Suomalaiset pukeutuvat mustaan. Jopa mustat toppatakit
Sen näki taas joulukadun avajaisissa.
Miten joku voi ajatella, että musta toppatakki on kiva?
Kommentit (113)
Eihän Suomen kivijalkakaupoissa muuta myydä kun mustaa. Pitää lähteä muualta ostamaan jos haluaa väriä. Käsilaukkujakaan en osta Suomesta. Mustaa,mustaa ja mustaa. Mulla harmittaa yks laukku mitä en ostanut,mut ens kerralla sinne mennessä ostan. Se kuiten Suomesta,mutta matkamuisto myymälästä. Voisin kyllä soittaa sukulaiselle, et käy ostamassa ja laittaa sen mulle postissa. Mut nyt on tulossa ulkomailta käsilaukku.
Kun ei löydy kuin mustaa. Vuosi sitten etsin takkia ja värivaihtehdot oli pitkälti mustaa ja tummansinistä, muutama värillinen (pääosin punaista) mahtui joukkoon. Kokeilematta en halua ostaa, kun on leveä selkä niin "oikea" kokokin kinnaa.
Takin ostaminen on yksi helvetti muutenkin että löytyy mieleinen ja sopiva malli niin en rupea vielä värin kanssa arvailemaan. Parhaillaan on 4 eri verkkokauppatilausta sisällä, 6 eri takkia jos noista löytyisi edes yksi sopiva. Yhden ehdin jo palauttamaan.
Mulla on kaks oranssia toppatakkia 😃
Vierailija kirjoitti:
Olin eräässä kesätapahtumassa katselemassa kadulla ohikulkevia ihmisiä pari päivää. Eniten ihmettelin mustia lastenvaunuja. Suuri osa oli täysin mustia, joissakin oli vähän valkoista tai muuta väriä ja loput tummansinisiä, ruskeita tai harmaita. Todella synkkiä värejä, joita en haluaisi edes ruumisarkkuuni.
Minusta ruskea lakattupintainen puuarkku on just hieno.
Ihmiset usein ovat arkoja ja turvallisuudenhakuisia pukeutujia. Harvalla on värisilmää. Musta on ns. varma valinta eikä taatusti erotu joukosta mihinkään suuntaan.
Pyöräilen joka paikkaan, niin musta on ainoa käytännöllinen väri. Sen verran monta kertaa olen saanut ohi ajavasta autosta vesi-kura-sohjo-ryöpyn päälleni, että mikään muu väri ei ole vaihtoehto.
Pukeutuvat kokomustaan ja kulkevat pimeässä ilman heijastimia, jopa pienten lastensa kanssa.
Melin eilen Viking Linen risteilylle ja ihmettelin samaa, kun musta toppatakkimassa vyöryi laivan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomen kivijalkakaupoissa muuta myydä kun mustaa. Pitää lähteä muualta ostamaan jos haluaa väriä. Käsilaukkujakaan en osta Suomesta. Mustaa,mustaa ja mustaa. Mulla harmittaa yks laukku mitä en ostanut,mut ens kerralla sinne mennessä ostan. Se kuiten Suomesta,mutta matkamuisto myymälästä. Voisin kyllä soittaa sukulaiselle, et käy ostamassa ja laittaa sen mulle postissa. Mut nyt on tulossa ulkomailta käsilaukku.
Sana täällä, en muista koska olisin ostanut vaatteita Suomesta. Ja muutenkin haluan ostaa muutkin tuotteet suoraan ulkomailta kun siihen on mahdollisuus
Vierailija kirjoitti:
Kuule AP, suksi muualle hakemaan värikkyyttä. Tämä pukeutumistyyli on osa suomalaisuutta, käytönnöllistä, lämmintä. Se on osa tätä maata. Jos suomalaisten pukeutuminen ei miellytä, voit kokeilla joko muuttaa sitä esimerkilläsi tai painua muualle.
Hyvä lieventävä asianhaara myös autoilijalle, jos sattuu tuuppaamaan, jonkun kuoliaaksi pimeällä suojatiellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule AP, suksi muualle hakemaan värikkyyttä. Tämä pukeutumistyyli on osa suomalaisuutta, käytönnöllistä, lämmintä. Se on osa tätä maata. Jos suomalaisten pukeutuminen ei miellytä, voit kokeilla joko muuttaa sitä esimerkilläsi tai painua muualle.
Mitä tekemistä värillä on käytännöllisyyden ja lämmittävyyden kanssa? Ihan samalla tavalla se punainen tai beige toppatakki lämmittää ja on käytännöllinen kuin musta.
Musta toppatakki ja housut on kivat koiran kanssa lenkillä kun niissä ei näy lika eikä tarvii laittaa pesuun joka lenkin jälkeen. Käytännöllinen väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eräässä kesätapahtumassa katselemassa kadulla ohikulkevia ihmisiä pari päivää. Eniten ihmettelin mustia lastenvaunuja. Suuri osa oli täysin mustia, joissakin oli vähän valkoista tai muuta väriä ja loput tummansinisiä, ruskeita tai harmaita. Todella synkkiä värejä, joita en haluaisi edes ruumisarkkuuni.
Minusta ruskea lakattupintainen puuarkku on just hieno.
Minulla on sellainen.
Minä löysin alennusmyynnistä todella hyvinistuvan toppatakin, sellaisen marjapuuronpunaisen. Kiva väri ja sopii minulle hyvin. Edellinen talvitakki oli tummansininen. Sekin oli aivan ihana, kun sininen on lempivärini.
Minä käytän muutenkin pääasiassa mustaa, mutta virkkaan itselle sitten värikkäämpiä pipoja ja huiveja kaveriksi
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vaatteeni vain kivijalkamyymälöistä, en lainkaan netistä, ja kaapista löytyy jokaista väriä: sinistä, punaista, keltaista, valkoista, mustaa, vihreää, oranssia, kirjavaa, pilkullista, raidallista...
Missä kaupoissa värejä ei mukamas ole?
Aika jännä, että nuo kaikki värit sopivat sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin alennusmyynnistä todella hyvinistuvan toppatakin, sellaisen marjapuuronpunaisen. Kiva väri ja sopii minulle hyvin. Edellinen talvitakki oli tummansininen. Sekin oli aivan ihana, kun sininen on lempivärini.
Miten pitkä takki?