Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kysyä, mikä "vaivaa' tällaista ihmistä.

Vierailija
17.04.2024 |

En kysy tätä pahalla, mutta mulla on eräs läheinen joka aina lupailee asioita esim, on sanonut kahdeksan vuoden aikana ainakin 20 kertaa, luvannut siis että tulee käymään. Sitten alkaa suunnitella reissua ja jostain syystä se ei koskaan tapahdu. Sama kaikella muullakin, esim sanoo usein, että kirjoittaa pian kirjeen, mutta sitten menee 3 kk ja kirjettä ei ole tullut. Ja tuollainen jatkuu koko ajan vaan. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei halua mennä sinne mutta kokee sen sinulle suoraan sanomisen liian pelottavana. Näin jatkuu tämä pelleily kunnes aika hänestä jättää.

Vierailija
2/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei oikeasti kiinnosta, mutta ei halua olla myöskään kysyjälle ilkeä. Ehkä sillä hetkellä, kun kysyt hän voi ajatella, että voisin noin nyt tuon mieliksi tehdä, mutta hänellä itsellään ei ole asiaan sisäistä tarvetta. Siksi asia jää.

Vierailija
4/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ei halua mennä sinne mutta kokee sen sinulle suoraan sanomisen liian pelottavana. Näin jatkuu tämä pelleily kunnes aika hänestä jättää.

En tähän usko, koska on läheinen perheenjäsen. Ja hän aina itse aloittaa nuo, en ole ehdotellut mitään. Mutta mietin, eikö itse huomaa tällaista käytöstä... 

Vierailija
5/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tähän usko, koska on läheinen perheenjäsen. Ja hän aina itse aloittaa nuo, en ole ehdotellut mitään. Mutta mietin, eikö itse huomaa tällaista käytöstä... 

Ei taida sinuakaan kiinnostaa kun etä perään kysele.

Vierailija
6/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika läheinen jos ei loe kymmeniin vuosiin käynyt?

Vierailija
7/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä katteettomien lupausten antajia löytyy ja en voi sietää sellaista. Joillekin on niin helppoa lupailla periaatteella: ei se niitä muista. Itse en koskaan lupauksia anna ellei ole aikomustani niitä pitää. Valitettavasti eräs ystäväni on juuri tälläinen ja huonouteni tunnustan kun en pysty asiasta huomauttamaan. Hän on muuten ihan kohtuu hyvä ystävä mutta lupaustensa pettäminen minua aika pahasti hiertää. Odottelen tilaisuutta edelleen että rohkenisin asiasta mainita.

Vierailija
8/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä katteettomien lupausten antajia löytyy ja en voi sietää sellaista. Joillekin on niin helppoa lupailla periaatteella: ei se niitä muista. Itse en koskaan lupauksia anna ellei ole aikomustani niitä pitää. Valitettavasti eräs ystäväni on juuri tälläinen ja huonouteni tunnustan kun en pysty asiasta huomauttamaan. Hän on muuten ihan kohtuu hyvä ystävä mutta lupaustensa pettäminen minua aika pahasti hiertää. Odottelen tilaisuutta edelleen että rohkenisin asiasta mainita.

Minäkään en lupaile jos en aio toteuttaa. Siksi ihmetyttää joskus hänen käytös. Eikö esim muista aikaisempia lupailuja. Mutta voihan olla että hän on myös todella stressaantunut yms. Ap

Vierailija
9/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahkailija

Vierailija
10/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän toiveajattelee ja haaveilee, ja toivoo lupailun muuttuvan teoiksi vaikkei voimia ole. Masentuneena, ahdistuneena tai burnoutissa tekee tuota. 

Vierailija
11/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla juoppo. Ne ovat tuollaisia jotka kännissä lupaa kaikkea, mutta eivät pidä mitään lupauksiaan.

Vierailija
12/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tälläistä sukulaisia. Olen jo tottunut vuosien varrella että puhuvat lämpimikseen, mitään ei oikeasti koskaan tapahdu. En siis laske yhtikäs mitään heidän tulemisensa varaan.

Vierailija
13/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä ei oikeasti kiinnosta, mutta ei halua olla myöskään kysyjälle ilkeä. Ehkä sillä hetkellä, kun kysyt hän voi ajatella, että voisin noin nyt tuon mieliksi tehdä, mutta hänellä itsellään ei ole asiaan sisäistä tarvetta. Siksi asia jää.

Mulla oli kaveri, joka aina selitti kaikenlaista ja aina sano, että olis kiva nähdä. Kun sitä näkemistä ehdotti, niin ei koskaa käynyt. Eikä hän koskaan ottanut yhteyttä. Silti hoki tota näkemistä jne jne.. Meni aikansa, kun tajusin, että ei sitä kiinnosta kunhan vaan sanoo ettei loukkaa. Niinpä päätin etten ottanut itse yhteyttä enää ja eipä ole kuulunut tyypistä ja on varmaan helpottunut, kun en ole pariin vuoteen yhteyttä. Poistin hänen vuosi sitten somesta jne. En ole loukkaantunut hänelle mitenkään, mutta en itse kokenut, että tarttisin häntä somessa missään enää.

Vierailija
14/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamaton, olemattomia lupauksia ilman aikomustakaan pitää, valitse monista vaihtoehdoista. 

Vierailija
15/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on tuollainen. Nyt tosin ei olla väleissä mutta kyllästytti kun yhteenkään asiaan ei voinut luottaa, ei yhteenkään...

Vierailija
16/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuninttelusta tulee hyvä fiilis. Se on haaveilua. Vähän ns. "tuulella käyvät" toimivat näin. Suunnitelmien toteuttamisen sijaan mieleen tulee aina uusia haaveita.

Itse olen vähän tällaien. On ihana suunnitella ja haaveilla mitä voisi toteuttaa. Siitä tulee hyvä mieli. Toteuttaminen on sitten aina rasittavaa eikä yhtään niin kivaa.

Vierailija
17/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittunut ja jotenkin miellyttämisenhaluinen. Äitini oli tällainen ja hän sanoi syyksi aina, että hän oikeasti niin kovasti halusi. Jostain syystä ei vain onnistunut: jonkinlainen aloittamisen vaikeus ja luonteeltaan sellainen, että tekemiseen tarvitaan pakko. Nykyisin varmaan sanottaisiin, että hänellä oli traumataustaa ja tämän lisäksi hyvin kuormittava työ ja vapaa-ajalla oli jotenkin pysähtynyt.

Vierailija
18/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tällaista. Halu olis toteuttaa, realistiset resurssit eivät usein riitä. Ei olekaan aikaa tai jaksamista ja etenkään rahaa. Miten köyhänä lähtee johonkin mökille? Kun ei ole varaa edes matkustaa paikan päälle. 

Toisaalta myös koen, että se niiden asioiden järkkääminen jää mun vastuulle ja semmoinen kuva tästäkin ketjusta tulee. Jos jotain puhutaan, se ois sitte minun vastuulla järjestää reissut, matkat, puhelut ja tapaamiset. Yhtä hyvin voisi se toinenkin osapuoli olla aktiivinen erityisesti mikäli hänellä on paremmat resurssit. 

Vierailija
19/19 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi  työnantaja tällainen. Lupaili työpaikkaa toistuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi