No, me oltu tosi pitkään yhdessä, joten suoraan ei pitäis varmaan verrata.

Auttaisko tähän joku pari- tai seksuaaliterapia vai mikä ihme? Haluan oikeasti päästä eteenpäin, mutta tämä pääjumi estää sen. En tiedä miten voisin nyt rentoutua seksissä ja luottaa siihen, että riitän? Tunne on aivan hirveä. Pelkään että toinen tehnyt kaiken paremmin.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei petetyksi tulemisesta pääse koskaan yli. Se kummittelee aina suhteessa. 

Tämä. Eikä seksikään valitettavasti palaudu entiselle tasolle, koska naiselle luottamuksella on niin suuri rooli siinäkin, että uskaltaa antautua ja vapautua seksuaalisesti. Ihan syystäkin on tuollainen puolustusmekanismi olemassa.

Itse erosin exästä, joka petti. En pystynyt enää näkemään häntä hyvänä ja reiluna ihmisenä, jollaisena olin häntä pitänyt. Tuli tunne, että en tunne koko ihmistä ja se mies johon olin aikoinaan rakastunut, oli kadonnut, eikä sitä saanut takaisin. Muuttui siis silmissäni ihan eri ihmiseksi. Yritin hetken hänen vuokseen, mutta eihän siitä mitään tullut. Jotain meni rikki.

Eipä ole sen kummemmin asiat toisinkaan päin.  Vaimo petti pidempään, ei paljon seksi kiinnosta pettäj

Lähde sinäkin, ansaitset parempaa. 

N

Vierailija
62/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten marraskuussa miesystäväni petti minua. En osannut tai uskaltanut lähteä suhteesta heti. Koko vuoden elin ahdistuksessa ja arvottomassa olotilassa. Koko vuotena ei myöskään kuukautiseni tullut kertaakaan, niin hirvessä stressissä elin.

Erosimme nyt kuitenkin 1,5kk sitten, ja menkkani alkoi viime viikolla ensimmäisen kerran vuoteen! Alan siis selvästi nyt pautumaan ja parantumaan. Aluksi oli todella rankkaa, enkä päässty sängystäkään joka päivä ylös. Mutta nyt alkaa taas elämä pikkuhiljaa hymyillä. Ainoa asia vaan mikä nyt jäytää mieltäni jatkuvasti on katumus siitä, etten lähtenyt heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautumaan*

Vierailija
64/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten marraskuussa miesystäväni petti minua. En osannut tai uskaltanut lähteä suhteesta heti. Koko vuoden elin ahdistuksessa ja arvottomassa olotilassa. Koko vuotena ei myöskään kuukautiseni tullut kertaakaan, niin hirvessä stressissä elin.

Erosimme nyt kuitenkin 1,5kk sitten, ja menkkani alkoi viime viikolla ensimmäisen kerran vuoteen! Alan siis selvästi nyt pautumaan ja parantumaan. Aluksi oli todella rankkaa, enkä päässty sängystäkään joka päivä ylös. Mutta nyt alkaa taas elämä pikkuhiljaa hymyillä. Ainoa asia vaan mikä nyt jäytää mieltäni jatkuvasti on katumus siitä, etten lähtenyt heti. 

Luonto kertoo, että tuollaisen miehen kanssa ei voi lisääntyä.

Vierailija
65/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta aidosti voi jatkaa jos se pohja on mennyt. Huijaat vaan itseäsi. Todella kusipäistä myös mieheltäsi edes verrata ääneen. Jos hän olisi yhtään tunneälykäs hän olisi kertonut kuinka seksi toisen kanssa sai kaipaamaan sinua enemmän. Ei kykene rakastamaan aidosti ja kannattaa jatkaa elämää ilman häntä niin löydät nopeammin paremman. Valitettavasti. Hyvin hyvin harva suhde alkaa toimia tuon jälkeen. 

Ja hei KAKSI VIIKKOA on tosi lyhyt aika. Olet ihan haavoilla vielä.

Kahdessa viikossa ei pääse pettämisestä yli. Ei siitä pääse koskaan yli - muutaman vuoden päästä sitä ei vaan ajattele päivittäin, ainostaan kun jokin asia muistuttaa siitä. Mieheni sivusuhteen paljastumisesta on 3,5 vuotta ja hänellä on siitä lapsi muistuttamassa. Sekä lapsen äiti, joka on nyt myös osa elämääni, vaikka en häntä siihen valinnut.

Vierailija
66/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?

