Lapsi oireilee sisäilmasta ja koulu kuumottelee poissaoloista
Lapsella on jatkuva poskiontelotulehduskierre (juuri loppui kolmas ab-kuuri tälle syksyä) ja lamaavaa päänsärkyä. Siis oikeasti lamaavaa eikä siihen käsikauppalääkkeet tehoa. Tää on huomattu koulussakin ja poissaolot on aina ymmärretty. Niitä on ollut tosi paljon ja nyt ilmeisesti joku laki on muuttunut ja luokanvalvoja on sen vuoksi joutunut soittamaan jo muutaman kerran mulle ja puhumaan tästä tilanteesta... Eikö tuo nyt ole opellekin täysin turhaa työtä? Ja kannattaisiko rakentaa sellainen koulurakennus, jossa lapset voi käydä. Ärsyttää.
Kommentit (22)
Minä ja pari muuta saatiin potkut töistä, kun oireiltiin ja vaadittiin toimia.
Yt-menettelyllä oireilevat hoidettiin pihalle. Tuotannos-taloudelliset syyt, vaikka firman tulos oli hyvästi positiivinen.
Mitä teki liitto? Sanoi, että työnantajalla on oikeus noin tehdä. Ei saatu lakiapua.
Liittyykö se sisäilmaongelmiin? Oon kuullut, että se liittyy sikeäunisuuteen ja siihen, missä tahdissa virtsan eritystä säätelevä vasopressiini niminen hormoni alkaa erittyä. Toisilla se alkaa hitaammin ja se on perinnöllistä.
Mutta ilmeisesti se liittyy myös jotenkin huonoon ilmanlaatuun? Onko tutkimusaineistoa, linkki?