Lasten epätasa-arvoinen kohtelu uusioperheessä
Miehen puolen suku antaa lahjoja miehen aiemmasta suhteesta olevalle lapselle ja meidän yhteiselle lapselle, mutta jättää välistä minun esikoiseni. Samaa tekee osa miehen kavereistakin.
Tulee aina tosi paha olo, kun he tuo lahjoja ja yhden lapsen nimi puuttuu aina paketeista.
Mieluummin ei toisi kenellekään, jos täytyy yksi lapsi aina jättää ilman.
Lapseni ei tästä tietenkään tiedä. Ostan hänelle aina muutaman extra lahjan itse, kun tiedän näin käyvän joka joulu
Kommentit (53)
Minun lapseni elää uusperheessä isänsä luona. Naisella on pari lasta. Isovanhemmat toimivat minusta hyvin: jouluna kaikki lapset saavat pienet lahjat. Mutta antavat sitten omille lapsenlapsilleen rahalahjan joulun jälkeen.
Tuollainen kohtelu voi aiheuttaa huonoa verta näiden sisarpuolten välillä.
Puhu miehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kohtelu voi aiheuttaa huonoa verta näiden sisarpuolten välillä.
Puhu miehellesi.
Ei aiheuta, koska ap ostaa itse lapselleen enemmän lahjoja.
Ihmisten kylmyys ei ikinä lakkaa yllättämästä. Jos itse tietäisin, ettei naapurin lapsi saisi lahjoja, ihan varmasti niitä tälle veisin. Tässä kuitenkin kyse vähän läheisemmästä suhteesta, kuin naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti musta kyl tuntus ettei tykkää mun lapsesta jos systemaattisesti jätetään ilman lahjaa ja muille annetaan
Eihän ihmiset voi niin tyhmiä olla ettei ajattele että perheessä on useampi lapsi
Kaikilla ei ole päättömästi rahaa antaa kaikille sitä haluaville, varsinkin jos kyseessä on monia lapsia ja iso suku. Silloin annetaan vain omalle suvulle.
Miksi suvun pitäisi tuoda lahjoja lapselle, joka ei ole heille sukua? Varsinkin, jos heillä ei siihen ole varaa.
Jos teette jonkun "yhteisen lahjan" sen sijaan, että lapset saisivat omalta suvultaan lahjoja, niin siinähän kerrotaan, että suvun ulkopuolinen lapsi on yhtä tärkeä tai jopa tärkeämpi, kuin suvun biologinen lapsi?
En minäkään saanut lahjoja ihan oman suvun sisällä aina, kun veljeni sai. Tarkoitan siis, että veljeni kummitäti antoi vaan veljelleni lahjoja. Minun kummitätini minulle, ei veljelleni. Ei siinä tarvinnut kummallekkin antaa.
Millaisia lahjoja sinun lapsesi isä, tämän veljet ja siskot, isovanhemmat ja isän kaverit ostavat sinun miehesi lapselle ja sinun nuorimmalle lapsellesi?
Entä millaisia lahjoja sinä hankit miehesi lapsen äidin sukulaisille, vietkö kaikille samanarvoisen joulupaketin? Jos vaadit omien lastesi lahjomista, niin varmaan muistat myös miehen lapsen mahdollisia sisaruksia.
Vai onko taas kerran oletuksena, että vain yhdet isovanhemmat ja yhden ainoan lapsen sukulaiset ovat lahja-automaattina?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tietysti provo, mutta vastaan silti. Miksi isovanhempien pitäisi muistaa muita kuin omia lapsiaan ja lapsenlapsiaan?
Taas yksi "veri on vettä sakeampaa"-tyyppi. Puhutaan lapsista, ei jälkeläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kylmyys ei ikinä lakkaa yllättämästä. Jos itse tietäisin, ettei naapurin lapsi saisi lahjoja, ihan varmasti niitä tälle veisin. Tässä kuitenkin kyse vähän läheisemmästä suhteesta, kuin naapureista.
Monelleko olet vienyt 😂
Seuraavaksi voidaankin sitten valittaa sitä, että miehen exä on rikas ja teinit saat iphonet, mutta omalle teinille täytyy pyytää Joulupuusta pyyheliinaa, kun ollaan varattomia eikä miehen exä ymmärrä, että pitää olla tasapuolinen ja antaa kaikille yhtä kallis lahja.
Me annamme pojan perheelle yhteisen suklaarasian ja lapsenlapsille (eli niille pojan lapsille) omat lahjat ihan heidän toiveiden mukaan. Ei ole käynyt mielessä, että pitäisi antaa lahjat myös miniän exän uuden liiton lapsille, mutta näköjään pitäisi niin tehdä, että olisi kaikilla hyvä joulu. Nehän ovat miniän lasten sisaruspuolia eliyhtä arvokkaita kuin muutkin lapsenlapsemme. Saankohan heiltä äitienpäiväkortin?
Vierailija kirjoitti:
Missä kulttuurissa miehen kaverit ostavat lapsille lahjoja?
Rikkaiden. Kavereiden lapset ovat lasten kavereita, niin lahjoja vaihdetaan puolin ja toisin myös lasten osalta. Ei ole uusperhekuvioita, koska ei erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelleko olet vienyt 😂
Lue viestini huolellisemmin ja kommentoi sen jälkeen, ei toisinpäin.
Ehkä ei tykätäkään? Julmaa, mutta tämä on valitettavan yleistä. Suhdetta ei voi pakottaa ja harvalla on loputtomasti rahaa tai halua pihistellä läheisten lahjasta lapsesi takia.