Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

| Toukojen torstai |

19.04.2007 |

Huomenta

Linkki eilisiin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10094021&p=1&tmode=1&smod…

Kannattaa tosiaan käydä synnytys läpi jo sairaalassa kätilön kanssa. Ensisynnyttäjillä ilmeisesti ihan automaattinen juttu? Ainakin muistan kun olin mielissäni, että sain käydä kiireellisen sektion läpi kätilön kanssa. Seuraavista tapauksista ei ole ollut kyllä mitään jälkipalaveria. Paitsi, että saako tehdä lisää, miltä kohtulihas näytti (tää kysymys lääkärille jo leikkauksen aikana).

Tänään pitäisi olla tarmokas päivä, ensimmäinen äippälomapäivä ja voisin jo vaikka kauppaan lähteä. No ehkä tukka pitää kammata, syödä ja harjata hampaat. Lastenkin ja siipakin olis syytä herätä :-)

Minna rv 34+5

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA MAMMULIINI JA KOKO PERHE!!!! Ensimmäinen toukokuulainen ilmottautui, vaikka onhan sieltä muitakin varmaan jo tullut:)

MÖHÖMAHALLE onnea jo etukäteen ja paljon tsemppiä huomiseen. Voin uskoa että jännittää ihan kamalasti..kun tuntuu että itteäkin nippailee mahasta kun lukee näitä juttuja ja jännittää muitten puolesta:) Ihanaa kun saat vihdoin huomenna nähdä tulokkaan:D

ALMAEINOLLE kiitokset hyvästä ideasta:) oon nyt koko tän ajan kun luin teidän juttuja kuunnellu euroviisubiisejä:) En tiennykkään että ne oli tuolla ylen sivuilla.. tulee vähän muutakin tekemistä kun kuunnella omaa näpytystä. Ja vauva kuulee hyviä..ja ei niin hyviä..biisejä samalla:)

Hupainen vitsi 3xäipällä eilen.. hihityttää vieläkin:)

Niinkuin moni jo kommentoikin angeleyesin kyssään, niin mä en ainakaan olisi nähnyt ultrassa mitään, jos ei kätilö olisi kysynyt halutaanko tietää. Ja vaikka näytti vielä ruudultakin, niin ei se mun eikä miehen silmään näyttänyt kyllä oikein miltään.. Silloin rakenneultrassa oli paljon helpompaa hahmottaa kun kaikki oli sen verran pienempää.. Saatiin nyt vielä kuvakin jossa tytön vermeet oli esillä, ja kyllähän ne nyt siitä oivaltaa, varsinkin kun oli vielä sen verran turvoksissakin, mutta en itse olisi osannut yhtään katsoa.. Eli uskoisin, että tohdit katsoa:)

MIITU78: Mä oon kanssa ihan mahottoman herkillä nytten.. ei sikäli ettei aiemmin olisi ollut, mutta eilen meni ihan mahdottomaksi. Dr.Philissä oli laihduttajia, ja itkin 4 kertaa vain pelkästään siitä onnesta kun ne oli saanut laihdutettua niin paljon, ja olivat onnellisia.. huh hei.. ja yöllä tuhrasin itsekseni sitä, kun mies ei sanonut hyvää yötä, kun ehti nukahtaa.. ei ollut reilua ei..

LALLA76: Ihanaa kuulla hyviä uutisia isästäsi!!! Mahtavaa, että kaikki meni hyvin ja olette molemmat kunnossa! Montaa asiaa osaa arvostaa ihan eri tavalla kun ne eivät ole itsestään selviä...

LARU: Hienoa että sait sypeltä apua!! Kuulosti ainakin siltä että oli hyvää ja asiantuntevaa henkilökuntaa tällä kertaa paikalla:) Tuo on iso asia kun saa tuollaiset " ylimääräiset" asiat ainakin jonkin verran pois vaivaamasta! Ainakin mulle jäi sellainen fiilis että siitä oli sulle apua ja helpotti sun mieltä.. mahtava juttu:D

Jalkapohjat on täälläkin kipeät!! Yöllä ei pääse vessaan ilman irvistelyjä, mutta mulla se ainakin johtuu selkeästi turvotuksesta! Samoin kipeänä on sormien nivelet.. johtunee samasta asiasta.. Oli kamalaa kun huomasin eilen, että miehenkään sormus ei tahtonut mahtua mun sormesta pois, kun koitin sitä. Puhumattakaan siitä, että omat sormukset näyttää siltä, että olisin valinnut ne pikkusormeen.. Eli kovasti turvottaa joo:(

Olin tosiaan eilen siellä psykiatrisen sairaanhoitajan luona, joka tuntui oikein mukavalta. Ihan lyhyenkin tapaamisen perusteella löysi jo paljon fiksuja juttuja, joita käski mun miettiä.. mulla on nyt 4 tapaamiskertaa, joissa arvioidaan mun kuntoa ja sitten katotaan oisko lääkitys tarpeen tms.. Uskon että tuosta on ihan hyötyä!

Nyt on vähän taas masennellut kun oon vaan maannu täällä sohvalla, mutta mies on ollut aivan ihana. Mun pitääkin laittaa sille oikein joku nätti nettikortti samantien, jossa kiitän näistä parista päivästä, kun se on ollut aivan mahtava!!! Mun ei tartte kuin maata (niin tympeää kun se musta onkin) ja se tekee ihan kaiken..ja on mun kanssa sohvalla koko illan, ettei tarvi olla yksin..

Muuten olo on edelleen höntti, ja paineet oli taas eilen illalla lääkityksestä huolimatta 162/98, mutta en vielä hättäile..soitan polille sitten, jos menee yli sadan.. vähän tekee pahaakin välillä, mutta johtuu varmaan tuosta myrkytyksestä. Pääkipua ei onneksi enää ole.

No jätän tilaa muillekin ja alan maksaa laskuja..huoh..:(

Mirage 36+6

Vierailija
22/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äite 82; RT1 tarkottaa takaraivotarjontaa ( eli oikeinpäin ja vielä päänkin asento oikea) ja vauvan selkä on sun oikeaa kylkeä päin, vastaavasti RT2 olis selkä sun vasenta kylkeä päin.

Tänne ei muuta kuin että sain pahan mielen ja itkun kaupassa kun kassatäti alko taivastelemaan mun mahan kokoa. Lähin ulos ja jätin miehen pakkaamaan ostokset. Mitä se kellekään kuuluu minkä kokonen mun maha on??? Ei mulle ees oo tullu painoa kun kymmenkunta kiloa. Sanoinkin miehelle etten enää poistu talosta kun pimeällä ennen kun vauva syntyy!! Se rauhotteli ja kehu mahaa söpöks mutta onhan se iso. Että näin. Taitaa hormonihumala taas vaivata. Ja sitte jouduin neuvolastakin pyytään lähetteen labraan kun tuntuu että olis pissatulehdus tulollaan, aamulla pittää sitte näyte viedä.

Onneks päästään viimein illalla kattoon parhaan kaverin vauvaa, on jo 1,5 kk mutta kun koko ajan joko meidän tai heidän tenavat on ollu kipeenä niin ei oo päästy käymään. Ja paistaaha se aurinkokin. Ja viikkoja tasan 35!!

Pulmu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin sitten ensimmäinen vauva-uutinen täällä toukokuisissa!

Ja kohta varmaan kuullaan lisää!

Viime yönä sattui jotain kummaa...(Ällöä juttua, sori...)

Kävin pisulla ja kun pääsin takaisin sänkyyn tuli yht äkkii kakka hätä! Ja vähän sellainen olo, et vatsa meni ihan löysäks! Siittä sitten vessaan takas ja kakkahan tulikin. Ei kyl mitenkään erityisen löysällä ollut mut kuitenkin. En siis oo ikinä ennen käynyt näillä isommilla asioilla keskellä yötä!! Vähän huvitti..

Tänäänkin oon jo 2 kertaa käynyt isommalla hädällä! Eikös tuo ole vähän synnytykseen viittaavaa kun vatsa noin tyhjenee? Heh, mä täällä yritän edes jotain merkkejä löytää lähestyvästä synnytyksestä! =)

On jotenkin jo tosi levollinen olo ja rauhallisin mielin (joo joo, tosi rauhallisin;) odotan tulevaa...

