Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset pukeutuvat mustaan. Jopa mustat toppatakit

Vierailija
23.11.2025 |

Sen näki taas joulukadun avajaisissa.

Miten joku voi ajatella, että musta toppatakki on kiva?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä kesätapahtumassa katselemassa kadulla ohikulkevia ihmisiä pari päivää. Eniten ihmettelin mustia lastenvaunuja. Suuri osa oli täysin mustia, joissakin oli vähän valkoista tai muuta väriä ja loput tummansinisiä, ruskeita tai harmaita. Todella synkkiä värejä, joita en haluaisi edes ruumisarkkuuni.

Vierailija
2/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomen kivijalkakaupoissa muuta myydä kun mustaa. Pitää lähteä muualta ostamaan jos haluaa väriä. Käsilaukkujakaan en osta Suomesta. Mustaa,mustaa ja mustaa. Mulla harmittaa yks laukku mitä en ostanut,mut ens kerralla sinne mennessä ostan. Se kuiten Suomesta,mutta matkamuisto myymälästä. Voisin kyllä soittaa sukulaiselle, et käy ostamassa ja laittaa sen mulle postissa. Mut nyt on tulossa ulkomailta käsilaukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei löydy kuin mustaa. Vuosi sitten etsin takkia ja värivaihtehdot oli pitkälti mustaa ja tummansinistä, muutama värillinen (pääosin punaista) mahtui joukkoon. Kokeilematta en halua ostaa, kun on leveä selkä niin "oikea" kokokin kinnaa.

Vierailija
4/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
5/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin ostaminen on yksi helvetti muutenkin että löytyy mieleinen ja sopiva malli niin en rupea vielä värin kanssa arvailemaan. Parhaillaan on 4 eri verkkokauppatilausta sisällä, 6 eri takkia jos noista löytyisi edes yksi sopiva. Yhden ehdin jo palauttamaan.

6/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks oranssia toppatakkia 😃 

Vierailija
7/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eräässä kesätapahtumassa katselemassa kadulla ohikulkevia ihmisiä pari päivää. Eniten ihmettelin mustia lastenvaunuja. Suuri osa oli täysin mustia, joissakin oli vähän valkoista tai muuta väriä ja loput tummansinisiä, ruskeita tai harmaita. Todella synkkiä värejä, joita en haluaisi edes ruumisarkkuuni.

Minusta ruskea lakattupintainen puuarkku on just hieno.

Vierailija
8/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset usein ovat arkoja ja turvallisuudenhakuisia pukeutujia. Harvalla on värisilmää. Musta on ns. varma valinta eikä taatusti erotu joukosta mihinkään suuntaan. 

Vierailija
9/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen joka paikkaan, niin musta on ainoa käytännöllinen väri. Sen verran monta kertaa olen saanut ohi ajavasta autosta vesi-kura-sohjo-ryöpyn päälleni, että mikään muu väri ei ole vaihtoehto.

Vierailija
10/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuvat kokomustaan ja kulkevat pimeässä ilman heijastimia, jopa pienten lastensa kanssa.

Vierailija
11/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melin eilen Viking Linen risteilylle ja ihmettelin samaa, kun musta toppatakkimassa vyöryi laivan sisään.

Vierailija
12/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomen kivijalkakaupoissa muuta myydä kun mustaa. Pitää lähteä muualta ostamaan jos haluaa väriä. Käsilaukkujakaan en osta Suomesta. Mustaa,mustaa ja mustaa. Mulla harmittaa yks laukku mitä en ostanut,mut ens kerralla sinne mennessä ostan. Se kuiten Suomesta,mutta matkamuisto myymälästä. Voisin kyllä soittaa sukulaiselle, et käy ostamassa ja laittaa sen mulle postissa. Mut nyt on tulossa ulkomailta käsilaukku.

Sana täällä, en muista koska olisin ostanut vaatteita Suomesta. Ja muutenkin haluan ostaa muutkin tuotteet suoraan ulkomailta kun siihen on mahdollisuus

Vierailija
13/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule AP, suksi muualle hakemaan värikkyyttä. Tämä pukeutumistyyli on osa suomalaisuutta, käytönnöllistä, lämmintä. Se on osa tätä maata. Jos suomalaisten pukeutuminen ei miellytä, voit kokeilla joko muuttaa sitä esimerkilläsi tai painua muualle.

Hyvä lieventävä asianhaara myös autoilijalle, jos sattuu tuuppaamaan, jonkun kuoliaaksi pimeällä suojatiellä.

Vierailija
14/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule AP, suksi muualle hakemaan värikkyyttä. Tämä pukeutumistyyli on osa suomalaisuutta, käytönnöllistä, lämmintä. Se on osa tätä maata. Jos suomalaisten pukeutuminen ei miellytä, voit kokeilla joko muuttaa sitä esimerkilläsi tai painua muualle.

Mitä tekemistä värillä on käytännöllisyyden ja lämmittävyyden kanssa? Ihan samalla tavalla se punainen tai beige toppatakki lämmittää ja on käytännöllinen kuin musta.

Vierailija
15/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toppatakki ja housut on kivat koiran kanssa lenkillä kun niissä ei näy lika eikä tarvii laittaa pesuun joka lenkin jälkeen. Käytännöllinen väri. 

Vierailija
16/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ruskea lakattupintainen puuarkku on just hieno.

Minulla on sellainen.

Vierailija
17/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin alennusmyynnistä todella hyvinistuvan toppatakin, sellaisen marjapuuronpunaisen. Kiva väri ja sopii minulle hyvin. Edellinen talvitakki oli tummansininen. Sekin oli aivan ihana, kun sininen on lempivärini.

Vierailija
18/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän muutenkin pääasiassa mustaa, mutta virkkaan itselle sitten värikkäämpiä pipoja ja huiveja kaveriksi

Vierailija
19/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan vaatteeni vain kivijalkamyymälöistä, en lainkaan netistä, ja kaapista löytyy jokaista väriä: sinistä, punaista, keltaista, valkoista, mustaa, vihreää, oranssia, kirjavaa, pilkullista, raidallista...

Missä kaupoissa värejä ei mukamas ole?

Aika jännä, että nuo kaikki värit sopivat sinulle.

Vierailija
20/113 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin alennusmyynnistä todella hyvinistuvan toppatakin, sellaisen marjapuuronpunaisen. Kiva väri ja sopii minulle hyvin. Edellinen talvitakki oli tummansininen. Sekin oli aivan ihana, kun sininen on lempivärini.

Miten pitkä takki?