~~KESÄKUISTEN torstaipulinat~~
Kokeillaas näitä päiväpinoja kun eilinenkin pino oli jo noin kivan mittainen. Tässä linkki siihen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10094809&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (8)
Pitäsköhän minunkin kantaa korteni kekoon pitkästä aikaa, olin ehkä rv 10 kun viimeeks kirjottelin, niinkuin moni muukin, taustalla olen minäkin päivittäin mukana ollut ja teidän kanssa " hengessä" mukana.. mut nyt mä aktivoidun!! Savosta päin ollaan ja uusperheeseemme kuuluu mun (26v) ja miehen(28v) lisäks minun 6-vuotias poika ja joka toinen viikonloppu meidän kanssa temmeltää mieheni 7-vuotias poika! Karvaisiin perheenjäseniin kuuluu kaksi kisua, joista toinen norjalainen metsäkissa ja toinen maatiainen!:) Laskettu aika mulla 5.6. Töissä pitäs jaksaa käydä vielä maanantaihin asti, sitte koittas äippäloma! Työsuhde mulla oli määrä-aikanen joten tyhjän päälle jäädään mutta se on sitten tulevaisuuden murhe! Mä koin kauhunhetkiä tuossa tammikuussa kahteen otteeseen.. Ekaks alkukuusta oli normaali neuvolakäynti niin siinä terkka sai sydänäänet kuulostamaan epäsäännöllisiltä, ja eiku lähete äippäpolille jonne paniikissa ajoin... siellä lääkäri ultras pitkään ja hartaasti, katto rakenteet ja sydämen toiminnan tarkkaan ja olin sitten lääkärin sanoista rivien välistä ymmärtävinäni että kaikkien terkkojen ammattitaito ei ole ihan kohdallaan ja vauvalla ei ole mitään hätää! Huoh.. kyllä helpotti... Mutta tietty hyvä että mieluummin liian herkästi pistää äitipolille kun sitten että jäis jotain huomioimatta..! Nooh, sitten seuraavalla viikolla pojan kanssa ajettiin 80 km tuntinopeudella tieltä ulos liukkauden takia ja tälläkertaa ambulanssilla sairaalaan lähdin, pojalle ei onneks käyny kuinkaan. Mulla koski kyllä vaan häntäluuhun ja tuli sellanen kestosupistus, niin varuilta piti selällään maaten lähtee tarkistukseen ja kerta mun auto oli siellä ojassa niin sen takia ambulanssikyyti... sairaalassa olin osastolla tarkkailtavana yhden yön ja pääsin sit kotiin. Kaikki hyvin. Paljon on ollut onnea matkassa. Eilen oli lääkärin tarkastus neuvolassa ja mitään merkkej' lähestyvästä synnytyksestä ei ollut, menee kuulemma hyvin sinne laskettuun aikaan ellei ylikin.. niinpä niin. Mä kun mielessäni tilasin tän vauvan jo rv 38 tasan. Mites muuten muilla, onko teillä kellään sellasia " pelkoja" että mitä jos lapsi onkin vammainen tai jotain.. muistan samat pelot esikoiselta ja taas ne mua vaanii.. Tää oli nyt tällaista itestäni kertomista, mutta mukavaa päivää kaikille!:D
Heipat kaikille!
Uusi aurinkoinen päivä taas tänään... ainakin täällä länsirannikolla =D
Nyt meni taas ihan aivot lukkoon, unohdin, kuka oli valitellut lonkkakipua... Noh, täällä tosiaan sitä samaa, niin PRRRHANAN ärsyttävää. Parin tunnin välein herään siihen, että lonkka ihan tulessa. Sitten käännyn toiselle puolelle ja kappas, sama toistuu... Terkan neuvo oli, että laittais lämmintä lonkalle, oonkin käyny lämmittää yöllä sellaisen kaurapussin (?) mikrossa. Suosittelen, auttaa ainakin hetken! Niin ja sit koittaa nukkuu vähän takakenossa tyynyllä tukien.
LORAHTELUSTA.. täälläkin sitä sattuu ja tapahtuu. Veikkaan, että ihan valkovuotoa, ei sen kummempaa.
PISSALLA käyn kerran yössä. Viime yönä heräsin vessaan ja kun sain unenpäästä kiinni, niin koira sai epilepsia kohtauksen. Siinä sitten sylissä hyssyteltiin kuin pientä vauvaa ;) Noh, neiti 2,5 vee ei sentään heränny, eikä mies kuorsannu, eli jotain hyvää viime yössä...
KIINAN-PÖPÖ, hyvä jos sun supistukset helpottaa löhöillessä. Mulla niitä satelee yölläkin, eilen illalla oli kipeitä supistuksia muutama, mut nyt taas parempi, sellaisia epämukavia kovettumisia. Esikoinen meni yliajalle, vaikka näitä samoja vaivoja oli silloinkin... Toivotaan, että tääkin masulainen olis vielä reilu kk:n matkassa mukana
Jaahas, vois mennä ottaa pienet päikyt, neiti viety tarhaan ja mies saatu lähtee töihin.
Aurinkoista päivää kaikille!
Monni ja masulainen
Kiitoksia, Monni79, minähän niistä lonkistani rutisin ja pitää ottaa vinkki käyttöön... viimeistään siinä vaiheessa kun iskee lopullinen epätoivo! (laiskuuttaan sitä ei vielä jaksaisi ruveta pusseja lämmittelemään yöllä) Eli taas meni yö mitä kummallisimmissa asennoissa pönkättynä. Tyynyjä on nykyisin sänky täynnä, että aina joku osuu käteen siinä unenpöpperössä.
Vauvanvarusteet on tosiaan vielä hakematta sieltä vanhempien luota, jotenkin tuntuu siltäkin, että siinä on sellainen pikkuinen kynnys ylitettävänä, että tuo ne vauvatarvikkeet kotiin. Ensimmäinen kun on tulossa ja muuttaa tietysti elämää ihan kamalasti. Sama juttu mulla oli aiemmin äitiysvaatteitten hankinnassa. aika pitkälle venytin vanhoja vaatteita!
Masuasukki ei ole hirveämmin vaivaa aiheuttanut, ei vielä kivuliaita suppareita eikä lorahteluita, passaa oikein hyvin.
Nyt pois täältä vaavifoorumeista, että tulee tehtyä tätä työtäkin vielä. Motivaatiovaje kun iskee nykyisin hyinkin herkästi!
Mukava kun pinot kasvaneet ja uutta porukkaa ilmaantunut. Mä en ole vieläkään laittanut yhtään mitään vauvalle valmiiksi, enkä myöskään ostanut mitään. Vaikka aika vähänhän me mitään tarvitaan kun toi tuleva isoveikka on vasta 2v niin saapi uusi tulokas sitten perintönä melkein kaiken.
Mä käyn siis ainakin 3 kertaa yössä pissalla.. Onnekkaat te jotka selviätte yhdellä kerralla tai ei ollenkaan! Mä en enään edes muista miltä tuntuu nukkua kokonainen yö putkeen. Olisinkohan nukkunut viimeksi joskus ennen kuin toi poika syntyi?! Vaikka sehän nukkuu yöt läpi että ei se siitä johdu, mä olen aina ollut huono nukkumaan.
Aina vaan hirmuinen väsymys päällä ja selkäkipu vaivaa. Itsellä ei valtavissasta poiketen ole neuvolaa tällä viikolla, mutta taitaa olla ensiviikolla jo maanantaina. Saa nähdä mitä täti sanoo, onko vaavi aina vaan perätilassa. Itse en osaa enään sanoa.
Taidan lukaista alkuviikon pinon uudestaan kun en enään muista mitä piti kommentoida.
Iiran
Satu
Meillä on muuten samanikäiset lapsoset pikkusen päälle 2v. Meillä on pojan kanssa kova tuttisota käynnissä.. olis koko ajan se suussa ihan vaan huvin vuoks, jopa leikkiessään.. Meillä menossa kuivaks harjoittelu parhaillaan.. välillä onnistuu hienosti monta päivää kuivana päiväsaikaan, mutta taas sitten saa siivota lattioita koko ajan.. Kunhan kesä tulee niin huomattavasti helpompaa toi kuivana olo..!!
Ranteesta patti on laskenut, mutta mustahan toi on.. kumminkin herätty taas tänäkin aamuna... siihen kun mies ryösti kolikoita töihin mukaan..
Princess kyseli peloista.. mulla on pelko että vauva kuolee mahaan jostain syystä.. niin tapahtu yhdelle " tutulle" tänä vuonna ja se jotenkin jääny painaan takaraivoon. Vammasuutta en oo koskaan pelänny vauvan kohdalla, mutta en tiiä kyllä miten olisin ottanu uutisen vastaan jos esim. rakenneultrassa olis sellanen kerrottu... tuskin hyvin.
Mua on tän aamun taas ahdistanu rintaan ja hengästyn tosi helposti.. tuntuu ettei mitään pysty tekeen.. sit kun on pystyssä niin huimaa koko ajan... v** kun ei oo tota verenpainemittaria omana...
Eilen kävin muutaman kilometrin mittasella lenkillä kaverin kanssa ja kyllä sit illalla ja lenkillä ollessakin supisteli koko ajan.. ei kyllä tuntunu mitenkään muuten kun se että maha vaan kovettu että siitä huomas ton supistuksen..
Eilen ajattelin josko tänään olis käyny uimassa, mutta en taida viittiä ton huimauksen takia.
Onneks mies tulee kohta kotio... nakitan sen poikien kanssa ulos kun ei sada *koputtaa puuta* ainakaan vielä.
mani ja purri rv33 *POKS*
Tänään piti olla se sokerirasituskoe ja miehen piti olla kuopuksen kanssa sen aikaa kotona. Mutta vanhasta tottumuksesta olikin aamulla lähtenyt töihin:)
Heräsin itse kellon soittoon seitsemältä, ajattelin että onpas mies viitsinyt nousta, kun nyt olisi saanut nukkua. Tarkoitus oli, että vien isommat lapset mennessä kouluun ja kuopus saa jäädä nukkumaan. AIkani ihmettelin kun on niin hiljaista ja sitten huomasin ettei mies olekaan kotona:( Soitin tietenkin samantien sille ja silloin kun sillä oli puhelin pirahtanut, se muisti että aamu pitikin olla kotona. No, peruin aikani ja uusi aika on sitten kolmen viikon päästä:)
Sitten kun olin saanut isommat lapset kouluun, lähdin kuopuksen kanssa kyläilemään. Pääsimme perille kun äitini soittaa, että hänen pitää heti mennä sairaalaan. Oli tullut sydämen rytmihäiriöitä. No, jätin kuopuksen sinne tuttaville... äkkiä äidin työpaikalle ja sairaalaan viemään. Sitten piti hakea kuopus pois kylästä, neiti koulusta ja taas siinä välissä äidin luokse sairaalaan. No, sitten taas hakemaan esikoinen koulusta ja lapset kotiin. Ja taas äidin luokse sairaalaan. Sitten äiti pääsi kotiin nitropurkin kanssa. Ja sitten pääsin minäkin kotiin. Täytyy sanoa kun suhaa tuollaisia pieniä välimatkoja ja hidastetöyssyjä jatkuvalla syötöllä, niin hermot oli mennä kyllä välillä.
Saa tässä muutaman tunnin " huilia" kun pitää taas lähteä viemään isompia lapsia treeneihin, ja tietenkin nekin on tunnin välein... alkaa puuduttamaan tuo autolla ajo jo ihan tosissaan.
Tietenkin olen vielä tämän päivän saanut kärsiä supistuksista ja närästyksestä. No ehkä huomenna on jo helpompaa...
Aurinkoista torstaita kaikille!
T: kiisseli ja masuasukki 30+4
Eli onks teillä muilla näin paljon vaivoja kohdun ja emättimen alueella kuin mulla? Ja onko nää ihan normaaleja... Jostain syystä jos paljon tulee istuttua, etenkin tässä koneella etunojassa, niin sen jälkeen kohdun alaosaan eteen tulee sellaista paineen tunnetta, joka kyllä helpottaa kun menee makuulle. Lisäks tuolla virtsaputken/rakon seudulla tai häpyluun tienoolla vihloo ja tuntuu kaikkee mahdollista epämukavaa muljahdusta.
Ja ennen sitä verenvuotoa mulla oli pissaamisen jälkeen muutamana kertana ihan hirvee vihlova kipuaalto rakon seudulla. Ekoilla kerroilla ei siis mitään muuta ja ajattelin, että josko sit ois hiiva. Sit kuitenkin tunti ennen sitä verenvuotoa tuossa taannoin oli taas sellainen kipu pissaamisen jälkeen ja se oli ehdottomasti pahin kipukohtaus näistä. Lääkärille siitä mainitsin, niin kuittas vaan, että ehkä se sit oli istukka joka vuoti. :( Nyt sit pelkään joka kerta vessassa käynnin jälkeen kaikkia pieniäkin vihlomisia ja niitähän riittää... Istukka on kyllä ollu ainakin 24+1 tuossa edessä alhaalla, joten kai se voi olla sitäkin. Mut hulluks meinaan tulla näiden kaikkien tuntemusten kanssa. :(
Ja mitähän vielä... Niin, pari päivää siitä, kun vauva kääntyi rt:aan, niin mulla on alkanu tuntua kauhee paine myös häpyluun seudulla. Ja jos vauva liikkuu, niin se vasta tekee jopa kipeetä tuonne alas, tosi alas luihin. :/ Tällaista oli viime raskaudessa vasta rv 38 ja silloin kätilö totes sisätutkimuksen jälkeen, että vauva on vaan niin alhaalla. Plääh, huolestuttaa, että jos se meinaa syntyä liian aikaisin tai sit se, että tätä oloa joutuu kestämään vielä ties kuinka pitkään... :O
Jos ois rahaa, niin mä juoksisin heti ultraan, mut kun tiukalla talous, niin pakko kärvistellä 2vkoa seuraavaan ultraan.
Sit valituksesta muihin asioihin... Oonko mä ainoa jolla on jo kaikki vauvan varusteet valmiina? :D Kun tuntuu, että niin monella on vielä jotain ostamatta. No, maidonkerääjät pitää vielä hankkia, mut mies voi ne ostaa sairaalassaoloaikana. Sairaalalaukkua en aio pakata etukäteen myöskään, kun paremminhan mies sen sit pakkaa, kun tietää mitä mun vaatteita on silloin puhtaana jne. Vauvan vaatteet vois tietty laittaa valmiiks sinne kassiin...
Me hankitaan just uus läppäri. Saakohan sen ottaa naikkarille mukaan? Onkohan siellä nettiyhteys?
Jos menis antaa keskimmäiselle iltapalaa ennen kuin isosisko pyrähtää tanssikoulusta. Kauheen omanapaista nää mun jutut tänään... :O
Ai joo, KUUMETTA; Oliks sulla kuinka runsas se verenvuoto?
Hulda 32+0
täällä ollaan pirteenä heti aamutuimaan kun ei enää tartte mennä töihin ;-). Tänään pitäis naputella tällä koneella statusraportti mun hommista, jonka annan yhdelle kolleegalle, jotta tietävät mitä on meneillään. Kun sen saan tehtyä niin voin unohtaa työhommat!
Joudun luovuttamaan tän läppärinkin kunhan äippävapaa virallisesti alkaa ja oon oikeesti huolissaan mun nettiinpääsystä sen jälkeen... Onhan meillä varastossa " pöytäkone" , mutta kun ei meillä oikein oo täällä meidän väliaikaiskämpässä tilaa sille ja eihän sitä voi käyttää täällä sängynpohjalla :-(. Ollaan kotona oltu netissä näillä meidän työläppäreillä. Kääk, mitähän mä teen?? Pitäisköhän vuokrata läppäri.
Supistukset pysyy poissa kun istun tai makaan, joten varmaankin ihan oikea päätös jäädä kotiin! Tarvisin vaan jonkun palvelijan tänne kotiin, joka kävis mun puolesta jääkaapilla ja pissalla ;-D...
Tsemppiä [b]kiisseli[/b]lle tänään sokerirasituskokeeseen. Se ei varmasti oo herkkua. Onneksi en oo itse sinne joutunut!
Mites [b]manin[/b] rannepatti voi? Heräsithän tänäkin aamuna ;-)? Mullakin on tuollainen polvi, joka saattaa lumpsahtaa pois paikoiltaan (löysät nivelsiteet). Kauheen ikäväntuntoista kun niin tapahtuu ja sen jälkeen on polvi monta päivää kipeenä.
Mulla on noi öiset vessakäynnit ihan samalla mallilla kuin [b]Tessa[/b]llakin eli yleensä käyn kerran yössä vessassa, joskus useammin ja joskus (luksusta) ei tartte käydä ollenkaan. Päivisin taas tuntuu, että vessassa pitäis rampata puolen tunnin välein :-\ ...
Meidän esikoinen (2v2kk) oli koko eilisen illan ilman vaippaa pelkissä pikkuhousuissa eikä yhtään vahinkoa sattunut! Kolme kertaa ilmoitti, että pissa tulee ja ehdittiin potalle :-). Saiskohan tuon vaipattomaksi vielä ennen kesäkuuta. Helpottaishan se tätä touhua kun ei olis sit kahta vaipoissa. Toisaalta aika työlästä tuokin on koko ajan kysyä tytöltä, että pissattaako...
Jään odotteleen teidän muitten jutustelua =).
-satu ja sintti rv 32+5