Vierailija
67/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna itsellesi aikaa käsitellä tunteita. Mies on nyt se, jonka pitää todella tehdä työtä suhteen eteen. Toki sinunkin vähän, mutta miehen on nyt oltava mies.

Nimenomaan, jos mies tahtoo sinun luottamuksen takaisin - hänen on tehtävä se työ itse. Sinä ap et siis varaile mitään terapioita, vaan miehesi tekee sen, koska hän rakastaa sinua. Jos ei rakasta, hän ei tee yhtään mitään saavuttaakseen luottamustasi uudestaan. 

Vierailija
68/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minua myös petettiin pari vuotta sitten ja tein vastaavan aloituksen tänne! Yritin etsiä sitä keskustelua, mutta se on näköjään poistettu, tai en ainakaan löytänyt sitä. Joka tapauksessa, viisaat naiset kirjoittivat yhtä viisaita kommentteja minun aloitukseen, kuin tähänkin keskusteluun. He kertoivat omasta kokemuksestaan, etten tule enää ikinä luottamaan mieheen uudelleen ja olisi parasta vain erota. Olin kuitenkin tyhmä enkä kuunnellut. Jatkoin suhdetta vuoden pettämisen jälkeen, joka oli pahin päätös koskaan elämässäni. Itsetuntoni murskaantui, eikä se koskaan suhteen aikana enää palautunut. Normaalisti rakastan seksiä, nautin valtavasti siitä ja tahdon rakastella jopa päivittäin kumppanini kanssa. Pettämisen jälkeen aloin inhoamaan vartaloani, en pitänyt itseäni enää viehättävänä ja seksihalut katosivat. En pystynyt edes masturboimaan, sillä mielikuva miehestäni himoitsemassa toista naista iski mieleeni kuin salama. Erottiin sitten vuosi pettämisen jälkeen, mutta vieläkin pettäminen triggeröi minua valtavasti. Pelkästään tämän keskustelun lukeminen ahdistaa minua. En ole harrastanut seksiäkään sitten eksäni jälkeen. Minun pitää tehdä paljon sisäistä työtä, ennen kuin uskallan taas antautua rakkaudelle.

Toivon kuitenkin, että sinä otat opiksi muiden virheistä, etkä toista sitä. Eli mieti nyt tosi vakavasti eroa. Pääset helpommalla, kun eroat heti. Helppoa sinulla ei tule silti olemaan, teit mitä vain. Mutta älä riko itseäsi enempää, kuin on pakollista. 

Vierailija
69/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta aidosti voi jatkaa jos se pohja on mennyt. Huijaat vaan itseäsi. Todella kusipäistä myös mieheltäsi edes verrata ääneen. Jos hän olisi yhtään tunneälykäs hän olisi kertonut kuinka seksi toisen kanssa sai kaipaamaan sinua enemmän. Ei kykene rakastamaan aidosti ja kannattaa jatkaa elämää ilman häntä niin löydät nopeammin paremman. Valitettavasti. Hyvin hyvin harva suhde alkaa toimia tuon jälkeen. 

Ja hei KAKSI VIIKKOA on tosi lyhyt aika. Olet ihan haavoilla vielä.

Kahdessa viikossa ei pääse pettämisestä yli. Ei siitä pääse koskaan yli - muutaman vuoden päästä sitä ei vaan ajattele päivittäin, ainostaan kun jokin asia muistuttaa siitä. Mieheni sivusuhteen paljastumisesta on 3,5 vuotta ja hänellä on siitä lapsi muistuttamassa. Sekä lapsen äiti, joka on nyt myös osa elämääni, vaikka en häntä siihen valinnut.

Kuinka paljon itseään pitää oikein vihata, että jää suhteeseen miehen kanssa joka hankkii äpärälapsen suhteen aikana toisen naisen kanssa? Huvittaa ja ärsyttää tuollaiset ovimatto-naiset jotka huolivat pettäjämiehet takaisin, siinähän ne miehet sitten oppivat että saavat kohdella naisia kuin roskaa ilman seuraamuksia.

Vierailija
70/120 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto kertoo, että tuollaisen miehen kanssa ei voi lisääntyä.

Niinpä. Englanniksi on olemassa sanonta: you can fool your head, you can fool your heart, but you can't fool your body.

Kroppa kertoo totuuden, sitä ei voi huijata.

Vierailija
71/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
72/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, jättäisin miehen. 

Joskus nuorempana mies petti minua, mutta yritin antaa anteeksi ja jatkoin suhdetta. Olin kuitenkin rikki, ja käytökseni sen mukaista. Halusin miehen korjaavan tilanteen, ja luomaan minulle taas turvallinen ja rakastava ilmapiiri. Mutta mies ei tehnyt sitä, vaan syytti minua siitä että olin alakuloinen ja riidanhakuinen, enkä enää se sama iloinen nainen, kuin ennen pettämistä. Riideltiin ihan hirveästi pettämisen jälkeen, melkein joka päivä. Mies sitten lopulta jätti minut. Olin tämän jälkeen entistä masentuneempi - sillä tulin petetyksi JA jätetyksi. Kunpa olisin itse jättänyt miehen, niin olisin päässyt helpommalla. 

Tsemppiä sinulle, toivottavasti teet oikean ratkaisun. 

Vierailija
73/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on hyvä ja rakastava puoliso - mikä on epätodenäköistä, kerran hän petti sinua pitkään, ja pettäisi vieläkin, ellei olisi jäänyt kiinni - niin silloin hän tekee mitä vain saadakseen sinut jälleen onnelliseksi. Hän kääntää kaikki kivet, ja hakee vaikka kuun taivaalta, jos se saa sinut taas tuntemaan olosi turvalliseksi ja rakastetuksi. Hän varaa terapiat ja maksaa ne 100%, hän varaa matkan sinun suosikkilomakohteeseen ja vie sinut sinne kahdeksi viikoksi, hän vie sinua upeille treffeille, hän järjestää ihania koti-iltoja, kokkaa sinulle, hemmottelee sinua, kehuu sinua joka päivä, kertoo sinulle miten kaunis ja ihana oletkaan, ja kuinka onnekas hän on kun on saanut juuri sinut vaimokseen. Tämän kaiken hän tekee ja paljon enemmän. 

Jos mies ei tee tuota, niin siinä on sinun vastaus. Hän ei rakasta sinua tarpeeksi. 

Vierailija
74/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on jatkaa pettämisen jälkeen. Miehesi on osoittanut ettet ole tarpeeksi arvokas ja ainutlaatuinen hänelle.

Elämäsi menee hukkaan tuollaisen tyypin kanssa. Etsi mies jolle olet kaikki kaikessa.

Vierailija
75/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... tätä tää on kun naiset ei viitsi sänkyhommissa panostaa. Oon nuori ja panen teidän ukkoja villisti. Voi kuinka innoissaan on ne 40-60 v ukot kun saa nuorta, innokasta lihaa. Kyllä siinä läski, ruma, lahnaileva vaimo unohtuu. 

Vierailija
76/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... tätä tää on kun naiset ei viitsi sänkyhommissa panostaa. Oon nuori ja panen teidän ukkoja villisti. Voi kuinka innoissaan on ne 40-60 v ukot kun saa nuorta, innokasta lihaa. Kyllä siinä läski, ruma, lahnaileva vaimo unohtuu. 

Karma hoitaa. Ei mene kauaa kun huomaat itse olevasi 40v. Sinun aviomiehesi tulee pettämään sinua "nuoren lihan" kanssa. 

Vierailija
77/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sinä kelpaa vaimoksi yhdellekään miehelle. Panet tuosta noin vain ketä hyvänsä. Sinusta tulee katkera vanha ruma äm mä. Niin se vain menee. Kukaan ei arvosta sinua - edes ne vanhat ukot, sillä olet liian helppo, mahdollisesti pros titu oitu? 

Vierailija
78/120 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä kelpaa vaimoksi yhdellekään miehelle. Panet tuosta noin vain ketä hyvänsä. Sinusta tulee katkera vanha ruma äm mä. Niin se vain menee. Kukaan ei arvosta sinua - edes ne vanhat ukot, sillä olet liian helppo, mahdollisesti pros titu oitu? 

Siis tämä tolle "nuorelle lihalle". 

Vierailija
79/120 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa..... anna hyvänen aika itsellesi aikaa surra, sure, itke raivoa, pura paha olo johonkin pois kropastasi. 

Minä olin varmaan 1/2 -1v ihan palasina pettämisen jälkeen, toki se oli eri juttu koska mies halusi vielä erotakin. Tosin taatusti olisin itsekin lähtenyt en voisi kuvitella että olisin voinut jatkaa pettäjän kanssa. En olisi ikinä voinut koskea häneen. 

Vierailija
80/120 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kukaan nuori panisi 40-60v vanhaa ukkoa.

Et arvosta itseäsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi