Suomalaiset pukeutuvat mustaan. Jopa mustat toppatakit
Sen näki taas joulukadun avajaisissa.
Miten joku voi ajatella, että musta toppatakki on kiva?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vaatteeni vain kivijalkamyymälöistä, en lainkaan netistä, ja kaapista löytyy jokaista väriä: sinistä, punaista, keltaista, valkoista, mustaa, vihreää, oranssia, kirjavaa, pilkullista, raidallista...
Missä kaupoissa värejä ei mukamas ole?
Aika jännä, että nuo kaikki värit sopivat sinulle.
Värit sopivat minulle, jos niistä tykkään. Aika jännä, että sinä olet lukkiutunut joihinkin värianalyyseihin (äiti äiti, olen "kevät", niin en voi pukeutua lempiväriini, koska se kuuluu "syksyihmisille")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vaatteeni vain kivijalkamyymälöistä, en lainkaan netistä, ja kaapista löytyy jokaista väriä: sinistä, punaista, keltaista, valkoista, mustaa, vihreää, oranssia, kirjavaa, pilkullista, raidallista...
Eli värejä löytyy, mutta niitä ei osteta, vaan väitetään, että kaupoissa on vain mustaa? :D Ei kai se mustakaan kaikille sovi, jos tuolle linjalle lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomen kivijalkakaupoissa muuta myydä kun mustaa. Pitää lähteä muualta ostamaan jos haluaa väriä. Käsilaukkujakaan en osta Suomesta. Mustaa,mustaa ja mustaa. Mulla harmittaa yks laukku mitä en ostanut,mut ens kerralla sinne mennessä ostan. Se kuiten Suomesta,mutta matkamuisto myymälästä. Voisin kyllä soittaa sukulaiselle, et käy ostamassa ja laittaa sen mulle postissa. Mut nyt on tulossa ulkomailta käsilaukku.
Mä en näe asiaa ihan noin mustana ;-) , mulla on oranssi, ruskea ja vihreä talvitakki. Toki mustakin. Samoin laukut mitä yleensä käytän on oranssi ja vihreä, kankaisia kyllä löytyy minkä värisiä vaan, vai tarkoitatko nahkaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli värejä löytyy, mutta niitä ei osteta, vaan väitetään, että kaupoissa on vain mustaa? :D Ei kai se mustakaan kaikille sovi, jos tuolle linjalle lähdetään.
Musta ei sovi melkein kenellekään, varsinkaan suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eräässä kesätapahtumassa katselemassa kadulla ohikulkevia ihmisiä pari päivää. Eniten ihmettelin mustia lastenvaunuja. Suuri osa oli täysin mustia, joissakin oli vähän valkoista tai muuta väriä ja loput tummansinisiä, ruskeita tai harmaita. Todella synkkiä värejä, joita en haluaisi edes ruumisarkkuuni.
Menetkö hautaan oranssissa arkussa?
Mä ainaki menisin 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan talvitakeista, ei arkivaatteista. Tavan vaatteista löytyy vielä värejä, vaikka nekin on jo pitkälle musta-valko-ruskea-akselilla.
Ahaa, minulla ei ole ollut mustaa talvitakkia ainakaan 30 vuoteen.
Kävin eilen katsomassa itselleni talvitakkia. Koko iso kauppa täynnä mustia, tumman sinisiä, harmaita ja valkoisia takkeja. Ei käytännössä mitään muuta. Ja kaikki samasta muotista. Untuvatakkia eri koossa ja muodossa. Jäi ostamatta.
Talvi on ihan tarpeeksi ankea ilman että sitä pitää vielä mustan ja harmaan sävyillä korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eräässä kesätapahtumassa katselemassa kadulla ohikulkevia ihmisiä pari päivää. Eniten ihmettelin mustia lastenvaunuja. Suuri osa oli täysin mustia, joissakin oli vähän valkoista tai muuta väriä ja loput tummansinisiä, ruskeita tai harmaita. Todella synkkiä värejä, joita en haluaisi edes ruumisarkkuuni.
Menetkö hautaan oranssissa arkussa?
Eri, mutta oranssi uurna ainakin passais mulle - eihän sen tarvitse olla mikään turvavaateoranssi.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, minulla oli tummansininen takki. Etkä värisokea huomannut?
Samaa synkkää sontaa. 50 shades of misery.
Suomalaiset ovat p e l k u r i kansaa.
Siksi aina musta. Musta on pelkääjän väri.
Vierailija kirjoitti:
Onko musta takki likainen, jos lika ei näy? On.
Valkoisessa takissa lika näkyy. Haittaako se? Ei.
Tulee mieleen kun mulla ennen oli kaksi valkoista koiraa, "voi kun ne likaantuu niin helposti" kommentoivat jotkut. Sehän oli vaan parempi että heti huomas jos olivat töhnässä ja pesun tarpeessa, harmaasta tms. koirasta huomas sitten kun oli matot ja sohvat savessa:-)
Jo vuosia sitten katselin joskus kanssamatkustajia bussissa. Lähes täysi bussi ihmisiä ja... oisko 2:lla tai 3:lla ollut jonkun muun värinen talvitakki kuin musta.
Mustaa mustaa mustaa. Siksikö että sen sanotaan hoikentavan ? Ei mielestäni musta juurikaan tee hoikemman näköistä. Musta "imee" kaikki värit ihmisestä , eikä niitä talvisaikaan ole muutenkaan.
Moni ei tiedä mutta näyttää mustassa paljon vanhemmalta kuin oikeasti on. Näin erään henkilön mustissa ja kun ei se sopinut hänelle yhtään niin näytti 20 vuotta vanhemmalta ja hautajaisiin menossa olevalta. Ei sopinut yhtään hänen väreihinsä. Söi kaikki värit kasvoista.
Mulla on vihreä ja tumman punainen toppatakki.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulla on kaks oranssia toppatakkia 😃
Se on kyllä viimeinen väri jota käyttäisin siviiliasuna, työasuna hyvä ja näkyvä väri.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulla on kaks oranssia toppatakkia 😃
Se on kyllä viimeinen väri jota käyttäisin siviiliasuna, työasuna hyvä ja näkyvä väri.
Oranssissakin on aika monia sävyjä.
Mulla on pinkkitakki ja pipo M.49, olen vähän sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen neonoranssit lastenvaunut. Ne oli niin näkyvät ja hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tiedä mutta näyttää mustassa paljon vanhemmalta kuin oikeasti on. Näin erään henkilön mustissa ja kun ei se sopinut hänelle yhtään niin näytti 20 vuotta vanhemmalta ja hautajaisiin menossa olevalta. Ei sopinut yhtään hänen väreihinsä. Söi kaikki värit kasvoista.
Kaikilla ei ole yhtä paha pelko vanhuudesta kuin sinulla.
Kuinka ihmeen likaiseksi sinä oikein koiralenkillä tulet, jos vaaleampi takki pitäisi joka päivä pestä? Mahtaa kyllä on järkyttävässä kunnossa se musta takkisi, vaikka lika ei näy. :D:D