-Alpukka rv37+4 & " Pinsku" 1v7kk

Vierailija
24/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi ONNEA MAMMULIINILLE! Mukavia, vauvan tuoksuisia päiviä teille :)

Ja MÖHÖMAHALLE tsemppiä sektioon! Jos jaksat, tulethan kertomaan kokemuksista kunhan ehdit. Itselläni kiireellinen sektio takana ja näyttää että tämä menee sovittuun sektioon. Kuulisin mielelläni kokemuksia, jännittää, enkä millään haluaisi leikkauspöydälle : / Toivottavasti teillä menee kaikki hienosti!!!!!!

( . ) Eilen oli neuvola. Sf mitta oli 34 eli olen pompannut iloisesti yli käyrien. Maha on terkkarinkin mielestä tosi ylhäällä. Mietin lääkäri siskolleni et onkohan mahdollista että tipun takaisin käyrille, mutta hän piti asiaa tosi epätodennäköisenä. Syy miksi tää niin mietityttää on se, ettei meidän eka lapsi koskaan päässyt laskeutumaan lantioon. Taitaa käydä samalla tavalla ja olla sektio taas edessä. Olisin halunnu kokea tavallisen synnytyksen. Leikkaus pelottaa enemmän kuin repeämiset sun muut! Mut minkäs teet...

Oi! Pitää lähteä mittaamaan verensokeri! Aurinkoista päivää kaikille! T: Moskuliini 34+ 3

Vierailija
25/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, Tyttö oli ihana eilen illalla. Makasin sohvalla kyljelläni maha paljaana ja pikkuinen oli mahassa hiukan villillä tuulella...lapset tuli sitten vauvan liikkeitä ihmettelemään ja kutsui tyttö siis isinkin paikalle :))

ihan väsy olo ollut tänään ja vaikka jo aiemmin kävin teidän juttuja lukemassa niin nyt vasta jaksan kirjottaa...

Onnea Onnea Mammuliini, ihanaa vauvan tuoksuista arkea!! Ihan kade jo :))

MÖHÖMAHALLA kanssa jännät paikat, onnea matkaan!! Ymmärrän tuon haikeuden, luulen että itellä iskee sairaalassa haikee fiilis siitä että tämä ehkä viimeinen kerta olla vauvan kanssa sairaalassa...lapsiluku saattaa olla siis tässä jollei joskus sitä iltätähteä sitten vielä halaja ja miehen päätäkin saa käännettyä ;)

NIMIstä ollut puhetta, hätäkastetta varten viime äit.pkl käynnillä kysyi nimiä ja sinne annoin tytön nimen jota aluksi ajateltiin, mutta en ole enää siitä aivan varma...se kuitenkin ainoa josta yhtään tykätään molemmat, mut katotaan nyt. Pojan nimen heitin hatusta kun siitä ei oltu päästy yhteisymmärrykseen miehen kanssa...mies kuitenkin innostui tuosta nimestä jonka sinne annoin joten ehkä nimet on valmiina..tai sitten ei...saas nähdä :))

Löytyikö pojalle kivoja kesävaatteita TOYMAMA? Mäkin tein eilen tilauksen hm:lle, munkin pitänyt pitkään ja vihdoin sain aikaseksi tilauksen laitettua ja kesävaatetilanteen päivitettyä :) On ainakin jotain sitten jos lämpimät ja helteet tuleekin yllättäin..lähinnä sortseja tilasin, t-paitoja onkin jo sio kasa kun monet viime vuotisetkin mahtuu. Toi hm:n sortsi valikoima on musta aika hyvä, paljon noita polven alle tulevia, joita ite lapsilla suosin, suojaa enemmän auringolta ja myös kaatumisilta :)

MIRAGELLE edelleen jaksamista, ihanaa että sulla on noin huolehtivainen mies!!!! :))

IMETYSVAATTEISTA vielä, tietääkö muuten kukaan onko H&M:llä liikkeissä enemmän imetysvaatteita, kuin netti-hm:llä, siellähän vaan yks imetyspaita malli... Onkohan liikkeissä valikoimaa enemmän, imetystoppeja ja -mekkoa lähinnä kaipailisin.

i-p-o:En ole tuota glamour momin toppia päälle testannut, en nähnyt järkeväksi yrittää sitä tän mahan kanssa päälle ahtaa... ;) Menis ehkä päälle mutta saisko sitä leikkaamatta pois...hih.. tosi tukevan ja napakan olonen toppi on ja kehuja oon kuullu, mutta omakoht.kokemusta ei vielä ole. Ajattelin että testaan tuon yhden, ja jos on hyvä niin ostan sitten vaikka pari lisää. Onhan noilla hintaa, mutta koko kesä kuitenkin käyttöaikaa ja talvellakin käytän paljon toppeja neuletakkien ym alla.

(.) supistellut enemmän taas etenkin iltaisin, eilenkin vähän väliä. Nyt oon tänään koittanut viettää ihan hiljaiseloa kun mies joutu lähteen päiväks toiselle puolen suomea eikä ihan pikana paikalle ehdi jos synnyttään lähtö koittais...meillä kun vielä lapset syntynee " pikana" niin varoitusaikaa ei kovin paljon ole.

Muuten en kyllä usko että vielä syntyis, olen asennoitunut että yli menee, mutta tänään kun mies niin kaukana, niin tuurilla lähtö tulis juuri nyt. Ihan hissukseen siis lasten kanssa täällä touhuillaan :)

Lapset unilla, täytyis varmaan itsekin mennä, lapset heräs taas puol kuudelta tänä aamuna..ihan on äidin mieleinen rytmi lapsukaisilla...zzzzZZZ..... haukotus...

Ida-Antonia 37+2

Vierailija
26/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi kans eka raskaudessa niin, että vauva ei laskeutunut ollenkaan lantioon (eikä mitään kypsymistä kohdunsuulla tapahtunut rv 42+3 mennessä vaikka edellisenä päivänä yritettiin käynnistää). Vauvan sydänäänet sitten laskivat ja olivat liian tasaiset ja päädyttiin hätäsectioon. Toisen vauvan sain norm. alakautta, vaikka koko ajan oli mahan kasvu yläkäyrällä. Myös tällä toisella kerralla tehtiin synnytystapa-arvio jossa todettiin että vauva mahtuu alakautta. Tämä toinen kait laskeutui vasta synnytyksessä. Jostain syystä meidän vauvat ovat viihtyneet ylhäällä pitkään. Tämä kolmas on nyt samanmoinen eli yläkäyrillä mennään! Nyt tosin on tuntunut siltä että oiskohan vauva laskeutunut!? Toivottavasti sinä saisit myös synnyttää nyt alakautta ellei sitten sinulla ole ahdas lantio, niin ettei vauva pääse laskeutumaan?!

Nyt unohdin mihin piti vielä vastata..

ONNEA SYNNYTTÄNEILLE!!!

Lähden isomman kanssa harjoittelemaan pyörällä ajoa, pienempi meni nukkumaan. Illalla synttäreille.

P + Toukka 37+6 ja isoveljet kohta 3v ja 5v

Vierailija
27/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMULIINI: TUHANNESTI ONNEA KOKO PERHEELLE!

Kiitos ALMA, ONNELLINEN MAMMA ym. joilta sain vinkkejä tuohon tykytykseen!!! Tuntuu kovasti lohduttavalta, kun saa järkevän kuuloisia vaihtoehtoja ja kuulee samanlaisista tuntemuksista!

PULMU: Olipas hiukan ajattelematon kassaneiti, kun kommentoi mahasi kokoa. Ei hän varmasti pahaa tarkoittanut mutta itsekin olen herkkä raskauteeni tai ulkoiseen olemukseeni liittyvien kommenttien suhteen, joten symppaan sua täysin!

Ketäs nyt on kateissa: MARTINA, SUSSU, EMUNAINEN ainakin, eikä ONNIPAPUSESTAKAAN ole vielä tänään kuulunut.. Hui, kyllä nyt alkaa tapahtua...

Jansku 36+5

Vierailija
28/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanu mitään selitystä sille miksi vauvat ei laskeudu? Itse en oikeestaan tiedä mistä synnytyksen edistymättömyys johtui. Vauva ei laskeutunut, pää oli vinossa ja kätilö sanoi että joku mitta lantiossa oli kysymysmerkillä. Lisäksi painoarvio oli päin P:tä. Eli kai se oli monen asian summa. Nyt harmittaa etten silloin aikoinaan kysellyt enempää. Sillon yritin synnyttää pitkään alakautta ja leikkaus päätös saatiin vasta kun lääkäri vaihtui, niin olin ihan väsynyt ja sen ekan lääkärin naamaa en halunnu nähdäkään synnytyksen jälkeen. Kätilökin tajusi ennen lääkäriä ettei lapsi alakautta tule!

kaipa nää on niin yksilöllisiä juttuja että ei auta kuin odottaa synnytystapa arvioon asti. On vaan mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia ja miettiä vaihtoehtoja. T: Moskuliini

Vierailija
29/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MAMMULIINI! Paljon onnea myös MÖHÖMAHALLE huomiseen koitokseen! Ollaan varmaan kaikki ihan supistuksia myöten hengessä mukana!

Sussua ja Martinaa täällä myös jännitetään, toivottavasti kaikki hyvin.

HUUHELIkos mietti niitä kaikkia synnytyksen tuntemuksia? Itseäkin alkaa jo jännittää. Esikon syntyessä tuntui, että koko synnytyssali muuttui vaaleanpunaiseksi pojan synnyttyä. Vauva tuntui heti tutulta ja rakkaalta. Siskon syntyessä ei ollutkaan sitten ihan samanlaista. Vauva vietiin sinisyyden ja yskimisen takia heti hapettumaan ja itelle jäi vain vähän pelästynyt ja tyhjä olo. Sain hänet takaisin jo reilun tunnin päästä, mutta muistan että vasta seuraavana päivänä äitiys iski kunnolla tajuntaan. Keinuttelin häntä sairaalan keinutuolissa kun hän yhtäkkiä avasi silmänsä ja alkoi tuijottaa suoraan kohti. Olo oli kuin joku olisi päähän lyönyt! Tuli mieleen meidän mummon vanha sananparsi, et " se rakkaus iskee varoittamatta kuin vasikan paskatauti!" .

Suhde omaan kroppaan on kans ollut ihan oma lukunsa. On aika hulvaton näky tuijottanu molemmilla kerroilla sairaalan suihkun peilistä heti synnytyksen jälkeen. Yhtä iso maha kuin edeltävänä päivänä, mutta heilui löllönä siinä reisien korkeudella :) Onneksi jälkisupistukset alkaavat sitä tilannetta pian korjaamaan...

MINRA mullakin tänään (vai huomenna) eka äitiyslomapäivä! Ei tosin ole kaksinen alku ollut. Aamulla oli jo kamala huimaus ja päänsärky. Pääsin aamupalapöytään asti kun pitikin juosta vessaan oksentamaan. Kuulin yökkimisen lomassa kun mies väänsi radiota lujemmalle keittiössä, hyvää ruokahalua vaan perhe! Kävin neuvolassa sitten varmuuden vuoksi tarkastamassa verenpaineet ja ne oli ihan ok. Taitaa olla joku pöpö vaan, muksutkin yskäisiä ja kuumeessa.

Kohokohta tänään, kun poika ohimennen kysäisi, et miten toi äitin nahka on niin pehmeen näköistä. Kuulemma erityisesti pepun kohdalta...

Charme 34+4

Vierailija
30/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikothan oli 34+2 eikä 33+2. Huomas et oli vähän väsymystä ilmassa. Nyt nukuttu reilu 1h ja olo on ihan uus. :) Mutta ruuanlaittoon.. Häiritsi vaan noi " olemattomat" viikot... :D

t:tiitiäinen

Vierailija
31/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yhtenä, vihlonnat senkuin jatkuu ja vauva ollut taas ylirauhallinen koko päivän, alkaa vähän huolestuttamaan!! Ilmoitin jo ukolle, että kun tulee töistä me lähdetään käymään käyrillä, jos maha-asukas ei ole liikkunut kunnolla.

Minä kun jaksan stressata tuosta kalkkeutuneesta istukasta.

Sitten muihin asioihin...

Mammuliini, Onnea tuhannesti!! Ihanaa, mä täällä vetistelen, hömppä minä.

Möhömahalle suuret tsemppaukset täältäkin huomiselle! On varmasti haikeaa, kun tietää odottavansa viimeistä lastaan... Nauti täysillä tästä viimeisestä päivästä ja toivotan oikein mukavaa sektiota :)

( Voikohan noin edes sanoa ;) )

Alpukalle; Mulla kanssa oli eilen mahan tyhjennys päivä ( 2 x isolla hädällä ) ja tänäänkin on käyty jo kerran... limanpalasia plumsahteli eilen pönttöön pissalla käynnin yhteydessä. Vauvakin on kovin rauhallinen, synnytänkö kohta?? :) Juu, toivottavasti ainakin ennen toukokuun 8. päivää :)

Huuheliko kyseli miltä masun menetys tuntuu?

Mulla jäi esikoisesta melkein koko maha synnytyssaliin, oli siinä ihmettelemistä kun koko vuori oli kadonnut :) Eniten kaipasin vauvan liikkeitä, tuli aina itku kun ajatteli, ettei masussa asukkaan enään ketään :( Onneksi tuo vaihe ei kestänyt kovin kauaa, vauva pitää kiireisenä :)

Sussuhan on ollut kohta viikon kateissa, toivottavasti kaikki on hyvin!

Vernerimaijahan oli maanantaina käynnistyksessä, sieltä kuullaan varmaan uutisia kanssa kohta ja samoin martina on ahkerasti meitä infonnut. Sieltä tulee varmasti pian uutisia :)

Miragelle; Nyt vaan vaakatasoon, tuo raskausmyrkytys ei ole leikinasia, lepoa lepoa vaan ja kannattaa lähteä sairaalalle aikas herkästi.

Äite; Seuraat sinäkin oireitasi, ettei vain ole raskausmyrkytys.

Nyt en muista mitään muuta, palaan myöhemmin asiaan...

OP, Käpy 37+2 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
32/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mitenkä se nyt on tuon selällä makuun kanssa?

Siellä osastolla yksi kätilö ihan kauhistui kun pötköttelin selälläni ja sanoi ettei missään nimessä enää näillä viikoilla saa maata selällään kun vauva makaa tällöin napanuoransa päällä eikä saa mitään sieltä itseensä..

Tuohan kuulosti ihan järkevältä, säikähdin kamalasti ja oon maannut nyt sitten viikon aina jommalla kummalla kyljellä..mutta nyt sitten alkaa jo tämä makaaminen tympästä ja selällä pötköttely olisi niin houkutteleva vaihtoehto..ainakin välillä.

Olin itekki kuullu että mikäli se aiheuttaa äidille pahaa oloa, ei saa maata, mutta en tiennyt että se noin kielletty on.. onko teille muille siitä sanottu?

Mutta mikäli vauvalle siitä tosiaan jotain haittaa on, niin ei se auta kun kääntää vaan kylkeä ja odotella makuuhaavoja;)

IDA-ANTONIALLE piti vielä mainita, että H&Mn liikkeissä on kyllä paljon enemmän valinnan varaa kuin netissä. Tietysti riippuu liikkeestä, mutta kyllä uskon, että kaikissa niissä joissa äitiysvaatteita myydään (ei ilmeisesti joka liikkeessä kuitenkaan..) on useampaa mallia imetyspaitoja.. Mua harmittaa kun täällä paikkakunnalla ei h&m myy ollenkaan imetysliivejä:( eikä oikein mistään muualtakaan löytynyt nättejä.. ostin lopulta yhdet lindexistä ja toivon että kesämmällä ilmestyisi uusia malleja...

mirage 36+6

Vierailija
33/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä kommentoida.

Ainakin alpukalla vatsa käymistilassa? Mulla jatkuu nyt toista päivää ja kivaa, kun se kaveri Jykylästä on noin vartin päästä tulossa mua viihdyttää:) Olo on muutenkin ihan nuutunut ja kärttyisä. Soitinpa sitten äidillekin, kun piti purkaa pahaa oloa ja tosi aikuismaisesti aloin sitten samantien itkeä. Nyt se on tulossa meille viikonlopuks peseen ikkunoita ja lattioita ja pitää meistä huolen. Taidan olla vähän mamis:) Mutta kivaa, jos jaksaa tulla auttaan, kun mies joutuu sitten viikonlopuksikin töihin. En tiedä, haluaisin vaan nukkua.

Ai niin Mirage, kivaa, etten oo ainoo joka eilen vollotti sitä dr.Philliä! Mustakin oli tosi siistii, kun ne olivat onnistuneet:)

Täytyy varmaan pestä kainalot ja muutenkin siistiytyä kaveria varten..

Tää oli tällänen purkaus taas tällä kertaa!

AE

Vierailija
34/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammuliinille ja koko perheelle paljon onnea pojasta!

Möhömahalle tsempityksiä täältäkin. Mulla myös suunniteltu sektio tulossa. Koita nyt nauttia vielä hetki vauvan liikkeistä siellä masussa.

Pikku-tyyppi: Sain Taysista ohjeet että klo 2 jälkeen ei enää saisi syödä eikä juoda mitään ja aamulla seitsemäksi sitten sairaalaan. Kahdeksan jälkeen alkavat varmaan tekemään ekaa leikkausta eli 6 tuntia tulis olla syömättä. Luulisin ainakin näin.

Omaan vointiin ei oikein mitään uutta. Aamulla olis neuvola. Toivottavasti sää ei ole ihan kamala kun joudun taas ottamaan pojankin mukaan.

Hyviä vointeja kaikille!

pikahvi 36+3

Vierailija
35/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mammuliinin perheelle! Ihan sanattomaksi laittaa, että toukokuisella on jo vauva.

Möhömahalle ihanan haikeaa viimeistä raskauspäivää ja onnea huomiseen synnytykseen! Hengessä mukana :)

Muutenpa on jutut ihan ohi. Väsymystä ja itkua ilmassa. Sentään piiperon kanssa käytiin ulkona ja laitoin makaroonilaatikon uuniin. Nyt sen haju yököttää, että söisköhän taas jäätelöä? Lasten jutuista joku kertoili... eilen piipero toi kolme kepukkaa puistosta ja sanoi illalla, että huomenna minä rakennan isi sinulle talon ;D

Jalat ja kädet puutuu ihan hirveesti ja illalla kolotti joka paikkaa, vaikeeta. Alapään vihlonta jatkuu, jaiks.

Mistäpä piristystä?

34+6

Vierailija
36/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRAGE: Synnytysvalmennuskursilla se kätilö kans puhui et ei sais maata selällään ja kun kysyttiin tarkempaa tietoa, kun mä ainakin yöllä käännyn jossain vaihees selälleni niin totes, että kyllä se äidille huono olo tulee, kun ei enää sovi. En tiä sit, mitä asialle pitäs tehdä, kun mä jyrään välillä kaikki tyynytkin lattialle yöllä. Kinkkinen tapaus...hmmmm

Tsemppiä lepoiluun!

Vierailija
37/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut selitystä, miksi vauvat eivät laskeudu. Huomenna on neuvola. Voisin kysäistä mahdollisia syitä (jos muistan), samalla saan tietää onko vauva nyt laskeutunut. Toinen synnytys avustettiin imukupilla, mutta muuten tuli minusta aika joutuisasti, ponnistusvaihe ei ollut pitkä (voi tosin johtua imukupistakin..).

Mirage84: Minä olen myös kuullut ettei selällään saisi enää maata ja mulle tulee kyllä tosi nopeasti huono-olo jos makaan selälläni.

Onnea matkaan huomiseen sektioon menijälle, nimimerkki unohtui..!!

P. + Toukka 37+6 ja isoveljet kohta 3v ja 5v

Vierailija
38/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihanaa kuulla virallisesti ekasta toukolaisesta! Kohta kuullaan varmaan lisääkin..

Mulle ei sen kummempia tänä päivänä kuin että poika on koetellu mun hermoja koko päivän, saa nähdä miten ilta menee kun uloskaan ei päästä ku vettä sataa! Aamupäivällä oltiin kyllä ulkona pari tuntia. Niin sitten kun siis sain hänen päälleen vaatteet, potki ja puri mua vaan kun yritin pukea ja välillä jo luovutin mutta lopulta se sitten rauhoittui ja sain puettua!

Oma napa on ollut liikkuvaista sorttia tänään, ja nyt mun rupes ihan törkeesti tekee mieli piparkakkutaikinaa! Mistäköhän tuollainen himo pöllähti..

t:minnis80 rv 34+1

39/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma(h)an ja taivaan välillä. Pizzaa piti hakea, kun on joku 20v kampanja Pohjanmaan kotipizzoissa ja oli tarjouskuponkeja Ykköset-lehdessä... Uh! Poikakin piti hakea päivällä pois eskarista, kun oli ollut kovin vaisu aamupäivän ja jäi sisälle makoilemaan, kun muut meni ulos. No, eipä ehditty pukea, kun piti mennä pönttöä tutkimaan. Hyvä niin, ettei sitten autoon yrjönnyt. Heti kotona meni sänkyyn ja kai nukkui hetken, kun ei mitään kuulunut. Äsken veti melkein kokonaisen pizzan naamaansa ja muutenkin vaikuttaa pirteältä, joten kai se sitten meni ohi. Ja jos ei, sen tietää hetken päästä :/ Toivottavasti ei muille tulisi...

Onnea Mammuliinille ja muulle perheelle prinssistä! Näinpä niitä syntyneitä sitten alkaa vähitellen ilmestymään. Ja Möhömaha oli menossa huomenna siihen sektioon, tsemppiä sinne!

Sitten ajattelin pikkuista gallupinpoikasta laittaa tuosta selällään nukkumisesta. Eli: jos selällä makuu aiheuttaa huonoa oloa, missä istukka silloin on? Onko sillä vaikutusta onko se etu- vai takaseinässä? Mulla se on etuseinässä eikä mitään ongelmia selinmakuulla. Luen välillä kirjaakin. Vois peittojakin vielä pöllytellä ihan ' normaalissa' asennossa, mutta taitaa olla tuo kumpu vähän tiellä isännän mielestä. :) Toisaalta nukun muulloinkin yleensä kyljelläni, en osaa mahallani tai selälläni nukkua, mutta kirjoja tulee välillä luettua molemmissa asennoissa.

Jaahas, jos jatkais taas olemattomia töitänsä. Ei oikein tapahdu näin iltavuoroviikoilla, varsinkaan huushollin hoidon puolella...

Plussia jos laittais:

+ syötiin sitä pizzaa

+ torkkupaloista tehty 75%

+ lakuja löytyy taas :)

+ viikonloppu alkaa huomenna

+ liikettä ja vipinää löytyy masusta oikein kiitettävästi

Äippä 36+4

Vierailija
40/45 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itsekin aikaisemmin tänään, onko istukan sijainnilla mitään tekemistä selällään makoiluun. Mullakin on istukka etuseinässä, mutta en kyllä pysty kauaa selällään olemaan ennenkuin tulee huono olo (kuin henki loppuis) ja kädet alkaa puutumaan. Välillä silti tulee yöllä herättyä selällään eikä mitään käsitystä siitä, miten kauan niin olen ollut. Alkaa aina hiukan hirvittää beeben puolesta.

Piti vielä kysyä tuosta raskausmyrkytyksestä, kun alkoi jo aamulla kova päänsärky ja huimaus ja kävin jo pyttyynkin yhden kerran yökkäämässä. Tyypillisesti neuvolassa joku koulutuspäivä eikä ketään paikalla, joten kävin sitten terveyskeskuksessa verenpaineet mittaamassa ja ne oli ok. Virtsan valkuaista ei siis edes tutkittu. Nyt kun tämä pää yhä vaan tykyttää kaikesta veden kittaamisesta ja huilaamisesta huolimatta, niin onko mahdollista, että myrkytys olisi kuitenkin alkamassa vaikkei aamulla paineet ylhäällä olleetkaan? Kertokaapa myrkytyksen läpikäyneet, oliko itsellänne verenpaineet heti ylhäällä?