Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin syntyvyydestä jankkaavat ihmiset ymmärtää sen että me kaikki emme vaan halua lapsia?

Vierailija
22.11.2025 |

Jankutetaan aiheesta jatkuvasti ja puhutaan kuinka tukia pitää korottaa mutta ettekö te vaan tajua että me kaikki emme vaan halua lapsia? Syntyvyys on juuri sitä luokkaa kuinka paljon ihmiset haluaa tehdä lapsia, ellei sitten sairaus estä lisääntymästä. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vauvakuume vielä tulee.

Vain vaj.akeille. 

Vierailija
42/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan lapsia ja haluan että muutkin haluavat. Haluan että tää maa menestyisi ja voisi hyvin.

Tämä maa ei menesty eikä voi hyvin koska täällä asuu tyhmä kansa jotka äänestää aina samoja puolueita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten, jos ei tule?

Yksinäinen loppu tulee ainakin.

Kun on loppu, niin ei silloin välitä.

Vierailija
44/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin haluan lapsia. Joululomallakin lähden Japaniin korjaamaan niiden syntyvyystilastoja.

Tee Suomelle palvelus ja jää sinne, Molopää28.

Vierailija
45/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkien tarvitse haluta lapsia, en itsekään ole halunnut. Mutta monella lapsiluku jää pienemmäksi kuin haluaisi, ja tähän tilanteeseen pitäisi löytää parannuskeino. Parisuhteiden kestävyys, taloudellinen mahdollisuus, hyvä koulujärjestelmä, riittävän isot ja edulliset asunnot ym. voisivat monelle kahden lapsen vanhemmalle mahdollistaa sen toivomansa kolmannenkin lapsen hankkimisen.

Tämän kirjoittajan listaan lisäisin vielä yhden yllättävän yleisen syyn siihen, että lapsiluku jää alun perin suunniteltua pienemmäksi: surkea, traumatisoiva ja huonosti hoidettu synnytyskokemus on saanut monet luopumaan useampien lasten hankinnasta.

Vierailija
46/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kasvatus on pirun rankkaa, aikaa vievää, rahaa vaativaa hommaa. En tiedä lähtisinkö koko revohkaan, jos tietäisin mitä se on. Onhan se palkitsevaa, kun osa jo täysi ikäisiä, mutta se on pitkä tie. t. 4 lapsen iskä. 

Vierailija
47/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syntyvyys asiahan on se että ihmisten toivottu lapsiluku ei täyty (ja tää on totta tutkimusten mukaan), tän palstan höpinät kannattaa unohtaa

Miksi ihmisten toivottu lapsiluku ei täyty? Olen itse siinä uskossa että ne tekee lapsia jotka haluaa lapsia ja ne ei tee lapsia jotka ei halua lapsia.

Ainakin miehillä suurin syy on kumppanin puuttuminen.

Vierailija
48/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan lapsia ja haluan että muutkin haluavat. Haluan että tää maa menestyisi ja voisi hyvin.

Tämä maa ei menesty eikä voi hyvin koska täällä asuu tyhmä kansa jotka äänestää aina samoja puolueita. 

Mitä tarkoitat? Vuosikymmenten aikana puoluekenttä on monipuolistunut ja kaikille on ollut kysyntää, hallitusvastuukin vaihtelee parin kauden välein.

Vierailija
49/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset haluaa lapsia useammassa kuin yhdessä merkityksessä.

Vierailija
50/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain vaj.akeille. 

Pidä toi, varmasti menestyt.

Vierailija
51/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se vaan ei kertakaikkiaan ole mikään unelma saada lapsi. En mitenkään romantisoi tai kauhistele lapsia, en vaan tarvitse lasta elämääni. En halua synnyttää enkä halua menettää yöuniani. En halua rapistuvaa kroppaa ja uhrautumista 24/7. Arvostan äitejä ylikaiken, varsinkin omaani. Silti, nainen menettää perhe-elämässä aina enemmän kuin mies. Ajattelen näin. Siksi minun ei kannatakaan hankkia lapsia.

Ainoa syy miksi yrittäisin hankkia  lapsia olisi että vanhempani saisivat lapsenlapsia. Eli typerä syy alkujaankin. Onneksi sisarukseni haluavat lisääntyä. Minun ei tarvitse enkä aio. Mies ei myöskään halua lapsia. Tämä käytiin läpi jo seurustelun alkuvaiheessa.

Vierailija
52/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestyn eläkeikää. Mielestäni ap:n on tehtävä työllistyviä lapsia, jotta saan eläkkeeni. Itse olen maksanut yli 40 vuoden työurallani edellisen sukupolven eläkkeet ja ap:n koulutuksen. Nyt on ap:n lasten vuoro maksaa minun eläkkeeni. Pulinat pois ja rojut torveen.

Minun sukupolveni joutuu itse säästämään eläkkeensä jos ei kiinnosta roikkua työelämässä vielä 75-80 vuotiaana, ihan vain sen takia koska sinun laiska sukupolvesi teki tästä maailmasta sellaisen mitä se nykyään on. Joten, haista paska.

Voivoi, asiahan paremmin sitten, jos itselleen säästää. Haista itse. Mitä laiskaa oli siinä, että maksoin edellisen ikäluokan eläkkeen ja sinun koulutuksesi? Luitko ajatuksella edellisen kommentin vai oliko vain kiire haistatella?

Vierailija
53/53 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain vaj.akeille. 

Pidä toi, varmasti menestyt.

Aina paremmin kuin sinä, hormoniesi armoilla elävä elukka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän